Lapiohommia+tehty+sekä+työkseen+että+vapaa-aikana.Noita+uusavuttomia+oli+kyllä+jo+25+vuotta+sitten+kun+olin+armeijassa.+Ei+siellä+kaikki+olleet+käyttäneet+kirvestä+ja+sahaa+elämänsä+aikana.+Näistäkin+ketkä+eivät+olleet+käyttäneet+niin+vanhimmat+27vuotiaita..
Ei+ollut+kyllä+tarkoitus+mennä+kenenkään+ihon+alle;+näköjääm+sunnuntai,+auringonpaiste+ja+kokeellinen+huumori+eivät+oikein+osuneet+yksiin+joten+pahoittelut+siitä.Voihan+tuon+tietysti+mieltää+uhriutumisena+mutta+kyllä+minä+kuitenkin+seison+näiden+ajatusteni+takana.+En+nyt+ihan+kaikkea+alkuperäistä+tekstiä+pilko+mutta+otan+pari+esimerkkiä.+Tuo+oikeuslaitosesimerkki+ei+ollut+minusta+lähtöisin+vaan+suora+johdatelma+ylen+uutisista+jossa+tuotiin+esille+että+oikeuslaitos+on+naisistunut+ja+voiko+tämä+vaikuttaa+tuomioihin.+Siinä+alan+ihmiset+totesivat+että+tämä+on+asia+joka+jatkossa+pitää+huomioida.+Esim+seksuaalirikosasioissa+pitää+olla+sekä+mies+että+naistuomarit.+Se+onko+se+nyt+huono+että+miesvaltaisesta+oikeuslaitoksesta+tulee+naisvaltainen;+en+minä+tiedä+mutta+tähän+tilanteeseen+on+tultu.+Juttu+oli+kyllä+hieman+tarkoitushakuinen+sillä+kun+niitä+määriä+katsoi+niin+minusta+ei+nyt+ollut+kyse+naisvaltaiisuudesta+vaan+siitä+että+on+päästy+tasa-arvoiseen+tilanteeseen.Toinen+asia+jota+sivuutin+oli+tuo+miesvaltainen+työpaikka.+Olen+täällä+todennut+että+metallipuolelta+olen+leipäni+tienannut+ja+samalla+opiskelen.+Tässä+yhteydessä+voinen+sen+verran+paljastaa+että+jos+kaikki+menee+kuten+pitää+valmistun+jossakin+vaiheessa+urheiluhierojaksi.+Jos+asiakkaita+olisi+tulossa+niin+on+mahdollista+että+siirryn+tuonne+terveys-+ja+hyvinvointisektorille.+Opiskelupaikka+ei+ole+ihan+lähellä+joten+lähitunteihin+pitää+varata+aikaa+ja+rahaa.+Nyt+ollaan+siinä+vaiheessa+että+voidaan+ottaa+jo+asiakkaita+perushierontaan.+Asiakkaat+varaavat+aikoja+ja+jos+ei+merkkaa+kenelle+haluaa+niin+aika+menee+jollekin+kenellä+on+tilaa.+Muutaman+kerran+on+minulle+käynyt,+enkä+ole+ainoa+mies,+jolle+nainen+on+siinä+vastaanotolla+todennut+että+et+kelpaa,+pitää+olla+nainen.+Asiakashan+on+oikeassa+joten+sitten+vain+uutta+aikaa+naishierojalle.+Sinänsä+tympeää+koska+olisi+hyvä+saada+opintokirjaan+vähän+täytettä+ennen+näyttökokeita+joten+tällaiset+oharit+ei+oikein+palvele+sitä.++Siitä+sitten+ollaan+keskusteltu+näiden+ohareiden+jälkeen+että+onko+miehet+oikeasti+tevetulleita+alalle.+Jos+asiakkaatkaan+ei+ole+valmiit+niin+onko+työyhteisöt+tai+yhteistyökumppanit?+Vähän+siinä+ristiaallokossa+seilaa+kun+toisaalta+kuulee+että+miehet+olisivat+tervetulleita+mutta+totuus+on+hieman+toista.+Toinen+asia+sitten+on+että+jos+valmistuu+ja+asiakkaita+riittää+niin+kehtaako+mennä+sanomaan+paljonko+tienaa.+Mitä+uhriutumiseen+vielä+tulee+niin+merkataan+ylös+kirjaimet+menrs.+Selitän+kun+asia+tulee+ajankohtaiseksi.
Tuon+tekstin+kun+lukaisin+niin+tuli+mieleen+että+helppoahan+tuo+on;+kuin+reseptikirjaa+lukisi.+Ensin+toki+yhteiskunta+ilmoittaa+että+et+taida+sukupuolesi+perusteella+olla+häävi+kokki,+Tai+ei+ainakaan+arvosteta+koska+päivää+jolla+sukupuoltasi+juhlitaan+ei+ole+kalenteriin+saatu.+Lihahyllyllä+mietit+ottaisiko+tuota+parempaa+jauhelihaa+mutta+häpeillen+otat+hiukan+halvempaa+koska+et+halua+elvistellä.+Sinähän+olet+itsekäs+huono+ihminen+koska+valitsit+metallialan+etkä+mennyt+hoiva-alalle+jossa+maksetaan+pienempää+palkaa.Niin+ja+perunatkin+oli+loppu.+Onneksi+nyt+on+parempaa+laatua+kuin+armeijassa.+Jäihän+sieltä+sentään+muistot,+rahaa+ei+kylläkään.+Mutta+sehän+ei+ole+ongelma+kun+naiset+sitä+samaan+aikaa+tienasivat.++Lapsille+sentään+jälkkäriksi+appelsiinit+niistä+ne+tykkäävät.+Hetken+hymähdät+sille+miten+hyvin+muistat+asioita+jotka+ovat+lapsille+tärkeitä.+Syytä+onkin+muistaa+sillä+eron+sattuessa+sosiaalipuolen+naiset+vahvistettuna+huoltajuuskiistoihin+erikoistuneilla+naisjuristeilla+jotka+kieltäytyvät+edustamasta+miehiä+hoitavat+kyllä+käräjäoikeuden+naistuomarien+kanssa+että+miehen+isän+rooliin+riittää+jatkossa+kaksi+kuvaa+kirjahyllyssä+ja+iltaitku+siillä+toiveella+että+lapsilla+on+kaikki+hyvin.Ruuan+jälkeen+tietysti+tiskaat+sillä+onhan+moraalisesti+arveluttavaa+että+et+60+työviikkotunnin+jälkeen+tekisi+omia+kotitöitäsi+ja+jakaisi+yhteisiä+töitä.+Illalla+katsoessasi+telkkaria+huomaat+että+kuva+muuttuu+välillä+pikselimössöksi+ja+lamppujen+hehkukaan+ei+ole+tasainen.+Siitä+voi+aavistella+että+taas+on+osa+tilistä+laitettu+kauppaan+jonka+paketeissa+ei+ole+merkintää.+Eikä+se+tietenkään+ole+ihme+sillä+merisäässäkin+ilmoitetaan+"Kaskinen+Sälgrund+-3-5+astetta,+nainen+muista+seksuaalinen+voimasi,+tuuli+lännestä+4+m/s"+Tällaisen+päivän+jälkeen+on+helppo+mennä+miehenä+makuuhuoneen+ovelle+koputtaa+ja+sanoa+"rakas,+voitaisiinko+puhua+minun+miehisestä+identiteetistä."+Parempi+että+mies+syö+keittoruokaa+suoraan+purkista.
Ei+kai+sitä+nyt+vastaantulevalle+sanoa,+leuathan+siinä+puutuu+jos+kaupungilla+kävelee.+Eikä+tänne+pakkaseen+mitkään+kukat+sovi.+Sanat+riittää.Itse+kävin+kaupassa+ja+siinä+tervehdyksen+perään+toivotin+hyvää+naistenpäivää.+Siinä+on+kuitenkin+kassahihnan+verran+etäisyyttä+että+tarvittaessa+pääsee+suojaan+jos+iskuja+alkaa+sadella.+Vartijat+toki+voi+tulla+ja+heittää+pihalle+mutta+sitten+vaihdetaan+kauppaa.Minulla+ei+nuo+riskit+realisoituneet+vaan+vastaus+oli+kiittävä;+hymyn+kera.+Toki+minähän+olen+jumalaisen+komea;+kuin+Kreikkalainen+veistos.