Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3987

1. Mies+teki+sellaisen+virheen+että+suutuspäissään+meni+sanomaan+että+elatusmaksut+on+sitten+minimi.++Sen+jälkeen+kaivettiin+toinen+juoksuhauta+ja+niiden+välillä+siellä+ei+kenenkään+maalla+oli+aika+hiljaista.+Suunnilleen+tiedän+hänen+tulotasonsa+ja+pikkaisen+kyseenalaistin+tuon+järkevyyden.+Kyllä+hän+sen+itsekkin+myönsi+että+moka+tuli+tehtyä+mutta+periksi+ei+voi+antaa+sillä+kasvothan+siinä+lähtee+jos+exä+pääsee+niskan+päälle;+ennemmin+vaikka+työttömäksi.Olihan+tuo+saanut+puhuttua+tosiaan+pojallle+tuon+harrastuksen+ja+ilmeisesti+jälkikasvu+oli+ollut+osan+joulusta+myös+isällään+eli+aika+lailla+oli+exänsä+tullut+vastaan.+Mitä+kaveria+nyt+tunnen+niin+kyllä+se+nyt+kehtaa+myös+itse+tulla+vastaan+joten+eiköhän+ne+kevään+mittaan+saa+asiat+sovittua.
  2. Vähän+olet+myöhässä+toiveesi+kanssa+sillä+alkaa+olla+tuo+perikunta+aikalailla+viimeisessä+kokooonpanossa.+Lapsista+en+nyt+osaa+sanoa+mutta+mitä+nuoriin+tulee+niin+ei+ne+mitään+sääliä+kaipaa.+Osa+ehkä+rakkautta+ja+huolenpitoa+vanhemmilta+ettei+elämä+katoa+lapasesta+ihan+alkuunsa+mutta+väittäisin+että+kyllä+nykynuoret+on+ihan+valveutuneita,+fiksuja+ja+vastuunsa+ymmärtäviä.+Vielä+jos+tajuaisivat+ettei+talvella+kuljeta+nilkat+paljaana+sekä+kyseenalaistasivat+musiikkimakunsa+niin+ei+niillä+olisi+mitään+hätää.+Tavallaan+ymmärrän+tuon+ajatuksen+siitä+miesten+henkisestä+raajarikosta.+Viime+vuoden+puolella+oli+kaveri+saunassa+ja+puheltiin+siinä+elämästä+ja+mitä+tunteita+se+aiheuttaa.+Kaveri+oli+vähän+huolissaan+pojasta.+Hän+näkee+poikaansa+joka+toinen+viikonloppu+ja+pari+viikkoa+kesällä+eikä+siinä+oikein+isällistä+sidettä+pysty+muodostamaan.+Lisäksi+kun+tarhassa+oli+vain+naisia+ja+nyt+koulussakin+on+naisopettaja+niin+mistä+poika+saa+miehen+mallin.+Täytyy+kyllä+sanoa+että+tilanne+söi+miestä+rotan+lailla+mutta+onneksi+sai+puhuttua+exänsä+kanssa+että+poika+menee+pelaamaan+salibändyä.+Jospa++sitten+sieltä+kautta+tilanne+korjaantuisi.+Onneksi+meillä+kuitenkin+on+toinenkin+sukupuoli+joka+taitaa+nykyään+olla+niin+ainutlaatuinen+että+hoitaa+kyllä++molempien+sukupuolten+homman;+ihan+alusta+alkaen.En+osaa+sanoa+olenko+surullinen+vai+onnellinen+puolestasi+jos+et+näe+enää+tarvetta+hakeutua+parisuhteeseen.+Tänään+kaupan+kassalla+nainen+laittoi+merkkikapulan+ostostemme+väliin+ja+vaikka+joskus+ajattelin+toisin+niin+nyt+sanoin+kiitoksen.+Viimeisen+kiitoksen+jälkeen+vastaanotto+oli+aika+jäätävä+mutta+nyt+nainen+sanoi+"ole+hyvä"+ja+hymyili.Kotiin+pyöräillessä+kävi+kyllä+mielessä+että+kannattaako+tätä+rakkautta+nyt+mukanaan+kantaa+jos+sitä+voisi+toisellekin+jakaa.
  3. Jep,+saaristo+sarjaa.
  4. Kukaan+muu+ei+ole+uskaltanut+tunnustaa.+Kyllä+minun+vallankumous+olisi+niin+tasaista+ja+ankeaa+virallista+pokkurointia+ilman+minkäänlaista+tunteen+paloa+että+ei+siitä+olisi+sankaritarinaksi+asti.
  5. Mulle+ei+ihan+varmuudella+selvinnyt+oliko+kritiikki+kohdennettu+siihen+että+arvosteli+naisten+ikää+vai+siihen+että+Ranskalainen+mies+piti+Aasialaisia+kauniimpina+kuin+kotimaansa+naisia.En+tiedä+minkälaisen+vastaanoton+täällä+saisi+jos+viisikymppinen+nainen+sanoisi+että+samanikäiset+miehet+ei+iske+joten+hän+deittailee+ennemmin+Afrikan+mantereen+parikymppisiä+miehiä.+Tulisiko+lehdet+täyteen+Ristomatti+Ratian+ja+Juha+Miedon+pakarakuvia+joissa+kerrottaisiin+että+tästä+kaikesta+jää+nainen+paitsi.No+Ranskalaisten+vahvuus+on+kyky+heiluttaa+valkoista+lippua.Minun+mielestä+kaveri+toi+yhden+asian+esille+jonka+olen+myös+itse+havainnut.+Tuolla+kun+kulkee+noin+viisikymppisenä+miehenä+niin+kyllähän+sitä+on+samanikäisille+naisille+ilmaa.+Toki+myös+nuoremmille+ja+niille+vanhemmille+joiden+mielestä+vielä+voisi+olla+"namu"+niin+ne+eivät+näe+niin+kauas+tai+eivät+ehdi+rollaattorilla+perään.+Tämä+näkymättömyys+on+myös+havaittavissa+myös+treffipalstoilla.+Ainahan+noihin+naisten+vaatimuslistoihin+vähän+huumorilla+suhtaudutaan+mutta+ne+myös+kertovat+siitä+että+tietävät+mitä+elämässään+haluavat,+eivät+lähde+enää+miehen+matkaan+sen+perusteella+että+on+kuuluisa+ja+kirjailija+vaan+arvostavat+sitä+omaa+ongelmatonta++elämää.+Minä+tulkitsisin+jopa+pienenä+kehuna.Eikä+siihen+kiinnostavuuteen+enää+taida+pystyä+tässä+iässä+enää+pienillä+tempuilla+vaikuttamaan.+Se+että+ostaa+mekkomiehestä+mustat+farkut+ja+paitana+vähän+parempaa+Seppälää+ei+taida+paljoa+auttaa+jos+nimimerkki+palstalutkankin+mukaan+parasta+mitä+yli+nelikymppisen+miehen+elämässä+voi+sattua+on+kuulla+että+työeläkkeen+perusosaan+on+tulossa+indeksikorotus+viiden+vuoden+sisään+tai+kuten+laatuunpanostava+totesi+että+viisikymppisenä+kun+mies+sairastuu+niin+sen+voi+sitten+heivata+tarpeettomana.+Parempi+vaan+tyytyä+yksinäisyyteen+ja+hommata+pari+rullaa+serlan+kutipaperia+yöpöydälle+ettei+jatkuvasti+tarvi+lakanoita+pyykätä.