Kerääkö palstanaiset koiriensa jätökset...

...esimerkillisesti nini ettei tule sanomista:

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006019958.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=0ef3fd8a41330d309e3851852b7cee22


Aika karmeita juttuja. Miksiköhän sitä pitää sitten hankkia hevosen kokoinen koira jos se sitten ripuloi saavillisen kerrallaan? Tai miksi ylipäätään kaupungissa pitää vaikka kolmea isoa koiraa? Ehkä koiran hankintaa suunnitteleville olisikin hyvä jonkun järjestää niiden ulkoilutusta ensin niin saattaisi suunnitelmat muuttua.

Tuo oli kyllä aika hauska:

"”Yritin kerran näppärästi nakata kakan kepillä polulta metsään, mutta se lennähtikin mun päähän. Nenäliinalla yritin putsata sitä hiuksista”, kertoo yksi nainen."

58

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanhaämmä

      Taas ollaan niin vieraantuneita luonnosta, että. Kakkaa se vaan on, sade vie mennessään :D

      Cocktail-sateenvarjo varoitusmerkkinä... heh.

    • Totuus-

      Paskaa on joka puolella pyöräteitä koska naiset antaa koiransa paskoa pyörätielle ja joutuu pujottelemaan niitä läjiä. Menkää metsään sen koiran kanssa paskalle. Jopa kuntosalin pyörätelineen kohdalla on monta läjää ettei siihen voi pyörää jättää.

    • Ai se on taas tää aika..

      Kerään juu. Kerran kannoin täytettyä kakkapussia mukana kun etsin roskista. Vastaan tuli joku äijä ja ihmettelin että mitä se nuin kyylää... Jatkoin matkaani ja vasta jonkun ajan päästä huomasin että se kakkapussi oli tippunut mun hyppysistä jonnekin. Ilmeisesti läsähti silloin sen äijän kohdalla maahan..🙄

      Yleensä meen kyllä takapihan kautta ulos, niin päästään suoraan metikköön. Tai sitten pidän hihnaa sen verran kireellä ettei kakalle pääse kuin vasta sopivassa paikassa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No tätä aikaa joo. Mikseihän muuten niille kakkapusseille ole sellaista poimurirunkoa jolla saisi kätevästi koukattua, jotain tuon tyyppistä johonn voisi pussin virittää valmiiksi:

        http://www.puuilo.fi/WebRoot/Puuilo/Shops/2014011303/575E/6F2F/592A/6041/1C8F/0A28/1058/2D13/marjuri_1107_86e.jpg

        Sillä olisi kätevä sitten kiikuttaa roskikselle asti.

        Onhan niitä erilaisia viritelmiä, mutta eipä niitä oikein viitti mukanaan raahata, kun harvemmin niille on edes käyttöä.


      • pitkätukka-68

      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Myös joku rikkaimurin tapainen voisi toimia. Kyllä kai sellasen akku nyt aina yhden koiralenkin kestäis.

        Kyllä siinä nyt säikkyis jos yhtäkkiä imurin äänen kuulis keskeltä ei mitään. :D

        Oisko se parempi marjankeruuaikaan? Puolukat pussiin. Koirahommissa se saattais mennä tukkoon...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kyllä siinä nyt säikkyis jos yhtäkkiä imurin äänen kuulis keskeltä ei mitään. :D

        Oisko se parempi marjankeruuaikaan? Puolukat pussiin. Koirahommissa se saattais mennä tukkoon...

        Ja miltä se näyttäis, mies, piski ja rikkaimuri.

        Eikä :D


      • pitkätukka-68
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ja miltä se näyttäis, mies, piski ja rikkaimuri.

        Eikä :D

        Ei sen nyt tarvitse näyttää rikkaimurilta, mutta toimintaperiaate voi olla vastaava. Tuli vaan tosta poimurista mieleen, et millainen toimisi.


        Tosin eihän se niin vaikeaa ole siihen pussiinkaan poimia: käsi vaan pussiin, koukkaa kakan ja vetää pussin nurinpäin. Ainoa vaan et joka kakkaan menee yks pussi, eikä se ole kovin ekoa.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ei sen nyt tarvitse näyttää rikkaimurilta, mutta toimintaperiaate voi olla vastaava. Tuli vaan tosta poimurista mieleen, et millainen toimisi.


        Tosin eihän se niin vaikeaa ole siihen pussiinkaan poimia: käsi vaan pussiin, koukkaa kakan ja vetää pussin nurinpäin. Ainoa vaan et joka kakkaan menee yks pussi, eikä se ole kovin ekoa.

        Tiedätkö, miltä näyttää kun pölynimuri syttyy tuleen?

        Ei olis uskonu.


    • Keysmash

      Ei oo koiraa, mutta kun oon koiravahtina niin kerään kyllä. Ottaa päähän kun muut eivät kerää. Näytetään esimerkkiä ja niin edelleen.

    • pitkätukka-68

      Niin, en kyllä ymmärrä miksei sitä koiraa voi opettaa paskomaan suoraan sinne metsään ja muuten vain johonkin pöheikköön, jossa kakasta ei ole muuta kyin hyötyä.

      Kaikkein idioottimaisimpia ovat ihmiset, jotka keräävät kyllä kakan, mutta heittävät sen pussin sitten jonnekin metsään.

      • Jos se on biohajoava pussi?

        Joskus ottaa päähän kun ei missään näy roskiksia.. Ei niitä paskoja kotiinkaan ole tarkoitus kuljettaa.


      • pitkätukka-68
        Wwuwuw kirjoitti:

        Jos se on biohajoava pussi?

        Joskus ottaa päähän kun ei missään näy roskiksia.. Ei niitä paskoja kotiinkaan ole tarkoitus kuljettaa.

        Kyllä jos on sellaisessa paikassa missä ei lähimainkaan ole roskiksia, on kyllä silloin varmasti paikkoja jossa sen koiran voi kakattaa keräämättä niitä kakkoja.
        Taajamissa taas on roskiksia vaikka millä mitalla.

        Kyllä mä ainakin olen saanut koirat opetettua paskomaan muualle kuin kulkuväylille tai nurmikolle.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kyllä jos on sellaisessa paikassa missä ei lähimainkaan ole roskiksia, on kyllä silloin varmasti paikkoja jossa sen koiran voi kakattaa keräämättä niitä kakkoja.
        Taajamissa taas on roskiksia vaikka millä mitalla.

        Kyllä mä ainakin olen saanut koirat opetettua paskomaan muualle kuin kulkuväylille tai nurmikolle.

        No ei ne läjät kyllä kovin kauniita ole siinä kulkuväylän vieressäkään että sieltäkin ne voisi kyllä poimia pois.


      • pitkätukka-68
        Harmaaritari kirjoitti:

        No ei ne läjät kyllä kovin kauniita ole siinä kulkuväylän vieressäkään että sieltäkin ne voisi kyllä poimia pois.

        Riippuu miten kaukana väylästä ne on. Pöheiköstä niitä ei edes näy ellei vartavasten ala niitä etsimään. Nyt mulla ei kyllä ole koiraa, mutta kyllä mulla oli aina tapana suunnata ihan ensin metsään tahi metsikköön, johon ne paskat yleensä heti tulee. Ja vastaavasti lenkki loppuu myös aina metsikköön.
        Kyllä oman koiran paskomistavat oppii nopeasti ja suunnittelee reitin sen mukaan.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Riippuu miten kaukana väylästä ne on. Pöheiköstä niitä ei edes näy ellei vartavasten ala niitä etsimään. Nyt mulla ei kyllä ole koiraa, mutta kyllä mulla oli aina tapana suunnata ihan ensin metsään tahi metsikköön, johon ne paskat yleensä heti tulee. Ja vastaavasti lenkki loppuu myös aina metsikköön.
        Kyllä oman koiran paskomistavat oppii nopeasti ja suunnittelee reitin sen mukaan.

        No tuo kyllä ihan totta että kuin tarjoaa sen mahdollisuuden päästä heti sinne pöpelikköön niin kyllä kai se koirakin sinne mieluummin tortut vääntää.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No tuo kyllä ihan totta että kuin tarjoaa sen mahdollisuuden päästä heti sinne pöpelikköön niin kyllä kai se koirakin sinne mieluummin tortut vääntää.

        Miten niinkin kaunis asia kuin torttu rinnastetaan aina tuohon? :(


    • AsianVierestä

      Intialaiset ovat edelläkävijöitä luonnollisuuden suhteen ja paskovat itsekin kadulle. Suomessa tuota pidettäisiin kovin epänormaalina touhuna mutta jos jättäisi pyyhkimättä niin kai se suoritus olisi hyvin lähellä koiran suorittamaa suoritetta bakteereineen kaikkineen.
      Suomessa tulisi perustaa paskomisviikot jonka aikana jokainen ihminen saisi paskoa mihin haluaisi ilman sakotuspelkoa. Ihmetyttää miten nykyisin mies saa sakot jos virtsaa kadulle mutta koira ei...samat bakteerit mutta toinen on sopivaa käyttäytymistä ja toinen sopimatonta.

      • pitkätukka-68

        Jeps. Siellä jos kysyy missä mahtais olla vessa, niin ne näyttää lähintä seinänvierustaa.


    • Kaverin koira tulee joskus hoitoon ja olen siinä onnellisessa asemassa että metsää on lähellä. Sinne kun tarpeensa tekevät sisiliskosta hirveen niin eipä sieltä koiran jätöksiä tule eriteltyä. Talvella jos on hankea niin metsäpolkuja tai pyörätiden reunoja tulee käveltyä. Jos läjä tulee huonoon paikkaan niin sitä varten mukana lasten hiekkalapio ja siihen kasa jonka viskaan sitten metsään. Lapion pyyhkäsen lumeen ja sitten kassiin kotiin kuljetettavaksi.

      Itsellä on tontin reunalla orapihlaja-aita ja sen jälkeen nurmikkoa ennen tietä. Kyllähän siihen jätöksiä kertyy mutta ei ne minua haittaa. Jos nurmikko on matala niin hetken näkyy mutta äkkiä nurmi peittää. Nurmikon kun ajaa niin sinnehän se leviää. Kyllä minua huolestuttaa enemmän muovijäte merissä kuin jätökset nurmikollani. Lisäksi muuten tein pienen multakasan johon istutin nurmea. Oma koira alkoi siihen tehdä merkkinsä ja muut koirat seurasivat. Nyt niitä merkkejä ei ole pitkin tienvartta vaan koirien some on nyt keskitetty.

      Onko muuten kukaan miettinyt näiden koirien ilmastovaikutusta? Jos koiria on puolisen miljoonaa niin melko monta kiloa koiranruokaa menee kupeista nieluun päivittäin. En nyt tiedä mikä on noissa ruuissa lihapitoisuus mutta varmaan jonkinmoinen. Pitäisikö ottaa koiravero valtakunnallisesti käyttöön ja vero määräytyisi vaikka koiran painon mukaan. Näin ohjattaisiin , autojen lailla, ihmiset hankkimaan vähäpäästöisempiä koiria.

      • Aa, sullakin oli jo koiraverosta.


      • pitkätukka-68

        Muuten oikein hyvä kommentti kokonaisuudessaan, mutta jos koiravero menisi painon mukaan, niin ehdottaisin myös että ihmisten veroprosentti määräytyisi painon mukaan.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Muuten oikein hyvä kommentti kokonaisuudessaan, mutta jos koiravero menisi painon mukaan, niin ehdottaisin myös että ihmisten veroprosentti määräytyisi painon mukaan.

        Eikös se ole niin että jotkut pienet voi syödä kuin hevoset ja jotkut isot taas voi syödä hyvinkin vähän, nioin koirissa kuin ihmisissä, niin ei vois suoraan laittaa prosenttiin. ehkä jos olisi koiravero ruuassa se olisi tasapuolinen,


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Eikös se ole niin että jotkut pienet voi syödä kuin hevoset ja jotkut isot taas voi syödä hyvinkin vähän, nioin koirissa kuin ihmisissä, niin ei vois suoraan laittaa prosenttiin. ehkä jos olisi koiravero ruuassa se olisi tasapuolinen,

        Voi olla, en ihan niin perehtynyt ole eri rotuihin. Kaikki muut lemmikit kieltoon paitsi akvaariokalat.

        Mietin tuossa pitkätukan kommenttia että pitää sitten jouluevankeliumikin päivittää. " ja tapahtui niinä päivinä että valtionvarainministeriltä tuli käsky että kaikki oli vaakaan pantava...."


      • pitkätukka-68
        Harmaaritari kirjoitti:

        Eikös se ole niin että jotkut pienet voi syödä kuin hevoset ja jotkut isot taas voi syödä hyvinkin vähän, nioin koirissa kuin ihmisissä, niin ei vois suoraan laittaa prosenttiin. ehkä jos olisi koiravero ruuassa se olisi tasapuolinen,

        Kaikki eivät juurikaan osta koiralle koiranruokaa.

        Itse aloin tekemään Yrjölän puuroa koiralle (täysjyväriisiä, hirssiä, tattaria, vettä. vuokaan ja uuniin, ja valmis ruoka sopivina annoksina pakkaseen). Toki piti ostaa myös ihan purtavaakin, sillä koiran hampaathan jo vaativat sitä.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Kaikki eivät juurikaan osta koiralle koiranruokaa.

        Itse aloin tekemään Yrjölän puuroa koiralle (täysjyväriisiä, hirssiä, tattaria, vettä. vuokaan ja uuniin, ja valmis ruoka sopivina annoksina pakkaseen). Toki piti ostaa myös ihan purtavaakin, sillä koiran hampaathan jo vaativat sitä.

        Ei toki, silloin kun meillä oli koira niin joitakin normi ruokia tehtiin annos enemmän kun koirakin siitä piti. Makaronilaatikko oli esim yksi suosikki.


    • Maalla ei tarttee, mutta kaupungissa se on kai pakkokin (ja erittäinen suotavaa).

      Maalla koira saa kakkia metsäpöpelikköön, missä kukaan ei kakkaan polje. Hevosen kakkoja en kyllä ratsastusreiteillä/hiekkateillä ole alkanut säkittämään, kengällä potkaissut joskus loitommas jos ihan postilaatikolla hätä yllättänyt ja häntä noussut : )

      Mummeroisethan ne yleensä toivovat kädet ristissä, että porkkananpurija pieraisisi juuri hänen kukkapenkkinsä kohdalla, ni pelargonia kuhahtaisi kovempaan kasvuun! :D

      • pitkätukka-68

        Muistaakseni taajamissakin pitää kerätä vain hoidetuilta alueilta. Toisinaan voi tietysti olla hankalaa määritellä mikä alue on hoidettu.

        Kun asuin maalla, niin helsingistä muuttaneen perheen pikkutyttö kiljui mulle kurkku suorana et "kerää se pois, kerää se pois", kun mun koira nosti jalkaa tien vieressä olevalla heinikolla (ei siis pissannut edes heidän pihalle tai piha-aitaan).


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Muistaakseni taajamissakin pitää kerätä vain hoidetuilta alueilta. Toisinaan voi tietysti olla hankalaa määritellä mikä alue on hoidettu.

        Kun asuin maalla, niin helsingistä muuttaneen perheen pikkutyttö kiljui mulle kurkku suorana et "kerää se pois, kerää se pois", kun mun koira nosti jalkaa tien vieressä olevalla heinikolla (ei siis pissannut edes heidän pihalle tai piha-aitaan).

        Kaupunkielämä on rasittavaa...


      • pitkätukka-68
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kaupunkielämä on rasittavaa...

        Ei ole enää oikein realistista mahdollisuutta muuttaa maalle. Pitää tyytyä pikkukaupunkiin.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ei ole enää oikein realistista mahdollisuutta muuttaa maalle. Pitää tyytyä pikkukaupunkiin.

        Ei sitä koskaan tiedä...

        Entä jos ottaa vaiks kesäpaikan?


    • Muuten, mitä mieltä olette koiraverosta? Hyvä vai huono?

      • No riippuu hyvin pitkälle siitä mitä sillä tehdään. Jos sillä rakennetaan koirapuistoja, pökäleastioita jne niin onhan se hyvä. Mutta jos se raha vaan katoaa valtion tyhjään raha-arkkuun niin ennemmin jättää sitten keräämättä.
        Kuitenkin, kasoista huolimatta, se saattaa olla omistajalleen "hän" joka lievittää yksinäisyyttä ja pakottaa ihmisen harrastamaan liikuntaa edes jollakin tasolla.


      • M184 kirjoitti:

        No riippuu hyvin pitkälle siitä mitä sillä tehdään. Jos sillä rakennetaan koirapuistoja, pökäleastioita jne niin onhan se hyvä. Mutta jos se raha vaan katoaa valtion tyhjään raha-arkkuun niin ennemmin jättää sitten keräämättä.
        Kuitenkin, kasoista huolimatta, se saattaa olla omistajalleen "hän" joka lievittää yksinäisyyttä ja pakottaa ihmisen harrastamaan liikuntaa edes jollakin tasolla.

        Mä taas mietin, että jos vero just on vaan jo nimikkeenä, niin ärsyttääkö se itsessään jo niin paljon, että sitä suttasempaa tulee..? Että kun tästä joka tapauksessa pitää maksaa, niin kakatkoon minne sattuu (vaikka rahaa kohdennettaisiinkin oikeaan).

        Hmmm...en tiedä, minne päin se asiaa ruokkisi.


      • M184 kirjoitti:

        No riippuu hyvin pitkälle siitä mitä sillä tehdään. Jos sillä rakennetaan koirapuistoja, pökäleastioita jne niin onhan se hyvä. Mutta jos se raha vaan katoaa valtion tyhjään raha-arkkuun niin ennemmin jättää sitten keräämättä.
        Kuitenkin, kasoista huolimatta, se saattaa olla omistajalleen "hän" joka lievittää yksinäisyyttä ja pakottaa ihmisen harrastamaan liikuntaa edes jollakin tasolla.

        Vanhuksille eläin on jotain korvaamatonta. En kestä edes katsoa lemmikin ja ihmisen yhteyttä siinä ettei vesi kiilu silmässä. Oma sotaveteraani ukkini ja mun suomenhevonen... Ukki oli jo hauras, mutta miten hän otti hevosen pään käsien väliin ja katsoi sitä ruunaa silmiin ja hevonen takas. Vieläkin tulee kylmät väreet. Joskus ei vaan tarvitse sanoa mitään.


      • pitkätukka-68

        Musta koiravero - tai oikeastaan siitä vapautuminen - voisi hyvinkin toimia porkkanana sille, että koiralle annettaisiin edes perustason koulutus. Jonkinlainen BH-testiä vastaava vaikka parin vuoden ikäiselle koiralle, ja jollei sitä läpäise tai edes testissä käy, alkaisi koiravero juoksemaan.
        Itse koulutuksessahan ei tietenkään joka koiran kanssa tarvitsisi käydä, sillä jos osaat kouluttaa koiran ilman kurssia niin, että koira läpäisee testin, niin sehän tietysti riittäisi.

        Nyt kun koirille on tulossa rekisteröitymispakko, niin senhän voisi kytkeä tuohon.



        Koulutettu koira voi itsekin paremmin, naapureista ja kanssakulkijoista nyt puhumattakaan.


      • Niin no, tavallaan joo hyvä mutta kuitenkin katoaa se raha johonkin matutukseen niin siinä mielessä sitten ei olisi hyvä. Pitäisi laittaa ensin matuvero kaikille suvakeille, saisivat korvata matutuksen yhteikunnalle aiheuttamia miljardikuluja niin alkaisi into hyytymään. Saksassahan jo on takausjärjestelmä, vaikka sekin ottaa vain murto-osan kuluista on se silti jotain:

        https://www.kansalainen.fi/saksassa-pakolaisten-takaajilla-maksettavaa-yli-20-miljoonaa-euroa/


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin no, tavallaan joo hyvä mutta kuitenkin katoaa se raha johonkin matutukseen niin siinä mielessä sitten ei olisi hyvä. Pitäisi laittaa ensin matuvero kaikille suvakeille, saisivat korvata matutuksen yhteikunnalle aiheuttamia miljardikuluja niin alkaisi into hyytymään. Saksassahan jo on takausjärjestelmä, vaikka sekin ottaa vain murto-osan kuluista on se silti jotain:

        https://www.kansalainen.fi/saksassa-pakolaisten-takaajilla-maksettavaa-yli-20-miljoonaa-euroa/

        Ei kansalaista karvoihin katsominen... :D

        Eikös tässä ollut turreista kysymys?


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Musta koiravero - tai oikeastaan siitä vapautuminen - voisi hyvinkin toimia porkkanana sille, että koiralle annettaisiin edes perustason koulutus. Jonkinlainen BH-testiä vastaava vaikka parin vuoden ikäiselle koiralle, ja jollei sitä läpäise tai edes testissä käy, alkaisi koiravero juoksemaan.
        Itse koulutuksessahan ei tietenkään joka koiran kanssa tarvitsisi käydä, sillä jos osaat kouluttaa koiran ilman kurssia niin, että koira läpäisee testin, niin sehän tietysti riittäisi.

        Nyt kun koirille on tulossa rekisteröitymispakko, niin senhän voisi kytkeä tuohon.



        Koulutettu koira voi itsekin paremmin, naapureista ja kanssakulkijoista nyt puhumattakaan.

        Ei Suomessa ole koiraveroa.


      • pitkätukka-68
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei Suomessa ole koiraveroa.

        Ei olekaan enää (tietääkseni) missään kunnassa, mutta sen voisi ottaa tuollaisella tavalla käyttöön.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ei olekaan enää (tietääkseni) missään kunnassa, mutta sen voisi ottaa tuollaisella tavalla käyttöön.

        Mjoo, miksei. Epäilen vain ettei kunnilla ole halua tuollaiseen laittaa rahoja. Rekisteröinti on kyllä hyvä. Sama kissoille. Mullahan on sekä kissa että koira..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mjoo, miksei. Epäilen vain ettei kunnilla ole halua tuollaiseen laittaa rahoja. Rekisteröinti on kyllä hyvä. Sama kissoille. Mullahan on sekä kissa että koira..

        Ja rekisterissä ovat sirutuksen myötä kumpikin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ja rekisterissä ovat sirutuksen myötä kumpikin.

        Koulutuksesta..
        "Käyttäytymiskokeen tottelevaisuusosuus sisältää seuraamisen sekä taluttimessa että vapaana, istumisen, maahanmenon ja luoksetulon sekä paikallaolon. Hyväksyttävään suoritukseen vaaditaan vähintään 70 % maksimipistemäärästä."

        Heittämällä menis läpi. Etenkin "paikka" on musta tärkeä opettaa koiralle, paljon tärkeämpi kuin joku tassun antaminen. Oppiskohan kissakin " paikan" ? Ainakin on oppinut sanat istu, tassu, ylös ja tänne..jotenkin.


      • pitkätukka-68
        Wwuwuw kirjoitti:

        Koulutuksesta..
        "Käyttäytymiskokeen tottelevaisuusosuus sisältää seuraamisen sekä taluttimessa että vapaana, istumisen, maahanmenon ja luoksetulon sekä paikallaolon. Hyväksyttävään suoritukseen vaaditaan vähintään 70 % maksimipistemäärästä."

        Heittämällä menis läpi. Etenkin "paikka" on musta tärkeä opettaa koiralle, paljon tärkeämpi kuin joku tassun antaminen. Oppiskohan kissakin " paikan" ? Ainakin on oppinut sanat istu, tassu, ylös ja tänne..jotenkin.

        Moni ihmetteli kun mun koirani ei osannut antaa tassua. Sanoin et ei kai se sitä osaa kun en ole nähnyt mielekkääksi sellaista opettaa. Ihan turha taito.

        Hyvin mä sen muuten kyllä sain koulutettua, mutta collie nyt ei olekaan yleensä vaikein koulutettava.

        Kissat oppii kyllä samat asiat kuin koirakin, mutta sen kouluttaminen vaatii enemmän kärsivällisyyttä. Helpoiten se menee samalla kun opettaa koiraa. Kissalla ei ole niin tarvetta miellyttää, mutta kyllä sekin matkimisesta tykkää, ja etenkin siitä et se voi näyttää koiralle olevansa sitä viisaampi.


      • pitkätukka-68
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Moni ihmetteli kun mun koirani ei osannut antaa tassua. Sanoin et ei kai se sitä osaa kun en ole nähnyt mielekkääksi sellaista opettaa. Ihan turha taito.

        Hyvin mä sen muuten kyllä sain koulutettua, mutta collie nyt ei olekaan yleensä vaikein koulutettava.

        Kissat oppii kyllä samat asiat kuin koirakin, mutta sen kouluttaminen vaatii enemmän kärsivällisyyttä. Helpoiten se menee samalla kun opettaa koiraa. Kissalla ei ole niin tarvetta miellyttää, mutta kyllä sekin matkimisesta tykkää, ja etenkin siitä et se voi näyttää koiralle olevansa sitä viisaampi.

        Tuli mieleen se pilakuva, jossa perheessä oli sekä koira että kissa. Kun sisälle tuotiin joulukuusi, niin koira sano kissalle: "mullekin tuotiin sisävessa".


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Moni ihmetteli kun mun koirani ei osannut antaa tassua. Sanoin et ei kai se sitä osaa kun en ole nähnyt mielekkääksi sellaista opettaa. Ihan turha taito.

        Hyvin mä sen muuten kyllä sain koulutettua, mutta collie nyt ei olekaan yleensä vaikein koulutettava.

        Kissat oppii kyllä samat asiat kuin koirakin, mutta sen kouluttaminen vaatii enemmän kärsivällisyyttä. Helpoiten se menee samalla kun opettaa koiraa. Kissalla ei ole niin tarvetta miellyttää, mutta kyllä sekin matkimisesta tykkää, ja etenkin siitä et se voi näyttää koiralle olevansa sitä viisaampi.

        Mä opetin mun pollen kumartamaan. Sokeripalan avulla. Käytin aina etujalkojen välissä, annoin ottaa siitä ja nostin samalla toisen käden ylös. Sehän juutas oppi siitä merkistä! Hih

        Kun nostin käden ylös, hevonen kumarsi, maiskautin, nosti pään ylös ja sai herkun :D


    • Kysyisin näin, että onko koira ylipäätään oikeanlaisessa ympäristössä, mikäli kakalle ei löydy kotia maastosta..
      Hirveä rajoite tuo koira vaikuttaa olevan ainakin sinkkunaisille.. Aina jos johonku pitäisi lähteä reissuun , niin tuntuu olevan hirveä työ ja vaiva löytää koiralle hoitopaikka.. Vertaisin ihan yksinhuoltajiin kenellä lapsi kahleet.

      • Olen tavallaan samaa mieltä tuosta ensimmäisestä lauseesta. Jos nyt suoraan sanotaan, kaupunkihan ei ole koiran (minkä eläimen oikeastaan?) paikka (saattaa pahoittaa joidenkin mieliä), mutta eläin kaipaa luontoa. Missä se saa olla omillaan. Ystävälläni on *isoja* koiria (useampi) kaupungissa kerrostalossa, ja kyllä mulla vähän pahaa tekee.

        Maalla ollessaan (kokeiltu ihan) eläimen terveystaso kohentunut. Vireystila ja karvapeite sekä käytös.

        Mutta... Joo se on niin vaikea kysymys; ihminen kaipaa lemmikkiä ja asuminen on keskittynyt kaupunkeihin. Yleensä tämä maailma kulkee (halusimme tai emme) meidän ihmisten ehdoilla, valitettavasti.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Olen tavallaan samaa mieltä tuosta ensimmäisestä lauseesta. Jos nyt suoraan sanotaan, kaupunkihan ei ole koiran (minkä eläimen oikeastaan?) paikka (saattaa pahoittaa joidenkin mieliä), mutta eläin kaipaa luontoa. Missä se saa olla omillaan. Ystävälläni on *isoja* koiria (useampi) kaupungissa kerrostalossa, ja kyllä mulla vähän pahaa tekee.

        Maalla ollessaan (kokeiltu ihan) eläimen terveystaso kohentunut. Vireystila ja karvapeite sekä käytös.

        Mutta... Joo se on niin vaikea kysymys; ihminen kaipaa lemmikkiä ja asuminen on keskittynyt kaupunkeihin. Yleensä tämä maailma kulkee (halusimme tai emme) meidän ihmisten ehdoilla, valitettavasti.

        Samaa mieltä..Eläimet kuuluu maalle.
        Minulla olisi täällä sellainen paikka missä koira ihmisenkin passaisi koiraansa ulkoiluttaa, mutta minkäs sille tekee kun ihmiset kuvittelevat, että se elämä on siellä liikenne melussa vanhan kerrostalon ilmastoimattomassa ylihinnoitellussa kopperossa...
        Ehkäpä kyse on lopulta siitä, että eivät tiedä paremmasta.
        Mä käyn silloin tällöin suuremmissa kaupungeissa vierailuilla, mutta kyllä mä mieluusti lähen seuraavana päivänä ajelemaan takas kotia kohden.. Kaupungissa voi vierailla, mutta että asua......töööt.kukkuu..


      • erakko78 kirjoitti:

        Samaa mieltä..Eläimet kuuluu maalle.
        Minulla olisi täällä sellainen paikka missä koira ihmisenkin passaisi koiraansa ulkoiluttaa, mutta minkäs sille tekee kun ihmiset kuvittelevat, että se elämä on siellä liikenne melussa vanhan kerrostalon ilmastoimattomassa ylihinnoitellussa kopperossa...
        Ehkäpä kyse on lopulta siitä, että eivät tiedä paremmasta.
        Mä käyn silloin tällöin suuremmissa kaupungeissa vierailuilla, mutta kyllä mä mieluusti lähen seuraavana päivänä ajelemaan takas kotia kohden.. Kaupungissa voi vierailla, mutta että asua......töööt.kukkuu..

        Olen samoilla sysimetsän hakkuulinjoilla kanssasi. Nopea käynti ja takas :)


    • Koirankakkaraivo

      Sinkkunaiset kääntävät vihan rakkaudeksi koiria kohtaan.

      Voiko sinkkumies kääntää koirankakkaraivon rakkaudeksi naisia kohtaan.

      • AsianVierestä

        En tiedä miksi nämä sinkkunaiset paskottavat koiria toisten asunnon edessä kun voisi paskottaa sen omansa. Ei olisi omia lapsiakaan tallomassa niitä jätöksiä.


      • pitkätukka-68

        "Voiko sinkkumies kääntää koirankakkaraivon rakkaudeksi naisia kohtaan."

        Ehkä olen sen aina tietämättäni tehnytkin. Olin yli kolmekymppinen ennen kuin sain ekan koiran (kotona meillä ei ollut lemmikkejä), muttei mulla ole koskaan ollut koirankakkaraivoa. Naisia silti olen aina rakastanut.


    • macynhaamu

      Ei oo eikä tuu koiraa. Sillon ko oli, niin asuttiin koiran kanssa maalla. Omakotitalossa, peltojen ja mettien vieressä. Koira kävi paskomassa mettän puolella, siisti kun oli niin ei pihaan kykkinyt.👍

      Jos tienviertä kulettiin, niin meni ojaan kakkimaan.

      • Ei mullakaan omaa, mutta hoidan joskus ystävän schäferiä. Ollaan alettu tulla juttuun eikä se oo syöny mua vielä :D


      • macynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei mullakaan omaa, mutta hoidan joskus ystävän schäferiä. Ollaan alettu tulla juttuun eikä se oo syöny mua vielä :D

        Mulla oli just sakemanni. Aivan ihana koira olikin. Hoidin kans porukoitten saksanpaimenkoiria hyvin usein ihan viikottain. Oli kolme koiraa mekastamassa ja kolme kissaa. 😲

        Eipä nuo syökkään ihmistä, kun johdonmukaisesti toimii ja kohtelee koiraakin hyvin. Kivoja kavereita.

        Mä haluan vielä reissata, niin en tahdo mitään lemmikkejä meille. Eikä isäntäkään. Hän ei muutenkaan oikeen välitä lemmikeistä. Muksut tahtois kaneja, mutta eiiiii...ostakoon sitten aikuisena. Jos vielä mielii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe