- "Olisivatko heikennykset muilla elämän osa-alueilla sivuseikka?"
"Olisiko siis ehkä tiukempi kontrolli muutenkin hyväksyttävissä, jos siinä sivussa abortit saataisiin alas?"
Ei se sivuseikka olisi, vaan nimenomaisesti toivottu varsinainen päätarkoitus. Aborttikielto on vain yksi keino tuohon tavoitteeseen pääsemiseksi. - "Ei ennenkään ollut ehkäisyä eikä feminismiäkään joten nämä on tulleet yhtäaikaa ja kun toinen poistetaan niin toinenkin häviää."
Mitä tarkkaa ottaen tarkoitat ilmaisulla ENNEN?
"Vanhin tunnettu suora viittaus ehkäisyyn kirjallisessa lähteessä on noin vuodelta 1850 eaa. peräisin oleva ns. Kahunin terveydenhoitopapyrus. Se sisältää reseptit kolmelle vaginaan tarkoitetulle seokselle, joista yksi sisältää mm. krokotiilin ulostetta ja käynyttä lantaa." (Wiki)
Koska Vanhan testamentin kirjat on kirjoitettu noin vuosina 1400–400 eaa., feministi alkoi siis jo ennen VT:n ylöskirjausta. - "Eihän tyssännyt missään kohtaa. Joten lopeta vääristelevä valehtelusi."
Voit itsekin tarkistaa Suomen laista mitä murhalla tarkoitetaan. Just nyt en itse jaksa sitä etsiä, mutta jos sua kiinnostaa niin kyllä ajantasainen lakikirja netistä löytyy.
Siitä vaan tutkimaan, se ei ole mitään salatietoa kuten abortinvastustajien "faktat": https://www.finlex.fi/
"Missään ei poissuljeta syntymättömien henkilöyttä"
Kyllä tuolta nuokin määritelmät löytyy. Iloisia lukuhetkiä. - "Kysymykset menee liian vaikeiksi?"
Ne on menneet sulle liian vaikeiksi ja pidemmän aikaa. :D - Tiedän, en tunne. Tämä nainen kertoi asiasta tekemässämme dokumentissa.
- Koska aina väität perustavasi sanomasi faktoihin, niin saisiko tästä jotain mustaa valkoisella?
- Ei, koska FSB:n suurin sympatiseeraaja on Strumffi.
- USA on itse täysin tuhoontuomittu viritelmä.
- Itseasiassa lausuin väärän väittämän. Nimittäin VT on kirjoitettu noin vuosina 1400–400 eaa, eli juurikin pronssikautena. Tosin silloinhan nämä tarut olivat kulkeneet jo suusta suuhun ties miten kauan. Kyse on siis oikeastaan kuparikautisista taruista.
- Kyl se taitaa valitettavasti mennä niin, että Strumffi nimittää taas yhden rautakautisiin paimentolaistaruihin uskovan pösilön.
Ei käy kateeksi amerikkalaisia. Ihan ku siinä maassa ei ois muutenkin jo kaikki päin helvettiä, etenkin ihmisoikeudet ja ihmiselämän arvostus. - Varmaan samanlainen tyhjäpää joka katsoo niitä itse ohjelmia.
- Emmä mitenkään aktiivisesti noita kotivideoita ole kattonut, mutta aina silloin tällöin kuitenkin. Ja olikin sit järkytys ku siinä olikin joku ärsyttävä uus tyyppi idioottimaisine juttuineen, ja koko ajan piti se oma pärstä näkyä kuvassa silloinkin kun näytettiin niitä videoita.
En pystynyt katsomaan edes ensimmäiseen mainoskatkoon asti. - Joo-o, yleisin ja epävarmin ehkäisymenetelmä.
- Ns. tosiäijälle ois kiva kohtalo, että sais punkista liha-allergian. Tätäkin esiintyy.
- Niin emmä kyllä huomannut että olisin vielä ottanut mitenkään kantaa tuohon koirahommaan.
- Moni muukin tappaja on perustellut tekojaan päässä kuuluvilla äänillä.
Sitä paitsi miksi Jumala käskisi rikkomaan itse antamiaan käskyjä? Luulisi siinä viimeistään epäuskon heräävän, ellei sitten ole aivan sekaisin päästään. - Mähän en mitään mistään tiedä, mutta kun teksti pohjautuu sellaiseen kuin "varmaan kaikki" ja "joku yrittäjä kertoi jossain jutussa", niin pidän kirjoitusta yhtä luotettavana kuin hommafoorumin kirjainjonoja.
- Sellasta ei kyl tuu ikinä tapahtumaan. Mä en usko et suostuisin Harmiksen kans edes samaan tilaan.
- Otetaan nyt tuo juttu pohjaksi:
– Yksihenkinen huone
Mahdollisesti, eli joillain on, jotkut ovat kaksiossa (joka on tietenkin ratkiriemukasta kun huonekaveria ei voi valita).
– Suihkullinen WC
– TV, kahvinkeitin. (Omat voi tuoda, mutta niistä pitää maksaa tarkastusmaksu. TV:n koossa on kokorajoitus, eli tavallista tämän päivän tauluteeveetä ei kelpuuteta)
– Ruokailu kolmesti päivässä. (Onko se ihme, kun ei ole ruoanlaittomahdollisuutta, eikä varaa itse ostaakaan sitä ruokaa?)
– Pääsee käymään vankilan myymälässä.
– Kuntosalilla. (Kerran tai kahdesti viikossa.)
– Kirjastossa. (Kerran viikossa ellei se satu taas kerran olemaan kiinni, ja valikoimat ovat todellakin mitä ovat.)
– Saa käyttää sähköpostia ja nettiä (valvotusti ja hyvin perustellusti) sekä kännykkää (ei saa!).
Ja vankilassa tosiaan saa myös rahaa. Se riittää juuri ja juuri kahviin ja tupakkaan jos käy töissä. Tupakan sijaan voi tietenkin ostaa vaikka karkkia, mutta molempiin vankirahat ei todellakaan riitä.
Keskivertokansalaisellako ei ole mahdollisuutta alle 10² suurimman osan vuorokaudesta lukitttuna olevaan koppiin, jossa on sellainenkin keskivertokansalaiselle harvinainen luksus kuin suihkullinen WC?
Ja jee, pääsee käymään kerran viikossa kaupassa, jonka valikoimat ovat melkein yhtä tasokkaita kuin Neuvostoliitossa aikoinaan (yhdelle A4:lle mahtuu kaikki myytävät tuotteet). Ja hinnat eivät ole mitään markettihintoja.
Käsittääkseni jokaisessa siviilikirjastossa on koneet nettiliittymineen, joita on oikeus käyttää täysin valvomattomasti ilman mitään erillistä lupaa ja perustelua. Ja niihin pääsee käymään vaikka joka päivä.
Koulutustakin vankilassa halutessaan saa: voi suorittaa vaikka keskenjääneen peruskoulun loppuun tai jopa lukion. Myös yliopisto-opinnot ovat mahdollisia kuten kaikilla muillakin kansalaisilla.
Terveydenhuollon piiriin kuuluu Suomessa kaikki. Varattomille se on ilmaista, oli sitten vankilassa tai siviilissä.
Ja joillekin tosiaan saatetaan järjestää vankilan jälkeen asunto tai jokin alkoholistien yömajapaikka. Itse aikoinani "valmistuin" tuolta asunnottomaksi, koska en sattunut olemaan helsinkiläinen. Mistään työpaikasta ei tietenkään ollut puhettakaan.
Eli mitkä oikeudet vankilassaolevilla ovat paremmin kuin keskivertokansalaisilla tai vaikkapa sinulla.
Jos oikein käy kateeksi, niin kyllä sä varmaan keksit jotain jolla pääset tuonne sisälle. Sitten voit joutessasi kirjoittaa vaikka kirjan, koska kirjojahan ei Suomessa kellään muilla kuin vankilassaolleilla ole oikeus kirjoittaa. - Mä olen luullut ja kuullut, et vain joidenkin miesten mielestä piereskely on hauskaa ja seksikästä.