Kahvipirtti

Tulin tuolta vanhempien ryhmästä tarkistamaan, voiko Kahvipirttiin edelleen kirjoittaa, vai onko se tuhoutunut maailman myrskyissä, kuten edustamallani palstalla uumoiltiin.
Jos pirtti lakastaan ja nurkkakaapin sisältö tarkistetaan, kahvipannut pestään, niin eikö tapaaminen täällä enää onnistu?
Kysymys vaan.

104

1256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei onnistu, koska Kahvipirtti oli SkillaN;in luoma ja siellä oli sopuisa meininki, ainakin melkein, kunnes korppis sinne lehahti.

      Sitten tuli 80 palstalle Noja-tuoli, myöskin SkillaN;nin aloituksella ja eikös´vain sinnekin tämä korppis löysi tien ja alkoi arvostelemaan toisia kirjoittajia, kuka sai aiheettomasti kehuja aivan turhaa ja häntä ei vain kehuttu.

      • Anonyymi

        Olet härräpyörä, menepä muualle kielimään.


    • Tuollahan ne on arkistossa, eikä niitä suljettu ole.
      Kaivele esiin ja kirjoita.
      Tosin niillä kahvipirttiläisillä mahtaa jo roikkua pitkät herneen ituset ja taimetkin nenistään.

    • Anonyymi

      Ainahan voi kokeilla ja avata uuden kahvipirtin, onko tämä sellainen avays vai vanhojen muistelua?

    • Anonyymi

      Eikö tämä 70 ikäisille tarkoitettu keskustelupalsta kelpaa sinulle ihan tällaisenaan? Täällähän tila on vapaa ja avoin kaikille joten voisi kai ajatella täällä olevan enemmän "tavattavia" ja siten "tapaamisen täällä" olevan huomattavasti todennäköisempää kuin johonkin ahtaaseen pirtinrotiskoon livahtamalla? Nytkin tapasit minut, eikös olekin mukavaa että näin tavattiin?

      Bessie

      • Anonyymi

        Pirtinrotiskoon?
        Kahvipirtti oli aikoinaan erittäin mukava, leppoisa ja siisti paikka.
        Ei sinun tarvitse sinne änkeä jos ei kiinnosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pirtinrotiskoon?
        Kahvipirtti oli aikoinaan erittäin mukava, leppoisa ja siisti paikka.
        Ei sinun tarvitse sinne änkeä jos ei kiinnosta.

        Oli se aika suljettu paikka, jossa istujat eivät sitten muissa ketjuissa esiintyneetkään rekattuina, vaan painuivat pirtin ulkopuolella heittämään herjaa anonyymeinä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Oli se aika suljettu paikka, jossa istujat eivät sitten muissa ketjuissa esiintyneetkään rekattuina, vaan painuivat pirtin ulkopuolella heittämään herjaa anonyymeinä.

        Okkei, mulla on vähemmän tietoa kuin sulla.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Oli se aika suljettu paikka, jossa istujat eivät sitten muissa ketjuissa esiintyneetkään rekattuina, vaan painuivat pirtin ulkopuolella heittämään herjaa anonyymeinä.

        Katoha, sullaki on kristallipallo vai ihanko teit salapoliisi tutkimuksia kysymysmerkin ja pilkun paikan perusteella!?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katoha, sullaki on kristallipallo vai ihanko teit salapoliisi tutkimuksia kysymysmerkin ja pilkun paikan perusteella!?

        No olihan se aika läpinäkyvää, kun siellä pirtissä kirjoittelijoitten nikkejä ei juurikaan muissa ketjuissa näkynyt.
        Paitsi joskushan parhaallekin sattui moka, että vahingossa päästeli pirtin ulkopuolella ei niin pirttimäistä kielenkäyttöä, kun jäi ruksaamatta se, että haluaa olla anonyymi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirtinrotiskoon?
        Kahvipirtti oli aikoinaan erittäin mukava, leppoisa ja siisti paikka.
        Ei sinun tarvitse sinne änkeä jos ei kiinnosta.

        Mitä siinä tivaat, vänkäät ja anelet, Eikö sinne voi mennä yksin? En yhtään tiedä mikä on kahvipirtti enkä vanhoja selaamaan ala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä tivaat, vänkäät ja anelet, Eikö sinne voi mennä yksin? En yhtään tiedä mikä on kahvipirtti enkä vanhoja selaamaan ala.

        Minäkö? Yhtään mitään ole tivannut, vängännyt tai anellut.
        Katopa itte kenelle vastaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkö? Yhtään mitään ole tivannut, vängännyt tai anellut.
        Katopa itte kenelle vastaat.

        Viestissä näkyy ylhäällä kenelle vastaa, eli hälle joka sanoi: Ei sinun tarvitse sinne änkeä jos ei kiinnosta. En tiedä mitä sinä 20.08.2021 08:49 kirjoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viestissä näkyy ylhäällä kenelle vastaa, eli hälle joka sanoi: Ei sinun tarvitse sinne änkeä jos ei kiinnosta. En tiedä mitä sinä 20.08.2021 08:49 kirjoitat.

        Nooh, mitä ja ketä olen anellut?


    • Alkaisitko sinä, Makriina sitten uudeksi emännäksi?
      Nurkkakaappi on käyty tyhjentämässä, varmaannuoriso täällä pitänyt bileitään.
      ***
      Kahvipirtti oli tämän palstan blogiosasto, eli sinne sai vapaasti kirjoittaa ja kertoa kuulumisiaan; minä ainakin puoltaisin kahvipirtin avaamista uudelleen. Kaikki olisivat tervetulleita, rekatut ja anot, mutta kahvipirtin paras ominaisuus, katon korkeus ja tunnelman leppoisuus olisi hyvä säilyttää. Itse en alkaisi vetämäänpirttiä, koska herätän liikaa ristiriitaisia reaktioita muissa käyttäjissä, mutta sinä olisit varmaan sopiva siihen.

      • Anonyymi

        Tiedoksi sinulle Paloma: Tälle palstalle saa jo nyt vapaasti kirjoittaa ja kertoa kuulumisiaan.

        Bessie


      • Anonyymi

        ja Paloma neuvoisi miten siellä pitäisi kirjoittaa, kuten hän teki Skillaninkin Kahvipirtissä.


      • Anonyymi

        Näin ne mielipiteet muuttuu Kahvipirtistäkin. Siellähän käväisit ja palasit takaisin 60 plussaan kertoen, ettei se ollut sinun kuppiteetäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin ne mielipiteet muuttuu Kahvipirtistäkin. Siellähän käväisit ja palasit takaisin 60 plussaan kertoen, ettei se ollut sinun kuppiteetäsi.

        Elikkä tästä on jo jonkunverran aikaa mennyt. En muista tarkalleen, mutta jos sanoin noin, niin olin varmaan sitä mieltä silloin. Nyt olen muuttanut mielipdettäni pirtistä ja todennut että sillä oli oma paikkansa ja oma käyttäjäryhmänsä, jotka eivät valitettavasti viihdy muissa ketjuissa. Minulle silloin se edusti ikääntymisen kuvioita joihin en ollut vielä itse valmis.
        Ei kahvipirtti mikään pyhä lehmä ollut, kyllä siitä sai olla mielipiteitä, kriittisiäkin, mutta sitä tarvittiin ja hyvin emäntä sitä veti, ystävällisesti ja diplomaattisesti ja ottaen kaikki huomioon.
        Se oli yksinkertaisesti sanottuna vanhemman ikäluokan oma blogi. tapaamispaikka ja nettiyhteisö.


      • Anonyymi

        Sinä Paloma olet ilmoittanut ettet vastaa rekkaamattomille joten pysy vain korppiksen
        kanssa samassa päydässä äläkä häiritse muita.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Elikkä tästä on jo jonkunverran aikaa mennyt. En muista tarkalleen, mutta jos sanoin noin, niin olin varmaan sitä mieltä silloin. Nyt olen muuttanut mielipdettäni pirtistä ja todennut että sillä oli oma paikkansa ja oma käyttäjäryhmänsä, jotka eivät valitettavasti viihdy muissa ketjuissa. Minulle silloin se edusti ikääntymisen kuvioita joihin en ollut vielä itse valmis.
        Ei kahvipirtti mikään pyhä lehmä ollut, kyllä siitä sai olla mielipiteitä, kriittisiäkin, mutta sitä tarvittiin ja hyvin emäntä sitä veti, ystävällisesti ja diplomaattisesti ja ottaen kaikki huomioon.
        Se oli yksinkertaisesti sanottuna vanhemman ikäluokan oma blogi. tapaamispaikka ja nettiyhteisö.

        Eikös se just siitä romahtanutkin, kun siellä joillakin oli "omia mielipiteitä, kriittisiäkin".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Paloma olet ilmoittanut ettet vastaa rekkaamattomille joten pysy vain korppiksen
        kanssa samassa päydässä äläkä häiritse muita.

        En ole koskaan sanonut ettenkö vastaa anonyymeille.
        En vastaa, jos minulle ei puhuta asiallisesti. Periaate on sama kuin livessä: jos joku, tuttu tai tuntematon puhuttelee minua loukkaavasti, ilkeästi tai vähätellen, niin käännän selkäni ja kävelen pois.
        Olen melko varma siitä että suurin osa palstan käyttäjistä on kanssani samaa mieltä asiasta.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Elikkä tästä on jo jonkunverran aikaa mennyt. En muista tarkalleen, mutta jos sanoin noin, niin olin varmaan sitä mieltä silloin. Nyt olen muuttanut mielipdettäni pirtistä ja todennut että sillä oli oma paikkansa ja oma käyttäjäryhmänsä, jotka eivät valitettavasti viihdy muissa ketjuissa. Minulle silloin se edusti ikääntymisen kuvioita joihin en ollut vielä itse valmis.
        Ei kahvipirtti mikään pyhä lehmä ollut, kyllä siitä sai olla mielipiteitä, kriittisiäkin, mutta sitä tarvittiin ja hyvin emäntä sitä veti, ystävällisesti ja diplomaattisesti ja ottaen kaikki huomioon.
        Se oli yksinkertaisesti sanottuna vanhemman ikäluokan oma blogi. tapaamispaikka ja nettiyhteisö.

        "Minulle silloin se edusti ikääntymisen kuvioita joihin en ollut vielä itse valmis."

        ja sitten koitti todella nopea vanheneminen ja hyppy 80 plus palstalle, jossa samat Kahvipirttiläiset keskusteli.

        Mitä minä muistan kahvipirttiläisistä, niin kyllä he keskusteli muissakin ketjuissa. Ehkä ei kaikki, mutta johtuiko se sitten siitä, että ei kaikilla ole aikaa istua tunti tolkulla jollakin keskustelupalstalla.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        En ole koskaan sanonut ettenkö vastaa anonyymeille.
        En vastaa, jos minulle ei puhuta asiallisesti. Periaate on sama kuin livessä: jos joku, tuttu tai tuntematon puhuttelee minua loukkaavasti, ilkeästi tai vähätellen, niin käännän selkäni ja kävelen pois.
        Olen melko varma siitä että suurin osa palstan käyttäjistä on kanssani samaa mieltä asiasta.

        Tuossa asiassa olen täysin samaa mieltä. I agree.


    • En ehkä tajunnut sen pirtin ideaa, kun siellä joskus käväsin.
      On hauskaa jutustella omista asioista ja maailmanmenosta,
      mutta tuntui teennäiseltä kun siellä leviteltiin poppanaliinoja pöydille yms
      en tiedä satuinko vain hassuun aikaan sinne vai mielikuvitus ei vaan piisannut.
      "Asettelen teille nyt sinne pirttiin pöydälle vanhan omenakorin täynnä punaposkiomenoita,
      olkaapa hyvät pirttiläiset"
      Ei onnistu mitenkään.

      Mutta mielummin kerron, miten noi Suomen iloiset nuoret naiset pelaavat EMkisissa hyvää lentopalloa, nyt johtavat Ruotsia vastaan... urheilijatytöillä on usein pitkät hiukset, tässäkin pelissä poninhäntätytöt passaavat... Ruotsin tytöissää on useita lettipäi

      • Niitä omenoitako sitten tuli kuitenkin.
        Kerran jo kirjoitit, ettei tänä vuonna tullut omenoita.
        Tai onhan niitä kaupassa tietty.


      • Tellukka kirjoitti:

        Niitä omenoitako sitten tuli kuitenkin.
        Kerran jo kirjoitit, ettei tänä vuonna tullut omenoita.
        Tai onhan niitä kaupassa tietty.

        Kyllä omenoita kahvipirtin kuvitellun omenakorin verran kertyy,
        vaikka kukinta olikin tosi huono.


      • Ja sitten ne otti ja hävisi!
        Missasin pelin joka tuli suorana, mutta näyttivät uutisissa.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Ja sitten ne otti ja hävisi!
        Missasin pelin joka tuli suorana, mutta näyttivät uutisissa.

        Pahus, niin pääsi käymään.
        Nuoret naiset Ruotsista veivät voiton viiden erän pitkässä pelissä..


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Kyllä omenoita kahvipirtin kuvitellun omenakorin verran kertyy,
        vaikka kukinta olikin tosi huono.

        Enemmän minua on naurattanut ne totena esitetyt 15 lajin luxus brunssit ja leikkelevadit kuin joku vaatimaton virtuaalinen omenakori.


      • Anonyymi

        Kävin joskus ihmettelemässä 60 palstalla, ja Maissiista pidin tosi paljon.
        Samoin Demetristä.


    • Epäilen, että pirtin siivoaminen ja pannun pesu auttaisivat.
      Toki se olisi mukava juttu, jos niin kävisi.
      Näin sadepäivinä voisi aina pirttiin kurkistaa.
      Tuota maailmanmenoa kun kuuntelee ja katselee ei sitä oikein enää ihmettelekään, kun näilläkään kymmenluvuilla ei osata olla ja elää ihmisiksi.
      Kuitenkin meillä on asiat hyvin useimpaan maapallon valtioon verrattuna.

    • Anonyymi

      Eikö kenestäkään ole omituinen asia joku sisäänlämpiävä oma kerho kaikille avoinna olevalla palstalla ?
      Sen jäsen tai kaksi voi mielin määrin kiusata ja yrittää manipuloida kaikkia muita palstalla, mutta kun tulee vastalauseita sitten paetaan "kerhon" suojaan teeskentelemään ihan jotain muuta kuin mitä ollaan eli tekokilttiä ja tekosopuisaa ihmistä.
      Se on tekopyhää kaksinaamaisuutta ja alkeellista käyttäytymistä jo eläkeiässä
      olevilta ihmisiltä,
      jotka itse pitävät itseään hyvinkin sivistyneinä.

      • Anonyymi

        Mitäs mieltä olet tuosta riimiketjusta? Onko se mielestäsi loistavaa keskustelua?

        Kyllä palstalle mahtuu ketjuja ketjun perään ja järkevä ihminen osaa olla avaamatta niitä, mitkä ei miellytä, varsinkin silloin, kun otsikko on aina sama, kuten kahvipirtissäkin oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs mieltä olet tuosta riimiketjusta? Onko se mielestäsi loistavaa keskustelua?

        Kyllä palstalle mahtuu ketjuja ketjun perään ja järkevä ihminen osaa olla avaamatta niitä, mitkä ei miellytä, varsinkin silloin, kun otsikko on aina sama, kuten kahvipirtissäkin oli.

        "Riimiketju" on surkeaa muutaman osallistujan lätinää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs mieltä olet tuosta riimiketjusta? Onko se mielestäsi loistavaa keskustelua?

        Kyllä palstalle mahtuu ketjuja ketjun perään ja järkevä ihminen osaa olla avaamatta niitä, mitkä ei miellytä, varsinkin silloin, kun otsikko on aina sama, kuten kahvipirtissäkin oli.

        Riimiketju on vallan kiva aloitus,
        sillä on jo pitkät perinteet, siihen on mukava kirjoitella.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Riimiketju on vallan kiva aloitus,
        sillä on jo pitkät perinteet, siihen on mukava kirjoitella.

        Töks töks kököks nuoleskelua


    • Anonyymi

      Poistakaa, jos voitte, pahin alkuperäinen häirikkö Noja-tuolistanne, niin saatte olla rauhassa. Häirikön on paras olla poissa muualtakin ilmaa pilaamasta.

      • Anonyymi

        Makriina täällä herättelee kahvipirttiä eloon, mitähän skillan sanoo jos huomaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makriina täällä herättelee kahvipirttiä eloon, mitähän skillan sanoo jos huomaa?

        Lastentarhassa tapellaan ja juonitellaan.


      • Anonyymi

        Sanoi poraavansa persuuksensa toppauksiin. Ei auttanut kuin muiden lähteä, siellä nyt heinekkea litkii ja tarjoilu pelaa.


    • Anonyymi

      Mikä helekatti tämä kahvipirttihössötys on ? Suomi24:n jokainen keskusteluketju on avoin kaikille.

    • En minä Skillanin varpaille astu, enkä rupea kahvipirttiläiseksi tämän enempää. Ihmettelin vain, kun tuolla omalla puolella joku sanoi, että Kahvipirtti on tuhottu, niin siksi kävi avaamassa ovea rakoselleen, ja voimmehan todeta kaikki, ettei se ole kärsinyt tästä taukoajasta, Pieni tuuletus, ja näin moni jo sinne pistäytyi. Jatkakaa vierailua, yhtään en pelkää, että Skillan pahastuu. Hän on siirtynyt nojatuoleihin, kuten moni muukin, mutta tännehän pirtti jäi.

      • Anonyymi

        Miksi saivartelet? Kyse oli kuitenkin Skillanin vetämästä Kahvipirtistä ja kyllä se tuhottiin ajamalla vetäjä toiselle palstalle. (käy lukemassa arkistoa, niin näet miten riitainen se oli, kun sinne määrätyty ihmiset ryntäsi)

        Miten sitten kävikään Noja-tuolille? Olisikohan taas sama syy?


      • Anonyymi

        Voi hyvänen aika, on sinulla jutut, Makriina!

        "Varpaille astumista", "kahvipirttiläisiä" (??!) olemattomien ovien avaamista rakoselleen pienen tuuletuksen tarkoituksessa, typerän omahyväinen kehotus "jatkakaa vierailua" olemattomaan pirttiin joka tänne muka jäi ja vieläkin typerämpi ja omahyväisempi toteamus "ja voimmehan kaikki todeta, ettei se ole kärsinyt tästä taukoajasta, pieni tuuletus, ja näin moni jo sinne pistäytyi."!

        Sinä laitoit avoimelle ja yleiselle keskustelupalstalle aloituksen otsikolla "Kahvipirtti". Nyt väität monien pistäytyneen jossain sinun mielikuvittelemassasi pirtissä, vaikka todellisuudessa nämä monet vain tekivät sitä mitä keskustelupalstalla yleensäkin tehdään, eli klikataan auki aloituksia, katsotaan mistä on kysymys ja osallistutaan tai ei osallistuta keskusteluun. Kun eilen itse avasin aloituksesi niin todellakaan "pistäytynyt" sinun mielikuvituspirtissäsi, ihan omalla eli 70 keskustelupalstalla minä pistäydyin.

        Bessie


    • Anonyymi

      Jos täällä joku aloittaa jonkin ketjun jatkamisen "toisto-otsikolla", jopa järjestysnumero sellaisella, Pidän kohtuullisena, että jatkumon pitäjä on poliittisesti puolueeton. Ei siis mitään poliittistä väriä - puhumattakaan, että olisi siitä väristä vielä ylpeänsorttinen. Suomessa toimii esimerkiksi edelleen puolueita, jopa samalla nimellä, kuin vuoden 1918 sodassa.

      • Anonyymi

        Mistä aiheista annat luvan keskustella ?


      • Anonyymi

        Kahvipirtti on ollut demareiden pesä.


      • Anonyymi

        Juu, sdp:tä edustavat, Leninin soturit - kuten Mannerheim heitä nimesi, sopivat 1.3.1918 Leninin aloitteesta, että Suomesta tulee sosialistinen työväentasavalta. Jos olisivat voittaneet, olisimme varmaan nyt ,kaikki Stalinin puhdistukset läpikäyneenä, osa Venäjää.
        Onneksi siniristilippu liehuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahvipirtti on ollut demareiden pesä.

        Demareiden pesä ?
        Sekö ei sovi porvarirouville, jotka ovat itse ja koko suku yrittäjiä tai suurpääoman omistajia ?
        Toisen palkoilla olevien ei kannata kokoomusta äänestää, es on työnantajapuolue.


      • Anonyymi

        1918 myöhäiskesällä Lenin sairaana ja Stalin vainoharhaisena perustivat vasemmistoliiton nimellä SKP


    • Koen tämän palstan kuin ikivanhan kyläkuppilan aikoinaan.
      Niitälöytyy varmaan vieläkin joiltakin kulmakunnilla.

      Aloitukset ovat pöytiä kuppilassa. Niissä sitten rupatellaan, yhdessä viihtyy politikaporukat ja yhdessä talebaaneista revitellään yhdessä nurkassa valitetaan unettomuudesta tai jostain muusta aiheesta jne riimejäkin jossain pöydässä

      Mitä enemmän pöytiä sen mukavampi ja elävämpi meininki.
      Viime aikoina tässä kuppilassa on politiikkapöydät lisääntyneet ja varsinkin se riita ja tora on ollut omiaan tyhjentämään muitakin pöytiä.
      Välillä pahin pukari heitetään ulos järjestysmiehen toimesta.
      Joskus joku saattaa saada pahaa mielipahaa kun kiusataan jne

      Kaikki jutut riippuu siitä mihin pöytään sattuu istahtamaan, osa porukasta voi olla ihan hiljaa. Toiset pulputtaa sitäkin enemmän.

      Eli miksei tänne kuppilaan yksi Kahvipirtti henkeen kirjoittava pöytäkin mahtuisi.

      • Anonyymi

        Otatko oman pöydän mukaan kun menet kuppilaan?

        Outo mielikuva tuo, että tämä palsta olisi "ikivanha kyläkuppila" ja palstalle tehdyt aloitukset olisivat kuppilan pöytiä, vähän ummehtunut ja tunkkainenkin. Läntökohtaisestihan tämä palsta on avara ja tyhjä tila ja tänne kirjoitetut kommentit, myös aloitukset, ovat keskenään yhdenvertaisten yksilöiden kirjoittamia. Kuppila- ja pöytävertauksessa jos pysytään, niin Suomi24 (keskustelu) kai sitten on se kuppila ja pöytiä palstat.

        Bessie


      • En muista koskaan kyläkuppilassa hyppineeni pöydästä toiseen, että mistäs täällä puhutaan, niinkuin hypin palstalla ketjusta toiseen.


      • Tellukka kirjoitti:

        En muista koskaan kyläkuppilassa hyppineeni pöydästä toiseen, että mistäs täällä puhutaan, niinkuin hypin palstalla ketjusta toiseen.

        Et ole sitten käynyt koskaan Mokka-Pirtissä
        (Kummeleissa Kontio ja Parmas viihtyvät Mokka-Pirtissä)

        siellä rupatellaan ristiin rastiin pöydissä ilman ahtaita rajoja,
        juuri siten kuin sinä, hyppelevät juttuineen pöydästä toiseen.


      • maissiii kirjoitti:

        Et ole sitten käynyt koskaan Mokka-Pirtissä
        (Kummeleissa Kontio ja Parmas viihtyvät Mokka-Pirtissä)

        siellä rupatellaan ristiin rastiin pöydissä ilman ahtaita rajoja,
        juuri siten kuin sinä, hyppelevät juttuineen pöydästä toiseen.

        No en ole.
        Ylösen ja Kinasen kuppiloissa ja Rositassa, Kapustassa ...

        En tälleen aamusta iltaan hyppinyt pöydästä toiseen, välillä käyden toimittamassa arkisia asioitani ja taas palaten pöydästä toiseen urkkimassa mitä siellä puhutaan vaikka minussa aimo annos sitä kuuluisaa suomalaista uteliaisuutta onkin.


    • Kahvi-pirtti on tavallaan kuin mikä tahansa kökkö-töks-töks-kopio palstallamme.
      Kaikkea ei koskaan kannata kopioida, jos ei osaa olla parempi.
      Tästä tietysti saa mieli-kuvan musiikki-aloituksista, mutta ei se haittaa.
      Tai no.
      On aina Vatsaa kiertävää, kun jotain, jossain kököstellään.
      Minä en sorru moiseen.
      Minulla kun ei ole tarvetta.
      En edes loukkaannu, minä huvitun hieman säälivästi.
      Ymmärtääkseni kommenttini oli odotettu? :):)

      H.

      • ...avuttomasti kököstellään.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        ...avuttomasti kököstellään.

        Voi sua viestejä poistavaa raukkaa


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        ...avuttomasti kököstellään.

        Kahvipirtti on kökkötraktoreitten kökköpirtti :) :) :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sua viestejä poistavaa raukkaa

        Mitä arvokasta on hävinnyt?

        Eiköhän ne poistatukset näillä palstoilla ole hänen käsialaansa, joka on moderoinut suurta kansainvälistä foorumia, eikä malta lopettaa moderoimistaan vaikka se foorumi lakkautettiin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mitä arvokasta on hävinnyt?

        Eiköhän ne poistatukset näillä palstoilla ole hänen käsialaansa, joka on moderoinut suurta kansainvälistä foorumia, eikä malta lopettaa moderoimistaan vaikka se foorumi lakkautettiin.

        "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi"
        🕊️


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mitä arvokasta on hävinnyt?

        Eiköhän ne poistatukset näillä palstoilla ole hänen käsialaansa, joka on moderoinut suurta kansainvälistä foorumia, eikä malta lopettaa moderoimistaan vaikka se foorumi lakkautettiin.

        Mulla ei olisi aikaa edes näin eläkkeellä olla moderoimassa keskustelupalstaa, alueina
        Euroopan ja Aasian ja Australia. :))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei olisi aikaa edes näin eläkkeellä olla moderoimassa keskustelupalstaa, alueina
        Euroopan ja Aasian ja Australia. :))))

        Olin silloin vielä työelämässä, mutta koska en ollut tavannut vielä nykyistä miestäni ja lapset olivat muuttaneet ulos, niin minulla oli runsaasti aikaa. Kerroin tästä koska halusin tuoda esille mitä kokemuksia minulla on ollut keskustelupalstojen toiminnasta, ylläpidosta ja moderoinnista.. Kun suljimme foorumin,lopullisesti 2010, meillä oli yli 10 000 rekisteröityä käyttäjää, tosin valtaosa läntisellä pallonpuoliskolla. Palstan käyttäjäystävällisyys parani huomattavasti rekisteröintipakosta, vaikka emme säästyneetkään trollien hyökkäyksiltä.

        Voit nauraa niin että leuat lonksuu mutta tämä vaihe oli osa elämääni lähes kymmenen vuotta ja ikipäivänä en haluaisi samaa stressiä itselleni ottaa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olin silloin vielä työelämässä, mutta koska en ollut tavannut vielä nykyistä miestäni ja lapset olivat muuttaneet ulos, niin minulla oli runsaasti aikaa. Kerroin tästä koska halusin tuoda esille mitä kokemuksia minulla on ollut keskustelupalstojen toiminnasta, ylläpidosta ja moderoinnista.. Kun suljimme foorumin,lopullisesti 2010, meillä oli yli 10 000 rekisteröityä käyttäjää, tosin valtaosa läntisellä pallonpuoliskolla. Palstan käyttäjäystävällisyys parani huomattavasti rekisteröintipakosta, vaikka emme säästyneetkään trollien hyökkäyksiltä.

        Voit nauraa niin että leuat lonksuu mutta tämä vaihe oli osa elämääni lähes kymmenen vuotta ja ikipäivänä en haluaisi samaa stressiä itselleni ottaa.

        Miten voin jaksaa olla jollain keskustelupalstalla vuosia ja vuosia (kaiketi täälläkin sellaisia on).

        Mä oon jo kypsä muutamasta kuukaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voin jaksaa olla jollain keskustelupalstalla vuosia ja vuosia (kaiketi täälläkin sellaisia on).

        Mä oon jo kypsä muutamasta kuukaudesta.

        Korjaan: voin po voi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten voin jaksaa olla jollain keskustelupalstalla vuosia ja vuosia (kaiketi täälläkin sellaisia on).

        Mä oon jo kypsä muutamasta kuukaudesta.

        Olen ollut täälläkin jo ainakin kymmenen vuotta, en edes muista koska rekisteröidyin eka kertaa, mutta aloitin 50 plussissa. Olin samanaikaisesti ainakin neljässä englanninkielisessä keskusteluryhmässä jotka käsittelivät Latinalaista Amerikkaa, plus ainakin kahdessa tai kolmessa kolumbialaisten ryhmässä plus että minulla oli oma keskustelufoorumi Nyt eläkkeellä ja avioliitossa en osallistu läheskään yhtä aktiivisesti foorumeihin ja Facebookin keskusteluryhmät ovat ottaneet yli paljon.
        Minusta nämä interaktiiviset nettiyhteisöt reaaliajassa ovat olleet tärkeitä yhteydenpitomuotoja ja tapaa pitää kielitaitoa yllä ja olla ns "ajan hermolla" täydentäen muuta somea ja mediaa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen ollut täälläkin jo ainakin kymmenen vuotta, en edes muista koska rekisteröidyin eka kertaa, mutta aloitin 50 plussissa. Olin samanaikaisesti ainakin neljässä englanninkielisessä keskusteluryhmässä jotka käsittelivät Latinalaista Amerikkaa, plus ainakin kahdessa tai kolmessa kolumbialaisten ryhmässä plus että minulla oli oma keskustelufoorumi Nyt eläkkeellä ja avioliitossa en osallistu läheskään yhtä aktiivisesti foorumeihin ja Facebookin keskusteluryhmät ovat ottaneet yli paljon.
        Minusta nämä interaktiiviset nettiyhteisöt reaaliajassa ovat olleet tärkeitä yhteydenpitomuotoja ja tapaa pitää kielitaitoa yllä ja olla ns "ajan hermolla" täydentäen muuta somea ja mediaa.

        Hanki elämä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hanki elämä!

        Minulla on se jo.
        Tämä on vain harrastus :)


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minulla on se jo.
        Tämä on vain harrastus :)

        Ja elämään kuuluu harrastuksia :)


      • Paloma01 kirjoitti:

        Olin silloin vielä työelämässä, mutta koska en ollut tavannut vielä nykyistä miestäni ja lapset olivat muuttaneet ulos, niin minulla oli runsaasti aikaa. Kerroin tästä koska halusin tuoda esille mitä kokemuksia minulla on ollut keskustelupalstojen toiminnasta, ylläpidosta ja moderoinnista.. Kun suljimme foorumin,lopullisesti 2010, meillä oli yli 10 000 rekisteröityä käyttäjää, tosin valtaosa läntisellä pallonpuoliskolla. Palstan käyttäjäystävällisyys parani huomattavasti rekisteröintipakosta, vaikka emme säästyneetkään trollien hyökkäyksiltä.

        Voit nauraa niin että leuat lonksuu mutta tämä vaihe oli osa elämääni lähes kymmenen vuotta ja ikipäivänä en haluaisi samaa stressiä itselleni ottaa.

        Oliko ne eri ryhmissä nuo eri maanosien keskustelijat?
        Vai miten pystyit tietämään, mitkä kommentit ovat sinun alaisiasi?

        Nuorempi likkani on admin yhdessä faceryhmässä, jossa on tällä hetkellä 297 685 jäsentä ympäri maapallon. Lisää näkyy tulevan vieläkin noin tuhat päivässä. Suuri osa niistä tosin varmaan vain silloin tällöin lukemassa ja peukuttamassa niinkuin minäkin, mutta vikasta siellä näkyy olevan keskustelu siltikin.
        Miten ihmiset voivatkaan olla niin kiinnostuneita Marsista ja sen tutkimisesta, kaikenlaisista teknisistä laitteista mitä siihen tutkimiseen liittyy. Yhtä hiekka-aavikkoa ja kivikkoa näkyy minun silmissäni olevan kumpuineen ja mäkineen, mitä erilaiset härvelit tutkivat. Tai sitten en vain itse ymmärrä sen hienoutta, epätekninen kun tunnetusti olen.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen ollut täälläkin jo ainakin kymmenen vuotta, en edes muista koska rekisteröidyin eka kertaa, mutta aloitin 50 plussissa. Olin samanaikaisesti ainakin neljässä englanninkielisessä keskusteluryhmässä jotka käsittelivät Latinalaista Amerikkaa, plus ainakin kahdessa tai kolmessa kolumbialaisten ryhmässä plus että minulla oli oma keskustelufoorumi Nyt eläkkeellä ja avioliitossa en osallistu läheskään yhtä aktiivisesti foorumeihin ja Facebookin keskusteluryhmät ovat ottaneet yli paljon.
        Minusta nämä interaktiiviset nettiyhteisöt reaaliajassa ovat olleet tärkeitä yhteydenpitomuotoja ja tapaa pitää kielitaitoa yllä ja olla ns "ajan hermolla" täydentäen muuta somea ja mediaa.

        Olet ollut muutaman kuukauden avioliitossa, mutta hyvin näkyy aikaa ja mielenkiintoa riittävän palstalla roikkumiseen. Luulisi nuorikolla olevan muutakin tekemistä ja mielenkiintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ollut muutaman kuukauden avioliitossa, mutta hyvin näkyy aikaa ja mielenkiintoa riittävän palstalla roikkumiseen. Luulisi nuorikolla olevan muutakin tekemistä ja mielenkiintoa.

        Eikö ole paloman oma valinta mihin hän aikansa käyttää, itse olet perässään roikkuja ja pilkallinen seuraaja.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Oliko ne eri ryhmissä nuo eri maanosien keskustelijat?
        Vai miten pystyit tietämään, mitkä kommentit ovat sinun alaisiasi?

        Nuorempi likkani on admin yhdessä faceryhmässä, jossa on tällä hetkellä 297 685 jäsentä ympäri maapallon. Lisää näkyy tulevan vieläkin noin tuhat päivässä. Suuri osa niistä tosin varmaan vain silloin tällöin lukemassa ja peukuttamassa niinkuin minäkin, mutta vikasta siellä näkyy olevan keskustelu siltikin.
        Miten ihmiset voivatkaan olla niin kiinnostuneita Marsista ja sen tutkimisesta, kaikenlaisista teknisistä laitteista mitä siihen tutkimiseen liittyy. Yhtä hiekka-aavikkoa ja kivikkoa näkyy minun silmissäni olevan kumpuineen ja mäkineen, mitä erilaiset härvelit tutkivat. Tai sitten en vain itse ymmärrä sen hienoutta, epätekninen kun tunnetusti olen.

        Kaikki samassa ryhmässä, kaikki moderoimme kaikki kommentit tarvittaessa, mutta koska olin ainoa joka oli hereillä siihen aikaan kun Eurooppa, Aasia ja Australia olivat linjoilla niin hoidin pääasiassa tämän osan tehtävästä. 🕊️


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen ollut täälläkin jo ainakin kymmenen vuotta, en edes muista koska rekisteröidyin eka kertaa, mutta aloitin 50 plussissa. Olin samanaikaisesti ainakin neljässä englanninkielisessä keskusteluryhmässä jotka käsittelivät Latinalaista Amerikkaa, plus ainakin kahdessa tai kolmessa kolumbialaisten ryhmässä plus että minulla oli oma keskustelufoorumi Nyt eläkkeellä ja avioliitossa en osallistu läheskään yhtä aktiivisesti foorumeihin ja Facebookin keskusteluryhmät ovat ottaneet yli paljon.
        Minusta nämä interaktiiviset nettiyhteisöt reaaliajassa ovat olleet tärkeitä yhteydenpitomuotoja ja tapaa pitää kielitaitoa yllä ja olla ns "ajan hermolla" täydentäen muuta somea ja mediaa.

        Huh huh!

        Onhan netissä elämisellä hyvätkin puolensa, verrattuna live-elämään.
        Ei tarvitse tuhlata vaatteisiin, kampaajan yms. :)

        Itselleni liveyhteisöt todellakin tärkeitä ja en voisi kuvitella elämästä netissä.
        (koronan aikana on tullut roikuttua netissäkin, mut max pari tuntia päivässä ja siihen kuuluu lehtien lukukin)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh!

        Onhan netissä elämisellä hyvätkin puolensa, verrattuna live-elämään.
        Ei tarvitse tuhlata vaatteisiin, kampaajan yms. :)

        Itselleni liveyhteisöt todellakin tärkeitä ja en voisi kuvitella elämästä netissä.
        (koronan aikana on tullut roikuttua netissäkin, mut max pari tuntia päivässä ja siihen kuuluu lehtien lukukin)

        Olin vielä työelämässä kun moderoin foorumeja ja kirjoittelin ahkerasti sekä Suomi 24:ssä ja sitä ennen Shangri-La:ssa, joka oli suomenkielinen chatti. Mutta kai se oli sitä tyhjän pesän syndroomaa, kun maailma sormenpäissä tuntui niin mielenkiintoiselta.
        Vaatteet ostin silloin vielä kaupoista ja kaksi kertaa vuodessa niin kuin koululaiset :) Kampaajalla en ole koskaan käynyt tiheästi; kerran pari vuodessa latvoja leikkaamassa on riittänyt.
        En ole koskaan ollut erikoisen kiinnostunut liveyhteisöistä; olen sosiaalisesti ulospäin suuntautuva, mutta en järjestöihminen ja ns. "kulttuuritapahtumista" valitsen mielelläni taidenäyttelyt. kirjapiirit, elokuvateatterit ja etenkin matkoillani, historialliset paikat ja museot.
        En voisi kuvitellakaan elämääni ainoastaan livessä; netti tuo arkipäivääni sen ulottuvuuden ja mahdollisuuden olla kontaktissa ihmisten kanssa jotka asuvat kaukana, mutta ovat minulle edelleenkin tärkeitä. Nyt kun matkustaminen on jäänyt lähinnä lähiseuduilla ajelemiseksi, niin netti on korvannut sitäkin enemmän tarvettani olla tavallaan monessa paikassa samaan aikaan.
        Elikkä, minulle live ja netti täydentävät toisiaan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olin vielä työelämässä kun moderoin foorumeja ja kirjoittelin ahkerasti sekä Suomi 24:ssä ja sitä ennen Shangri-La:ssa, joka oli suomenkielinen chatti. Mutta kai se oli sitä tyhjän pesän syndroomaa, kun maailma sormenpäissä tuntui niin mielenkiintoiselta.
        Vaatteet ostin silloin vielä kaupoista ja kaksi kertaa vuodessa niin kuin koululaiset :) Kampaajalla en ole koskaan käynyt tiheästi; kerran pari vuodessa latvoja leikkaamassa on riittänyt.
        En ole koskaan ollut erikoisen kiinnostunut liveyhteisöistä; olen sosiaalisesti ulospäin suuntautuva, mutta en järjestöihminen ja ns. "kulttuuritapahtumista" valitsen mielelläni taidenäyttelyt. kirjapiirit, elokuvateatterit ja etenkin matkoillani, historialliset paikat ja museot.
        En voisi kuvitellakaan elämääni ainoastaan livessä; netti tuo arkipäivääni sen ulottuvuuden ja mahdollisuuden olla kontaktissa ihmisten kanssa jotka asuvat kaukana, mutta ovat minulle edelleenkin tärkeitä. Nyt kun matkustaminen on jäänyt lähinnä lähiseuduilla ajelemiseksi, niin netti on korvannut sitäkin enemmän tarvettani olla tavallaan monessa paikassa samaan aikaan.
        Elikkä, minulle live ja netti täydentävät toisiaan.

        Voi jessus tuota yksinkertaisuutta. Se mikä ennen tehtiin postin ja puhelimen välityksellä kaukaisiin tuttaviin, niin nyt sen itse kukin tekee netissä, mutta minulla se ei ainakaan ole joka päiväistä. (olen asunut ulkomailla, joten tuttuja on meillä muillakin muissa maissa)

        On toinen asia pyöriä tälläisillä keskustelupalstoilla, jossa on PAKKO käydä jopa hääpäivänään.

        Kyllä, totta vie sinä olet kertonut tästä suuresta live-elämästäsi ja viikon vilkkaimmasta päivästä, joka on lauantai, kun lapsenlapset tulee kylään, pääset kauppaan ja otat päikkärit.

        Olen kyllä kuullut väittämän, että netissä viihtyy sellaiset ihmiset, jotka ei pärjää livessä ja sitten yrittävät päteä netissä. Tuohon en ota kantaa sen enempää, mutta netissä kirjoittamista en pidä kovinkaan sosiaalisena juttuna.


    • Anonyymi

      Miten olisi Teetupa, kun ei kahvipirtti kelpaa.

      • Anonyymi

        Tekeekö nimenvaihto häiriköstä normaalin ?
        Toinen ongelma on se, että ryhmä kuvittelee, tosissaan
        että on mahdollista perustaa suomi24:ään sisäänlämpiävä suljettu piiri,
        jossa luetellaan omia tärkeitä asioita kuten mitä on syöty aamulla, lounaaksi ja päivälliseksi
        ja jos "ulkopuolinen" sattuu heittämään kommentin ketjuun, se aiheuttaa valtavan pöyristymisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekeekö nimenvaihto häiriköstä normaalin ?
        Toinen ongelma on se, että ryhmä kuvittelee, tosissaan
        että on mahdollista perustaa suomi24:ään sisäänlämpiävä suljettu piiri,
        jossa luetellaan omia tärkeitä asioita kuten mitä on syöty aamulla, lounaaksi ja päivälliseksi
        ja jos "ulkopuolinen" sattuu heittämään kommentin ketjuun, se aiheuttaa valtavan pöyristymisen.

        Pöyristyminenkin lienee sallittua, sisäänlämpiävä keskustelu on sallittua, aloittamastaan ketjusta saa pitää kiinni kynsin hampain ja ajaa mielestään sopimattomia viestejä kirjoittelevat kökötöksöt pois.
        Mitä valitatte!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pöyristyminenkin lienee sallittua, sisäänlämpiävä keskustelu on sallittua, aloittamastaan ketjusta saa pitää kiinni kynsin hampain ja ajaa mielestään sopimattomia viestejä kirjoittelevat kökötöksöt pois.
        Mitä valitatte!!

        Minäkin ihmettelen tuota ainaista rutinaa.
        Vaikuttaa siltä, että jotkut leimaavat heti ´´sisäänlämpiäväksi piiriksi´´, jos ei halua riitaa haastaa.
        Mistä nuo valittajat sitten tietää, mistä ko. ketjuissa puhutaan, elleivät itse niitä lue.
        Täällä riittää kyllä saittia ja ketjuja tuhansia ja taas tuhansia, niin, että pitäisi löytyä jokaiselle jotakin ja itsekin voi mieleisensä ketjun aloittaa.
        Turhanpäiväistä jankutusta ja kettuilua toisten ketjujen haukkuminen.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Minäkin ihmettelen tuota ainaista rutinaa.
        Vaikuttaa siltä, että jotkut leimaavat heti ´´sisäänlämpiäväksi piiriksi´´, jos ei halua riitaa haastaa.
        Mistä nuo valittajat sitten tietää, mistä ko. ketjuissa puhutaan, elleivät itse niitä lue.
        Täällä riittää kyllä saittia ja ketjuja tuhansia ja taas tuhansia, niin, että pitäisi löytyä jokaiselle jotakin ja itsekin voi mieleisensä ketjun aloittaa.
        Turhanpäiväistä jankutusta ja kettuilua toisten ketjujen haukkuminen.

        Itse ne älähtää jos joku niitten mielestä "ulkopuolinen" kommentoi ketjussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse ne älähtää jos joku niitten mielestä "ulkopuolinen" kommentoi ketjussa.

        En ole huomannut kenenkään älähtäneen asiallisille kommenteille.
        Onko se sitten ihme, jos joku vähän älähtää, kun ketjuun ei joillakin näytä muuta asiaa olevan, kun tulla pilkkaamaan ja vähättelemään.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Minäkin ihmettelen tuota ainaista rutinaa.
        Vaikuttaa siltä, että jotkut leimaavat heti ´´sisäänlämpiäväksi piiriksi´´, jos ei halua riitaa haastaa.
        Mistä nuo valittajat sitten tietää, mistä ko. ketjuissa puhutaan, elleivät itse niitä lue.
        Täällä riittää kyllä saittia ja ketjuja tuhansia ja taas tuhansia, niin, että pitäisi löytyä jokaiselle jotakin ja itsekin voi mieleisensä ketjun aloittaa.
        Turhanpäiväistä jankutusta ja kettuilua toisten ketjujen haukkuminen.

        Kiusaamistahan se on


    • Ensimmäinen havainto herätetessä elossa ollaan, Marin sanoisi " kyllä me tästäkin seviämme "

      • Anonyymi

        Hän tarkoitti vatsan toimintaa ei kansan


      • Anonyymi

        ??
        Onko Marinilla puhevika?


    • Anonyymi

      Pitikö hössöpössökerholaisten tulla tännekin riitelemään ?

      • Anonyymi

        Makriina hälmöyksisään kakki omaan pesäänsä kun toi kahvipirtin tänne reposteltavaksi.


    • Kyllä palstalla saa suvakit kirjoittaa siinä missä suvaitsemattomatkin vaikka yrittävät hallita keskustelua.

    • Täällähän se Kahvipirtti on kaiken aikaa ollut. Osoittautuu hyvinkin suosituksi taas.
      Sitä on kaivattu.
      Ja pysyy paikallaan 70.v. palstalla.

      • Anonyymi

        Noh, niinpä näyttää olevan.
        Muistaakseni Skillan ja eräät hänen fanaattisimmat kannattajansa (ilmeisesti myös vasemmistolaisia) puhuivat, että jotkut ovat tuhonneet Kahvipirtin.
        Ei mitään ole tuhottu. Itse vain ovat närkästyneet ja lopettaneet Kahvipirtin pitämisen niin 70 :ssa kuin 80 :ssa.


      • Anonyymi

        Kahvipirtti oli Skillanin juttu. Ei tämä ketju ole nimistään huolimatta Kahvipirtti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, niinpä näyttää olevan.
        Muistaakseni Skillan ja eräät hänen fanaattisimmat kannattajansa (ilmeisesti myös vasemmistolaisia) puhuivat, että jotkut ovat tuhonneet Kahvipirtin.
        Ei mitään ole tuhottu. Itse vain ovat närkästyneet ja lopettaneet Kahvipirtin pitämisen niin 70 :ssa kuin 80 :ssa.

        Tuon tyylistä se oli vasemmiston politiikkakin vuosina 1917 -18.
        Vieritetään syyt toisten niskoille.
        Silloinkin vasemmisto esitti, että olot olivat maassa niin huonot (nälänhätä yms.), että oli tartuttava aseisiin, vaikka marraskuussa 1917, kun yleislakko lopetettiin, sovittiin kuinka tästä mennään yhdessä eteenpäin.
        Sitten sodan aikana 1918 selvisi ja oikein paperille merkitsivät 1.3. Leninin aloitteen, että Suomesta tehdään sosialistinen työväentasavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon tyylistä se oli vasemmiston politiikkakin vuosina 1917 -18.
        Vieritetään syyt toisten niskoille.
        Silloinkin vasemmisto esitti, että olot olivat maassa niin huonot (nälänhätä yms.), että oli tartuttava aseisiin, vaikka marraskuussa 1917, kun yleislakko lopetettiin, sovittiin kuinka tästä mennään yhdessä eteenpäin.
        Sitten sodan aikana 1918 selvisi ja oikein paperille merkitsivät 1.3. Leninin aloitteen, että Suomesta tehdään sosialistinen työväentasavalta.

        Vertaatko sinä palstakirjoittelua kansalaissotaan?
        Ihan niin totista tämä ei ole.

        Nyt kuppi kahvia ja voisilmäpulla, kiitos.


      • Anonyymi

        Teit kuprun skillanille , ymmärrätkö edes hävetä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kahvipirtti oli Skillanin juttu. Ei tämä ketju ole nimistään huolimatta Kahvipirtti.

        Kaipaus pirttiin on kuitenkin ollut, koska näin moni on sinne kiiruhtanut. Nyt kun olette oven löytäneet, älkää unohtako paikkaa, vaan kirjoitelkaa ystävällisessä hengessä kuulumisianne, kuten pirtin alkuperäinen ajatus oli ja yhä on.
        Hyvää päivänjatkoa. Kahvipaketti on yläkaapissa ja kermaa jääkaapissa.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Kaipaus pirttiin on kuitenkin ollut, koska näin moni on sinne kiiruhtanut. Nyt kun olette oven löytäneet, älkää unohtako paikkaa, vaan kirjoitelkaa ystävällisessä hengessä kuulumisianne, kuten pirtin alkuperäinen ajatus oli ja yhä on.
        Hyvää päivänjatkoa. Kahvipaketti on yläkaapissa ja kermaa jääkaapissa.

        Miksi jankkaat tästä itsesi avaamisen Kahvipirtin tarpeesta.

        Sinä tiedät, kuten moni muukin, että Kahvipirtti oli Skillanin ketju ja kuten tuolla toisella palstalla kerroit "Skillan ajettiin pois 70-palstalta, koska oli jo täyttänyt 80."

        Et kuitenkaan hyväksynyt sitä ajatusta, että Kahvipirtti tuhottiin. Se tuhoutui, koska vetäjä joutui poistumaan tästä ikäryhmästä.

        Siispä lopuksi: tämä ei ole se oikea Kahvipirtti ja matkiminen on typerää.

        70 plussat voisivat avata vaikka Oluttuvan itselleen ja näin jättäisivät reuhaamisen naapuripalstan "Juttukahvilassa" vai käykö sille samoin, kuin Noja-tuolille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jankkaat tästä itsesi avaamisen Kahvipirtin tarpeesta.

        Sinä tiedät, kuten moni muukin, että Kahvipirtti oli Skillanin ketju ja kuten tuolla toisella palstalla kerroit "Skillan ajettiin pois 70-palstalta, koska oli jo täyttänyt 80."

        Et kuitenkaan hyväksynyt sitä ajatusta, että Kahvipirtti tuhottiin. Se tuhoutui, koska vetäjä joutui poistumaan tästä ikäryhmästä.

        Siispä lopuksi: tämä ei ole se oikea Kahvipirtti ja matkiminen on typerää.

        70 plussat voisivat avata vaikka Oluttuvan itselleen ja näin jättäisivät reuhaamisen naapuripalstan "Juttukahvilassa" vai käykö sille samoin, kuin Noja-tuolille?

        70 plussat eli plo ja kk. Kun niitä ei kestetty täällä ne pakeni 80 plussaa sotkemaan.


    • Pitääpä tähän vähän horista kun on taas vähissä nämä meikäläiselle sopivat aloitukset...

      Miksei nimeä höpöttelyaloitukselle voi muuttaa, jos se antaa muistikuvia joillekin riidasta ja torasta. muinaisesta Kahvipirtistä.
      Pitääkö sillä olla vetäjä, eikös sitä voi jokainen vain juttunsa kirjoittaa ja kommentoida jos haluttaa, vai kommentoiko tämä aloittaja aina jokaiselle, että onpas hyvää kahvia, mutta kermassa maistuu vähän viikonloppu.
      Miksi aloittajan persoonasta niin vännetään?

      Olisi kyllä kivaa jos olisi 'matalan kynnyksen aloitus' jossa ei heti sada persutusta niskaan tms. vaan johon voisi höpistä joutavat kielen päällä olevat asiat.
      '''
      Nyt on kielenpäällä tuhkauurna, olen saanut päähäni , että haluaisin tehdä tuhkauurnia, hakeuduin keramiikkakurssillekin, mutta vähän myöhästyin, vaikka kursseja alkaa kymmenen niin silti pääsin vasta varasijalle kun päivän myöhästyin ilmoittautumiajasta. Nopeat syö aina hitaat. Pitääkä tässä ensimmäiset tehdä puusta mistäs muusta. Sellaiseenki pieneen esineeseen saa mahtumaan paljon ajatuksia kun sitä rakentelee, tekee sen sitten savesta tai puusta. Niin hartaasti toivon, että varasija muuttuisi vielä...

    • Anonyymi

      Makriina taisi tahdikkaasti yrittää ohjata 80 palstalla olevat 70 takaisin tänne 🤔

      • Anonyymi

        Kiitos ei.


    • Anonyymi

      On siitä aikaa kun teeveestä tuli sarja Hulukkoset. Liekö ollut jo väritöllön aikaa?
      Herra Hulukkonen tuli ulkonta sisälle.
      - Minä sitten tulin.
      - Näyt tulleen; siihen rouva Hulukkonen.

      Muistan sen iloisen alun siitä sarjan aloitusmusiikista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      43
      1997
    2. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      80
      1495
    3. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      117
      1491
    4. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      87
      1145
    5. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      88
      984
    6. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      16
      964
    7. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      17
      896
    8. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      879
    9. Miksi väitätte, että vihaamme homoseksuaaleja?

      Sääli ja suru on ne tunteet joita koemme homoseksuaaleja kohtaan.
      Luterilaisuus
      245
      773
    10. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      231
      770
    Aihe