Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Siirtolapuutarha
profiilit
Siirtolapuutarha
Siirtolapuutarha
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
2155
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ainahan+totuutta+voi+yrittää+vääristellä,+jos+se+ei+sovi+omaan+maailmankuvaan.+Mutta+se+on+vain+totuuden+kieltämistä.+Minusta+se+ei+ole+tervettä.
27.10.2019 08:56
Ylläoleva+kirjoitukseni+on+vain+asiantuntijan+käsitys+siihen+ettei+mies+voi+synnyttää,+kuten+ketjussa+jotkut+väittävät.
26.10.2019 16:00
Laitan+nyt+tämän+tähänkin+ketjuun.
Nykyisillä+keinohedelmöitystekniikoilla+ja+lääketieteen+keinon+se,+että+mies+voisi+synnyttää,+on+periaatteessa+mahdollista.+Vaikka+emme+käsittelisi+tässä+kohtaa+transsukupuolisia,+niin+silti+mahdollisia+keinoja+olisi+kaksi.
Miehelle+voisi+periaatteessa+siirtää+kohdun.+Kohdunsiirto+naiselle+onnistuu+elävältä+luovuttajalta.+Ruotsissa+on+tehty+yhdeksän+siirtoa+äidiltä+tyttärelle.+Kuusi+on+synnyttänyt.
Toinen+vaihtoehto+voisi+olla+se,+että+miehen+hormonitoiminta+pitäisi+ensin+lamata,+antaa+hänelle+naishormoneja+ja+odottaa,+että+kehoon+ruiskutettu+keinohedelmöitetty+alkio+kiinnittyisi+vatsaonteloon.+No,+miten+tässä+tilanteessa+voisi+olla+mahdollista,+että+lopputuloksena+olisi+lapsi?+Naisella+alkio+kiinnittyy+joskus+kohdun+ulkopuolelle,+esimerkiksi+suoliliepeeseen.+Tilanne+on+kantajalle+hengenvaarallinen,+mutta+kohdunulkoisista+raskauksista+on+syntynyt+terveitä+lapsia+keisarileikkauksella.
En+ole+itse+tietenkään+väitä+olevani+asiassa+asiantuntija,+vaan+perustan+kirjoitukseni+Karoliinisen+instituutin+synnytysten+ja+naistentautien+professorin+Outi+Hovattan+käsityksiin.
26.10.2019 08:59
Minä+olen+realisti.+Käytäntö+on+osoittanut,+että+abortteja+tehdään+olivat+ne+laillisia+tai+laittomia.
26.10.2019 08:29
Eikös+tämäkin+asia+ole+jo+moneen+kertaan+käsitelty.+Minä+en+kannata+abortteja+vaan+nykyisen+kaltaista+aborttioikeutta.
Ehkä+sinä+otat+nämä+kaikki+abortoidut+alkiot+kroppaasi+kasvamaan?
25.10.2019 12:29
Varmasti+kyse+on+tuostakin,+vaikka+kuinka+selittäisi+ettei+ole+todennettua+tietoa+ollenkaan+siitä,+että+abortin+kieltäminen+lopettaisi+tai+edes+vähentäisi+abortteja.
Toisaalta+näyttää+sille,+että+joissakin+piireissä+myös+hellitään+väärää+tietoa+aborteista.+Vielä+tovi+sitten+täälläkin+kuvailtiin+sitä,+että+aborteissa+alkio+tai+sikiö++pilkotaan+jollain+"rautakouralla".+Kun+heitä+valistettiin,+niin+ainakin+tämä+jauhaminen+on+vähentynyt.
25.10.2019 12:15
Minä+iloitsen+siitä,+että+abortit+ovat+merkittävästi+vähentyneet.
Ennen+vuoden+1970+aborttilakia,+tehtiin+vuosittain+laittomia+abortteja+18+000-40+000+ja+lisäksi+laillisia+abortteja+4+000-8+000.+Aborttilain+1970+tultua+voimaan+aborttien+huippuvuosi+oli+1973,+jolloin+niitä+tehtiin+23+000.+Siitä+lähtien+aborttien+määrä+on+laskenut+niin,+että+viime+vuonna+(2018)+aborttien+määrä+oli+8+602.+Melkoista+laskua+siis.+
Vuonna+2017Julkisessa+terveydenhuollossa+hoidettujen+keskenmenojen+määrä+oli++n.+
9+700.+Kun+näistä+keskemenoistakin+on+puhetta+ollut.+
Toisaalta+nykyään+syntyy+lapsia,+joiden+syntymää+ei+olisi+voinut+muutama+vuosikymmen+sitten+ajatellakaan.+Tänäpäivänä+noin+5-6+prosenttia+lapsista+syntyy+hedelmöityshoitojen+avulla.
24.10.2019 09:36
Minäkin+ihmettelen+tätä.
24.10.2019 07:55
Minä+vain+toin+julki+Karoliinisen+instituutin+synnytysten+ja+naistentautien+professorin+Outi+Hovattan+käsityksen+asiasta.+Minä+en+ole+asiantuntija+tässä+asiassa,+mutta+luultavammin+hän+on+verrattuna+sinuun+tai+minuun.
17.10.2019 21:25
Minusta+enemmänkin+on+sairasta+se,+että+kysyin+sinulta,+että+mitä+sinusta+se+synnyttäminen+on,+niin+aloit+visioimaan+alle+10-vee+lasteni+synnyttämistä.
Kaiken+kaikkia+se,+että+voiko+mahdollisesti+mies+olla+raskaana+ja+synnyttää,+ei+ole+mikään+mielipidekysymys+tai+haluaako+joku+edistää+sitä+mahdollisuutta.+Se+on+vain+yksinkertaisesti+voi+olla+mahdollista.+Jos+olisin+hymistellyt+kanssasi,+että+se+ei+ole+missään+tapauksessa+mahdollista,+niin+olisiko+totuus+ollut+ollut+silloin+toisenlainen?+Minä+vain+otin+selvää,+että+onko+se+mahdollista+ja+toin+tämän+mahdollisuuden+esille.
17.10.2019 18:53
Mitä+se+synnyttäminen+sinun+mielestäsi+sitten+on?
17.10.2019 18:32
Vastasin+vain+viestiketjun+otsikon+kysymykseen:"Voiko+mies+synnyttää"
Ja+vastasin+siihen,+että+kyllä+se+voisi+olla+mahdollista.+Meidän+ei+siis+tarvitse+sitä+enää+pohtia.
17.10.2019 18:22
Se+on+sitten+jo+toinen+juttu+ja+minulla+ei+ole+mitään+tarvetta+ottaa+siihen+kantaa.
Kirjoitin+vain+korjauksen+siihen+väitteeseen+ettei+mies+voi+synnyttää.+Nyt+tämä+argumentti+on+käsitelty.+Miehen+voisi+olla+mahdollista+olla+raskaana+ja+synnyttää.
17.10.2019 18:08
Kunhan+ensin+osoitat+ne+kohdat,+joissa+Raamattu+kiistatta+ja+yksiselitteisesti+kieltää+homoseksuaalisuuden++ja+siihen+liittyvän+seksin+kaikkina+aikoina+ja+kaikilta.
17.10.2019 17:29
Meillä+ei+ole+ollut+tarvetta+siihen.
17.10.2019 17:16
On+hyvin+kiinnostavaa+ja+mahdollisesti+sinun+maailmankuvastasi+paljon+kertovaa,+että+halusit+täysin+minua+tuntematta+(en+edes+muista+keskustelleeni+tälläisen+nickin+kanssa+koskaan)+kategorisoida+minut+johonkin+tiettyyn+ryhmään.+Mihin+tarpeeseesi+halusit+luokitella+minut+tiedeuskovaiseksi+ja+mitä+ihmettä+se+edes+tarkoittaa?
Tietenkään+en+vain+lämpimikseni+kirjoittanut+tänne+edellistä+viestiäni+vaan+tottakai+se+perustuu+johonkin.
Nykyisillä+keinohedelmöitystekniikoilla+ja+lääketieteen+keinon+se,+että+mies+voisi+synnyttää,+on+periaatteessa+mahdollista.+Vaikka+emme+käsittelisi+tässä+kohtaa+transsukupuolisia,+niin+silti+mahdollisia+keinoja+olisi+kaksi.
Miehelle+voisi+periaatteessa+siirtää+kohdun.+Kohdunsiirto+naiselle+onnistuu+elävältä+luovuttajalta.+Ruotsissa+on+tehty+yhdeksän+siirtoa+äidiltä+tyttärelle.+Kuusi+on+synnyttänyt.
Toinen+vaihtoehto+voisi+olla+se,+että+miehen+hormonitoiminta+pitäisi+ensin+lamata,+antaa+hänelle+naishormoneja+ja+odottaa,+että+kehoon+ruiskutettu+keinohedelmöitetty+alkio+kiinnittyisi+vatsaonteloon.+No,+miten+tässä+tilanteessa+voisi+olla+mahdollista,+että+lopputuloksena+olisi+lapsi?+Naisella+alkio+kiinnittyy+joskus+kohdun+ulkopuolelle,+esimerkiksi+suoliliepeeseen.+Tilanne+on+kantajalle+hengenvaarallinen,+mutta+kohdunulkoisista+raskauksista+on+syntynyt+terveitä+lapsia+keisarileikkauksella.
En+ole+itse+tietenkään+väitä+olevani+asiassa+asiantuntija,+vaan+perustan+kirjoitukseni+Karoliinisen+instituutin+synnytysten+ja+naistentautien+professorin+Outi+Hovattan+käsityksiin.
17.10.2019 17:15
Tiedätkös,+että+ihmisellä+on+muitakin+elimiä+kuin+pimppi+ja+pippeli?+Joskus+tuntuu+ettet+tiedä+tai+että+ainakin+vain+nämä+kaksi+ovat+lähes+aina+mielessäsi.
17.10.2019 16:41
Sinänsä+jännä+juttu,+että+elinsiirtoja+voidaan+tehdä+vallanmainiosti+sukupuolten+välillä.
17.10.2019 12:16
Nykyisillä+keinohedelmöitystekniikoilla+se+on+periaatteessa+mahdollista.
17.10.2019 11:59
Jos+Raamattua+lukee+ajatuksella+eikä+vain+"perinteisen"+tulkinnan+silmälaseilla,+niin+ne+eivät+ole+välttämättä+vastakkaisia.
17.10.2019 09:48
43 / 108