Vapaa kuvaus

Aloituksia

13

Kommenttia

269

1. Kommentoin+nyt+kuitenkin+lyhyesti+tätäkin,+kun+en+malta+olla+kommentoimattakaan+:/Nimimerkkini+ympärillä+on+syystä+tai+toisesta+esiintynyt+jos+jonkinlaista+tarinaa+ja+tarinan+kirjoittajaa.+Heillä+(tai+hänellä)+on+ehkä+syynsä+moiseen.+Minun+käyttämiäni+nimimerkkejä+on+kolme.+Aloin+kirjoittelemaan+palstalle+aikoinaan+kirkko+kuulolla-palstalla,+jonne+laiskana+miehenä+lätkäisin+nimimerkikseni+,--+,+jonka+käyttämistä+jatkoin+täälläkin+siihen+asti+kun+välimerkit+eivät+enää+kelvanneet.+Aloin+käyttämään+nimimerkkiä+pilkkuviivaviiva,+jonka+myöhemmin+myös+rekisteröin,+ja+jonka+poistin+kun+tarkoitukseni+oli+lopettaa+täällä+luuhaaminen+tympäännyttyäni+palstan+poistopolitiikkaan.+Jonkin+ajan+kuluttua+rekisteröin+lyhyeksi+aikaa+nimimerkin+De+Rerum+Natura,+jonka+pian+poistin+ja+onnistuin+olemaan+kirjoittelematta+tänne,+mitä+nyt+välillä+kävin+vilkaisemassa.+Tämä+on+siis+kolmas+nimimerkkini,+ja+jos+näiden+käyttö+katsotaan+multinikkeilyksi+niin+olkoon+niin.+Noiden+muiden+kirjoittajien+käytökseen+ja+tekstien+sisältöön+olen+osaton,+enkä+siis+niiltä+osin+suostu+kantamaan+multinikkeilijän+leimaa.
  2. Multipersoona...jaaa....ehkä+en+tartu+tuohon.+Trollaamisen+tavoitteista+en+tiedä,+mutta+ainakaan+minun+tavoitteena+ei+koskaan+ole+ollut+kristinuskon+saattaminen+huonoon+valoon.+Ymmärrän+kyllä+että+joku+on+voinut+tulla+siihen+käsitykseen,+että+tarkoitukseni+kristinuskon+suhteen+ovat+vihamieliset,+mutta+asia+on+itse+asiassa+päivastoin.Jeesus+on+elämäni+tärkein+opettaja.+Häntä+minä+yritän+seurata+parhaan+ymmärrykseni+mukaan+elämäni+jokaisena+päivänä.+Jeesuksen+opetuksen+ympärille+vain+on+kyhätty+sellainen+taikauskoinen+uskomusten+härdelli,+että+Nasaretilaisen+todellinen+sanoma+on+tuon+hässäkän+alle+lähes+täysin+kadonnut.+Minun+pyrkimykseni+on+aina+ollut+Jeesuksen+sanoman+kirkastaminen+ja+siten+todellisen+kristinuskon+ytimen+löytäminen+taikauskoisen+roskan+sijaan.Ironista+kyllä+minun+pyrkimykseni+taitaa+olla+hyvinkin+samansuuntainen+aloittajan+kanssa.+Lähestyn+asiaa+kuitenkin+täysin+eri+suunnasta.++Tiede+on+se+menetelmä+jolla+lähestymme+totuutta,+todellista+totuutta+uskomusten+sijaan.+Toki+tieteellinen+tieto+muuttuu+ja+tarkentuu+sitä+mukaa+kuin+todisteet+niin+vaativat,+mutta+tässä+nimenomaan+on+sen+voima;+tieteellinen+tieto+ei+ole+kiveen+hakattua+muuta+kuin+siinä+määrin,+mitä+todisteet+edellyttävät.+Toki+meillä+on+jo+niin+massiiviset+määrät+hyvin+todisteita+moneltakin+alalta,+että+voimme+pitää+valtavaa+määrää+asioita+totena,+vaikka+ne+tarkentuvatkin+tutkimuksen+edetessä.+Esimerkkinä+vaikkapa+evoluutioteoria,+jossa+ei+vastustajien+ja+(tahallaan)väärinymmärtäjien+vääristelystä+huolimatta+ole+kyse+teoriasta+pelkkänä+hypoteesina,+vaan+mallina+tosiasiallisesta+ilmiöstä.Tiede+ja+sen+tulokset+on+siis+aina+laitettava+etusijalle+uskomusten+asemesta,+olkoonpa+kyse+vaikka+perinteisesti+pyhinä+pidettyjen+kirjoitusten+väittämistä.+Pitäytyminen+jo+kauan+sitten+vääriksi+todistetuissa+taikauskoisissa+harhoissa+tekee+vaikkapa+kristinuskosta+naurettavan+jo+ihan+omilla+väittämillään+ilmanettä+sitä+tarvitsisi+alkaa+enemmälti+ivaamaan.+Tämä+tulee+tappamaan+kristinuskon+maan+päältä,+jos+emme+uskalla+luopua+noista+harhoista+ja+etsiä+Jeesuksen+todellista+sanomaa+ja+voimaa.+Oma+luterilainen+kirkkomme+toki+pikku+hiljaa+on+kääntymässä+oikeaan+suuntaan,+mutta+tuskastuttavan+hitaasti+ja+ainakin+vielä+toistaiseksi+pahimmillaan+jopa+poistaen+keskuudestaan+todellisia+Jeesuksen+seuraajia.
  3. Mistähän+sairaudesta+mielestäsi+on+kyse?