- Nimeä edes yksi!
- USA on sit tuossakin taas varsinainen takapajula. Viittaan tässä siihen uutiseen, jossa siirtolaisnaisilta poistettiin kohtu lupaa kysymättä.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/12062d5a-4356-4936-b5b1-f8670039e6f4 - Mitä mä Sörkassa ihmisten kans juttelin, niin kyllä moni sanoi, ettei heistä lastenkotikierteen jälken linna tuntunut enää missään. Kun on koko ikansä ollut laitoksissa, niin tavallinen vankila on vaan jatkumoa siihen mitä on aina ollut.
- Vaikken mä mikään silmä silmästä tuomioiden kannattaja olekaan, niin tässä tapauksessa nuo vangitsijat (eli pojan vanhemmat) olisi tosiaan ollut viisainta laittaa vankilaan miettimään millaista on vapaus ja millaista vankeus.
- Itseasiassa sakkojen kanssa menee niin, että ehdonalaisen lisäksi voidaan määrätä oheissakkoja, ehdottoman kanssa ei voi sakkoja enää antaa.
Tällöin ehdonalainen voi tosiaan olla jopa kovempi rangaistus kuin ehdoton. Ja pitää muistaa, että ehdonalaisenkin voi tosiaan joutua istumaan kivitalossa jos tekee lisää rikoksia. Ja ne mahdolliset lisärikokset tietysti siihen päälle.
Vahingonkorvauksia molemmissa voi tietenkin joutua maksamaan. - Ei Suomessa ole mitään tuollaista valvontajuttua, ellei jostain erittäin törkeistä rikoksista tuomituilla sitten ole..
Mutta jos ehdonalaisessa oleva tekee koeaikana rikoksia, ehdollinen voidaan muuttaa ehdottomaksi vankeudeksi.
Samahan pätee mm. näihin "kertalaisuusalennuksiin", eli kun ensikertalainen ehdottomaan tuomittu vapautuu istuttuaan puolet tuomiosta, niin se on vasta koevapaus, joka voidaan muuttaa takaisin ehdottomaksi jos koeaikana syyllistyy rikoksiin.
Sitä en sitten tiedä mitkä rikokset noihin vaikuttavat. Koevapaudessa oleva väkivallasta tuomittu tuskin joutuu kiven sisään jos jää kiinni vaikkapa pössyttelystä. - Käsittääkseni myös syntyvän lapsen terveysriskit kasvavat synnyttäjän korkeahkon iän takia. (Saa korjata jos olen väärässä.)
- Feminatseista puhuminen on pelkästään ns. natsikortti:
Jonkin asian saattamista huonoon valoon rinnastamalla se satunnaisten yhtäläisyyksien perusteella natsismiin kutsutaan ”natsikortin pelaamiseksi.
Jonkin asian moraalista tuomitsemista tällaiseen satunnaiseen yhtäläisyyteen vetoamalla pidetään argumentaatiovirheenä, jolle on annettu nimi Reductio ad Hitlerum.
Usein (natsi-Saksaan liittymättömässä) keskustelussa Hitlerin tai natsit ensimmäisenä maininnutta pidetään argumentoinnin hävinneenä osapuolena. (Wiki)
Eräskin inttelijä täällä häviää toistuvasti keskustelut jo keskustelun aloituksessa. Ja jo pelkästään edellämainitun perusteella, puhumattakaan muista argumentaatiovirheistä. - Oiskohan tuossa 40v rajassa ideana se, että siinä iässä raskaudessa on isompi terveysriski.
- Maahanmuuttajissa on kyllä paljon abortinvastustajia, et eikös aborttia vastustavien kiikoilijoiden pitäisi olla innoissaan etenkin muslimimaista tulevien suhteen.
- Jep jep. Ja tuo loppukommentti oli kyllä kaiken huippu:
"Jatka vielä itsetutkisteluasi ja kehitä keskustelutaitojasi ja tietomäärääsi, niin jonakin päivänä voi tulla hetki, jolloin julkaiset ihan asiallistakin tekstiä."
On tää vaan melkoinen huumoripalsta välillä. - Kun hän jää kiinni, hän kieltää ikinä väittäneensäkään mitään sen suuntaista. Kyseessä on aina ollut joku aivan muu kirjoittaja.
- Mun mielestäni on ainoastaan hyvä asia, että hylättyjä lapsia ei meillä pahemmin ole.
Sinustako vanhempien pitäisi isommassa määrin alkaa lapsiaan hylkäämään? - "Taas uskontovihaajien ja heikosti koulutettujen sivistymättömien mukaan"
Heh. Yrität antaa sellaisen kuvan, että uskovaiset yleisesti ottaen ovat korkeasti koulutettuja ja sivistyneitä, kun taas uskonnottomat olisivat koulujakäymättömiä, taikauskoisia moukkia.
Ylläripylläri! Asiat ovat juuri toisin päin.
Uskonnollisuus korreroi vahvasti kääntäen älykkyyden ja koulutuksen kanssa.
Ja uskonnollisuus on nimenomaan sitä taikauskoa; uskoa yliluonnolliseen. - Tässäpä olisi ensikäden tietoa:
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2001/20010520 - Tässä on kerrottu feminatsismista:
https://hikipedia.info/wiki/Feminatsismi - 1v 2kk EHDOLLISTA. Just Just.
- Älä hauku mua alle alle viiskymppiseks, kele. Ja sinkku oon mut sulle en suostu. Tana.
Tässä on oikee Maria Magdaleena: https://www.youtube.com/watch?v=8zWEVIhC9yQ - Toisin kuin Sinun "varmat tietosi", noita arvioita ei vedetä ihan hatusta.
- Sitä sun pitää kysyä niistä toimistoista.