Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hvp27
hvp27
hvp27
Vapaa kuvaus
Aloituksia
57
Kommenttia
8242
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Myös talviasukkaat aiheuttavat ongelmia mutta tuovat myös rahaa. Itse pidän kovasti Málagasta mutta en asetu sinne talviasukkaaksi lähinnä asuntopulan takia koska paikallisten asunto-ongelmat ovat valtavia.
Asuntoa ei tuolta enää kannata ostaa kun 200 k€ investointi tuottaa noin 14 k€ vuodessa.
04.09.2024 05:52
Juu, on muistakin mutta tiedämme vasta tulevaisuudessa mitkä Ozempicin sivuvaikutukset ovat. Haittailmoitukset ym. kertovat vain samanaikaisuudesta ja Ozempic on monella helpottanut diabetestä paljon. Lisäksi Ozempic on laihduttanut monia ja lihavuus on suurimmalla osalla kakkosia diabeteksen taustalla.
04.09.2024 05:44
Aikapulan takia on täytynyt jättää oluen juonti vähemmälle. Laihdutus on taas puhdasta matematiikkaa.
500 kcal vähemmän energiaa 5 pv viikossa tekee 2500 kcal viikossa eli noin 1.5 kg läskiä kuukaudessa. Oikeasti mitään tarvetta painonlaskulle ei ole, painoindeksi 28 on liki 60-vuotiaalle aika hyvä.
500 kcal tulee kahdesta oluesta tai 60 g voita, juon mieluummin ne oluet.
03.09.2024 20:17
On ollut ihan hyvä ammatti mutta se voi muuttua aivan radikaalisti lähitulevaisuudessa.
Huomenna täytyy karpata kun firman ruokalassa on kaalikääryleitä. 300 g niitä ja 100 g perunamuusia tuottaa 600 kcal ja 58E% rasvasta. Ovat kyllä hyviä mutta täytyy jättää illalla syöminen vähemmälle.
03.09.2024 19:31
Voi olla ettei johdu ollenkaan Ozempicistä. Kannattaa lukea se artikkeli. Samanaikaisuus kun ei ole todiste syyseuraussuhteesta.
Noita harvinaisia sivuvaikutuksia on hyvin hankala tutkia ja ne jäävät usein tasolle tilastollinen yhteys löytyy. Haimatulehduksia esimerkiksi tapahtuu noin 0.1% todennäköisyydellä. Jos Ozempicin käyttäjiä on esimerkiksi 10 000 niin tilastollisesti heistä 10 sairastuu vuoden sisällä haimatulehdukseen ja ilmoituksia taisi olla 8.
03.09.2024 18:38
Olen ohjelmoija. Eräs hyvä perunaruoka on Baijerilainen perunasalaatti. Öljykastike (50 ml etikkaa, 25 ml rypsiöljyä, pippuria, suolaa, sinappia), 600 g kuumaa keitinperunaa kuutioina, 50 g pekonia paistettuna ja kuutioituna ja kuutioitua sipulia. Syödään perinteisesti kuumana mutta menee hyvin kylmänäkin. Jotain 80 kcal per 100 g kun jättää pekonin rasvan pois. Sipulin voi paistaa pekonin kanssa, itse tykkään raa'asta.
DietDoctor kirjoittaa nälänpitokyvystä näin:
https://www.dietdoctor.com/satiety/foods
Ei arvosta rasvaa jovin korkealle, tiedä häntä onko lopettanut kokonaan rasvakarppauksen edistämisen. Arviot perustuvat omaan malliin.
03.09.2024 16:21
Tätä selittää hyvin annoskoko. 75 g croisantti sisältää yhtä paljon energiaa kuin 500 g keitinperunaa.
Jos peruna väsyttää tai sen kanssa on pakko syödä paljon rasvaa niin hankala sitä on suosittaa.
Minulla on myös hyvin mielenkiintoinen ja vaativa työ. Palkkakin on erinomainen.
02.09.2024 21:10
Sinulta lähti todennäköisesti hyvin reilusti lihasta, ainakin kilo per viikko.
02.09.2024 20:58
Tämä voi olla sinusta mielenkiintoinen: https://optimisingnutrition.com/eat-fat-to-satiety/
Täytyy tilata tuo kirja jahka palaan talvilomalta.
02.09.2024 16:59
Johtunee käänteisestä vaikutuksesta. Kun ihminen hiipuu niin myös kolesterolin tuotanto vähenee.
Joka tapauksessa huonot kolesteroliarvot keski-ikäisillä ovat merkittävä Alzheimerin riskitekijä. Äidillä oli varsin huonot kolesteroliarvot ja sai 5 infarktia joten statiinien lopetus ei tullut kyseeseen.
02.09.2024 15:29
Aika todennäköisesti. Laihduin paljon ennen ozempiciä enkä edes tiedä mikä osuus sillä on ollut viimeisen 10 kg laihdutunsessa.
02.09.2024 15:21
Perusinsuliinineritys riittää hyvin rasvan varastointiin. Matala insuliinitaso kylläkin haittaa lihasten kasvua.
02.09.2024 15:17
Laihdutin ilman Ozempiciä 50 kg. Ihan vähentämällä syömistä. Ozempicin aikana olen laihtunut vielä 10 kg lisää mutta olisin saattanut laihtua ilman sitäkin kun lounaasta on tippunut noin 300 kcal.
Ozwmpicin sivuvaikutuksia on muun muassa pidentynyt elinikä. On sillä harvinaisia ikäviä sivuvaikutuksiakin. Minä käytän sitä diabeteslääkkeenä.
02.09.2024 15:15
Perunan nälänpitokykyä on tutkittu nimen omaan terveillä.
02.09.2024 15:09
Unohtui mainita että olen laihtunut ennen Ozempiciä 50 kg ja vain 10 kg Ozempicin jälkeen.
02.09.2024 06:03
Ei ole ihan mitätön tuo laihdutustulos mutta olet oikeassa että kilot tulevat helposti takaisin.
Tuommoinen reilu kilo kuukaudessa on juuri sopiva laihtumistahti.
02.09.2024 01:53
Unohtui mainita että Jimmyn kokonaiskolesteroli oli jotain 9 mmol/l ja LDL-kolesteroli 7 mmol/l eli kannattaa mittauttaa kolesteroliarvot jos kuluttaa paljon eläinrasvoja.
Voin co2 ekvivalentti on 17 kg per kg, majoneesin 2.7. Pientä tietysti verrattuna lihanautaan, 100 kg per kg.
02.09.2024 01:46
Nyt olen taas saanut Ozempiciä, olisikohan kolmas kuukausi menossa? Hyvä lääke, verensokerit oikein hyvällä tasolla. Käyn labroissa parin viikon kuluttua niin tiedän paremmin.
02.09.2024 01:35
En nyt ole tavoitepainossa, painoindeksi 28 mutta kun olen varsin isokokoinen niin olen painooni tyytyväinen ja uskoidin että painoni laskee vielä hieman.
Käytän siis Ozempicia diabetekseen ja tuon saannissa oli ongelmia. En lihonut saantiongelmien aikana mutta suhtautumistapani ruokaan on muuttunut radikaalisti. En enää syö vatsaani täyteen vaan annoskoot ovat pienentyneet ja ruoka on kevyempää.
Uskoisin että valtaosa lihoo takaisin lopetettuaan lääkkeet.
02.09.2024 01:30
No joillakin ruuan maullakin on merkitystä.
1000 kcal kalorivaje päivässä laihduttaa kilon viikossa. Jos on 20 kg ylipainoa niin kahden viikon kuurilla ei ole merkitystä.
Kannattaa ehkä pitää se kaksi viikkoa ruokapäiväkirjaa niin tietää mistä energia tulee.
02.09.2024 01:19
19 / 413