Katoitteko yöllä inseliohjelmaa

Eli mtv3 tuli jotain yhen aikaan. Mulla ei motivaatio riittänyt, mutta aattelin kun teitä asia kovin kiinnostaa. Niin oliko siinä jotakin mielenkiintoista?

Mä en yleensäkään usko satuolentoihin. On ne sitten enkeleitä tai inseleitä.

Mutta loppukysymys: inseleitä onko heitä

9

193

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinkku = Incel? Inceli on semmonen otus kenen psyyke ei kestä hyväksyä realiteetteja. Siitä se on sitten alkanut etenemään kohti ultimaattista katkeruutta. Mäkin oon "incel" paitsi että hyväksyn täysin statukseni. En resonoi tämän hullun maailman systeemien kanssa mikä näkyy myös kaiken tyyppisissä ihmissuhdetaidoissani ja itse ihmissuhteissani.

• No onhan mäkin peri-periaatteessa inseli, mutta miks sen pitäs herättää vihaa. Ei jummarra enkä todellakaan oo mikään onnellisen tyhmä. Vaan tiedän paljonkin tästä yhteiskunnan menosta.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No onhan mäkin peri-periaatteessa inseli, mutta miks sen pitäs herättää vihaa. Ei jummarra enkä todellakaan oo mikään onnellisen tyhmä. Vaan tiedän paljonkin tästä yhteiskunnan menosta.

Mulla toi incelijuttu menee kyllä yli. Mistä tää siis on keksitty? Jos nyt aatellaan ett ennen kun tuli netti niin ihmiset tapaili toisiaan reaalimaailmassa ja yleensä tanssiravintoloissa tai jossain lavatansseissa. Sitten tietysti oli ne juottolat mutta siis kun ihmiset tapaili toisiaan face to face niin juttu lähti siitä luonnostaan etenemään.

No sit tuli se netti ja nettitreffi-sovellukset joissa sitten jokainen sai valmiiksi laittaat toiveensa kumppanista. Ja sitten alkoi myös ne ongelmat pariutumisessa kun tuli myös kaikenlaiset algoritmit mitkä ohjasi sitä mitä profiileja kenellekin näytettiin.

Sitten kysymykseen inceleistä onko heitä? Mielestäni ei vaan ongelmat tulivat näiden nettisovelluksien myötä kun siitä pariutumisesta tulikin yhtäkkiä hitsin vaikeeta kun edes sitä tapaamista ei saanu onnistumaan millään..

Ja olen nainen joka myös käyttänyt noita profiileja ja tällä hetkellä sinkku. Eikä sillä etteikö miehiä pyörisi ympärillä mutta ei sen kaltaisia mitkä kiinnostais. Yks iso ongelma ainakin täällä suomessa että en välitä pätkääkään alkoholista ja takana yksi avioliitto alkoholiongelmaisen miehen kanssa. Ei kiitos enää ikinä kaikki ikävä mitä siihen liittyi tuli koetttua jo. En halua uusintaa.

Mutta jos kävis jossain vanhan ajan tansseissa olisiko siellä mahdollisesti sopivia? Olen sitä mieltä ettei mitään inceleitä ole mutta itsetunto siinä ehkä ottaa liikaa osumaa kun kerta toisensa jälkeen saa kipeästi hylkyjä siellä nettitreffisovelluksissa. Millä sitä itsetuntoa saisi nostettua miehillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla toi incelijuttu menee kyllä yli. Mistä tää siis on keksitty? Jos nyt aatellaan ett ennen kun tuli netti niin ihmiset tapaili toisiaan reaalimaailmassa ja yleensä tanssiravintoloissa tai jossain lavatansseissa. Sitten tietysti oli ne juottolat mutta siis kun ihmiset tapaili toisiaan face to face niin juttu lähti siitä luonnostaan etenemään.

No sit tuli se netti ja nettitreffi-sovellukset joissa sitten jokainen sai valmiiksi laittaat toiveensa kumppanista. Ja sitten alkoi myös ne ongelmat pariutumisessa kun tuli myös kaikenlaiset algoritmit mitkä ohjasi sitä mitä profiileja kenellekin näytettiin.

Sitten kysymykseen inceleistä onko heitä? Mielestäni ei vaan ongelmat tulivat näiden nettisovelluksien myötä kun siitä pariutumisesta tulikin yhtäkkiä hitsin vaikeeta kun edes sitä tapaamista ei saanu onnistumaan millään..

Ja olen nainen joka myös käyttänyt noita profiileja ja tällä hetkellä sinkku. Eikä sillä etteikö miehiä pyörisi ympärillä mutta ei sen kaltaisia mitkä kiinnostais. Yks iso ongelma ainakin täällä suomessa että en välitä pätkääkään alkoholista ja takana yksi avioliitto alkoholiongelmaisen miehen kanssa. Ei kiitos enää ikinä kaikki ikävä mitä siihen liittyi tuli koetttua jo. En halua uusintaa.

Mutta jos kävis jossain vanhan ajan tansseissa olisiko siellä mahdollisesti sopivia? Olen sitä mieltä ettei mitään inceleitä ole mutta itsetunto siinä ehkä ottaa liikaa osumaa kun kerta toisensa jälkeen saa kipeästi hylkyjä siellä nettitreffisovelluksissa. Millä sitä itsetuntoa saisi nostettua miehillä.

Sen verran tiedän, että toi taso juttu tuli Aasiasta, missä oikeesti on miehiä todella paljon enempi kuin naisia. Länsimaiden suhteella ei pitäs ongelmia olla. Ja jos esiintyy vihaa, on se sitten mikä kohteena tahansa, niin mun mielestä pitäs aina ensin kysyä miksi. Ja niin ku se yks professori sano, että tukahduttaa ääriajatukset keskustelulla, niin ei jäisi ajatukset pinnan alle kytemään. Eikä ainakaan lietsoa enempiä. Onhan jotkut sanoneet, että Trump keräsi paljon juuri inceleiden tai incel ajatuksia omaavien ääniä.

• Jos asiasta on tutkivaa journalismia tehty sekä yliopistoilla on resursseja antaa ihan tutkimuksiin asti niin eiköhän ilmiö ihan todellinen ole.

Kyse on vastentahtoisesta selibaatista joka kansankielellä voisi tarkoittaaa että enemmän tekee mieli mitä lohkeaa. Jos vielä vetelee mutkia suoriksi niin tuollainen vastentahtoinen selibaatti voi olla myös parisuhteessa jossa toinen kaipaa lakanoiden rypistelyä toista enemmän. Vähän riippuu siitä lasketaanko tuohon ryhmään vain ne jotka eivät ole koskaan onnistuneet pääsemään toisen kanssa lakanoihin.

Yleensä ilmiötä kuvataan naisvihan ja väkivaltakulttuurin kautta mutta yle areenassa olevassa dokkarissa yksi haastateltava lähinnä harmitteli tilannetta ja piti tilannetta lähinnä omana syynä. Toisella taas oli lapsuudessa traumoja perheiden hajoamisesta johtuen. Pelkäsi lehtolapsia sekä elatusmaksuja joten oli sitten keskittynyt tietokoneisiin.

Jäi vähän sellainen kuva että ilmiöstä puhuttaisiin myös yksinäisyyden ja läheisyyden kaipuun kautta.
      Alla linkki ohjelmaan jossa käsiteltiin yhtä tutkimustulosta asiasta.
      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-incel-miehet-voi-jakaa-kolmeen-eri-ryhmaan/8764698

• Joo, hyvä linkki. Toi anto jo jotain selkeyttä, onhan se selvä etteivät kaikki oo samanlaisia. Että varmasti jotain suuntaa antaa, jaottelu kolmeen.

Toi lehtolapsi on aika jännä nimitys, mistähän se on tullu. No ei niitä elatusmaksuja niin paljoo tarvis pelätä, että tietokoneisiin joutuu keskittyyn. Elämäähän se vaan on.

• Tottakai inceleitä on, jos otetaan lyhenne incel sen suorassa merkityksessä.

Inceleitä on myös parisuhteissa ja tietysti myös inceleitä, jotka eivät ole ikinä "saaneet".

Inceliyteen liitetään kuitenkin usein myös tietty naisvihamielisyys ja keikki "saamattomat" eivät ole naisvihamielisiä. He eivät ajattele, että heillä on oikeus saada naista huolimatta siitä millaisia itse ovat.

Minusta inceliys ei ole kovin erityistä. On myös työttömiä, jotka ajattelevat, että yhteiskunnan pitäisi etsiä heille töitä, tai että se on muiden syy, etteivät he löydä töitä.

• Noora, onhan tossa työttömyydessä yhteiskunnallekin sormet pelissä. On esim ajettu hyviä työpaikkoja maasta korkealla verotuksella.

Mistä tulikin mieleen. Voisko tossakin olla perää? Naisetkin on tietyllä tapaa ajettu suuriin kaupunkeihin. Ja perinteiset työt jääneet maakuntiin. Mutta usein on sanottu, että tuotekehityksen pitäs olla tuotannon yhteydessä, eikä siellä pääkonttorilla Helsingissä. Niin sitten saatas näitä korkeakoulutettujenkin paikkoja maakuntiin. Ja onhan toi maailman laajunen. Mm usassa ruostevyöhyke. Ja siellähän oli mies valtasta, ja trumpin kannatus.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      249
      45399
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      33
      11272
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      211
      10902
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9731
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8538
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      230
      6539
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3230
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2269
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      39
      1747
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1540
    Aihe