Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6323

1. Puoltapäivää utelias.

Minä miellän tuon tollo-sanan, että, kun jokin menee pieleen, kun jotain jää huomaamatta, on sen hetken tollo.
    Sanon itsellenikin monasti, kun jotain itsestään selvää töppää, että voi mikä tollo olin.

Minähän se olin, joka liudensin tuosta sanaa kommenteissani. Siitä ilmeisesti tuli tämä, miten
    ´´rekisteröidyt kultaavat rekisteröityjen kaksinaamaiset kommentit´´.
    Kun sitten arvelin, että ano taisi olla, joka sanan ketjuun toi, niin siitähän joku sitten pillastui ja epäili ymmärrystäni.
    No näin on käynyt ennenkin, kun sohaisee jonnekin ja ymmärtää enemmän, kun on tarkoitettu.

Oikeastaan, siis kultasin anon sanoja, enkä edes ymmärtänyt niin tekeväni.
    No sanotaan, että lievällä huvittuneisuudella suhtaudun asiaan.

Tuli katseltua aikanaan tuota mainitsemaasi sarjaa.
    Nykyään harvoja hyviä sarjoja enää tulee, niinkuin ennen.
    Usein korostetaan liikaakin vähemmistöasiaa. Ihan lietsotaan vastakkainasettelua.
    Tehdään mörköjä sinne, vaikkei niitä oikeassa elämässä olisi nimeksikään.

No, pilkettä silmäkulmaan ja kaunista kesää.
  2. Jestas setään, ihan rupesi naamaa kuumottaan kolmesta edellisestä kommentista.
    Juu, juu laulussakin sanotaan, että ´´kaikkea on´´. mutta, mutta, kun ei ole sitä mansikkamaata enää, mutta on tuolla ahomansikoita.

On se kuulkaas olemassa se kääntöpuolikin.
    Meinaan kun ennen huiskittiin pokasahalla ja Fiskarsin kirveellä. Nyt pitää olla, jos jonkinlaisia vempeleitä.
    Jaa, että miksikö? No siksi, kun mummun polvet ränsistyy, kädetkin kiukuttelee.
    Niskakin lakkoilee, eikä aina anna kunnolla edes päätä kääntää, mutta periks ei anneta.

Silloin, kun mökki ei kiinnostanu vielä ketään, niin liityin perustettavaan vesiosuuskuntaan.
    En minä sitä olisi tarvinnut, vaan ajattelin, että jos joskus sitten joku.
    No välillä alkaa jo olla täällä tunkuakin.
    Enhän minä itse paljon tarvitse, osaan kyllä pärjätä vähemmälläkin, mutta nykyaika on toinen aika, joten taka-ajatuksiahan minulla.
    Ketunhäntä kainalossahan minä täällä kuljeskelen.

Minä olen sisältäni maalainen, jos talvea ei olisi, ei minulla kerrostaloasuntoakaan olisi.

Väinö-poika toi ensimmäisen hiiren klo 10 aamulla ja toisen 10.30. Nyt se tuli sisälle naksuja syömään, taitaa olla päiväunien aika.

Oli niin hiljaisen olosta tuolla liiteripesällä, kävin siellä kurkistamassa, niin poikasethan siellä ovat pesässä.

Kiitos vaan teille kaikille mukavista kommenteistanne.
  3. Kahdestaan kisun kanssa tässä ollaan. Vettä piisaa, kaikki pöntöt ovat täynnä.
    Tuossa, kun alamökin terassin ympäriltä leikkasin puskia, katsoin, tuolla päässähän tuo uppopumpun johto näkyy roikkuvan, ei se tässä vielä ole.
    Vaan siellä se meni pitkittäin ruohon seassa ja naps, poikki.
    Kyllä harmitti, no poika lupasi sen laittaa kuntoon.

Muistan, kun lapsena menin mukin kanssa hyvään mansikkapaikkaan ja siellä olikin joku ampiaispesä.
    Kiukkuinen lauma sieltä hyökkäsi.
    Silloin minua vietiin lujaa. 3 pistoa sain. Onneksi en ole allerginen.

Heinäpellon reunalla meillä juotiin piimäharua ja vaarinkaljaa.
    Tällaisia muistoja jutuistanne heräsi.

Surullista luettavaa tuo alituinen nokittelu ja joka sanaan tarttuminen ja vääntäminen.
    ( tiedän kyllä, että ei tarvitse lukea, joten ei tartte huomauttaa)
    Mielestäni vanhalla iällä pitäisi jo osata asettua toiseen asemaan ja ajatella, mitä sanomiset toisesta tuntuvat.
    En myöskään oikein ymmärrä sitä, että toisen kommentti väännetään ihan toiseksi ja sitten siitä koloonnutaan. Siis omista tulkinnoista .

Väinö-kissa se vaan hiiriä pyydystää.
    Lumpeenkukatkin avautuvat järvellä. Venettä pesin ja jätin tulpan pois, kun huomenissa taas kaatosadetta povattu tulevan.
    Kuikkaparillakin on poikanen.
    Joskus laittanut räystään alle punotun korin, siellä näyttää kirjosieppopari pesivän.

Rannassa ollessani, yht´äkkiä muutaman metrin päästä kuului kamala rytinä.
    Sydän pomppasi rinnassa, valmistauduin pakenemaan kalamajaan.
    Koivusta putosi suuri oksa, osui pudotessaan naapurikoivuihin, siitä meteli.
    Pulssi oli vähän aikaa satasta.

Rauhaisaa illanjatkoa itse kullekin.