Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

5159

  1. Heitin+sulle+pari+sanaa+postiin+:D++:D
  2. Aika+hyvin+kyllä+sanoitit+sen,+mikä+minusta+näkyy+täälläkin+ja+miksi+ei+näkyisi,+kun+avoimesti+ollaan+se+mitä+olemme.Niinhän+sen+pitäisi+mennä,+että+osaisimme+omasta+näkökulmastamme+sanoittaa+sen,+mikä+meni+vikaan.+Helposti+kuitenkin+mennään+siihen...aina+sinä+sitä+ja+tätä,+koskaan+sinä+et...+tätä+rataa.+Paremman+vasteen+yleensä+saisi+kuitenkin+jos+osaisi+sanoittaa+omaa+sisintään,+ei+sitä+millainen+se+toinen+on.Kun+toista+ei+voi+muuttaa,+ratkaisuksi+jää+höllentää+niitä+omia+vaatimuksia.+Toiselta+ei+voi+vaatia+mitään,+vaatimus+on+jo+sanana+melko+negatiivinen.+Tai+voi+tietenkin+vaatia,+mutta+toinen+on+heti+puolustusasemissa+ja+silloin+voi+heittää+hyvästit+rakentavalle+keskustelulle.Jos+ajattelee,+että+toisten+pitää+mukautua+minun+käsitysteni+mukaan,+on+aika+taattua,+ettei+oikein+onnistu.Oletko+koskaan+ajatellut+asiaa+sitä+kautta,+että+millainen+kohtelu+sinusta+tuntuu+pahalta+tai+hyvältä?++Miten+itse+suhtaudut+siihen,+että+sinua+vaaditaan+tekemään+jotain?Sitäkin+kannattaa+miettiä+millaisiin+asioihin+toinen+kykenee+ja+millaisiin+ei+ja+mihin+itse+kykenee+ja+mihin+ei.+Jos+vaadit+toiselta+sellaista,+vaikka+täällä+keskusteluissa,+mihin+hän+ei+kykene,+arvaahan+sen+mikä+lopputulos+on.+Jos+ei+kestä++sitä,+sitten+pitää+taas+soittaa+sitä+raskasta+musiikkia+ja+nupit+kaakossa+:)Helpommalla+pääsee,+jos+oppii+hyväksymään+ihmiset+sellaisena+kuin+he+ovat.+Aina+voi+tarkentaa+mitä+toinen+on+tarkoittanut+ja+jos+ei+ymmärrä,+tai+toinen+ei+ymmärrä+tai+osaa+sanoittaa,+voi+nostaa+hattua+ja+mennä+eteen+päin.+Aina+ei+kaikkeen+tule+vastausta+syystä+tai+toisesta.Minusta+on+hieno+asia,+että+sinulla+on+paha+mieli,+kun+olet+kohdellut+toista+huonosti.+Olet+pyytänyt+anteeksi,+olet+siis+osasi+tehnyt,+loppu+jää+sitten+sille+toiselle.Kun+omatunto+pelaa,+silloin+on+hyvät+mahdollisuudet+etsin+parempia+tapoja+toimia,+niin+kuin+teetkin.+Jos+ei+etsi,+ei+löydä+:)Tai+kai+se+sokea+kanakin+joskus+jyvän+löytää++:)
  3. Juu+en+minäkään+käyttäisi+tätä+nimimerkkiä,+jos+olisin+vain+lempeä+myötäilijä.En+kyllä+myöskään+suostu+kukkahatuksi,+koska+se+jo+lähtökohtaisesti+on+mitätöivä+ilmaus.Itse+määrittelen+myötätunnon+niin,+että+voin+osoittaa+myötätuntoa+myös+heille,+joiden+kaikkia+toimia+en+hyväksy.++Voin+ymmärtää+monenlaista,+vaikka+en+hyväksy+läheskään+kaikkea+ja+uskallan+myös+sanoa+sen.Ihmisyys+on+sellainen+asia,+että+se+on+meissä+kaikissa+ja+itse+ajattelen+niin,+että+sitä+ihmisyyttä+,+ihmistä+voin+aina+kohdella+hyvin,+vaikka+en+kaikkia+hänen+tekojaan+hyväksy.Minä+puolustan+aika+tasapuolisesti+kaikkia,+jotka+mielestäni+puolustamista+tarvitsevat.En+niin+kysele+heidän++heidän+hyvyyttään+tai+pahuuttaan.+Ajattelen+niin,+että+"pahaakaan"+ihmistä+ei+saa+kohdella+epäoikeudenmukaisesti+vain+siksi,+että+hän+on+"paha".Mielestäni+vaikka+kunnioittaa+toista,+se+ei+tarkoita+pään+silittelyä+joka+asiassa.+Kynnysmatot+ovat+sitten+asia+erikseen,+siinä+ei+taida+olla+kyse+myötätunnosta+vaan+pikemminkin+siitä,+ettei+osaa+puolustaa+rajojaan+tai+ei+tiedä+missä+ne+ovat.Paljonhan+tuota+kukkahatut+haluavat+valkopestä+kaiken-+ilmausta+käytetään.+Minäkin+saan+sen+leiman+usein.+Usein+se+johtuu+minun+nähdäkseni+siitä,+että+minun+sanojani+tulkitaan+tarkoittamaan+jotain+mitä+++kukkahatuksi+nimittelijä+niillä+tarkoittaa+ja+se+ei+ole+useinkaan+yhtään+sama+merkitys+kuin+minulla+niille+sanoille+on.Meillä+on+näitä+trendikkäitä+ilmauksia,+joilla+on+tarkoitus+osoittaa+toiselle+paikka+siellä+hiukan+itseä+alempana.+En+tarkoita+että+sinä+niitä+siinä+merkityksessä+käyttäisit,+mutta+monet+käyttävät.+Se+tukahduttaa+keskustelun+aika+tehokkaasti.+Ehkä+se+on+tarkoituskin?
  4. Osta+kaupasta!
  5. Näinpä+juuri.
  6. Saathan+sinä+ajatella+noin+:)