Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kaskenpolttaja
profiilit
Kaskenpolttaja
Kaskenpolttaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
5159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
...pysyneitä...
05.09.2019 19:51
No+jos+tarkoitat+sukujuuria,+niin+kyllä.+Äidin+suku+on+savosta+ja+aika+paikallaan+pysyneutä+ymmärtääkseni,+isäni+suku+on+kulkenut+enemmän.
05.09.2019 19:51
Ja+haluat+piruilla+minulle?
05.09.2019 19:48
En+halua+enää+mennä+piiloon,+en+tallelokeroon,+enkälipaston+laatikkoon.+Tulkoon+minkä+tulla+täytyy.
05.09.2019 19:34
Ok.+Minustakin+tämä+on+ollut+hyvä+keskustelu,+kiitos+sinulle.++:)
05.09.2019 19:32
"+Kun+ei+voi+tietää+miltä+toisesta+tuntuu+niin+sitten+on+fiksuinta+hyväkysä+että+ei+voi+tietää+mikä+sen+toisen+tilanne+on.+Ja+siitä+lähtökohdasta+sitten+voi+jaella+omia+hyviä+neuvojaan,+jos+yhä+kokee+sen+tarpeelliseksi,"
Useinhan+tuossa+tilanteessa+huomaa,+ettei+enää+koe+tarpeeliseksi+neuvoa.+Ihmiset+muutenkin+harvoin+kaipaavat+neuvoja,+he+kaipaavat+sitä,+että+joku+kuuntelee+heidän+tarinansa+ja+hyväksyy+sen.
05.09.2019 19:30
Tarina+on+sinun,+sinä+sitä+kerrot,+en+minä.
05.09.2019 19:27
Voi+Disse...hirmu+saarnat+siitä,+että+jokainen+vastaa+tunteistaan...no+vastaa+tunteistasi.+Ei+ole+minun+päänsärkyni,+jos+herätän+sinussa+tunteita,+saan+hihasi+palamaan,+nostan+mieleesi+entisiä+sattumuksia.
Minäpä+sanon+sitten+ihan+suoraan.+Sinä+haluat+määrittää+millainen+toisen+pitää+olla+ja+jos++ei+ole,+sinulla+palaa+hihat,+turhaudut+,+alat+kaivella+nimittelyvarastoasi,+etsit+esiin+kaikki+aiemmat+kokemuksesi+vastaavanlaisesta+ja+kiukuttelet.+Siirrät+vastuun+sujuvasti+sille+toiselle,+jolla+on+se+tunnevastuu,+jota+sinulla+ei+näytä+olevan.+Tai+ajattelet+tunnevastuun+vissiin+olevan+sitä,+että+sinä+saat+raivota,+polttaa+hihoja,+kaataa+turhautumistasi+mihin+tahansa+suuntaan,+saat+nimitellä...koska+se+tunnevastuu+on+sillä+toisella.+Lapsonen+voi+ajatella+niin+ja+siten+se+lapsonen+tekeekin,+koko+maailma+pyörii+hänen+söpön+napansa+ympärillä.+Aikuisella+ihmisellä+se+ei+enää+mene+niin.
Aikuinen+ihminen+joutuu+kantamaan+tekojensa+seuraukset.+Jos+tallot,+sinut+saatetaan+talloa.+Jos+poltat+hihat+ja+kiukuttelet,+saatat+saada+vastaasi+tasan+saman++ja+luultavasti+ymmärrät,+että+vuorovaikutus+siten+on+aika+takkuista.
On+ihan+sama+oletko+netissä+vai+siellä+live-elämässä,+jos+et+osaa+käyttäytyä,+ei+siihen+selitykseksi+kelpaa,+että+täällä+minä+saan+tehdä+mitä+huvittaa.Siis+aikuiselle+ei+kelpaa+selitykseksi.+Lapsen+lailla+käyttäytyvä+aikuinen+uskoo+saavansa+syytää+turhautumisensa+mihin+tahansa+ja+miten+tahansa,+koska+hänellä+on+siihen+oikeus....no+ei+tasan+tarkkaan+ole.++Vai+opetatko+lapsillesi,+että+kun+hihat+palaa+siihen,+ettei+toinen+ymmärrä+tai+ole+sellainen+kuin+lapsi+haluaa,+on+oikein+aloittaa+nimittely+ja+kiukuttelu?
Opitkohan+sinä+koskaan+sitä,+että+ihan+oikeasti+avaimet+ovat+sinulla,+jos+haluat+tulla+toimeen+toisten+kanssa?+Mukava+on+tietenkin,+jos+asia+menisi+niin,+että+vain+toinen+voi+sanella+säännöt+ja+sitten+muut+pomppivat+sen+mukaan.+Oikeassa+elämässä+niin+ei+kuitenkaan+tapahdu+ja+luulemalla,+että+tapahtuu,+sitä+turhautumista+ja+hihojen+palamista+riittää.
Voit+sinä+tietenkin+myös+odotella,+että+toiset+alkavat+elää+kuten+sinä+haluat,+mutta+taitaa+tulla+aika+pitkäksi+odotellessa.+Kaikilla+kun+on+oikeus+olla+sellaisia+kuin+ovat,+heidän+ei+tarvitse+muuttua+sinun+tahtosi+mukaan.+Kuten+ei+tarvitse+sinunkaan.++Missään+kohtaa+sinun+ei+ikinä+tarvitse+muuttua.+
Jos+kuitenkin+haluat+jotain+muuta+kuin+vain+sitä+hihojen+palamista+ja+turhautumista,+kannattaa+ottaa+vastuu+itsestään+ja+selvittää+ne+luurangot+siellä+kaapissa+ja+lakata+kaatamasta+niitä+asiattomiin+suuntiin.
Korostan+kuitenkin+vielä,+ettei+ole+pakko,+ei+todellakaan+ole.
Morjens.
PS.+Olinko+riittävän+selväsanainen?
05.09.2019 19:25
Rakentele+sinä+tarinaa+tavallasi,+minä+rakennan+sitä+tavallani.
05.09.2019 19:04
Niinpä,+onko+ihmisellä+jokin+omistusoikeus+kehoonsa?+Voiko+muutella+luojan+luomaa+ulkonäköä?+Saako+leikata+hiukset,+jos+ne+kuitenkin+luonnostaan+kasvavat?
Voiko+vaihtaa+sydämen,+kun+se+entinen,+luojan+luoma+piiputtaa?
Suuria+rintoja+pienennetään,+epämuotoisia+korjataan,+pieniä+suurennetaan+muitakin+osia+parannellaan...vai+eikö+saisi?
05.09.2019 19:02
Ehkä+minä+huomaan,+ettei+mies+olekaan++kiltti,+eikä+halua+minun+olevan+onnellinen.
05.09.2019 18:54
Kaikki+naiset+eivät+varmaankaan+ole+vastaamassa+täällä.+
Omasta+puolestani+voin+sanoa,+ettei+minulla+ole+mitään+halua+pahoittaa+kenenkään+mieltä+ja+olla+ilkeä.
05.09.2019 18:44
Joidenkin+ihmisten+on+vaikea+puhua.+Minulla+on+aikaa+odottaa...
Oikeastaan+on+kyse+siitä+miten+asennoituu+siihen+ihmiseen.+Onko+valmis+antamaan+toiselle+aikaa+sanoa+sanottavansa.+Hyväksyykö+hänet+sellaisena+kuin+hän+on.
05.09.2019 18:39
Olet+jotenkin+agressiivisen+tuntuinen...
Milläänhän+ei+ole+väliä,+jos+niin+haluaa.
05.09.2019 18:35
On+tietenkin+kurjaa,+että+luet+kommenttiani+toisin+kuin+sen+kirjoitin,+mutta+sehän+on+sinun+oikeutesi.
05.09.2019 18:26
On+aina+hyvä+miettiä.
Ei+minun+tarvitse+kysyä+itseltäni,+miksi+sinä+ajattelet+minusta+jotain.+Eikö+se+ajatus+idä+siellä+sinun+päässäsi,+sinun+oletuksistasi?+Miksi+minun+sitä+pitäisi+ajatella,+enhän+edes+voi+nähdä+sinun+ajatusjuoksuja+siellä+pääsi+sisällä.
En+kuuna+kullan+valkeana+ajattele,+että+olet+minä.+En+ajattele,+että++olet+edes+sinne+päin.+Osaan+kyllä+erottaa+itseni+ja+toiset.
Oikeasti+aika+hauska+tuo+"+Kysyppä+itseltäsi,+että+miten+voin+nähdä+sinut+jälkimmäisenä+tapauksena?"
Ettet+vain+siirtelisi+minuun+asioita,+jotka+nousevat+sinusta,+ei+niinkään+minusta+:)
05.09.2019 18:21
Jos+on+saanut+diagnoosiksi+skitsofrenian,+helposti+tulee+määritellyksi+toisten+taholta+aina+vain+skitsofreenikkona,+todellisuudessa+sinäkin+olet+paljon+enemmän+kuin+vain+skitsofreenikko.+Diagnoosi+koskee+vain+osaa+sinua.
05.09.2019 18:15
Lokerointi+onkin+ihan+perusjuttuja+tässä+ihmisen+elämässä.+Viisan+ymmärtää+sen,+että+lokeroimalla+jonkun.+tekee+väkivaltaa,+koska+kukaan+ei+ole+niin+sananlainen,+että+oikeasti+voit+heitä+samaan+lokeroon+laittaa.
Aina+voidaan+sanoa,+että+älä+ota+vastaan+vääriä+loleroita+ja+tottahan+sekin+on.+Itse+kysyisin+mielummin,+onko+lokeroijalla+jokin+vastuu+lokeroinnistaan?
05.09.2019 18:12
Juuri+niin.+Elämänkokemusta+on+vaikea+pitää+epäonnistumisena+sitten+loppupeleissä
05.09.2019 18:09
Niin...onko+epäonnistunut,+jos+on+tehnyt+parhaansa?+Ihmissuhteissa+siis
05.09.2019 17:24
57 / 258