Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
232
profiilit
232
232
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
4
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+sitä+mieltä,+että+koirien+jalostus+on+huono+esimerkki+luonnossa+tapahtuvasta+evoluutiosta.+Siinä+ihminen+jalostaa+kesyttämäänsä+sutta,+mutta+onko+tällä+tavalla+kehitettyjen+koirarotujen+perimä+rikkaampi+kuin+suden,+josta+ne+ovat+muodostuneet?+Onko+biologinen+informaatio+lisääntynyt+vai+ei?+Tapahtuuko+luonnossa+samanlaista+lajin+muuntelua+kuin+ihmisen+jalostustyön+tuloksena?+Jos+ei,+niin+miten+ihmeessä+ihmisen+jalostus+ja+kasvien+risteytys+voisi+olla+todiste+evoluutioteorian+selittämästä+evoluutiosta?
Onko+koirien+jalostuksessa+syntynyt+uutta+biologista+informaatiota+vai+onko+vanha+informaatio+vain+järjestäytynyt+uudella+tavalla?+Jotta+evoluutioteorian+mukaista+evoluutiota+tapahtuisi,+edellyttää+se+minun+ymmärtääkseni+sitä,+että+jo+olemassa+olevin+toimivien+biologisten+rakenteiden+lisäksi+ja+rinnalle+kehittyisi+kokonaan+uusia+ja+se+edellyttäisi+puolestaan+sitä,+että+geneettinen+ja+epigeneettinen+informaatio+lisääntyisi.+
Jos+olemassa+oleva+biologinen+rakenne+muuttaa+kokoaan+tai+muotoaan+ja+sen+myötä+sen+funktio+vaihtuu+toiseksi,+niin+se+ei+ole+mielestäni+todiste+evoluutioteorian+mukaisesta+evoluutiosta.+Jos+linnun+nokan+pituus+tai+muoto+vaihtelee+kehityksen+tuloksena,+niin+se+nokka+on+silti+aina+nokka+eikä+siitä+synny+esimerkiksi+räpylää,+jota+lintu+voisi+käyttää+veden+pärskimiseen+tai+uimiseen.+Jos+nisäkkään+tai+linnun+raajat+muuttuvat+räpylämäisiksi,+niin+että+ne+mahdollistavat+uimisen+ja+sukeltamisen,+niin+ne+raajat+ovat+edelleen+raajoja+sen+sijaan+että+ne+olisivat+muuttuneet+sisäelimiksi+tai+korviksi.+
Pysyt+varmaankin+kärryillä?+Vaikka+linnun+siivet+muuttuisivat+eviä+muistuttaviksi+rakenteiksi,+niin+että+niiden+avulla+on+mahdollista+uida+ja+sukeltaa+(pingviinit),+niin+se+ei+todista+evoluutioteorian+mukaista+evoluutiota+todeksi.+Siipien+rinnalle+ja+lisäksi+ei+kehity+uusia+toimivia+biologisia+rakenteita,+mikä+olisi+edellytys+evoluutioteorialle,+jos+se+olisi+totuudellinen+selitys.+Ensimmäiseen+mikrobipopulaatioon+on+syntynyt+valtava+määrä+uusia+toimivia+biologisia+rakenteita+entisten+rinnalle+ja+lisäksi,+jotta+ihminen+olisi+voinut+kehittyä+siitä+mikrobipopulaatiosta+evoluutioteorian+selittämällä+tavalla.+
Se,+että+koiran+koko,+muoto,+väritys+ja+kyvyt+vaihtelevat+rodunjalostuksen+myötä,+ei+ole+minun+mielestäni+todiste+evoluutioteorian+mukaisesta+evoluutiosta.+Jos+koiran+keuhkot+muuttuisivat+lintujen+läpivirtauskeuhkoiksi+tai+jalat+kalojen+eviksi,+niin+se+voisi+olla+todiste+evoluutioteorian+mukaisesta+evoluutiosta,+mutta+jalan,+kuonon,+korvien+tai+hännän+muotojen+ja+koon+muutokset+eivät+mielestäni+ole+todiste+evoluutioteorian+mukaisesta+evoluutiosta,+jossa+lajit+muuttuvat+taksonomisesta+luokasta+toiseen.+Karvoituksen+määrä/+puute+ja+väritys+eivät+nekään+ole+todiste+evoluutioteorian+mukaisesta+evoluutiosta.+
Ihmettelen+sitä,+miten+sarvieväkalan+suomuista+on+voinut+syntyä+monien+välivaiheiden+jälkeen+lintujen+sulat+ja+höyhenet+tai+miten+ne+ovat+voineet+muuttua+liskojen+suomuiksi?+Miten+kalan+suomuista+on+voinut+kehittyä+nisäkkäiden+karvoitus?+Miten+kalan+nahasta+on+voinut+kehittyä+ihmisen+ja+nisäkkäiden+iho?+On+tietysti+mahdollista,+että+kun+lukemattomia+mutaatioita+kasaantuu+perimään+miljoonien+vuosien+aikana,+niin+se+saa+aikaan+makroevolutiivisia+muutoksia,+mutta+koska+en+ole+ollut+näkemässä+tätä+kehitystä,+niin+miksi+minun+pitäisi+uskoa+siihen?+Onhan+se+mahdollista,+mutta+minun+on+kovin+vaikea+sitä+ymmärtää,+kun+en+ymmärrä+edes+evoluutioteorian+alkeita!
Et+tiedä+sitä,+miten+ensimmäiset+elävät+solut+syntyivät.+Tietääkö+joku+muu?+Se+olisi+varmasti+Nobelin+palkinnon+arvoinen+tieto!
Ureyn-Millerin+kokeessa+ja+myöhemmin+tehdyissä+kokeissa+ei+ole+saatu+muodostettua+elämää+elottomasta+aineesta.+Tämä+on+yllättävää,+koska+luulisi+sen+olevan+helppoa,+kun+elämää+luomassa+on+älykäs+ja+kyvykäs+suunnittelija,+joka+voi+toteuttaa+suunnitelmansa+ja+tehdä+melkein+mitä+vain+tahtoo!+Jostakin+syystä+elämän+luominen+elottomasta+aineesta+ei+ole+vain+onnistunut+eivätkä+teoriat+tai+oletukset+sen+syntymisestä+sattumalta+ilman+älykästä+suunnittelijaa+ja+toimijaa+ole+tieteellisesti+todistettuja+faktoja,+vaikka+luulisi+niiden+sellaista+olevan.+Onhan+se+varma+todistus+siitä,+että+luomista+ei+ole+tapahtunut,+koska+universumi+ja+elämä+on+olemassa!
Oletko+muuten+ajatellut+koskaan+sitä,+että+kun+ihminen+yrittää+"luoda"+elottomasta+aineesta+elämää,+niin+silloin+elämän+luomisen+takana+on+aina+älykäs+suunnittelija+ja+sen+suunnitelman+toteuttaja,+luoja?+Jos+siis+voitaisiin+rakentaa+laboratoriossa+elämää+elottomasta+aineesta,+niin+se+olisi+todiste+luomisesta+eikä+sitä+vastaan!
Touché!
26.08.2019 11:23
Raamatussa+sanotaan+myös+se,+että+"älkää+olko+lapsia+ymmärrykseltänne,+vaan+pahuudessa+olkaa+lapsia;+mutta+ymmärrykseltä+olkaa+täysi-ikäisiä."
Täysi-ikäisen+ymmärrykseen+ei+kuulu+saunatonttuihin+ja+joulupukkiin+uskominen.+Raamattukin+avautuu+täysi-ikäisen+ymmärrykselle+eri+tavalla+kuin+fundamentalistisille+uskoville.+
Muistuu+mieleeni+TP+Virkkunen,+joka+pyrki+yhdistämään+Raamattuun+uskovat+ja+tieteen,+mutta+epäonnistui+karkeasti.+Hänen+teleologinen+maailmankuvansa+ei+saanut+kannatusta+ja+on+nyt+kuollut+ja+kuopattu+samoin+kuin+Timo+Päiviö+itsekin.
26.08.2019 10:54
Olet+siis+sitä+mieltä,+että+tarvittaisiin+jonkinlainen+teorioiden+synteesi,+jossa+suhteellisuusteoria+ja+kvantti-ilmiöt+voitaisiin+yhdistää+toisiinsa+ja+niin+saataisiin+aikaan+toimiva+kokonaisuus,+joka+selittäisi+universumin+alun+tapahtumat+paremmin+kuin+nykyään+tunnetut+teoriat?
Minun+on+tunnustettava+nyt+se,+että+en+tunne+kvanttifysiikkaa+enkä+edes+yleistä+suhteellisuusteoriaa+niin+hyvin,+että+voisin+kommentoida+niistä+asiantuntevalla+tavalla.+Minun+järkeeni+ei+vain+mahdu+se,+miten+universumin+kaikki+aine+olisi+voinut+syntyä+kvanttifluktuaationa+tyhjästä,+jossa+ei+ole+tilaa+eikä+materiaa+ja+se+kaikki+aine+olisi+voinut+sijaita+hyvin+tiheässä+ja+kuumassa+pisteessä,+josta+alkuräjähdysteoria+mielestäni+puhuu.+
Koska+en+tunne+fysiikan+lakeja,+niin+minun+on+vaikea+uskoa,+että+kaikki+materia+voisi+tiivistyä+niin+pieneen+tilaan,+josta+alkuräjähdysteoriassa+puhutaan.+Mikä+muuten+on+sen+tilan+halkaisija,+johon+kaikki+materia+oletusten+mukaan+syntyi?+
Puhuit+säieteorioista.+Voiko+niiden+mukaan+olla+jopa+10500+erilaista+yksitoistaulotteista+avaruutta?+Jos+voi,+niin+mitä+ihmettä+se+tarkoittaa?+Esko+Valtaoja+taisi+joskus+puhua+tästä,+mutta+en+nyt+muista+sitä+tilannetta,+jossa+hän+tästä+puhui.+Minulta+se+meni+yli+hilseen,+enkä+tajua+sitä,+miten+voisi+olla+yksitoista-ulotteisia+avaruuksia,+kun+en+ymmärrä+edes+kolmiulotteista+maailmaa!
Olen+sitä+mieltä,+että+universumi+voi+olla+jonkinlainen+jatkumo+sitä+edeltävästä+olotilasta.+Ehkä+sitä+ennen+oli+vain+energiaa+jossakin+muodossa+(pimeää+tai+jotakin+muuta),+mutta+sitä+en+käsitä,+tarvitseeko+energia+tilaa+(avaruutta)+ollakseen+olemassa?+Onko+tila+(avaruus)+yhtä+ikuista+kuin+aika,+jolla+ei+mielestäni+voi+olla+alkua+tai+jos+on,+niin+me+emme+voi+sitä+alkua+tutkia+ja+nähdä,+koska+sellaista+tieteellistä+metodia+ei+ole+vielä+keksitty,+jolla+päästäisiin+kiinni+alkuräjähdystä+edeltävän+ajan+olemassa+oloon.+On+kuitenkin+hieno+asia,+että+meillä+on+valokuva+alkuräjähdyksestä+tai+oikeammin+sen+jälkihehkusta!
26.08.2019 10:46
Luulen,+että+minun+ymmärrykseni+ei+riitä+näiden+asioiden+käsittämiseen.+En+siis+tiedä+sitä,+mikä+on+totuus.+
Onko+täällä+joku+sellainen,+joka+tietää+totuuden+ja+voi+sen+minulle+kertoa?+
Ei+silti,+että+sillä+totuudella+olisi+jotakin+merkitystä+elämässäni.+Minulle+on+ihan+yksi+ja+sama,+mikä+on+totuus+näissä+asioissa.+Se+ei+vaikuta+millään+tavalla+elämääni.+Jatkan+vegaanina+Kokoomuksen+äänestäjänä+huolimatta+siitä,+mikä+on+totuus+näissä+asioissa.
25.08.2019 22:14
1 / 1