Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo riippuu varmaan vihan kohteesta ja määrästä.
Jos vihaa koko maailmaa ja kaikkia ihmisiä ja kaikkea, ei kai sitä onnellisuudeksi voi sanoa.
Jos vihaa vaan venäläisiä, voi hyvinkin tuntea olevansa onnellinen.
Tai jos vihaa vaan hetkittäin, sekään ei välttämättä omaa onnea pilaa, ainakaan pitkäksi aikaa.
Tunne, mikä tunne hyvänsä, on myös aina henkilökohtainen kokemus.
Vaikea on mielestäni määritellä kokonaisia kansakuntia.
Joskus katselin niitä osioita, mitä siinä määrittelyssä käytettiin, nekin olivat vaan valintaa.
Joku toinen taho, olisi voinut valita eri asioita.
´´Olkimaja, jossa nauretaan on onnellisempi, kuin palatsi, jossa itketään.´´
28.10.2025 13:21
Oli kiva juttu toissapäivänä lehdessä, kun tiine lehmä oli puoli vuotta sitten karannut.
Omistaja oli ajatelllut, että kai sen jo susi on poskeensa pistänyt.
Joku päivä taapäin ilo oli suuri, kun lehmä oli palannut äskettäin syntynyt vasikka mukanaan.
28.10.2025 13:00
Tuon sortin amerikkalaistutkimuksille, en kyllä mitään painoa panii, sitäpaitsi Suomea on muuallakin, kun Helsingissä.
28.10.2025 12:53
Ei tuosta kommentista kyllä käynyt ilmi, että kirjoittaja olisi Ruotsista.
Tietysti oletin, että on kysymys Suomesta.
Mullekin kävi kerran noin, ettei kirjautuminen näkynyt kommentissa, vaikka itsellä näkyi.
26.10.2025 22:08
Kiitos ja kumarrus, otamme vastaan. 🌻
26.10.2025 21:35
Outoa tosiaan.
Minä uusin viimeksi kortin, kun täytin 75 ja piti käydä ensin terveydenhoitajalla, joka teki testit ja täytti lomakkeen.
Sitten piti mennä vielä lääkärille.
26.10.2025 21:29
Tänään minä vedin 10 pistettä laiskottelussa,
tökkäsin puolikkaan kanapaninia uuniin, kyllä lähti, meinaan tuo nälkä.
Jospa huomenna sitten niitä perunoita keittäisi. Lohta löytyy kaapista. porkkanaa ja Herkkumaan punajuurta.
Tällainen yksinasuva muori ei sen kummempia krumeluureja kaipaa,
Väinö söi äsken kanakastiketta.
26.10.2025 21:04
Jos tarkoitat Janan ampumista, niin taisi olla Leocadia.
26.10.2025 17:52
Mopoauto tarvii vähintäin mopokortin.
Sitten on olemassa niitä jotain ´´kauppakassi-autoja´´ pieniä, jotka ei tarvitse.
26.10.2025 13:54
Eliaana tuo (kirjautuminen näkyy minulla oikeassa yläkulmassa, jostain syystä ei tullut kommenttiini)
26.10.2025 13:44
Kiltin ihmisen, se jo kertoo jotakin Sinusta.
25.10.2025 21:23
Änkyröinti on tunneasia, vasta jälkeenpäin voi tulla ajatus, että olisihan tuo nyt voinut jäädä. Jos ei sitäkään tule, käy niin. kun kommentissasi sanot.
25.10.2025 19:34
Jokaisella meistä on elämän aikana ongelmia ja haasteita sehän on selvä.
Suuri ongelma ylipäätään on se, että ei nähdä nenäänsä pidemmälle.
Ehkä juuri meidän aikalaisemme ovat laittaneet alulle sen, mitä tapahtuu tulevaisuudessa.
Eikö juuri niin mene.
Sekä lyhyellä. että pitkällä tähtäimellä.
Erittäin hyvä aloitus.
25.10.2025 19:27
Minulla on aina tämä olohuoneen kello talviajassa.
Kun niitä viisareita vääntelin, niin ne löystyivät. eivätkä enää pyörineet.
Niinpä vein sen kellosepälle korjattavaksi, enkä ole sen jälkeen viisareihin koskenut.
Enhän minä kesäajan aikana täällä kauaa olekaan.
Kellotaulu on puuta, koristesorvauksia reunoilla.
Se on minulle äärettömän rakas. Sen on ainoa lapseni (nyt 58v.) tehnyt peruskoulun puutöissä, joten ikääkin kellolla jo on.
25.10.2025 17:09
Totta kai minä tiedän, että eri ihmisillä on erilaisia kykyjä.
Enhän minä mitään sellaista väittänytkään.
Kommenttini synnytti tuo, kun joku mainitsi karhukaiset.
Kyse oli sellaisista eläinten kyvyistä. mitä ei ihmisillä ole. Esim. koiran hajuaisti, kissan kuulo, ei minulla ainakaan ole viiksiäkään millä havannoida ympäristöä.
En ole varma juokseeko gaselli nopeammin, kuin Usain B, useimmat eivät.
Onhan niitä yksilöitä, joilla joku asia on erittäin hyvin kehittynyt. Esim. jollakin voi olla valokuvamuisti, joku näkee värit sormenpäillään.
25.10.2025 16:15
Sipulia en ole kastellut. Maata sitten vähän, kun sipuli on istutettu, Sitten vaan antanut olla.
Kyllä ne keväällä nousee.
Tärkeää on istutussyvyys, se löytyy paketista.
25.10.2025 12:42
Ongelma on juuri siinä, kun aineellinen kehitys kehittyy nopeasti, mutta ihmisen henkinen kehitys laahaa perässä.
Näin ollen ihminen ei pysty käsittelemään asioita, niin, että ne tulisivat yhteiseksi hyväksi, niin ihmisille, kuin luonnollekin. Siis globaalisti, ihmiskuntana.
Uskon myös tuohon, että tulevaisuuden ihmisten toimet menevät järkevämpään suuntaan.
Ihmisellä on kuitenkin sisäänrakennettu pyrkimys hyvään.
25.10.2025 12:36
Kun katselee luonto-ohjelmia, huomaa, miten erilaisia kykyjä löytyy eläinkunnasta, mihin ihminen ei yllä.
Esim. lintujen ultraviolettinäkö, käärmeiden infrapunan havaitseminen. Paljon muuta.
25.10.2025 12:27
Meilläkin on kielletty kirjoja.
Sodan jälkeen poistettiin kirjat, jotka arvostelivat itänaapuriamme.
Kaikki varmasti muistavat Hannu Salaman Juhannustanssit, joka sensuroitiin, jumalanpilkkasyytösten takia. Salamahan sai siitä jonkun tuomionkin.
24.10.2025 17:26
Vastauksesi on epäasiallinen. Tiedät varsin hyvin, ettei täällä ole maksujärjestelmää kenellekään.
Eikä epäkohtien esiintuominen ole valittamista.
Eikö se ole myös alustan ylläpitäjän etu, että käyttäjien mielipiteet otetaan huomioon.
Jos käyttäjät kaikkoavat, niin kaikkoaa myös mainostajat.
24.10.2025 16:06
22 / 333