Mormoniopin mukaan temppelissä pääsee lähemmäksi Jumalaa. Päästäkseen temppeliin pitää olla kelvollinen ja maksaa kymmenykset.
Tämä kaikki on täydellisessä ristiriidassa kristinuskon kanssa. Päästäkseen Jumalan luo Jeesuksen kautta ei tarvitse maksaa mitään eikä olla kelvollinen.
Temppelikelpoisuus
22
211
Vastaukset
- Näin
Tämä on se mistä tajusin että se on harhaoppia. Ei Jeesus kiertänyt Israelissa kaikkien sairaiden ja syntisten keskuudessa saarnatakseen aluksi oikeaoppisesta upotuskasteesta Meldisedekin pappeuden valtuutuksella ja sitten käskeäkseen niitä jotka usko oli jo pelastanut maksamaan täydet kymmenykset vuoden ajan ja pidättäytymään kahvista että olisivat kelvollisia astumaan temppeliin opettelemaan salaisia korotuskikkoja. Haloo.
- tanssihellaritanssi
Jeesus ei myöskään kierrellyt kieltämässä tanssimista ja silti on kristittyjä lahkoja jotka pitävät tanssia syntinä.
- Outsider_
Tätähän tämä on... ihmisten keksimiä hassuja "sääntöjä", joita pidetään absoluuttisena Jumalan käskynä. Näitä on varmaan kaikissa kirkoissa, map kirkossa erityisen paljon.
Ei kysymys ole säännöistä, niitä on aina. Kysymys on siitä miten niihin vaaditaan suhtautumaan. Siinä kirkko ja sen seurakunta voi tehdä väärin. Tässä ei kirkkomme ole yhtään sen synnittömämpi kuin muutkaan.
Sitten miten itse suhtautuu. Säännöt ja kelvollisuudet voi ottaa pakkoneuroottisesti, muuten sairaasti, lakihenkisesti tai liian liberaalisti, lepsusti ja laiskasti.
Tai sitten voi ajatella että on helppoa noudattaa evankeliumin yksinkertaisia periaatteita.
On täysi kristillinen vapaus. Se on ensimmäinen pykälä. Sitten vasta ne muut. Rakkauden käskyt enstemmäiseksi.
Käskyjä on tietysti noudatettava. Sikäli olemme sotilaita, armeijassa. Jos se on vaikeaa, jotain on vialla. Olemme syntisiä, lankeilemme. Lääke on katumus, parannus, anteeksisaaminen ehtoollisen sakramentissa ja sielunhoidossa, rukouksessa.
Sitten on toimitukset. Kaste, sakramentti, Pyhän Hengen lahjan saaminen.
Myöhemmin temppeliasiat. Ne eivät liity pelastukseen vaan korotukseen ja ovat tähän asti olleet sisäpiirin asioita. Nyt ne on maailmallekin kerrottu. Temppeliin edelleen pääsee vain sisäpiiri. Muualla ei korotuksen toimituksia voi saada. Näin on järjestetty. Jeesuksen kirkko on järjestyksen kirkko. Kaikki tapahtuu kauniisti, pyhästi ja yritetään tehdä oikein. Ei virhettä oikealle, lakihenkisyyteen ja muotouskovaisuuteen, ei vasemmalle, käskyistä luistamiseen, opista liukumiseen.Olli.S kirjoitti:
Ei kysymys ole säännöistä, niitä on aina. Kysymys on siitä miten niihin vaaditaan suhtautumaan. Siinä kirkko ja sen seurakunta voi tehdä väärin. Tässä ei kirkkomme ole yhtään sen synnittömämpi kuin muutkaan.
Sitten miten itse suhtautuu. Säännöt ja kelvollisuudet voi ottaa pakkoneuroottisesti, muuten sairaasti, lakihenkisesti tai liian liberaalisti, lepsusti ja laiskasti.
Tai sitten voi ajatella että on helppoa noudattaa evankeliumin yksinkertaisia periaatteita.
On täysi kristillinen vapaus. Se on ensimmäinen pykälä. Sitten vasta ne muut. Rakkauden käskyt enstemmäiseksi.
Käskyjä on tietysti noudatettava. Sikäli olemme sotilaita, armeijassa. Jos se on vaikeaa, jotain on vialla. Olemme syntisiä, lankeilemme. Lääke on katumus, parannus, anteeksisaaminen ehtoollisen sakramentissa ja sielunhoidossa, rukouksessa.
Myöhemmin temppeliasiat. Ne eivät liity pelastukseen vaan korotukseen ja ovat tähän asti olleet sisäpiirin asioita. Nyt ne on maailmallekin kerrottu. Temppeliin edelleen pääsee vain sisäpiiri. Muualla ei korotuksen toimituksia voi saada. Näin on järjestetty. Jeesuksen kirkko on järjestyksen kirkko. Kaikki tapahtuu kauniisti, pyhästi ja yritetään tehdä oikein. Ei virhettä oikealle, lakihenkisyyteen ja muotouskovaisuuteen, ei vasemmalle, käskyistä luistamiseen, opista liukumiseen.Siinä olet oikeassa, että kirkkosi ei ole anakaan synnittömämpi kuin muut. Opissannehan synti on jo sisäärakennettuna.
Ja pikkutyttömoninainnissa ei edelleenkään ole mitään kaunista ja pyhää.- TämäOnTotuus
Olli.S kirjoitti:
Myöhemmin temppeliasiat. Ne eivät liity pelastukseen vaan korotukseen ja ovat tähän asti olleet sisäpiirin asioita. Nyt ne on maailmallekin kerrottu. Temppeliin edelleen pääsee vain sisäpiiri. Muualla ei korotuksen toimituksia voi saada. Näin on järjestetty. Jeesuksen kirkko on järjestyksen kirkko. Kaikki tapahtuu kauniisti, pyhästi ja yritetään tehdä oikein. Ei virhettä oikealle, lakihenkisyyteen ja muotouskovaisuuteen, ei vasemmalle, käskyistä luistamiseen, opista liukumiseen."Temppeliin edelleen pääsee vain sisäpiiri... Kaikki tapahtuu kauniisti, pyhästi ja yritetään tehdä oikein. Ei virhettä oikealle, lakihenkisyyteen ja muotouskovaisuuteen, ei vasemmalle, käskyistä luistamiseen, opista liukumiseen. "
Katsokaa kaikki kun paha puhuu - ja kavahtakaa ja ottakaa vaari ettette itse lankea samaan!
Se rangaistus jonka Jumala on Ollille tuomitseva näistä rienauksista ja valeopeista on koituva täysimääräisenä ja ankarana. Pelottavan ankarana ja lopullisena.
Se on: ikuinen kadotus ja kauhistava tuska Helvetin pimeissä syövereissä.
Sillä ei Jumala ole armollinen niille jotka pilkkaavat ja häpäisevät Hänet käymällä kauppaa temppeleissään "korotuksista" "sisäpiirille" "kymmenyksillä".
Ei sellainen ole Jumalan kunniaksi, vaan Saatanan! Saatana se sellaisesta pelistä riemuitsee ja vain kasvattaa mahtiaan.
En mitenkään voi sellaista sallia tai suvaita. En väsy tuomitsemasta ja kertomasta mikä on synnin palkka. En koskaan!
Olen varoittanut. TämäOnTotuus kirjoitti:
"Temppeliin edelleen pääsee vain sisäpiiri... Kaikki tapahtuu kauniisti, pyhästi ja yritetään tehdä oikein. Ei virhettä oikealle, lakihenkisyyteen ja muotouskovaisuuteen, ei vasemmalle, käskyistä luistamiseen, opista liukumiseen. "
Katsokaa kaikki kun paha puhuu - ja kavahtakaa ja ottakaa vaari ettette itse lankea samaan!
Se rangaistus jonka Jumala on Ollille tuomitseva näistä rienauksista ja valeopeista on koituva täysimääräisenä ja ankarana. Pelottavan ankarana ja lopullisena.
Se on: ikuinen kadotus ja kauhistava tuska Helvetin pimeissä syövereissä.
Sillä ei Jumala ole armollinen niille jotka pilkkaavat ja häpäisevät Hänet käymällä kauppaa temppeleissään "korotuksista" "sisäpiirille" "kymmenyksillä".
Ei sellainen ole Jumalan kunniaksi, vaan Saatanan! Saatana se sellaisesta pelistä riemuitsee ja vain kasvattaa mahtiaan.
En mitenkään voi sellaista sallia tai suvaita. En väsy tuomitsemasta ja kertomasta mikä on synnin palkka. En koskaan!
Olen varoittanut.No koita päästä temppeliin. Täytyy olla temppelisuositus. Sitä tarkoitan sisäpiirillä. Vähän huono sananvalinta. Oppi on nyt kuitenkin julkisesti kerrottu kaikille. Ei tarvi uskoa, vapaaehtoista tämä on. Pitää tulla pienen lapsen kaltaiseksi ja uskoa ja totella mitä Jumala kullekin henkilökohtaisesti sanoo.
Sinä taas olet kamalan tuomion hengen vallassa. Tuohan on ihan hirveä asenne! Taas saamme kestää sinun pappisvaltaista tuomioteologiaa. Kerrankin olemme h:n kanssa samaa mieltä ainakin sinusta. Tee parannus, usko Jeesukseen ja mene kasteelle! Minä olen sen tehnyt ja se on oikea tie, saat Pyhän Hengen lahjan ja tulen, joka polttaa pois synnillisyyden.
Tuo mitä sanot, ei ole Pyhästä Hengestä.Olli.S kirjoitti:
No koita päästä temppeliin. Täytyy olla temppelisuositus. Sitä tarkoitan sisäpiirillä. Vähän huono sananvalinta. Oppi on nyt kuitenkin julkisesti kerrottu kaikille. Ei tarvi uskoa, vapaaehtoista tämä on. Pitää tulla pienen lapsen kaltaiseksi ja uskoa ja totella mitä Jumala kullekin henkilökohtaisesti sanoo.
Sinä taas olet kamalan tuomion hengen vallassa. Tuohan on ihan hirveä asenne! Taas saamme kestää sinun pappisvaltaista tuomioteologiaa. Kerrankin olemme h:n kanssa samaa mieltä ainakin sinusta. Tee parannus, usko Jeesukseen ja mene kasteelle! Minä olen sen tehnyt ja se on oikea tie, saat Pyhän Hengen lahjan ja tulen, joka polttaa pois synnillisyyden.
Tuo mitä sanot, ei ole Pyhästä Hengestä.Tuo tyyppi voisi mennä sinne saarelle käännyttämään niitä seniilejä vai mitä ne nyt olivatkaan;-)
- Ev.lut
Tästä juuri kirjoitin. Temppeliin päästäkseen pitää olla kelvollinen ja kelvollisuuden määrittelee mormoonipiispa. Ilmaisu "sisäpiiri" on tässä kuvaava. Kaikki eivät kelpaa.
Ev.lut kirjoitti:
Tästä juuri kirjoitin. Temppeliin päästäkseen pitää olla kelvollinen ja kelvollisuuden määrittelee mormoonipiispa. Ilmaisu "sisäpiiri" on tässä kuvaava. Kaikki eivät kelpaa.
Niinpä. Pitää käyttää taika-alusvaatteita, pitää maksaa kymmenykset Smithin kirkolle (ei hyväntekeväisyyteen), pitää uskoa moninaintioppiin ja muihin Smithin oppeihin.
Mormonismi on kuitenkin armollisempi kuin nimimerkin "TämäOnTotuus" oppi. Hänen Jumalansahan on täydellinen psykopaatti. Mormonijumala on sentään sen verran armollinen, ettei laita rupusakkia helvetin tuleen vaan sallii näiden olla eunukkeina jonkinmoisessa taivaassa. Olli ja muuta paremmat ihmiset pääsevät naiskentelemaan pikkutyttöhaaremeitaan parrat väpättäen korkemmassa tavaassa.
Minun kohtaloni on joko helvetti tai tuo eunukkitaivas riippuen siitä, että miten paljon olen Joseph Smithin mielestä häntä pilkannut.Ev.lut kirjoitti:
Ei kasteellekaan kelpaa kuin sisäpiiri. Jeesukseen uskovat ja katuvat ja parannuksen tielle lähtevät. Se on vapaaehtoista, samoin temppelisiunausten vastaanottaminen. Taivaan valtakunta on sellainen, hääkutsu on annettu, mutta ne joiden kuuluisi se vastaanottaa, kardinaalit, piispat, teologit ja hienot uskovaiset, eivät halua sinne mennä. Muu on tärkeämpää. Tämä on tarkkaan Jeesuksen vertauksessa kuvattu. Ja sieltä ajetaan pois jos ei vaatteet ole puhtaat, omarunto puhdas kymmenysten ym oikeiden Jumalan sääntöjen ja käskyjen noudattamisessa.
Väittävät jopa sitä Saatanan tieksi ja helvettiin johtavaksi niinkuin tämä pahalle hengelle haiseva sanoma totuudentorveltamme. Sekin on vertauksessa tarkkaan kuattu.
Ja pitää muistaa se minun väläys, että jokaisen asian voi tehdä Jumalan tavalla ja Saatanan tavalla. Niin kirkossa olemisen kuin kirkon kritisoimisenkin.- Höpölöpsistä
Olli.S kirjoitti:
Ei kasteellekaan kelpaa kuin sisäpiiri. Jeesukseen uskovat ja katuvat ja parannuksen tielle lähtevät. Se on vapaaehtoista, samoin temppelisiunausten vastaanottaminen. Taivaan valtakunta on sellainen, hääkutsu on annettu, mutta ne joiden kuuluisi se vastaanottaa, kardinaalit, piispat, teologit ja hienot uskovaiset, eivät halua sinne mennä. Muu on tärkeämpää. Tämä on tarkkaan Jeesuksen vertauksessa kuvattu. Ja sieltä ajetaan pois jos ei vaatteet ole puhtaat, omarunto puhdas kymmenysten ym oikeiden Jumalan sääntöjen ja käskyjen noudattamisessa.
Väittävät jopa sitä Saatanan tieksi ja helvettiin johtavaksi niinkuin tämä pahalle hengelle haiseva sanoma totuudentorveltamme. Sekin on vertauksessa tarkkaan kuattu.
Ja pitää muistaa se minun väläys, että jokaisen asian voi tehdä Jumalan tavalla ja Saatanan tavalla. Niin kirkossa olemisen kuin kirkon kritisoimisenkin.Mitä ihmettä Olli höpötät? Kyllähän kardinaalit, piispat ym. uskovaiset menevät kasteelle. Tietenkään he eivät mene mormonitemppeliin, koska sehän edellyttäisi mm. uskomista taika-alusvaatteisiin, pikkutyttöjen moninaintioppiin ym. perkelleelisyyksiin. Ei ketään ajet pois, jos on vääränlaiset kalsarit, vaikka sellaista väität!
Jokaisen asian voi tehdä Jumalan tavalla tai Saatanan tavalla, mutta mormonikirkossahan ei voi tehdä Jumalan tavalla, koska ei Jumala katso kalsareihin (Jeesus on sovittanut garmentitkin puolestamme) eikä siihen, että uskooko moninaintioppiin. - Vieraillut
Olli.S kirjoitti:
No koita päästä temppeliin. Täytyy olla temppelisuositus. Sitä tarkoitan sisäpiirillä. Vähän huono sananvalinta. Oppi on nyt kuitenkin julkisesti kerrottu kaikille. Ei tarvi uskoa, vapaaehtoista tämä on. Pitää tulla pienen lapsen kaltaiseksi ja uskoa ja totella mitä Jumala kullekin henkilökohtaisesti sanoo.
Tuo mitä sanot, ei ole Pyhästä Hengestä.Kävin kerran temppelissänne, kun se oli vasta avattu ja oli avoimet ovet. Mielenkiintoisin oli liuskoilla peitetty oviaukko, jonka rakosista ojennetaan kädet temppeliin tulijalle. Jäseneksi pyrkivä saattaa tuntea kammoa valkoista seinämää kohtaan, jonka lävitse valkoisiin käsineisiin puetut kädet kurkottavat. Aukon toisella puolen oli valoisa huone, joka oli ymmärtääkseni selestinen tila, jonne eivät kaikki jäsenet pääse. Opas kertoi kyllä huoneiden merkityksen.
Toinen erikoisuus oli kasteallas, joka lepäsi 12 härän selässä. Kastehuone oli kaunis ja valoisa.
Kävin myös tilassa, jossa avioparit vihitään. Mietin, onko mormoneilla vihkioikeus, vai pitääkö avioliitto solmia vielä maistraatissakin.
Temppeli on suuri ja tilava. Onko Suomessa noin suurelle temppelille tarvetta? Olen käynyt myös vuosia sitten Haagan kirkossanne, koska olen harrastanut sukututkimusta, ja siellä sai opastusta kirkonkirjoihin tutustumiseen. Höpölöpsistä kirjoitti:
Mitä ihmettä Olli höpötät? Kyllähän kardinaalit, piispat ym. uskovaiset menevät kasteelle. Tietenkään he eivät mene mormonitemppeliin, koska sehän edellyttäisi mm. uskomista taika-alusvaatteisiin, pikkutyttöjen moninaintioppiin ym. perkelleelisyyksiin. Ei ketään ajet pois, jos on vääränlaiset kalsarit, vaikka sellaista väität!
Jokaisen asian voi tehdä Jumalan tavalla tai Saatanan tavalla, mutta mormonikirkossahan ei voi tehdä Jumalan tavalla, koska ei Jumala katso kalsareihin (Jeesus on sovittanut garmentitkin puolestamme) eikä siihen, että uskooko moninaintioppiin.Kardinaalit eivät tule Jumalan Pojan hääjuhliin, meidän kirkkoomme ja temppeliin. Heillä on jotain tärkeämpää tekemistä. Vaikka mistä me tiedämme kuinka monta Nikodemusta siellä jo on. Jumala ohjaa oikean takinkääntämisen hetken jokaiselle yksilöllisesti. Jumalan valtakunnassa ei hötkyillä. Vanhaa viiniä ei laiteta nuoriin leileihin.
Sinun pitäisi antaa oikea tuomio, nyt vaan panettelet vanhurskaita ihmisiä ja heidän kirkkoaan. Koita löytää oikeita vikoja. Muuten et ole Jumalan puolella vaan Saatanan puolella kriitikkona. Et voi olla varma noista asioista, koska ne selvästikään eivät pidä paikkaansa ja tiedät kuinka kunnollisia kirkon jäsenet pääasiallisesti ovat. Ei kasteelle ole tarkoitus päästää kuin parannuksen tehneitä.Vieraillut kirjoitti:
Kävin kerran temppelissänne, kun se oli vasta avattu ja oli avoimet ovet. Mielenkiintoisin oli liuskoilla peitetty oviaukko, jonka rakosista ojennetaan kädet temppeliin tulijalle. Jäseneksi pyrkivä saattaa tuntea kammoa valkoista seinämää kohtaan, jonka lävitse valkoisiin käsineisiin puetut kädet kurkottavat. Aukon toisella puolen oli valoisa huone, joka oli ymmärtääkseni selestinen tila, jonne eivät kaikki jäsenet pääse. Opas kertoi kyllä huoneiden merkityksen.
Toinen erikoisuus oli kasteallas, joka lepäsi 12 härän selässä. Kastehuone oli kaunis ja valoisa.
Kävin myös tilassa, jossa avioparit vihitään. Mietin, onko mormoneilla vihkioikeus, vai pitääkö avioliitto solmia vielä maistraatissakin.
Temppeli on suuri ja tilava. Onko Suomessa noin suurelle temppelille tarvetta? Olen käynyt myös vuosia sitten Haagan kirkossanne, koska olen harrastanut sukututkimusta, ja siellä sai opastusta kirkonkirjoihin tutustumiseen.Siitä vaan tutustumaan enemmänkin. Temppeli palvelee myös Viroa ja Venäjää ja onhan Suomessakin 3000 - 4000 jäsentä joista suuri osa aktiivisia temppelissä kävijöitä.
Olli.S kirjoitti:
Kardinaalit eivät tule Jumalan Pojan hääjuhliin, meidän kirkkoomme ja temppeliin. Heillä on jotain tärkeämpää tekemistä. Vaikka mistä me tiedämme kuinka monta Nikodemusta siellä jo on. Jumala ohjaa oikean takinkääntämisen hetken jokaiselle yksilöllisesti. Jumalan valtakunnassa ei hötkyillä. Vanhaa viiniä ei laiteta nuoriin leileihin.
Sinun pitäisi antaa oikea tuomio, nyt vaan panettelet vanhurskaita ihmisiä ja heidän kirkkoaan. Koita löytää oikeita vikoja. Muuten et ole Jumalan puolella vaan Saatanan puolella kriitikkona. Et voi olla varma noista asioista, koska ne selvästikään eivät pidä paikkaansa ja tiedät kuinka kunnollisia kirkon jäsenet pääasiallisesti ovat. Ei kasteelle ole tarkoitus päästää kuin parannuksen tehneitä.Ehkäpä kardinaaleja eivät teidän moninaintihääjuhlanne kiinnosta. Heille riittäää usko Jeesukseen. He eivät tarvitse Smithin saatanallista oppia mihinkään.
En minä vanhurskaita panettele vaan irstaita moninaiskentelijoita. He ja sinä olette saatanan puolella. Sinä mm. hyväksyt piispa Snown hirmuteot ja "profeettojenne" pikkutyttömoninainnit.
Kasteelle pääsevät kaikki parannuksen tehneet. Mormonikirkon "kasteelle" pääsevät irstailuoppien hyväksyjät.- Vieraillut
Olli.S kirjoitti:
Siitä vaan tutustumaan enemmänkin. Temppeli palvelee myös Viroa ja Venäjää ja onhan Suomessakin 3000 - 4000 jäsentä joista suuri osa aktiivisia temppelissä kävijöitä.
Olen ymmärtänyt, ettei temppeliinne pääse kuin harvat ja valitut edes omasta seurakunnasta. Miten tällainen ohikulkija voisi sinne tulla?
Kirkossanne olen käynyt. Vieraillut kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, ettei temppeliinne pääse kuin harvat ja valitut edes omasta seurakunnasta. Miten tällainen ohikulkija voisi sinne tulla?
Kirkossanne olen käynyt.Temppeliin pääsee jokainen kirkon jäsen, joka on vuoden ollut kelvollinen kirkon jäsen. Tämä tsekataan puhuttelussa, jolloin saa temppelisuosituksen. Se edellytys temppeliin on. Muut ei pääse. Valehtelemalla voi tietysti päästä, siitä kukin vastaa Jumalalle. Sinun täytyy ensin liittyä. Vierailukeskus temppelissä on, mutta sisälle ei pääse.
Se on ne puhtaat vaatteet Jeesuksen vertauksessa.
Josta nämä kriitikot jaksavat nurista. Senkun nurisevat. Jumala on ehkä heittänyt heidät ulos. Niinkuin vertauksessa kerrotaan. Ehkä, en minä halua loukata ketään.Höpölöpsis kirjoitti:
Ehkäpä kardinaaleja eivät teidän moninaintihääjuhlanne kiinnosta. Heille riittäää usko Jeesukseen. He eivät tarvitse Smithin saatanallista oppia mihinkään.
En minä vanhurskaita panettele vaan irstaita moninaiskentelijoita. He ja sinä olette saatanan puolella. Sinä mm. hyväksyt piispa Snown hirmuteot ja "profeettojenne" pikkutyttömoninainnit.
Kasteelle pääsevät kaikki parannuksen tehneet. Mormonikirkon "kasteelle" pääsevät irstailuoppien hyväksyjät.Kukaan kirkkomme jäsen ei hyväksy mitään irstailuoppeja. Ne ovat hoon olkiukkoja. Anna oikea todistus äläkä väärää todistusta, muuten teet vakavan synnin tai olet itse Saatanan palveluksessa!
Olli.S kirjoitti:
Kukaan kirkkomme jäsen ei hyväksy mitään irstailuoppeja. Ne ovat hoon olkiukkoja. Anna oikea todistus äläkä väärää todistusta, muuten teet vakavan synnin tai olet itse Saatanan palveluksessa!
Jos kirkkonne jäsenet eivät hyväksy Smithin ja kumppaneiden keksimiä ja Smithin ja kumppaneiden toteuttamia irstailuoppeja, miksi ihmeessä he ovat Smithin kirkon jäseniä?
Se on nyt täysin selvää, että ketkä ovat Saatanan palveluksessa. Todella härskiä väittää irstailuoppia vieläpä Jumalan käskyksi!
- Ygrad
Mormonikirkon olisi nyt hyvä lähettää lähkärit Pohjois-Sentinel saarille etteivät kilpailijat pääse ensin. Kyllä siellä pärjää jos usko on kova ja heiluttaa kiivaasti Abrahamin kirjaa.
Aina puhutaan vaan kymmenyksistä temppeliin menemisen edellytyksenä. Edellytyksenä on vanhurskas elämä, se että tuottaa uskon hedelmiä eikä vain puhu kauniisti ja usko ja kuitenkin elä toisella tavalla. Tottakai kymmenykset kuuluvat siihen, uskoon kirkkomme tavalla, joka mielestämme on Jeesuksen tapa. Ei siinä juuri niitä vaadita, vaan ne kuuluvat siihen ja maailman takia vain juuri se on usein vaikeaa, niin kauan kuin ajattelee maailman tavalla.
Ei se ole vaikeaa. Katsoo lompakkoaan ja tiliään ja antaa siitä 10 prosenttia. Kukaan ei kaadu siihen. Siitä lähtien kun tämän aloittaa, ei ikinä ole taloudellisia ongelmia. Sellaista usko on, ihmeitä ihmeiden perään ja maailmalle se on täysin käsittämätöntä tajuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2803239BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho52347Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2432087- 681999
- 711684
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391284MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241058- 641016
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231006Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165947