Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3971
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kolmeen ekaan kohtaan; en.
Neljänteen sanoisin että toivottavasti tilanne ei men e siihen suuntaan.
Viimeiseen kysymykseen; olen ollut mutta en koskaan ole halunnut mennä lakkoon sillä minusta lakkoon meno kertoo kasasta epäonnistumisia.
Vielä eilen itselläni oli ajatus että tilanne ei pahenisi siitäkään huolimatta että hallituksesta ammattiyhdistystä verrataan mafiaan mutta kun ps:n kansanedustaja televisiossa melko suoraan jo avasi että halltuksen ja ek:n tavoite on ammattiyhdistysliikkeen tuhoaminen niin vaikea nähdä että mistään suunnasta enää tullaan vastaan.
Kohta meillä lailla rajataan valtakunnan sovittelijan kädet eli vanhaa mainosta mukaillen " meidän isä määrittää teidän äitien palkat". Kun ek ja sitten ay-liikken seuraaja saa tämän tessin tehtyä niin ollaan työrauhavelvoitteen piirissä.
Ministeriössä on menossa lakiselvitys paikallisesta sopimuksesta niin jos sen oikein olen ymmärtänyt niin jatkossa tes ei ole enää perälauta vaan sen alle voidaan sopia. Ihan mielenkiintoista nähdä miten jatkossa valitaan henkilöstön edustajat, mikä on heidän osaamisensa ja kuka heidät kouluttaa.
01.02.2024 12:44
Toki. Vaalikahvi on itselle perinne mutta nyt otin asiaan myös kokeilevan linjan ja pullan tilalla oli lettu.
28.01.2024 20:32
En tiedä mikä on tilanne nyt mutta muistaakseni ainakin ennen koronaa oli kiertäviä näyttelyitä. Olivat muutaman vuorokauden aina jossakin ja taas jatkoivat matkaa. Itsekkin niissä käynyt jos lähikuntiin ovat saapuneet; ihan kannatuksen vuoksi.
Silloin vain miettinyt että jos siine näyttelyyn olisi pyytänyt naista treffeille niin sanamuoto ja ilmaisu treffien luonteesta pitää olla hieman hiotumpi kuin normaalisti.
https://www.turkulainen.fi/paikalliset/1525837
24.01.2024 19:47
Mukavaa että löytyi.
Minusta käärmeet ovat ihan kiehtovia. Hyvin on sovittu samalle kalliolle rantakäärmeiden kanssa ja vaelluksillakin jos käärmeitä on tullut vastaan nin kauempaa on jo sähinällä itseään ilmaisseet.
Joskus näyttelyssä tuollaista pitänyt kädessä eikä ollenkaan ole sellaisen limaisen tuntuinen kuin voisi olettaa.
Joskus kyllä miettinyt että jos pyytää naista treffeille ja kysyy että olisko käärmenäyttely mittään niin onko riski että nainen ymmärtää tämän viestin jotenkin eri tavalla kuin se mahdollisesti on tarkoitettu?
24.01.2024 19:12
Kuntapolitiikasta tulee kyllä mieleen useampikin tapaus ja ihan eri puolueista jopa. Toki näiden kanssa on hyvä olla koeaika sillä ei tiedä mitä paikallispoliitikon päässä kehittyy kun sille annetaan lisää valtaa.
Kaveripiirissä olisi parikin tapausta; toinen harkitseva kuten nykyinen presidentti ja toinen kummelityylinen sammakkoautomaatti.
En kuitenkaan valitsisi ketään näistä sillä se aiheuttaisi vain kateutta ja pahaa verta täällä suunnassa. Haluaisin että seuraava presidentti olisi kansaa yhdistävä eikä repivä tapaus.
Ensin soittaisin entiselle puolustusministerille eli Antti Kaikkoselle. Osaava ja omaa kannatusta yli puoluerajojen.
Jos ei Antille käy niin seuraava vaihtoehto olisi seiväshyppääjä Wilma Murto. Haastattelujen mukaan hyvin tasapainoinen ja määrätietoinen tapaus. Voisi jopa kannustaa kansaa ja ennenkaikkea nuorisoa liikkumaan.
Jos Wilma haluaa keskittyä urheiluun niin sitten mennään oletussektorille eli lähdetään siitä että nimimerkki ja henkilö sen takana ovat "yhtä"
Ensimmäinen ehdokas olisi Pujottelija. Epäilen että olisi hyvä kuuntelija sekä ajatusten tulkki kansan tunnoille; puhujia meiltä löytyy mutta kuuntelijoille on aina tilaa. Pujottelija ei kyllä siten kirjoita yhtään puhetta. Jos teksti on yhtä siirappista kuin täällä niin kuulijoista osa lähtee kesken puheen pesemään hampaitaan ja osa pistää lisää insuliinia.
Jos Pujottelijalla on muuta tekemistä niin sitten vielä mahdollisuus annetaan Palstakamulle. Kaverilla tuntuu olevan käytännönläheinen lähestymistapa asioihin. Kaikkia taisteluja ei tarvi käydä vaan mietitään mikä on järkevää tekemistä.
24.01.2024 18:46
Niinistön kanssa samaa mieltä.
On siinä se tasa-arvo näkökulma mutta minusta vielä tärkeämpi on se miltä se näyttää rajojemme ulkopuolella. Ollaan tuore maa natossa ja minusta olisi hieno signaali siihen suuntaan; ei olla siellä poimimassa parhaita paloja vaan edelleen luotetaan myös omaan tekemiseen.
Itse tekisin järjestelmästä osittain pakollisen ja puolitasa-arvoisen mallin. Miehet kävisivät palveluksen kuten tähänkin asti mutta naisille olisi pakollinen alokasjakso ja koulutusharajakso. Kesto yhteensä 6 viikkoa ja 6 viikkoa. Välissä sotilasvala. Sitten se muuttuisi naisille vapaaehtoiseksi.
Mitä lapsiin tulee niin jos ikävuodet 18-27 on koko ajan raskaana tai imettää niin minusta voi kyllä jättää palveluksen väliin. Samoin jos on leski, yksinhuoltaja tai tehnyt jälkikasvun ilman kumppania niin tuon palveluksen voisi ajatella vapaaehtoisena ja käydä mahdollisuuksien mukaan.
Tasa-arvon näkökulmasta olisi kyllä suotavaa että lapsi ei ole este jos kumppani löytyy. Voisi olla monesta suunnasta ihan silmiä avaavaa että äiti lähtee suorittamaan asevelvollisuutta ja esim heterosuhteissa mies jää hoitamaan kodin ja seuraavan sukupolven.
Toki monessa perheissä ollaan sitten tilanteessa jossa on kaksi asevelvollista joten on tärkeää että yhteiskunta myös muokkaa tukiverkostot sellaiseen asentoon ettei mitään kohtuutonta esim taloudellista rasitusta perheisiin tule.
23.01.2024 11:21
En nyt ihan sanatarkasti muista mitä tuolla DIsse kirjoitti mutta sieltä nousi esiin hyvänä huomiona sellainen seikka kuin talvi.
On eri asia olla biletamineissa pakkasessa kuin kesäsissä olosuhteissa, Siinä mielessä tuo Dissen huolehtiminen minusta vielä korostui.
Tuossa tapauksessa pääsivät naiset koteihinsa mutta erikseen vielä uudet seutukunnat. Jos itse olen vaellusreissulla ja vaelluksen jälkeen käyty vaikka kylillä niin hyvin tarkkaan pitää katsoa missä matkailuauto on parkissa.
21.01.2024 20:41
Ei minulla sen tarkempaa tietoa ole kuin tuon yhden toimittajan näkemys jona mukaan koko hanke on verorahojen tuhlaamista. Tuokin väite on vahvasti vääristelevä sillä vaikka tämän vuoden alusta veikkauksen tuotto menee budjettiin niin sieltä stea jakaa niitä veikkauksen tuottojen mukaan. Käytännössä tähän ei yhtään veroeuroa uppoa.
Se pääseekö valheellisilla tiedoilla steasta rahoitukseen kiinni. En tiedä mutta luulen että ei. Hankkeen etenemistä myös seurataan joten on mahdollista että kesken hankkeen tuki voidaan katkaista tai periä takaisin. Ihan sellainen pieni yksityiskohta että tämä hanke torpattiin edellisen hallituksen aikana; en tiedä onko hakemusta paranneltu vai onko poliittinen ohjaus muuttunut.
Mitä tuohon itse asiaan tulee niin yksi tutkimus jolla asiaa perusteltiin löytyy alta.
https://helda.helsinki.fi/server/api/core/bitstreams/74240bcd-4fad-4943-94e0-82c91dd3bb4f/content
Mitä yleisiin jakoperusteisiin tulee niin minusta jos anomus sinne on lähetetty ja se on virkatyönä virkavastuulla hyväksytty heidän omilla kriteereillään niin kyllähän rahoituksen myöntäminen on perusteltua. Jos valheellisilla tiedoilla tuolta saa rahaa niin prosessia pitää vähän miettiä. Se että ideologisista syistä tämä rahoitus sitten halutaan estää on minusta ongelmallista.
No jos ihan kohdennan lopuksi mielipiteeeni tuohon mta:n hakemukseen niin on asioita jooiden takia sen hakemuksen hylkäisin.
- miessakit ey:llä on jo palveleva puhelin; jos ei ole yhteistyötä niin päällekkäistä toimintaa
- vastustivat seksuaalilainsäädännön kokonaisuudistusta
Sitten taas hakemusta puoltavaa
+ jos rahoitus torpataan, hanke jää tekemättä
+ toisin kuin naisjärjestöt miesjärjestöt eivät ole valtioavun piirissä eli tällaiset hankkeet ovat ainoa mahdollisuus.
+ tpivon että rahoituspäätöksen jälkeen ymmärtävät että ovat samalla nousseet verkkariporukasta paremman Seppälän sakkiin ja sen pitää näkyä myös tiedottamisessa. Ainakin mitä x;ssä on välillä tullut vastaan niin harvoin mitään suoraa disinformaatiota ovat levittäneet vaan kommentoinee jotakin tutkimusta tai haastatteluja. Minusta valitettavasti ne kommentit ovat paljon enemmän repiviä kuin rakentavia ja toivottavasti tähän tulisi muutos.
+ Annetaan mahdollisuus ja lähdetään syyttömyysolettamasta sekä toivotaan että yhteityö ja verkostoituminen hankkeen tiimoilta parantaisi järjestöjen yhteistyötä
20.01.2024 20:46
Näin metallialan ihmisenä vaikea tuohon vastata mutta sen hankkeen on stea käynyt läpi ja lähettänyt puoltavana ministeriölle takaisin joten sen perusteella epäilisin että hankehakemus on tehty oikeilla perusteilla.
Lähteitä joiden pohjalta lähtevät liikkeelle näyttäisi olevan kolme.
1. Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tutkimus
2. EU:n Daphne II -ohjelman tutkimus
3. Euroopan kriminaalipolitiikan instituutin HEUNIn tutkimus
En sen enempää hankkeesta tiedä mutta minulla on sellainen kuva että nämä lähteet on kirjattu hakemukseen perusteeksi miksi tällainen hanke yleensä on perusteltu.
19.01.2024 20:05
Tyyntä myrskyn edellä. Kohta taas mennään kun STEA:n avustuspäätökset tulevat julki. Miesjärjestö on hakenut avustusta "seurustelua ilman väkivaltaa"-hankkeeseen rahoitusta ja taas naisjärjestöt sekä eräät toimittajat ja aktivistit ovat hyökänneet tätä hakemusta vastaan. Jos naisjärjestötö pystyvät tämän hankkeen torppaamaan niin ovat jo siinä asemassa että pystyvät sanelemaan ketä tai ketkä saavat tehdä miehiin kohdistuvaa tasa-arvotyötä.
Luulen että nyt on myös hetki jolloin hieman tutkitaan mitä vaikutuksia on eri tasa-arvo toimenpiteillä saavutettu tai mitä kaikkea sen nimissä saa toteuttaa.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000010112630.html
https://yle.fi/a/74-20070103?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Mitä seurusteluun tulee niin uskon että muut tekijät ovat tuohon seurusteluun tai kumppanin löytämiseen vaikuttaneet kuin yksi suuntaus. Jos nyt miettii vaikka nykyhallitusta niin se nyt ole feminismillä ratsastanut mutta on nostamassa yksityisen puolen hedelmöityshoitojen kelakorvauksen 40%:n. Toki tuolla on myös pariskuntia joista naisista tulee äitejä ja miehistä isejä jos kaikki menee nappiin mutta seurustelun kannalta tuo tarkoittaa että valtio tarjoaa valinnan naiselle ottaako lapsen isällä tai ilman.
19.01.2024 16:03
Näin siinä sitten käy. Täytyy tyytyä toisten päätöksiin.
19.01.2024 15:34
Vaalipäivänä vasta. Ennakkoon äänestän vain jos olen vaalipäivänä estynyt.
17.01.2024 20:45
Kyllä lääkärit on koulukunta jota kannattaa kuunnella herkällä korvalla. Yksi syy miksi varmaan venytän eläkkeelle lähtöä on työterveys; jos vaan siis muuten kunto kestää työnteon.
Tota isän laatikkohommaa olen miettinyt näin jälkeenpäin että miten mahtaisi kestää nykyisen moraalihampaan puraisua. Miehellä ja naisella on yhteinen tili johon molempien palkat on ohjattu. Tuolta tililtä mies pyytää rahaa itselleen sillä perusteella ettei polta tupakkaa.
Toki loppupeleissä yhteiseen hyvään se meni eli käytännössä tuo oli yhteinen säästötili.
Isä oli kerran töissä ilmoittanut että lähtee äidin kanssa reissuun jolloin oli tullut kommenttia siitä että isällä on kyllä kova palkaa kun tuollaiseen pystyy. Seuraavana päivänä isä vei laatikon töihin ja totesi että minun raha-askini on suurempi kuin teidän tupakka-askit. Keskustelu oli loppunut siihen.
15.01.2024 18:22
Hyvä että teit ja asia eteni. Kyllähän palautteita nykyään luetaan ja niihin pyritään antamaan vastaus; suuntaan tai toiseen. Melkein sanoisin että niitä luetaan enemmän kuin ennen. Ennen laput saattoi hukkua mutta myt kun palaute on sähköistä niin niistä jää jälki eikä pystytä sanomaan ettei asia ollut tiedossa.
14.01.2024 19:14
Ilmeisesti sinäkin siitä sitten irtauduit. Tuo on kyllä totta että se tupakka oli ennen näkyvillä joka paikassa. Työpisteillä poltettiin ja mainokset oli telkkarissa ja formuloiden takasiivissä ja kyljissä.
Nykyään tuntuu että tupakoitsijoita pidetään kuin reservaatissa eli hyvin tarkaan rajataan missä ja milloin saat tupakoida; hyvä niin. Mullakin alkoi ihan kokeiluna kaveriporukassa sillä meillä kotona ei poltettu. Äiti ei polttanut ikinä ja isä lopetti heti kun lapsi tuli taloon.
Isällä oli kyllä kotona "tupakkalaatikko". Hän laski paljonko hänellä olisi mennyt tupakkaan rahaa ja saman summan laittoi tuonne laatikkoon. Vei sillä rahalla äidin aina välillä kylpylään tai jos säästi pidempään niin ulkomaille.
14.01.2024 19:03
Kahdesti; syviä ja pitkäkestoisia molemmat. Olen niistä molemmistä äärimmäisen kiitollinen myös siinä suhteessa että sen jälkeen molempien naisten kanssa jäljelle jäi myös ystävyys.
Jos odottaa niin kyllä aika käy pitkäksi. Kehoittaisin jopa vaihtamaan paikkaa. Tuohon olettamukseen on kolme syytä.
Ensinnä elinajan odotteesta on mennyt kaksi kolmasosaa, asun naisvapaalla vyöhykkeellä, työnskentelen miesvaltaisella alalla sekä harrastuksissa kohtaan pääasiassa miehiä.
Toinen asia joka sivuaa tuota edelllistä eli entäs netin kautta. Sen veran olen niitä testannut että voin todeta olevani oman aikakauteni tuote. Olen ajalta jolloin mentiin kirjeiden kautta ja muutamien kirjeiden jälkeen oli lopussa pieni teksti "ps Kuva olis kiva." Nykyään mennään kuva edellä ja toivotaan että ilmoitus sisältää myös hieman tekstiä.
Kolmas syy on halu olla onnellinen. Ihan tässä viime aikoina olen tuntenut pientä syyllisyyttä siitä että olen huomannut olevani onnellinen. En nyt väsytä teitä kuntapolitiikan kiemuroilla mutta esim ensi kesänä yhteen puistoon tulee aloitteestani pari penkkiä. Kun kesällä pyöräilen penkkien ohi ja niissä vanhukset syö jäätelöä tai nuoret kaivaa kielellään toistensa amalgaameja niin varmasti koen onnen tunteita koska tuollaiset hetket olen taustalla mahdollistanut.
Jos taas rakastuisin niin tilastollisesti se päättyy eroon ja kyyneliin jonka lopputulemana en enää näe noita penkkejä kyynelieni takaa.
14.01.2024 15:30
Viitisen vuotta tuli vedettyä; hitaasti määrää nostaen.
14.01.2024 14:51
Itse lopetin kerralla mutta minulla oli siinä valtion vahva tuki. Asevelvollisuus yhdistettynä pieneen päivärahaan avasi ajatuksen rahan sijoittamisesta johonkin muuhun. Tupakavereiden mielestä ajoitus oli siinä mielessä oikea että kovapanosammunnat oli jo suoritettu. Taisin olla muutaman päivän melko takakireä kaveri mutta yllättävän nopeasti helpotti.
Paljon on varmasti tuo päätös rahaa säästänyt ja varmasti edistänyt terveyttä. Huonoina puolina olen huomannut että työpaikoilla tapakoimattomana työntekijänä yrityksen asiat tulee tietooni myöhemmin kuin tupakoiville. Lisäksi matkoilla naiskontaktit ovat vähentyneet.
Enempi tuo varmasti on opeteltu tapa joka monella tulee esim ruokailun jälken. Siihen kun keksii korvaavan toimintatavan niin jos ei nyt ihan lopettamaan pysty niin ainakin vähentämään.
14.01.2024 14:06
Näkisin että olet ihan asian ytimessä.
Vähän on itselläni neuvoton olo kun toistaakymmentä vuotta on markkinoinut naisille/tytöille metallialaa. Ei vain tahdo kiinnostaa on sitten asiaa esittämässä minä tai jo metallialan itselleen valinnut nainen.
12.01.2024 23:20
En tiedä onko ihan oikein ilmaistu jos totean että pojilla on elämä valmis aikaisemmin. Tuossa kun seutukunnan nuorisoa on kuunnellut niin pojilla se menee tyyliin peruskoulu->ammattikoulu->määräaikaiset työsuhteet->pakollinen asevelvollisuus->vakituiset työsuhteet.
Tuon päälle sitten rakennetaan se tulevaisuus asunnon, liikkumisen ja esim harrastusten suhteen. Tuossa on ihan hyvä pohja mistä ponnistaa myös perhe-elämään mutta täältä puuttuu naiset.
En nyt tarkoita että tänne kaivataan naisia vaan synnyttämään vaan heidän puuttuminen kielii hyvin vahvasta elinkeino ja koulutuspuolen yksipuolisuudesta. Pitäisi saada laaja-alaisempaa osaamista esim palvelusektorille joka monipuolistaisi elinkeinorakennetta ja olisi vetovoima sekä pitovoima tekijä.
12.01.2024 00:50
18 / 199