Vapaa kuvaus

Aloituksia

97

Kommenttia

1413

1. Minulla+on+tästä+Hiekkaharjussa+tehdystä+silakkalaatikosta+kyllä+olemassa+perheruokailukuitti+mutta+en+näytä+sitä+kellekään+ennenkuin+vetomiehet+tuo+rahaa+mulle+hesaan.+Torilla+oli+vanhat+laatusilakat+3e+kilo.+Valehtelin+myyjälle+että+tasokkaalle+kissalle+ne+ostan+mutta+kyllähän+se+näki+kelle+ne+tulee+ku+kuola+valu+suupielestäni+norona.+Invataksissa+jo+nuuhkin+ja+nuolin+niiden+silakoiden+pyrstöjä+valmistautuen+tunnelmaan.+Taksikuski+meinasi+heittää+mut+pihalle+ja+sanoi+että+nyt+silakkapussi+kiinni.+Kateellinen+oli+varmaan+vaan+mun+silakoista.Silakkalalaatikkon+kanssa+lämmitin+samaan+aikaan+kuksan+uunissa.+Kuumaa+kaffetta+siitä+sitten+ryyppäsin.+Tuli+jonkun+verran+hiki+syödessä+niin+laitoin+maailman+parasta+laatutalkkia+iholleni+nivusiin+ja+kaulapoimuihin.+Oli+suola+lopussa+niin+pyöräytin+silakat+kainalossa+ennen+paistamista.+Vaimo+sitten+ihmetteli+miksi+näillä+kaloilla+kasvaa+karvat.+Valehtelin+sille+että+Suomessa+ei+muuten+kalat+tarkene+jos+niillä+ei+ole+turkkia.+Uskoi+selitykseni.+Aika+typerä+akka+tuo+vaimo.