Vapaa kuvaus

Aloituksia

37

Kommenttia

1738

1. No+itse+asiassa+Richard+Dawkins+(ateistien+ateisti)+sanoo+että+evoluutio+ei+ole+sattumanvaraista,+taitaa+joku+muukin+tutkija+ollut+sanonut+niin.Minulla+ei+nyt+ole+ko+kirjoja+kotona,+mutta+se+meni+jotenkin+niin,+että+kun+eliö+on+lajiutunut+ja+sillä+on+jo+tapa+kehittyä+(esim+kotilolla++ja+koppakuoriaisella+on+kuori)+sen+kehittyminen+jatkossa+on+sidoksissa+sen+jo+olemassaoleviin+piirteisiin.+Esim+koppakuoriaisen+kuorella+on+optimaalinen+paino+(jota+se+jaksaa+kantaa),+ja+jos+sen+kuori+tulisi+sen+painavammaksi+mutaation+kautta,+sellainen+yksilö+kuolee+pois.+Eläimet+eivät+tietenkään+kehitä+mitään+muutoksia,+jotka+eivät+ole+niille+hyödyllisiä+tai+jotka+eivät+paranna+jo+olemassaolevaa+(luonnonvalinta+karsii).Jos+tässä+on+jokin+looginen+virhe,+syy+on+minun,+olen+huono+selittämään+ja+muistini+on+kehno+;)
  2. "Emme+havaitse+luonnossa+minkäänlaista+evoluutiota.+Adaptoituminen+ja+sitä+usein+seuraava+varioituminen+eivät+johdu+geneettisen+monimuotoisuuden+kasvusta+vaan+epigeneettisestä+säätelystä.+Mutaatiokuorma+on+kaikissa+eliöissä+biologinen+tosiasia+ja+koska+genomissa+ei+ole+roska-DNA:ta,+kohdistuvat+mutaatiot+hyödylliseen,+käyttökelpoiseen+ja+toiminnalliseen+DNA:han.+Geneettinen+entropia+on+aivan+varma+asia.Voimme+kuitenkin+havaita+apinoiden+ja+gorillojen+nopeaa+lajiutumista+(hakusanat:+new+primate+species+discovered).+Ihminen+ei+kuitenkaan+lajiudu,+vaikka+menetämme+biologista+informaatiota+ja+DNA:hamme+tulee+virheitä.+Ihmistä+ei+luotu+varioitumaan.+"Kyllä+'me'+havaitsemme+evoluutiotaTässä+esimerkki+mutaatioista+ihmisessa+sekä+kehityksestä+(lähde+Chris+Stringer+Vain+yksi+jäi)Kyseessä+on+siis+vertailu+nedun+ja+nykyihmisen+genomista+(meillä+on+noin+2+%+nedujen+genejä+viimeisimpien+tutkimusten+mukaan)"Vertailut+paljastavat+neandertalilaisten+dnan+siirron+lisäksi,+että+meillä+on+yli+200+sellaista+perimän+muutosta,+joita+ei+ole+ollut+neandertalinihmisillä+eikä+simpansseilla.+Näitä+on+geeneissä,+jotka+liittyvät+muun+muassa+aivojen+toimintaan,+kallon+ja+luurangon+rakenteesen+ja+sen+yhteydessä+oleviin+elimiin+(kuten+hikirauhaset+ja+hiukset)"+Tämä+on+selvä+evoluution+ja+hyödyllisten+mutaatioiden+todiste+(vai+ajatteletko,+että+ihminen+kehittyi+neandertalilaisesta+jotenkin+alaspäin?+Kiinnostava+teoria...).Jos+tämän+jälkeen+väität+ettei+hyödyllisiä+mutaatioita+ole(tai+kehitystä+tapahdu),toimit+vilpillä.Mutaatioita+hyödynnetään+myös,kun+halutaan+mitata+esim+kuinka+monessa+sukupolvessa+jonkin+lajin+eriytyminen+on+kestänyt.