Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6322
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hän+oli+tullut+Suomeen+aiemman+talibanien+hallinnon+aikana,+turvapaikkaa+hakemaan.
Muistaakseni+saanut+Suomen+kansalaisuudenkin.
Nyt+sinne+mennessään+tilanne+oli+vielä+hyvä,+siellä+mihin+hän+meni.
Talibanien+valtaus+tapahtui+niin+nopeasti,+ettei+kukaan+oikein+sitä+ennakkoon+uskonut.
Tämä+omin+sanoin+kerrottuna,+jostain+lukemastani+jutusta.
30.08.2021 21:38
Ei+kuulu+vihankantaminen+päivieni+kulkuun.
Eikä+tässä+mitään+valittamistakaan+ole.+
Kohta+poika+saa+vissiin+autonikin+korjattua,+vaan+ihan+hyvä+tuolla+automaattivaihteisella+avolavallakin+on+ajella.+Hyvin+sain+multasäkitkin+kulkemaan.
Sitä+olen+ihmetellyt+tuolla+puolukkametsässä+ollessani,+kun+ei+näy+hyttysiä,+eikä+hirvikärpäsiä.
Eipä+sitä+kuolemaakaan+kannata+odotella,+kyllä+se+ajallaan+tulee+odottamattakin.
30.08.2021 17:05
Tulipa+muistoja+mieleen+tuosta+kommentistasi.
Seilin+saaressa+kävimme+kauan+sitten+työporukalla.+Meitä+kuljetti+silloin+merentutkimusalus+Aranda,
On+tullut+Seili+historiaa+luettua+ja+on+siitä+joskus+tullut+dokumettikin+tv:stä.
Myös+tuolla+Nauvossa+on+tullut+yövyttyä.
Aurinkoinen+se+täällä+paistelee.+
Puolukoita+pitäisi+työstää,+taidan+olla+tänään+hieman+laiskalla+päällä.
30.08.2021 16:39
Naurettavaa+touhua+koko+Räsäsen+syyttäminen.
Valtakunnansyyttäjä+ei+ole+tehtäviensä+tasalla,+tai+on+asenteellinen.
29.08.2021 22:32
Useimmiten+poistan.+Aina+en+huomaa,+varsinkin,+jos+tulee+jotain+muuta,+että+koneelta+pitää+lähteä.
29.08.2021 21:45
Äskettäin+tulin+palstalle+ja+tuonne++juttukahvilaan+kommentin+laitoin.
Sitten+selatessani+tämän+kiikkustuolin+huomasin.
Sitäpä+en+kertonut+juttukahvilassa,+että+eilen+sain+2+kiloisen+hauen.
Täällä+mökillä+minulla+on+kaksi+kiikkutuolia.+(vanhoja)
Niin+se+vain+on,+että,+kun+ne+itselleni+olen+tänne+tuonut,+niin+kovin+ne+näyttävät+kelpaavan+nuoremmillekin.
Lämmin+aurinkoinen+on+päivä+ollut.++Monenmoista+hommaa+tässä+vielä+syksyn+mittaan+on.
No+minä+tykkään+touhuta.+Joskin+välillä+myös+ihan+lepopäiviäkin+pidän.+(polvet+käskee)
Puolukat+tässä+nyt+eniten+tapetilla.+Täällä+on+aina+puolukoita,+joskus+enemmän+ja+joskus+vähemmän.+Nyt+näyttää,+että+on+enemmän.
29.08.2021 21:29
Tervehdys+ketjuun+kaikille.
Silloin+tällöin+olen+pätkiä+lukenut+ja+äsken+luin+tämänpäiväisiä.
Olenkohan+minä+vähän+tyhmä,+kun+en+ymmärrä+miksi+vielä+70-80+vuoden+iässä+pitää+jatkuvasti+nokkia+toisia+sanan+säilällä.
Se+siitä.+Nyt+olen+kisun+kanssa+kahden.+Äsken+tulin+alataloa+siivooamasta+ja+saunoin+siellä+myös.+Järvessäkin+pulahdin.
Puolukkaa+hain+tänään+m3+litraa,+30+metriä+pitkä+haapa+tuolla+odottaa+pätkimistä+ja+klavuksi+tekoa.
Pitänee+ensin+hakea+uusi+ketju+sahaan.+On+niin+kovaa+puuta,+ettei+terotettu+kauaa+kestänyt.
Viikonlopuksi+menen+kerrostalokotiini,+kun+nuoret+haluaa+pitää+juhlia+ja+toivoivat+saavansa+kaikki+mökit+käyttöönsä.
Minä+sanoin,+että+minulle+sopii,+muistan,+että+olin+nuori+joskus+itsekin.
4+kuikkaa+huuteli+järvellä.+
Suosittelen+kaikille+luonnon+äänien+kuuntelemista,+se+rauhoittaa+ihmisen+mielen,+ei+tarvitse++pahoja+sanoja+kylvää.😍
29.08.2021 21:13
En+nyt+ihan+noinkaan+sanoisi,+kyllä+ne+ruohonjuurityöt+teki+jotkut+muut,+kun+ulkoministeri.
28.08.2021 22:19
Onhan+noita+jotain+ns.+mummomallejakin,+vai+mitä+ne+nyt+on.
Miniäni+tykkää+Motorolasta+ja+poika+osti+nyt+saman+merkkisen,+kun+Huawei+ei+kauan+kestänyt,+renkkasi+pitkään.
Sanovat,+että+Samsungit+ovat+monimutkaisempia+käyttää.
En+itse+tiedä,+tuollaisia+nuo+nuoremmat+kertovat.
Jos+lähimaillasi+on+ihan+fyysinen+myymälä,+missä+voisit+ihan+kasvokkain+eri+malleja+myyjän+kanssa+tarkastella,+voisit+päästä+mieleiseesi+valintaan.
22.08.2021 11:02
Kun+lähtee+sutta+pakoon,+voi+tulla+karhu+vastaan.
Nii,+että+uskallakkos+tulla+huussista+pois.
21.08.2021 21:00
Olisi+hyvä,+kun+ihmiset+katsoisivat.
Tulisi+tähän+huumaan+vähän+perspektiiviä.
Jotta+ilmastotoimenpiteitä+suunnattaisiin+sinne,+missä+jotain+oikeaa+vaikutusta+syntyisi.
Se+ilmasto,+kun+ei+tunne+Suomen+rajoja.
Siperiassakin+palanut+metsää+1,5+miljoonaa+hehtaaria,+miksi+vaan+henkilöauton+pakoputkea+näytetään,+kun+saastumisesta+puhutaan.
Valtaojakin+sanoi+eräässä+haastattelussa,+että+teknologia+on+olemassa,+jolla+voitaisiin+ilmastoa+auttaa+korjaantumaan.
On+kai+niin,+että+´´lyhytnäköinen+raha´´+puhuu+monessa+paikassa.
21.08.2021 20:52
En+ole+huomannut+kenenkään+älähtäneen+asiallisille+kommenteille.
Onko+se+sitten+ihme,+jos+joku+vähän+älähtää,+kun+ketjuun+ei+joillakin+näytä+muuta+asiaa+olevan,++kun+tulla+pilkkaamaan+ja+vähättelemään.
21.08.2021 18:13
Minäkin+ihmettelen+tuota+ainaista+rutinaa.
Vaikuttaa+siltä,+että+jotkut+leimaavat++heti+´´sisäänlämpiäväksi+piiriksi´´,+jos++ei+halua+riitaa+haastaa.
Mistä+nuo+valittajat+sitten+tietää,+mistä+ko.+ketjuissa+puhutaan,+elleivät+itse+niitä+lue.
Täällä+riittää+kyllä+saittia+ja+ketjuja+tuhansia+ja+taas+tuhansia,+niin,+että+pitäisi+löytyä+jokaiselle+jotakin++ja+itsekin+voi+mieleisensä+ketjun+aloittaa.
Turhanpäiväistä+jankutusta+ja+kettuilua+toisten+ketjujen+haukkuminen.
21.08.2021 17:09
Voi+surku,+ikävä+kyllä+sairaus+on+vakava.
Nykyään+kertovat,+jotka+ovat+joutuneet+näitä+asioita+kohtaamaan,+miten+vaikea+on+hoitopaikkaa+saada.
Kannattaa+mennä+kotikunnan+nettisivuille+ja+siellä+terveys-+ja+sosiaalipuolelle.Pitäisi+löytyä+taho,+josta+tietoa+ja+apua+saa.
Laitan+tähän+linkin+´´käypä-hoito´´-ohjeistuksesta,+jos+siitä+olisi+jotain+apua.
Jaksamista+Sinulle.
https://www.kaypahoito.fi/nix01604
21.08.2021 16:13
Järkyttävä+oli+dokumentti,+joka+tuli+jokin+aika+sitten.+´´Likainen+vihreä+energia´´,+jonka+Yle+lähetti.
Täällä+leuhkitaan,+kuinka+on+korkeat+hiilineutraaliustavoitteet.+Hyvähän+se,+mutta++iso+on+hinta++mm.++Kiinankin+kavosalueilla,+josta+sähköautojenkin+tarvikkeita+louhitaan.
Kaivosjäte+suoraan+maahan+ja+kaivostoiminta+kuluttaa+vesivarat.
21.08.2021 14:25
Voi+sentään,+millä+Sinua+nyt+lohduttaisi.
Muistan,+kun+vanhasta+nokialaisestani+luovuin,+kun+nuo+nuoremmat+mulle+väen+väkisin+tyrkyttivät+(vähän+liioittelua)+tuon+ns.+älypuhelimen.
En+minä+täysin+sinut+sen+kanssa+ole,+enkä+tule+olemaankaan.+Kunhan+pärjäilen.
Kyllä+ne+akut+ja+laturit+tiensä+päähän+tulee,+vaikka+kone+vielä+toimisi.
Ei+muuta,+kun+uutta+kännykkää+kohti+vaan.
21.08.2021 14:16
Nojatuolista+taisi+olla+kevättä,+kun+joku+ajoi+ja+sitä+ennen,+kun+osallistuin+johonkin+muuhun+80++ketjuun.
Anoja+olivat+molemmat+kerrat.
En+tosin+tiedä+oliko+hällä/heillä+jotain+muuta+minua+vastaan,+kun+ikäni.
Ja+mitäpä+sillä+on+edes+väliä,+koska+ei+täällä+kukaan+minua+henkilökohtaisesti+tunne,+kuten+en+minäkään+ketään.
21.08.2021 12:44
Miksi+sitten+niin+kovin+ajetaan+pois,+muun+ikäisiä.+(Minuakin+on+ajettu).+Eikö+olisi+kuitenkin+mukavampi,+että+keskustelijoita+olisi.
20.08.2021 21:16
Jo+vain,+menin+lupiineja+niittämään+rantaniitylle.+Niin+vain+sirppini+osui+maa-amppareitten+pesään.
Hyökkäsivät,+muttei+suurta+voimaa+enää+ollut,+yksi+pisti+käden+päälle,+toinen+yritti+päähän,+mutta+nutturani+oli+niin+paksu+sillä+kohtaa+ettei+onnistunut.
En+muista+koska+olisin+niin+lujaa+juossut.+(kalamajaan+ryntäsin)+Onneksi+vikapolvessani+oli+kunnon+tuki.
Saunoin+alamökillä.+Tykkään,+kun+on+ilma+viileänpuoleinen.+Oli+16+astetta.
Ensi+viikolla+tulee+väkeä,+pitänee+vissiin+lämmittäminen+alkaa+pari+päivää+ennen,+että+heillä+on+mukavaa+alatalossa.
Tässä+iässä+on+ihan+mukava+lukea+suurinpiirtein+samanikäisten+elämänkulkujuttuja.
Muilla+palstoilla+voi+taas+paneutua+muihin+juttuihin,+jos+niin+haluaa.
20.08.2021 20:17
Mukavaa,+kun+palasit+Skillan.
Kun+nyt+kaikki+ymmärtäisivät+sen,+että+täällä+on+jokaiselle+tilaa+tehdä+omanlaisensa+aloituksia,+osallistua+ketjuun/ketjuihin,+mikä+tuntuu+itselle+sopivalta.
Aloitushan+on+juuri+se,+mikä+viittaa+siihen+millaista+keskustelua+aloittaja+hakee.
Aloituksia+ja+niissä+ketjuja+pilvin+pimein+ja+aina+voi+itse+aloittaa,+vaikka+sitten+riitaketjun,+jos+sitä+haluaa.
Sadekuuroja+tulee,+kissa+tuli+sisälle+maate.
Syöminen+tässä+käy+vähän+huonosti,+vielä+menee+yli+viikon,+ennenkuin+uuden+proteesin+saan.
Onneksi+on+tuollainen+mylly+(vanha,+mutta+toimii),+millä+jauhaa.
Piti+tuossa+katsomani+tuo+sydämen+kutsumus,+mutta+olivatkin+laittaneet+nyt+Afganistan-tiedotustilaisuutta+sille+kohtaa.
Kun+nyt+saisivat++kaikki+Suomelle+työskennelleet+pois+sieltä.
Viikon+päästä+sitten+tulemisen+aika+3.lle+lapsenlapsenlapselleni.
Keväällä+seuraava,+tuo+korona+vähän+huolettaa,+kun+säästyivivät+siltä.
Iloa+ja+valoa+uuden+aloituksen+alkuun+ja+kaikille+osallistujille.
20.08.2021 12:22
173 / 317