Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

5159

  1. Jos+on+tottunut+vähättelemään+itseään,+ei+siitä+ole+helppo+luopua.++On+aina+rankkaa+tehdä+muutoksia+tutuissa+ja+turvallisissa+asioissa.+Usein+se+kyllä+kannattaa.
  2. Tarkoitin+sillä+sitä,+että+jos+luokassa+on+kovin+vilkas+oppilas+ja+vain+yksi+opettaja,+joka+keskittyysaamaan+häntä+mukaan+opetukseen,+jäävät+muut+huomiotta.+Siksi+minusta+niitä+kouluavustajia+pitäisi+saada+luokkiin+enemmän.++Se+vilkas+tarvitsee+tukea,+ja+ne+muutkin+tarvitsevat+sitä,+eikä+yksi+opettaja+repeä+kaikkeen.+Tuo+jumittuminen,+josta+mainitsit,+olen+siihen+tutustunut+erään+ystäväni+kautta.+Hänellä+on+sitä+vaikeutta+ja+niin+on+hänen+lapsellaankin+ja+koulu+tuo+sitten+haasteita.++Tuon+lapsen+kohdalla+asiat+ovat+menneet+hyvin,+kun+hän+siirtyi+yläasteelle.+Siinä+koulussa+on+otettu+huomioon+erityistarpeita+ja+lapsi+voi+siirtyä+rauhalliseen+tilaan,+kun+sellainen+tarve+tulee.+Hän+on+oikein+innoissaan+ollut+koulun+käynnistä,+tykkää+kovasti.+Hän+on+viisas+ja+oppivainen+ja+hyvin+kiinnostunut+monista+asioista.+Olen+iloinnut+siitä,+että+hänen+vähän+takkuinen+koulutiensä+näyttää+nyt+aika+hyvältä.++Meillä+on+kaikenlaisia+haasteita+elämässämme+ja+toivoisi+,+että+niitä+asioita+otettaisi+huomioon+vaikka+tuossa+oppipolussa.Olin+itse+järjettömän+ujo+aikoinaan+(+olen+sitä+vieläkin),+pelkäsin+kaikenlaista.+Minun+koulun+käyntini+päättyi+sitten+oppikouluun,+sain+surkean+päättötodistuksen.+Elämässä+on+kuitenkin+paikka+löytynyt+ja+ujouden+ja+ihmispelon+kanssakin+on+oppinut+elämään.Lapsilla+on+koko+elämä+vielä+edessä+ja+he+tarvitsevat+kannustavia+aikuisia+tukemaan+kasvuaan+kohti+aikuisuutta.+Päätöksenteossa+pitää+minusta+ottaa+enemmän+huomioon+muitakin+kuin+jotain+"keskivertoihmistä"+Kovin+tasapäistävä+opetus+on+hyvinkin+hankala+niille,+jotka+ovat+enemmän+siellä+laidoilla.On+surullista,+että+pitää+taistella+oikeudesta+saada+riittävää+opetusta+ja+siten+kuin+sen+tarvitsee.