Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

188

1. "Ihmiset+anelevat+toisiltaan+syntejä+anteeksi,+pappi+tai+seurakunta+niitä+armoja+sitten+jakelee.+Parempi+tietysti+sekin+kuin+rahalla+maksaminen.+Tämä+kaikki+tekee+siitä+"maallisen".+Uskovan+naivismi+ei+kykene+tajuamaan,+että+sellainen+on+huiputusta.+Silti+hän+niitä+anelee+anteeksi."Ihmisen,+olipa+pappi+tai+kuka+lie+ei+viime+kädessä+anna+synninpäästöä+vaan+Jumala.+Rahalla+maksettu+synninpäästö+EI+OLE+raamatullista.+Vähän+sama+juttu+kun+siunaaminen.+Vaikka+pappi+siunaisi+esim.+homoparin,+se+ei+tarkoita,+että+Jumala+siunaisi.
  2. "Tuo+herra+Graig+oli+kuulemma+täysin+sekopää.+Kuka+alkaisi+sellaisen+kanssa+väitellä?+En+minä."Kuulemma?+Mitäs+se+on+tehnyt+ansaitakseen+sekopään+nimityksen?+Vai+ottaako+pikku+ateistia+pattiin+kun+joku+pystyykin+esittämään+Jumalan+olemassaololle+parempia+todisteita+kuin+mitä+johtavat+ateistit+esittää+omille+uskomuksilleen?+"Koska+ihminen+uskoo+vakaasti+kaikkiin+hänelle+annettuihin+uskontarinoihin.+On+uskonut+koko+historiansa+ajan.+Jos+laitat+risun+kotisi+nurkkaan+ja+alat+palvoa+sitä.+Kohta+et+uskalla+heittää+sitä+ulos+ja+alat+sepittää+tarinoita+sen+ympärille.+Epäilijät+ovat+tietenkin+väärässä."Sori,+en+taaskaan+löydä+itseäni+tuosta(kaan)+stereotypiasta.+Minä+en+todellakaan+usko+sokeasti+vaan+vaadin+uskolleni+perusteita.+Mulle+ei+riitä+argumentit+"koska+Raamattu+sanoo...".+Ennemminkin+ajattelen+jos+Raamattu+on+totta,+niin+sille+täytyy+löytyä+historiallista+näyttöä-->löytyy.+Tieteellisiä/filosofisia+perusteluja-->löytyy.+On+sanottua+myös,+että+ateismi+on+myös+oma+uskontonsa.+"Koska+ihminen+uskoo+vakaasti+kaikkiin+hänelle+annettuihin+uskontarinoihin.+On+uskonut+koko+historiansa+ajan.+"+Ateistit+uskoo+myös+tuolleen...+Uskovat+mitä+vain+kunhan+siinä+ei+ole+Luoja+mukana.+Ei+sen+sit+väliä+vaikka+maailmankaikkeus+tulisi+tyhjästä+hokkuspokkus,+mutta+kunhan+ei+ole+Luojaa+niin+selitys+on+hyväksytty.+Tai,+että+eloton+aine+alkaisi+elämään,+ihan+vaa+hokkuspokkus...+jännää+sinänsä,+ateisti+uskoo,+että+elämä+on+alkujaan+syntynyt+kuolleista+ainesosista,+mutta+kieltää+sen+että+Jeesus+nousi+kuolleista!+Sama+periaate,+kuollut+alkaa+elämään.+Ateismi+on+vitsi.+😅
  3. "itse+pidän+Knuuttilaa+parhaana+lähteenä.+Tässähän+se+on+se+vika,+että+mitään+varmaa+ei+tästä+voi+sanoa.+Itse+uskot+ja+kaivat+ne+mielipiteet+mitkä+sopivat+uskoosi."Itse+teet+samoin.+Uskot+lähteeseen,+joka+sopii+sinun+maailmankuvaasi.+Mitäs+jos+laitettas+lähteemme+"väittelemään+keskenään"?+Silloinhan+totuus+alkaa+paljastua,+mikäli+totuuden+haluaa+löytää.+"Kaikki+uskot+ovat+samanlaisia,+jos+kritisoin+islamia,+budhismia..."+Ei+ole+samanlaisia.+Raamatun+Jumalasta+on+eniten+todisteita.+Muiden+uskontojen+päähahmot+ovat+kuolleet...kristinuskon+päähenkilö+nousi+kuolleista.+Siinä+jo+aika+merkittävä+ero+muihin+uskontoihin.+"Maailma+on+pelottava,+eikä+se+auta+että+sulkee+silmänsä+kuin+pupu+pensaaseen."Sori,+en+löydä+itseäni+stereotypiastasi.+"Myös+kristinusko+alkuajoista+lähtien+on+riitelyä+ja+kompromisseja.+Vahvin+edustaja+on+saanut+tahtonsa+läpi."Eikös+tuo+päde+kaikkeen?+Myös+tieteeseen?+Vahvin+argumentti+jää+voimaan.+"Se,+että+hän+ei+tiedä+sitä,+ei+tarkoita,+että+on+pakko+olla+joku+"tekijä"Voi+se+maailmankaikkeuden+aiheuttaja+olla+myös+ei-tekijä/persoonaton+asia.+Se+on+yksi+vaihtoehto.+Mutta+onko+todennäköisin,+onkin+eri+juttu.+"Minäkään+en+itse+jaksa+keskustella+uskovien+kanssa+pitkään,+se+on+täysin+toivotonta.+Heidän+perustelunsa+ovat+tyyliä+;vastaus+löytyy+joulupukilta....tai..Herra+on+sanonut+niin....."Stereotypia+tuokin.+Voi+päteä+joihinkin.+Voisin+kuvitella,+että+aika+moneenkin+rehellisesti+sanottuna.+Itse+en+tuollaisia+argumentteja+käytä+eikä+käytä+mm.+Graig.+Ennemminkin+sun+argumentit+on+heikkoja.+Toimivat+vain+yhteen+suuntaan,+mutta+ei+kritiikin+kohdatessa.+Tai+ainakaan+sulla+ei+ole+halua+selvittää+asiaa,+kun+siirtelet+maalia+vähän+väliä.+Se+kertoo+jotain...kuten+aiemmin+jo+sanoin.