Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eipä taida Rettigit ja Anttoset ja pörssisijoittaminen, nyt kuulua tähän vanhusten itsemääräämisoikeusketjuun.
Taidat olla nyt väärässä paikassa.
23.01.2026 14:28
Tein siitä mureketta.
Ihan tavallisen jauhelihan näköistä, enkä maussakaan juuri eroa huomannut.
21.01.2026 22:37
Muistaisin nähneeni lyhyemmän jutun tuosta.
Tämä on pikkukaupunki, jossa asukasluku on vähentynyt vuosittain, missä asun.
Pari vuokrakerrostaloa on jo purettu ja lisää vissiin puretaan.
20.01.2026 21:05
Niin kai siinä aikanaan kävi ja nykyään on paljon vaan tyhjiä tönöjä.
20.01.2026 19:31
Vaikka olisi kuinka kermaton perse, ei auta. kun niitä joukkoliikennevälineitä ei ole mailla eikä halmeilla.
20.01.2026 18:30
Ostin ja söinkin jo.
En kyllä oikein makueroa tavalliseen huomannut.
20.01.2026 16:04
Omakustanteita tehdään nykyään paljon.
Se ei mitenkään tarkoita huonoa tai hyvää.
20.01.2026 14:34
Sen kirjeen jälkeen Norjan pääministerille, yhä enemmän republikaaneja on yhtynyt Trumpin touhujen kritisoijiksi.
Ei taida Trump koko kauttansa presidentin pallilla istua.
20.01.2026 13:46
https://www.youtube.com/watch?v=xs_mtVqKnTE
Tällaista se on, vanhuus.
20.01.2026 13:12
Suomen velkaantuminen alkoi jo monta hallitusta sitten.
Sanotaan, että poliittinen muisti on lyhyt.
´´parempaa aikaa ei tule meidän aikanamme eikä lastemme eikä lastenlastemme aikana.´´
Kun tarkastelee nykyisiä päättäjiä, niin nehän ovat juuri meidän lastemme ja lastenlastemme ikäluokkia, jotka siellä päättää miten maa makaa.
Ainakin suurin osa, esim. pääministeri on 2 vuotta nuorempi, kuin poikani.
Edellisen hallituksen viisikon vanhin oli A-M. H. on nyt 58v. kaikki muut nuorempia.
19.01.2026 23:07
En ole käynyt siellä.
19.01.2026 16:13
Järvi-radio soi kaapelitv:ssä kanapaikalla 25.
Sinne hyvää musiikkia kuuntelemaan.
Ruusuja hopeamaljassa laulaa Erkki Junkkarinen.
Ruusuja palstalaisillekin, lopettaisitte jo se nahistelun.
18.01.2026 22:46
Hävytöntä valheellista panettelua.
18.01.2026 16:06
Ihminenhän käyttää symboleja, vertauksia kuin-sanalla tai ilman.
Käytetään myös vääristeltyjä toteamuksia.
Se tapahtuu monasti niin, ettei edes itse huomaa, koska se on kaikille tavanomaista.
Niihin on helppo tarttua, väännellä ja käännellä.
Tyypillistä ikuisuuksiin jatkuneelle riidalle on että kun asianosaisilta kysytään.
Milloin riita alkoi, mistä se tarkkaan ottaen alkoi, ketkä sen aloittivat, ketkä liittyivät siihen myöhemmin ja miksi.
Harva osaa vastata.
18.01.2026 14:02
Nukuin jopa 7,5 tuntia, kerran muistan käyneeni vessassa.
Yleensäkin nukun talvella keskimäärin pari tuntia enemmän yössä, kuin kesällä.
Ompelin itse mustasta tiiviistä kankaasta, kuminauhalla pään taa, yösilmälaput.
Kesäisin valoisina öinä niitä käytän.
Nuorena löysin kirjastosta kirjan, missä oli unijuttua. Neuvottiin miten painajaisista pääsee eroon.
Tein työtä käskettyä.
Tuli uni, jossa susi ajoi takaa. Juoksin, piti päästä aitaukseen, en kerinnyt.
Niinpä käännyin ympäri ja aloin tuijottamaan sutta tiukasti. Se perääntyi.
Toinen uni, olin jossain vessassa, missä oli alaseinät auki.
Käärmemäinen käsi alkoi luikerrella seinän alta yrittäen tarttua kiinni.
Nappasin sitä ranteesta kiinni ja puristin, uni hävisi.
Sen jälkeen hävisivät painajaiset.
Jos tiedostaa nukkuvansa, kun inhoittava kohta unessa tulee, unta voi myös ohjailla.
18.01.2026 13:13
Mistä Cheetah sais ajokortin. Menisköhän tuo inssistä läpi.
17.01.2026 22:38
Joissain paikoissa se ajokortti kelpaa, mutta ei joka paikassa.
17.01.2026 16:11
Mahdollisesti, mutta TV:n ohjelmaoppaassa se kyllä oli merkitty, mutta siinä on usein virheitä.
Katselin tuossa äsken TV7 keskustekuohjelmaa, missä puhuttiin Iranista, Israelista ja USA:sta. Nykytilanteesta.
17.01.2026 14:06
Jostain luin, että mustapippuri tehostaa kurkuman terveysvaikutuksia.
Toisaalta sanotaan, että maustekäytössä määrät niin vähäisiä, ettei terveysvaikutukset tule esiin.
Kaupungistuminen ja huima tekninen kehitys on saanut monet vieraantumaan luonnosta.
Niinpä myös tieto, joka ihmisellä luontaisesti pitäisi olla, on hävinnyt jonnekin.
Nimittäin, että kaikki mitä ihminen käyttää on alunperin luonnosta.
Kun katson ympärilleni, näen melko tavanomaisen vanhan ihmisen olohuoneen, kaikkien kapistusten alku ja juuri on luonnosta.
17.01.2026 13:55
Jaa, että kuka on mitätön. Vastaus kysymykseen on hyvin yksinkertainen: Ei kukaan.
Jokaisella on tiensä kuljettavana. Oma laiva luotsattavana.
Toisen mitätöinnillä tulee vaan reikiä laivaan.
Jokainen jättää jälkensä mailmaan, eikä kahta samanlaista jälkeä ole.
Siis jokainen on myös ihan ainutlaatuinen.
Vaikka ihminen eläisi vain 2 minuuttia, jälki on jäänyt.
17.01.2026 13:44
12 / 333