Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
työtönjoikahvini
profiilit
työtönjoikahvini
työtönjoikahvini
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
14
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Työtön+juo+kahviani,+syö+leipääni+ja+loisii+asunnossani,+koska+työtön+ei+maksa+itse+mitään+niistä.+Minä+ja+muut+veronmaksajat+(lue:+yrittäjät+ja+työssä+käyvät)+maksamme+työttömälle+kaiken+tuon.
En+ole+kateellinen+kenellekään,+siihen+minulla+ei+ole+tarvetta.
Minua+ärsyttävät+saamattomat+ja+täysin+kunnianhimottomat+työkykyiset+aikuiset+ihmiset,+joiden+elämän+korkeimpana+päämääränä+näyttää+olevan+työnteon+systemaattinen+välttely+ja+vastuun+sysääminen+omasta+toimeentulostaan+muiden+harteille.+Nämä+samat+henkilöt+kuvittelevat+itsekkäästi,+että+työssä+käyvillä+ja+yrittäjillä+on+jokin+velvollisuus+kustantaa+heidän+toimettomuutensa.
17.07.2019 14:10
Ehkä+muutamilla+harvoilla.
Useimpien+kohdalla+veikkaan+kuitenkin+puhdasta+laiskuutta+ja+Suomen+passivoivaa+ja+liian+avokätistä+sosiaaliturvaa.
17.07.2019 14:01
Ei+töihin+menemisestä+tule+linnaa.
On+omaa+tyhmyyttä,+jos+aikuinen+ihminen+ei+saa+aikaiseksi+ruksata+kassan/kelan+ilmoituksesta+kohtaa+"työttömyys+päättyy".
17.07.2019 14:00
Suomessa+on+siis+liian+avokätinen+sosiaaliturva.
Toivottavasti+seuraavien+vaalien+jälkeen+todennäköisimmät+hallituspuolueet,+eli+Kokoomus+ja+PS+korjaavat+asian+ja+kehittelevät+aktiivimallista+aidosti+aktivoivan+mallin,+jonka+leikkaukset+ulottuvat+myös+työttömän+saamaan+toimeentulo-+ja+asumistukeen.
17.07.2019 13:58
Minä+en+arvosta+sitä+pätkän+vertaa+sitä,+kun+terveet+ihmiset+loisivat+vuodesta+toiseen+sosiaaliturvan+varassa+ilman+aikomustakaan+ottaa+itse+vastuuta+omasta+elämästään+ja+tulevaisuudestaan.
17.07.2019 13:56
Sinä+ainakin+olet+rehellinen.
Ilmeisesti+sinulla+ei+ole+koskaan+ollut+elämässäsi+kovin+suuria+tavoitteita,+kun+sinulle+riittää+toisten+siivellä+eläminen?
17.07.2019 13:55
Ilmeisesti+osui+ja+upposi,+kun+meni+sinulla+noin+tunteisiin?
Sinä+se+taidat+kuvitella+olevasi+koko+maailman+herra,+kun+ajattelet,+että+suomalaisilla+työssä+käyvillä+ja+yrittäjillä+on+jokin+velvollisuus+rahoittaa+vuodesta+toiseen+tyhjänpanttina+makoilusi.
17.07.2019 13:51
Miksi+työssä+käyvä+luopuisi+tuista?
Aktiivisuusehto+(18+tuntia+palkkatyötä+3+kuukaudessa)+täyttyy+työssä+käyvällä+tai+opiskelijalla+automaattisesti,+eli+työssä+käyvän+mitään+tukia+ei+leikattaisi,+eikä+myöskään+eläkeläisten.+Ainoastaan+työttömän,+joka+ei+osoita+riittävää+aktiivisuutta.
03.07.2019 19:38
Jos+logiikkasi+on+tuolla+tasolla,+en+enää+ihmettele,+että+olet+ikityötön.+Sosiaalipummi+on+ainoa+ura,+jolla+kuvittelen+sinulla+olevan+edes+vähäisiä+edellytyksiä+elättää+itsesi,+kiitos+Suomen+hövelin+ja+avokätisen+politiikan+kaltaisiasi+kohtaan.
Aktiivimallin+leikkuri+iskee+päivärahaan,+jos+ei+esim.+tee+vähintään+18+tuntia+palkkatyötä+kolmen+kuukauden+aikana,+opiskele+5pv+tms.+Noh,+kuinka+se+vaikuttaisi+työssä+käyvän+tai+opiskelijan+elämään,+jos+aktiivimalli+koskisi+kaikkea+sosiaaliturvaa,+myös+asumistukea+ja+toimeentulotukea?+Ei+sitten+millään+tavalla,+koska+aktiivisuus+täyttyy+heillä+automaattisesti.+Leikkuri+koskisi+siis+kaikkeen+sosiaaliturvaan+laajennettuna+ainoastaan+lusmuilevien+elämäntapatyöttömien+tukia.
03.07.2019 19:36
Aktiivimallin+leikkuri+pitäisi+laajentaa+koskemaan+kaikkea+sosiaaliturvaa,+myös+toimeentulotukea+ja+asumistukea.+
Ellei+työ+maita,+ei+tarvi+kattoa+ja+leipääkään.
03.07.2019 17:47
Mitä+minä+paikkakunnalla+tekisin,+ei+sitä+kukaan+ostaisi,+ja+paikkakunnat+tarjoavat+kohtuuttoman+heikon+tuoton+pääomalle,+kiitos+kaltaistesi+siivellä+eläjien.+No,+Kauniainen+sentään+poikkeus.
03.07.2019 17:44
Similä+puhuu+asiaa.
03.07.2019 17:07
Ja+nekin+vätykset+loisivat+jonkun+toisen+maalla+ja+varastelivat+perunoita+kellareista.
Aina+on+riittänyt+niitä,+joille+ei+työnteko+ja+palkan+saaminen+maita.
03.07.2019 17:01
Niillä+on+oikeus+lomaan,+jotka+tekevät+töitä.
Jos+ei+tee+töitä,+ei+tarvi+lomaakaan.
03.07.2019 16:57
1 / 1