Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3971

1. Kolmeen ekaan kohtaan; en.
    Neljänteen sanoisin että toivottavasti tilanne ei men e siihen suuntaan.
    Viimeiseen kysymykseen; olen ollut mutta en koskaan ole halunnut mennä lakkoon sillä minusta lakkoon meno kertoo kasasta epäonnistumisia.

Vielä eilen itselläni oli ajatus että tilanne ei pahenisi siitäkään huolimatta että hallituksesta ammattiyhdistystä verrataan mafiaan mutta kun ps:n kansanedustaja televisiossa melko suoraan jo avasi että halltuksen ja ek:n tavoite on ammattiyhdistysliikkeen tuhoaminen niin vaikea nähdä että mistään suunnasta enää tullaan vastaan.

Kohta meillä lailla rajataan valtakunnan sovittelijan kädet eli vanhaa mainosta mukaillen " meidän isä määrittää teidän äitien palkat". Kun ek ja sitten ay-liikken seuraaja saa tämän tessin tehtyä niin ollaan työrauhavelvoitteen piirissä.
    Ministeriössä on menossa lakiselvitys paikallisesta sopimuksesta niin jos sen oikein olen ymmärtänyt niin jatkossa tes ei ole enää perälauta vaan sen alle voidaan sopia. Ihan mielenkiintoista nähdä miten jatkossa valitaan henkilöstön edustajat, mikä on heidän osaamisensa ja kuka heidät kouluttaa.
  2. Kuntapolitiikasta tulee kyllä mieleen useampikin tapaus ja ihan eri puolueista jopa. Toki näiden kanssa on hyvä olla koeaika sillä ei tiedä mitä paikallispoliitikon päässä kehittyy kun sille annetaan lisää valtaa.
    Kaveripiirissä olisi parikin tapausta; toinen harkitseva kuten nykyinen presidentti ja toinen kummelityylinen sammakkoautomaatti.
    En kuitenkaan valitsisi ketään näistä sillä se aiheuttaisi vain kateutta ja pahaa verta täällä suunnassa. Haluaisin että seuraava presidentti olisi kansaa yhdistävä eikä repivä tapaus.

Ensin soittaisin entiselle puolustusministerille eli Antti Kaikkoselle. Osaava ja omaa kannatusta yli puoluerajojen.
    Jos ei Antille käy niin seuraava vaihtoehto olisi seiväshyppääjä Wilma Murto. Haastattelujen mukaan hyvin tasapainoinen ja määrätietoinen tapaus. Voisi jopa kannustaa kansaa ja ennenkaikkea nuorisoa liikkumaan.
    Jos Wilma haluaa keskittyä urheiluun niin sitten mennään oletussektorille eli lähdetään siitä että nimimerkki ja henkilö sen takana ovat "yhtä"

Ensimmäinen ehdokas olisi Pujottelija. Epäilen että olisi hyvä kuuntelija sekä ajatusten tulkki kansan tunnoille; puhujia meiltä löytyy mutta kuuntelijoille on aina tilaa. Pujottelija ei kyllä siten kirjoita yhtään puhetta. Jos teksti on yhtä siirappista kuin täällä niin kuulijoista osa lähtee kesken puheen pesemään hampaitaan ja osa pistää lisää insuliinia.
    Jos Pujottelijalla on muuta tekemistä niin sitten vielä mahdollisuus annetaan Palstakamulle. Kaverilla tuntuu olevan käytännönläheinen lähestymistapa asioihin. Kaikkia taisteluja ei tarvi käydä vaan mietitään mikä on järkevää tekemistä.
  3. Ei minulla sen tarkempaa tietoa ole kuin tuon yhden toimittajan näkemys jona mukaan koko hanke on verorahojen tuhlaamista. Tuokin väite on vahvasti vääristelevä sillä vaikka tämän vuoden alusta veikkauksen tuotto menee budjettiin niin sieltä stea jakaa niitä veikkauksen tuottojen mukaan. Käytännössä tähän ei yhtään veroeuroa uppoa.

Se pääseekö valheellisilla tiedoilla steasta rahoitukseen kiinni. En tiedä mutta luulen että ei. Hankkeen etenemistä myös seurataan joten on mahdollista että kesken hankkeen tuki voidaan katkaista tai periä takaisin. Ihan sellainen pieni yksityiskohta että tämä hanke torpattiin edellisen hallituksen aikana; en tiedä onko hakemusta paranneltu vai onko poliittinen ohjaus muuttunut.
    Mitä tuohon itse asiaan tulee niin yksi tutkimus jolla asiaa perusteltiin löytyy alta.
    https://helda.helsinki.fi/server/api/core/bitstreams/74240bcd-4fad-4943-94e0-82c91dd3bb4f/content

Mitä yleisiin jakoperusteisiin tulee niin minusta jos anomus sinne on lähetetty ja se on virkatyönä virkavastuulla hyväksytty heidän omilla kriteereillään niin kyllähän rahoituksen myöntäminen on perusteltua. Jos valheellisilla tiedoilla tuolta saa rahaa niin prosessia pitää vähän miettiä. Se että ideologisista syistä tämä rahoitus sitten halutaan estää on minusta ongelmallista.

No jos ihan kohdennan lopuksi mielipiteeeni tuohon mta:n hakemukseen niin on asioita jooiden takia sen hakemuksen hylkäisin.
    - miessakit ey:llä on jo palveleva puhelin; jos ei ole yhteistyötä niin päällekkäistä toimintaa
    - vastustivat seksuaalilainsäädännön kokonaisuudistusta
    Sitten taas hakemusta puoltavaa
    + jos rahoitus torpataan, hanke jää tekemättä
    + toisin kuin naisjärjestöt miesjärjestöt eivät ole valtioavun piirissä eli tällaiset hankkeet ovat ainoa mahdollisuus.
    + tpivon että rahoituspäätöksen jälkeen ymmärtävät että ovat samalla nousseet verkkariporukasta paremman Seppälän sakkiin ja sen pitää näkyä myös tiedottamisessa. Ainakin mitä x;ssä on välillä tullut vastaan niin harvoin mitään suoraa disinformaatiota ovat levittäneet vaan kommentoinee jotakin tutkimusta tai haastatteluja. Minusta valitettavasti ne kommentit ovat paljon enemmän repiviä kuin rakentavia ja toivottavasti tähän tulisi muutos.
    + Annetaan mahdollisuus ja lähdetään syyttömyysolettamasta sekä toivotaan että yhteityö ja verkostoituminen hankkeen tiimoilta parantaisi järjestöjen yhteistyötä
  4. Hyvä että teit ja asia eteni. Kyllähän palautteita nykyään luetaan ja niihin pyritään antamaan vastaus; suuntaan tai toiseen. Melkein sanoisin että niitä luetaan enemmän kuin ennen. Ennen laput saattoi hukkua mutta myt kun palaute on sähköistä niin niistä jää jälki eikä pystytä sanomaan ettei asia ollut tiedossa.
  5. Kahdesti; syviä ja pitkäkestoisia molemmat. Olen niistä molemmistä äärimmäisen kiitollinen myös siinä suhteessa että sen jälkeen molempien naisten kanssa jäljelle jäi myös ystävyys.

Jos odottaa niin kyllä aika käy pitkäksi. Kehoittaisin jopa vaihtamaan paikkaa. Tuohon olettamukseen on kolme syytä.
    Ensinnä elinajan odotteesta on mennyt kaksi kolmasosaa, asun naisvapaalla vyöhykkeellä, työnskentelen miesvaltaisella alalla sekä harrastuksissa kohtaan pääasiassa miehiä.
    Toinen asia joka sivuaa tuota edelllistä eli entäs netin kautta. Sen veran olen niitä testannut että voin todeta olevani oman aikakauteni tuote. Olen ajalta jolloin mentiin kirjeiden kautta ja muutamien kirjeiden jälkeen oli lopussa pieni teksti "ps Kuva olis kiva." Nykyään mennään kuva edellä ja toivotaan että ilmoitus sisältää myös hieman tekstiä.
    Kolmas syy on halu olla onnellinen. Ihan tässä viime aikoina olen tuntenut pientä syyllisyyttä siitä että olen huomannut olevani onnellinen. En nyt väsytä teitä kuntapolitiikan kiemuroilla mutta esim ensi kesänä yhteen puistoon tulee aloitteestani pari penkkiä. Kun kesällä pyöräilen penkkien ohi ja niissä vanhukset syö jäätelöä tai nuoret kaivaa kielellään toistensa amalgaameja niin varmasti koen onnen tunteita koska tuollaiset hetket olen taustalla mahdollistanut.
    Jos taas rakastuisin niin tilastollisesti se päättyy eroon ja kyyneliin jonka lopputulemana en enää näe noita penkkejä kyynelieni takaa.