Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3946

1. Eihän sitä kukaan mielellään otakkaan mutta se helposti annetaan. Se että meidän kärkipolitikkojen lausunnot on allaolevan kaltaisia niin aika paljon saa markkinoida puhdasta luontoa, alhaista veroprosenttia sekä hyvin hoidettuja pyöräteitä että tämä mielikuva muuttuu.
    ”Jos haluaa asua metsässä niin ole hyvä, mutta ihan turha odottaa samaa palvelutasoa ja metsässä on ankeata, ainoa syy muuttaa sinne on insesti ja se että kukaan ei kuule kun vaimo huutaa apua.”

Mielikuvat muuttuu hitaasti joten otin ilomielin vastaan uutisen että ensi vuonna aletaan myös miehille antaa kunniamerkkejä kasvatuksellisista ansioista. Ehkä tämä positiivisen esimerkin voima alkaisi pyörittää taas mieskuvaa parempaan suuntaan ja esiin nousisisi keskusteluissa myös miesten pehmeämmät arvot ja tunteet.
  2. Tasot on tehty omien viimeaikaisten havaintojeni mukaan neljästä asiasta.
    - Postinumeroista
    - Autojen polttoaineista
    -He-vi korin laajuudesta
    - Oluen määrästä ja valikoiman laajuudesta.

Tämä perustu väitteeseen ettei tavis löydä naista jonka vasta-argumenttina on todettu että mene Prismaan katsomaan. Kun nyt aikaa on niin olen käynyt ja muissakin seutukuntamme isoissa marketeissa. Eli tämä seuranta ei välttämättä toistu isommissa kaupungeissa mutta tämä siis meillä.

Tuolla käy kolme eri ryhmää. Ensinnä eläkeläiset mutta en tiedä kuinka vertailukelpoinen ryhmä he ovat omine oman aikakautensa kriteereineen joten jätän huomiotta. Toinen ryhmä on pariskunnat jotka lastaavat kärryt täyteen ruokaa ja vaippoja. Tämä yhdistettynä tila-autoon kyllä kertoo että parin muodostuksessa on ollut uskonnollista tai seurakunnallista ohjaavuutta.
    Sitten on vielä se kolmas ryhmä joka käy seurantaan ja on kyllä todettava väite tavallisen kelpaavuudesta todeksi; se verran monenlaista hedelmän puristelijaa ja vehnäsen valitsijaa hyllyjen välistä löytyy.

Toinen puoli sitten on se mistä ei haluta puhua eli lähikauppojen asiakkaat. Sielläkin on tullut nyt käytyä eikä siellä pariskuntia juuri näy eikä myöskään naisia. Suurin osa juuri näitä tavallisen oloisia miehiä hakemassa ruokaa nälän siirtämiseksi eteenpäin.

En tiedä mikä on syy ja mikä seuraus mutta rajapinnat "prismamiesten" ja "lähikauppamiesten" tasoissa kulkee alun mainitsemani neljässä asiassa.
    Lähikaupasta lähdetään kerrostaloihin/vuokrataloihin ja prismasta taas omakotitaloihin tai rivitaloihin.
    Prisman pihassa on sähköautot latingissa ja monen auton pelleissä lukee hybrid. Lähikauppaan saavutaan dieselin tai bensiin avustuksella ja alle 8l/100km kuluttavia ihmetellään.
    Läkaupan koriin tulee banaani, tomaatti, kurkku ja salaatti. Prismakoriin lisäksi kiivi, artisokka, punakaali ja joku jonka nimeä en ossa edes kirjoittaa. Viimeinen erottava tekijä on perjai-illan saunatarjoilu. Lähikaupasta lähtee kahdeksan samanlaista olutta ja prismasta vastaavasti kolme eriaista erikoisolutta.

Nämä siis ihan vain yleisenä huomiona. Itse taas miellän tasot vanhan sanonnan mukaan jossa todetaan että osa tekee mitä haluaa ja osa tekee mitä pystyy. Itse olin viime viikolla treffeillä naisen kanss joka oli monessa suhteessa aivan eri tasoa kuin minä. Sanotaan nyt esimerkiksi taloudellisesti. Jos itse ostaisin auton pitäisi miettiä minkä hintaista voi ostaa ja paljonko lainaa pitäisi ottaa kun taas hän katsoo minkä auton tarvii ja käy ostamassa.
    Samoin kun juteltiin Tinder- ja yleensä deittailu kokemuksista niin hän oli vain tulut siihen tulokseen että valitsee sinkkuuden ennemmin kuin mitään suhteita kun taas itsellä ei vastaavaa valinnan vaikeutta ole ollut.
  3. Nimimerkki scrg tuolla toivoi raporttia treffeistäni ja tässä se tulee mutta toki vasta pari päivää tapahtuneen jälkeen.

Ennen asiaan siitymistä iso kiitos kaikille jotka antoivat aikanaan vinkkejä ja näkemyksiään koskien ongelmiani treffeillä käynnistä. Niiden pohjalta hoin ajatusta että mene tutustumaan ihmiseen ja nauti.

Itse treffit alkoivat hieman hämmentävästi kun itse on tottunut kättelemmän muutamat ensitreffit mutta hänpä sitten olikin halauslinjalla heti kättelyssä. No siitä selvittiin kunniakkaasti halaamalla takaisin joten sen suhteen pystyin huokaisemaan helpotuksesta.
    Onneksi kahvilassa oli perinteinen ovi jolloin pystyin osoittamaan herrasmiesmäisyyttäni avaamalla sen hänelle. Pahin tietysti vielä edessä eli miten maksetaan tilaukset. Itse ehdotin että näin miehenä maksan ensitreffit ja jäin odottamaan vastausta. Hän siinä hetken katsoi silmiin ja totesi tyyliin että olisihan se nyt ollutkin outoa jos hän naisena olisi joutunut maksamaan- ja nauroi päälle. Siinä kun tajusin että ollaan samalla aaltopituudella huonojen tilannekomiikoiden suhteen olin varma että tulee hyvät treffit.

Siinä kaksi ja puoli tuntia sekä kaksi santsikuppia myöhemmin oltiin käsitelty kuntasektori, maan asiat sekä laajemminkin pohdittua koko mailman menoa. Nämä asiat ei hirveän äkkiä muutu joten mielenkiintoisimmat asiat liikkuivat meidän työelämäkysymysten, harrastusten sekä lähitulevaisuuden tai pidemmän tähtäimen suunnitelmissa.

Mitä treffikumppaniin tulee niin sanoisin että sisältä hyvin kaunis ja ulkoisesti äärimmäisen viehättävä. Vaikka varmasti aika ja ympäristö ovat olleet hänelle armollisia niin kyllä myös asenteella ja omilla valinnoilla on ollut ulkoisesti ja sisäisesti positiivinen vaikutus.

Jatkosta; nähdäänkö vielä -> kyllä, meneekö pidemmälle kuin ystävyys-> tuskin. Tämä siksi että hän toi esille nyt ja aiemmin myös puhelimessa sen miten on alkanut nauttimaan yksin olosta kun lapsetkin ovat lähteneet. Toinen syy on suunnitelma jonka mukaan hän on muuttamassa etelämmäs lähemmäs lapsia kunhan lapset asettuvat paikalleen. Eli riippumatta suhteen muodosta on iso riski siihen että siitä tulee määräaikainen.
    Mutta nautitaan nyt tästä tunteesta jonka tuo kohtaaminen nosti eikä mietitä liikaa.

Ihan sellainen pieni yksityiskohta riippuen tuohon kelpaamiseen. Tinderissä tai muissa vastaavissa tuskin oltaisiin tavattu. En tiedä olisiko hän löytänyt minut tuosta isosta miesmassasta joka tällä seudulla on mutta ainakaan hän ei olisi minulle näyttäytynyt. Minulla haarukka on ollut iän suhteen +- 5 vuotta mutta hän on minua seitsemän vuotta nuorempi.
  4. No vähän eri haasteet eri aikakausina mutta ehkä sellainen punainen lanka läpi elämän on ollut kelpaamattomuus. Nuorena itselläni murrosikä alkoi aika myöhään. Ympärillä kun on päätä tai kaksi pidempiä kavereita puhuen matalalla äänellä niin oli aika ymmärrettävää ettei varpusäänellä operoiva taapero ole se tyttömagneetti.

Myöhemmällä aikakaudella kun treffailu siirtyi tietokoneisiin niin pääsin treffeillekin tai oikeastaan ne olivat pelkkiä treffin aihioita. Parhaimmillaan sanottiin käsipäivää ja lisättiin ettei ollut kemiaa ja jatkettiin matkaa. Monesti vain katseltiin ohi ajavasta autosta tai tehtiin oharit.
    Ihan tässä viime vaiheessa kun kumppanin haku siirtyi laitteeseen jota ennen puhelimeksi kutsuttiin niin loppui treffailukin. Käytännössä viestit loppuivat kun tuli puheeksi minun pituus tai/ja ammatti. Sen jälkeen tulin siihen tulokseen että antaapi olla.

Tuota kelpaamattomuutta ei pidä kuitenkaan nähdä ehdottomana esteenä sillä on minulla pidempiä liittojakin takana. Kohdallani kuvailisin sitä enemmän käänteiseksi koululiikunnaksi. Pallopeleissä kyllä valittiin ensimmäisemä mutta parisuhdemarkkinoilla enemmän nelosketjun kamaa. Toki heillekin ottaja on mutta paljon pitää tehdä työtä että löytää tai on löydettävissä.

Jos yksi kaista on kelpaamattomuus niin viereisellä kaistalla sitten kulkee se ajatus että onko jotakin tehtävissä. Nuorena ajattelin kehittää sosiaalisia taitoja ensin kirjoittamalla joten etsin kirjeenvaihtokavereita. Kahdesti vain kävi niin että ensin kirjoiteltiin ja sitten tavattiin jonka seurauksena tapaamiset lisääntyivät ja kirjoittelu väheni. Molemmat pitkän ajan kumppanit ovat lähtökohtaisesti olleet kirjeenvaihtokavereita.

No jos siirrytään tähän hetkeen niin olen miesvaltaisella alalla töissä alueella jossa on paljon vapaita miehiä mutta vähän vapaita naisia. Lisäksi harrastukset ovat yksilölajeja tai pelaamista miesjoukueissa. Toki on vielä poliittisia ja työelämään liittyviä luottamustoimia mutta nekin puhtaasti asia- ja kiinnostuspohjalta tehtyjä valintoja.
    Paljon olisi toki tehtävissä jos tilannettani haluaisin parantaa suhteessa mahdollisuuksiini päästä vielä parisuhteeseen. Myisin talon ja muuttaisin isompaan kaupunkiin; opiskelisin vielä lisää tai kokonaan uuden ammatin. Investoisin autoon ja lähtisin tanssikurssien jälkeen kiertelemään lavoja jne. Nuo nyt vain ovat niin isoja ja perustavanlaatuisia muutoksia jotka vielä vaatisivat investointeja ilman varmuutta onnistumisesta joten jätän väliin.

Kuitenkin olen viime aikoia tuntenut kiitollisuutta siitä että monet toiveistani ovat toteutuneet. Olen saanut elää perhe-elämää kera lapsien, minulla on ammatti ja vakituinen työpaikka sekä terveys vielä tallella. Lisäksi olen iloinen siitä jännityksen tunteesta jota alkuviikon sovitut treffit aiheuttavat.
    Ihan avoimin mielin lähden katsomaan millainen taktiikkataulu hänellä on jos siihen meinaa istuttaa neloskentän kaverin.