Vapaa kuvaus

Aloituksia

13

Kommenttia

269

  1. arabiaa oppimaan

    Tiedättekö onkohan olemassa arabian kielen oppikursseja itseopiskelijoille. Tarkoitan lähinnä opiskelumateriaaleja, joi
    Koraani
    8
    137
  2. Suru-uutinen

    Yksi aikamme suurimmista ja älykkäimmistä teologeista, piispa John Shelby Spong on kuollut eilen 90 vuoden iässä. Lepää
    Luterilaisuus
    16
    61
  3. Miksi "uskolla" pitäisi olla mitään merkitystä?

    Vielä vuonna 2021 monet kristityistä, niin "uskovista" kuin ns. kulttuurikristityistä, puhuvat "uskon" tärkeydestä, sen
    Luterilaisuus
    54
    123
  4. Kuka on lähimmäinen?

    Luin juuri tänään erästä toista keskustelua tällä palstalla. Törmäsin niin omituiseen lähimmäiskäsitykseen, että sen on
    Kristinusko
    75
    51
  5. Mistä keskustellaan?

    Oletteko arvoisat palstalaiset huomanneet, että mitä älyttömämmän aloituksen tänne tekee, sitä vilkkaampaa on siihen osa
    Luterilaisuus
    11
    49
  6. Juoksiko Jeesus koskaan?

    Tärkeä teologinen kysymys tämäkin, ainakin yhtä tärkeä kuin h-aihe. Olen ollut selkävaivainen jo niin pitkään, että olen
    Luterilaisuus
    6
    33
  7. Usko ei ole arvo.

    Joku ilmoittaa arvoikseen uskon. Yleensä tällä tarkoitetaan uskoa Jumalaan. Usko Jumalaan ei kuitenkaan ole arvo sinällä
    Luterilaisuus
    46
    95
  8. Missä vaiheessa hyvä menee överiksi?

    Kuulin äskettäin pätkän jotakin ajankohtaisohjelmaa, jossa nuori, ilmeisesti ns. tiedostava nainen puhui jostakusta henk
    Luterilaisuus
    65
    30
  9. Onko konservatiivisuus kristillisyyttä?

    Eräs toinen keskustelu on otsikoitu ”kristityn ja liberaaliuskovan ero”. Alotuksessa käsittääkseni tehdään se oletus, et
    Luterilaisuus
    53
    29
  10. Kristitty ilman uskoa, vai...?

    Joku mainitsi toisen aloitukseni yhteydessä jotakin ateismistani ja sain vaikutelman, että minun ei siis kuuluisi täällä
    Luterilaisuus
    60
    34
  11. Pääsiäinen & joulu; peittelyä ja selittelyä

    Kristillisessä perinteessä on kaksi tärkeää juhlaa, jotka on kehitelty Jeesuksen ympärille, pääsiäinen ja joulu. On tosi
    Luterilaisuus
    56
    57
  12. Ylösnousemuskokemusten juhla lähestyy

    Taas lähestyy aika, jolloin juhlitaan pari vuosituhatta sitten Jeesuksen opetuslasten kokemia kohtaamisia ylösnousseen m
    Luterilaisuus
    13
    25
  13. Nostalgiaako?

    Osallistuin vasta taas pitkästä aikaa erääseen keskusteluun. Olin pari päivää poissa koneen ääreltä ja äsken palasin. Ol
    Luterilaisuus
    0
    25