Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

282

  1. Tulee+huomioida,+että+saatana+viekotteli+ihmisen+tottelemattomuuteen+Jumalaa+kohtaan.+Jumalan+kasvattamassa+puussa+tai+sen+hedelmissä+ei+sinällään+ollut+mitään+pahaa.+Hedelmän+syöminen+ei+todennäköisesti+lisännyt+Aadamin+ja+Eevan+tiedon+määrää,+mutta+tottelemattomuus+avasi+Aadamin+ja+Eevan+silmät+pahalle.+Saatana+esitti+heille+valheen+ja+ansan+-+ei+Jumala.+Saatana+sanoi,+että+ette+suinkaan+kuole+niin+kuin+Jumala+on+varoittanut,+mutta+Jumala+tietää,+että+kun+syötte+siitä,+silmänne+avautuvat+ja+teistä+tulee+Jumalan+kaltaisia.Saatanan+kapina+Jumalaa+vastaan+oli+alkanut+jo+taivaassa+ennen+ihmisen+luomista.+Taivaassa+oli+alkujaan+rauha+ja+ilo.+Rakkauden+laki+on+Jumalan+ja+Kristuksen+hallinnon+perusta.+Kaikkien+onni+riippuu+keskinäisestä+rakkaudesta.+Korkea-arvioisin+enkeli+kuitenkin+lankesi+pahaan+ylpeydessään+ja+kateudessaan+Kristukselle.+Jumala+ei+tuhoa+saatana+heti.+Tilanteen+on+annettava+kehittyä+niin+pitkään,+että+kaikki+valitut+ja+taivaan+asukkaat+näkevät,+mihin+saatanan+toiminta+johtaa.+Saatana+lietsoo+edelleen+kapinaa+tottelemattomuuden+lasten+välityksellä.+Jumalan+Pojan+sovitus+ristillä+on+voimakas+todiste+siitä,+ettei+synnin+ilmaantumista+voi+lukea+Jumalan+syyksi,+vaan+hänen+luonteensa+on+rakkaus+luomiaan+ihmisiä+kohtaan.
  2. Esimerkissä+diktaattori+on+paha.+Myös+sinä+ja+minä+olemme+pahoja,+vaikka+näyttäisi,+ettei+niin+pahoja+kuin+diktaattori.+Jumala+ei+ole+kuitenkaan+kuvailemasi+diktaattori+vaan+antoi+meille+valinnanvapauden.+Tämän+valintamme+seuraamuksia+näemme+pahuutena+maailmassa.Jumala+antoi+oman+Poikansa,+jotta+ei+yksikään+joka+uskoo+häneen+hukkuisi+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.+Näin+minäkin,+joka+olen+taipuvainen+pahaan,+olen+Jumalan+silmissä+HYVÄ+-+en+omien+tekojeni+vaan+Vapahtajani+sovituksen+tähden.