Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
niiku.sillee
profiilit
niiku.sillee
niiku.sillee
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
503
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+inflaatioteoria+pitää+paikkansa,+meille+avaruudesta+tullut+avuussäteily+ja+valo+ovat+alkaneet+vasta+inflaation+jälkeen.+Inflaatio+on+ollut+niin+raju,+että+valonnopeuden+ylittänyt+avaruuden+laajeneminen+on+jo+vienyt+suuren+osan+näkyvän+avaruuden+ulkopuolelle.+
Me+saamme+edelleen+valoa+ja+muuta+säteilyä+tästä,+mutta+vain+tästä+avaruuden+osasta.+Näyttää,+että+havaittavan+avaruuden+geometria+olisi+euklidinen,+mutta+emme+voi+tietää+varmasti.++Jos+maapallolakin+mitataan+pieni+alue+parhaalla+tavalla,+geometria+on+euklidinen.+Tiedämme+kuitenkin,+että+todellisuus+on+pallogeometria.
Kyse+on+siis+siitä,+minkäsuuruinen+on+näkymätön+osa.+Inflaation+takia+se+on+todella+suuri,+moninmoninkertainen+verrattuna+näkyvään+osaan.+Etäisyysmittaukset+perustuvat+moninkertaisiin+tikapuihin,+joissa+on+taatusti+kumulatiivinen+virhe.+Tarkkaa+lukua+emme+saane+koskaan.
On+vaikea+kuvitella,+että+saisimme+selville,+minkämuotoinen+avaruus+on+valinnaisella+hetkellä.+Sen+sijaan+meillä+on+kohtuullinen+käsitys,+mitä+geometriaa+se+noudattaa+laajenemisen+suhteen.+Nykyisen+käsityksen+mukaan+se+olisi+eukleidinen,+mutta+usko+siihenkin+on+hiukan+epävarma,+koska+vain+vähän+aikaa+sitten+uskotiin+ja+mitattiin,+että+se+olisi+hyperboloidinen.+
Olipa+euklidinen+tai+hyperboloidinen,+näyttää+kuitenkin+siltä,+että+laajeneminen+jatkuu+ikuisesti.+Paluu+takaisin+BB:n+kaltaiseen+tilanteeseen+ei+ole+todennäköinen,
Maailmakaikkeuden+ikäkin+venyy+ja+paukkuu+kuin+Jenkki-purukumi.+Nyt+se+on+13.8+miljardia+vuotta,+mutta+ei+ole+kauan,+kun+se+oli+noin+15+tai+jopa+enemmänkin.+Sitä+ennenhän+arvio+ja+mittaus+kasvoivat+sangen+pienestä+arvosta.
05.05.2019 17:00
Olemme+nyt+siinä+vaheessa,+että+jalostuskokeet+ovat+sallittuja+eläimillä,+muttei+ihmisillä.+Aikanaan+ne+ovat+eläimillä+jo+main+streamia.+Joskus+myös+tajutaan,+ettei+ihmisen+luonnollinen+lisääntyminen+voi+jatkua.+Karsinta+jää+lääketieteen+ja+ehkäisyn+takia+liian+pieneksi,+ja+genomi+heikkenee.+
Kun+tämä+tajutaan,+jossakin+tehdään+jo+kokeita+ihmisilläkin.+Seuraava+askel+tulee+varmasti,+geenimanipulaatio,+sillä+ihmiskunta+ei+suostu+tekemään+itsemurhaa.+
Salaahan+näitä+kokeita+on+jo+tehty,+mutta+viimeksi+Kiinan+valtio+sanoutui+niistä+tiukasti+irti.+Siis+odotellaan.
05.05.2019 16:18
Menee+jo+asiattomuuksiin.
05.05.2019 16:02
Tällaiset+kommentit+osoittavat+vain+halua+loukata+toista,+Ne+eivät+perustu+minkäänasteiseen+tietoon.
05.05.2019 15:52
Hämmentävän+ala-arvoista+keskustelua.
04.05.2019 21:45
<<...älä+anna+liian+innokasta+kuvaa.<<
Huono+neuvo.+Tarkoittaa+suunnilleen+samaa+kuin:+"Leiki+vaikeasti+tavoiteltavaa."+Moni+tyttö+on+kulkenut+näin+onnensa+ohi.+Parempi+neuvo:+"Näytä+jo+alkuunsa,+että+olet+tositarkoituksella++liikkeellä."+Sinulla+on+kuitenkin+oikeus+katkaista+millä+hetkellä+tahansa,+kun+näkyy,+että+suhde+on+toivoton.
Etsivä+saa+kuulla+törkeyksiäkin.+Niistä+ei+ole+syytä+pahastua.+Tulee+vain+heti+selväksi,+että+tuon+kanssa+ei+syntyisi+mitään.+Myös+me+miehet+olemme+kuulleet+törkeyksiä.+Onnea+sinulle!🌹
04.05.2019 21:35
<<Vääristelysi+ja+jatkuva+propagandasi+on+tuttua+jo+pitkältä+ajalta...<<
Osoittanee,+että+luulet+minua+joksikin+toiseksi.+Olen+tullut+palstalle+vasta+pari+päivää+sitten,+mutta+yllättynyt+perusteellisesti.+Olen+näköjään+joutunut+muurahaispesään,+jossa+vastapuolet+ovat+ärsyttäneet+toisensa+äärimmilleen,+niin+ettei+mitään+voi+keskustella+rauhallisesti.+
Keskustelu+näyttää+niin+tulehtuneelta,+että+tunnen+asiakseni+poistua+jo+alkuunsa.+Hyvää+kesää!+🌷
04.05.2019 19:15
<<Milloin+on+hyvä+aika+kuolla?<<
Ikäänkuin+jollakin+ryhmällä+olisi+yhteinen+käsitys+asiasta.+Jotkut+haluavat+kuolla+heti,+jotkut+eivät+koskaan,+muut+siltä+väliltä.
<<Ateistit+eivät+tahdo+elää+yli+70+vuotta+vanhoiksi.<<.+
Ei+pidä+paikkaansa.+Aloittajan+luulo.
04.05.2019 17:39
Koska+kirkon+asiantuntemus+asiassa+on+ja+tulee+olemaan+puutteellinen,+ei+voi+tietää,+mihin+suuntaan+pitäisi+olla+huolissaan.
04.05.2019 17:32
Parhain+asiantuntemus+ei+löydy+kirkosta+vaan+terveydenhoidon+alalta,+Sielläkin+toimivat+tekevät+raskaita+virheitä.
04.05.2019 17:24
Kirjoitin+toisessa+ketjussa:
"Jäi+sellainen+kuva,+että+luulet+minun+vastustavan+ruotsin+kieltä+ja+ruotsiskielistä+väestöä.+Kyllä+sellaistakin+on,+mutta+minä+en+kuulu+niihin."+
"Minusta+on+luonnollista,+että+on+ruotsinkielisiä+kouluja,+ammattioppilaitoksia+ja+korkeakouluja,+mutta+minusta+ei+ole+luonnollista,+että+kansan+pääosa+pakotetaan+sellaiseen,+mistä+ei+ole+hyötyä+kummallekaan+kieliryhmälle.+Voimat+kuluvat+hukkaan+ilman+hyötyä."+
"Ruotsinkielinen+väestö+on+pääasiassa+kahta+perua.+Ruotsista+tullutta+yritteliästä+väkeä+ja+suomenkielisestä+väestöstä+opiskelun+kautta+parhaimmiston+jälkeläisiä.+Monet+ovat+aatelista+sukua,+joka+on+edelleen+kehittynyt,+kun+aateliset+ovat+voineet+valita+puolisonsa+parhaimmistosta.+Ruotsinkieliset+ovat+edelleen+keskimäärin+kauniimpia+ja+hienostuneemmin+käyttäytyviä.+Tämän+voi+havaita,+kun+ruotsinkielisen+koulun+lapset+tulevat+linja-autoon."
"Arvostan+ruotsinkielisiä,+mutta+en+arvosta+pakkoruotsia."
En+ole+missään+sanonut,+että+tavalliset+ruotsinkieliset+olisivat+pakkoruotsin+kanattajia.+Tiedän+aivan+hyvin,+että+useat+suomenruotsalaiset+eivät+kannata+pakkoruotsia+eikä+pakkosuomea.+Jää+sellainen+kuva,+että+moitit+minua+ennakkoasenteesi+takia+sellaisesta+ennakkoasenteesta,+jota+minulla+ei+ole.
Luuletko+minua+joksikin+toiseksi+henkilöksi?
04.05.2019 17:01
Valitettavasti+näin+on.+Olen+myöskin+havainnut,+että+kun+olen+mies,+minusta+eräät+uskovat,+että+olen+samaa+mieltä+kuin+"miehet",+esimerkiksi,+että+olen+kiinnostunut+urheilusta.
04.05.2019 16:43
Niin+kauan,+kuin+pakkoruotsia+on,+sitä+vastustetaan.+Ainoa+keino+vastustuksen+vähentämiseksi+olisi+sananvapauden+rajoittaminen.+Vaikka+kunka+joku+ärsyyntyy+pakkoruotsin+vastustuksesta,+vastustus+pysyy.
04.05.2019 16:21
Kysymys+on+teoreettinen,+koska+tiedämme+edeltä,+miten+tulee+käymään.+
Koska+geenien+manipulointi+karjan+jalostuksessa+havaitaan+hyväksi+ja+nopeaksi+keinoksi,+ja+koska+geenitekniikka+koko+ajan+kehittyy,+tulee+voimakas+paine+sallia+se+myös+ihmisellä.
Siis+ei+voi+kysyä,+kannattako+se+vai+ei.+Se+tulee+vääjäämättömästi,+mutta+emme+tiedä,+millä+aikataululla.
04.05.2019 12:14
Rasismin+biologinen+pohja+on+oman+ryhmän+suosiminen,+etnosentrismi.+Se+on+synnynnäisistä+syistä+kaikkien+ihmisten+ominaisuus,+niin+ruotsinkielisten+kuin+suomenkielisten.+Nykykulttuurimme+ei+sitä+kuitenkaan+hyväksy,+eikä+tulekaan+hyväksyä.
Olemme+tulleet+siihen+kulttuurikehityksen+vaiheeseen,+että+ponnistelemme+aktiivisesti+tätä+taipumustamme+vastaan.+Tulokset+ovat+entiseen+verrattuna+jo+merkittäviä.+Menneisyydestä+löytyy+merkkejä+vakavasta+rasismista+vaikka+kuinka+paljon.+
Nykyihmiset+ovat+vastuussa+vain+omasta+käyttäytymisestään,+eivät+menneistä+polvista.
04.05.2019 11:57
<<Ilkeydeksi+edellinen+kirjoituskin+oli+tarkoitettu...<<
Pyydän+nöyristellen+ja+sulimmasti+anteeksi,+etten+heti+huomannut+kirjoituksen+varsinaista+tarkoitusta.+👀
03.05.2019 23:47
Aina+paljastuu+uutta+tietoa+tuosta+suuresta+venäläisestä+nerosta.+Luultavasti+hänelle+piankin+myönnetään+Putinin+1.+luokan+kunniamerkki+ohrantähkien+kera.+Vaatimattomuussyistä+hän+tuskin+tulee+sitä+hakemaan,+joten+se+luovutetaan+hänen+edustajalleen.
03.05.2019 23:41
Ei+niinku+kannata+lyödä+päätä+seinään+asiassa,+joka+kuitenkin+ajallaan+tapahtuu.+Mitä+selittelyä+se+on?+Realismia!
03.05.2019 20:30
Ei+kannata+vielä.+Eduskunnan+voimasuhteet+tunnetaan.+Odotellaan.
03.05.2019 20:20
Puhuin+yleispätevästi.+Niin+toimii+myös+sinun+muistisi.+
Toissijaiset+asiat+karsiutuvat,+mutta+oleellinen+jää,+siis+tässä+asiassa,+että+työntekijä+sai+potkut,+kun+ei+osannut+uusien+sääntöjen+mukaista+pakkoruotsia.
Hyvää+kesää!+🌷
03.05.2019 20:18
10 / 26