Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yksi+vain+on+lapsi,+sekin+jo+vaari.
Joskus+olen+tilapäisapua+antanut+rahan+muodossa.+Eipä+tuo+mitään+juurikaan+ole+tarvinnut.
Silloin,+kun+kaikki+4+lasta+oli+pieniä,+kulut+oli+isommat.+Nyt+jo+omillaan+yhtä+lukuun+ottamatta.
Lapsenlapsille+annan+rahalahjat+syntymäpäivänä+ja+jouluna.
Ensimmäiselle+lapsenlapsenlapselle+annoin+vähän+isomman+summan+syntymälahjaksi+ja+sen+saman+saa+tämä+tuleva.
Omaisten+auttaminen+tarpeen+vaatiessa+on+mielestäni+ihan+luonnollinen+asia.
03.08.2020 11:42
Mulla+on+käsivoimia+kyllä,+että+sen+parilla+riuskalla+nykäisyllä+saan.
Nuo+polvet+ovat+vähän+huonommat,+vaikka+kyllä+noilla+koivillakin+vielä+aion+pärjätä.
Siinä+kun+istuu+tunnin+pari+veneessä,+niin+koivet+vähän+jäykistyy.
Viime+kesänä+kerran+lensin+rähmälleni+rantaveteen,+veneestä+noustessa,++kun+en+ollut+varovainen.
Tänään+on+ollut+harmaa+osin+sateinen+päivä.+oli+pirtissä+lämpö+laskenut+18+asteeseen,+joten+tein+päivällä+uuniin+tulet.
02.08.2020 22:15
En+mitään+erityistä+toivo.+
Arki+pyörii+mukavasti,+en+muuta+kaipaa.+Sirkkojen+sirityskin+vielä+kuuluu.
02.08.2020 15:32
Olisi+oikein+hyvä,+että+kaikki+Suomessamme+asuvat,+suomalaiset+mukaan+lukien,+tietäisivät+eri+uskonnoista,+vaikkapa+pääpiirteet.
Valitettavasti+vaan+islamistakin+tiedetään+se+ääriajattelu,+jota+he+levittävät+ympäri+maailmaa+ja+ovatkin+saaneet+sanomaansa+perille.
Suomi+on+kristitty+maa+ja+toivoakseni+sellaisena++pysyykin.
Mitä+tuohon+suvivirsijuttuun+tulee,+sen+vetivät+julkisuuteen+vaapaa-ajattelijat.
Millään+uskonnollisella+ryhmällä+ei+ollut+sen+kanssa+mitään+tekemistä.
Näin+vaan+annettin+ymmärtää,+että+saatiin+lisää+kaaosta+aikaiseksi.
'
01.08.2020 22:38
Puulaituri+painekyllästetty+ainakin+meillä.+Tuskinpa+muu+kestäisi+kauaakaan.
Noita+terasseja+tuolla+puuöljyllä+on+täällä+mökkimaisemissa+sivelty,+pitänee+taas+uusia+ehkä+kolmen+vuoden+kuluttua.
Minä+henkilökohtaisesti+pidän+materiaalina++juuri+puusta.
01.08.2020 21:43
Sitä+se+oli+silloin+ennen.
Vaan+keitäppä+luomukauranryyneistä+puuroa.+Pehmeää+hyvän+makuista.
Joskus+syön+kiisselin+kanssa,+joskus+voinsilmän+ja+joskus+puolukkahillon.
Ja+vatsa+kiittää.
01.08.2020 21:30
Katsoin+tv;stä+jotain+juttua++EU.n+tiimoilta.
Näyttivät+tervehtivän+kyynärpäitä+yhteen+tuuppaavan.
01.08.2020 21:26
Ehtoota+vaan.
Mustikkamehua+tuossa+keittelin+iltapäivällä+ja+muita+pikku+puuhasteluita+harrastin.
Uuden+hiiren+ostin+ja+sitten+sitä+en+saanut+irti+millään+sitä+vanhaa+nappulaa+koneesta.
Pojantyttären+miehelle+tekstittelin.+Hän+sanoi,+että+pitäisi+lähteä+ihan+vetämällä.+Ei+lähtenyt+vaikka+hampaat+irvessä+vedin.
Sanoi+sitten,+että+katso+olisiko+siinä+toista+paikkaa+hiiren++vastaanotolle.
+No+olihan+siinä,+eli+nyt+pelittää.
Minä+kun+olen+sellainen+tietokonetumpelo,+on+niin+hyvä,+kun+on+noita+nuoria,+jotka+mummeloa+mielellään+auttavat.
Ääniä+on+riittänyt+tänään+ulkoilmassa.+Ylä-+ja+alanaapurit+ja+järven+takana+on+sahat+laulaneet.+Paukutuksia+naputuksia,++eri+koneiden+ääniä.
Toisaalta+ihan+hienoa,+että+elämän+ääniä+kuuluu.+Niitä+samanlaisia+saan+itsekin+aikaan.
Ääni+se+tuli+siitäkin,+kun+lattiaharjaa+vatkasin+pulverivedessä,+mutta+puhtaaksi+tuli.
Ajatteli+tuossa,+että+tämä+hirsirakennus+on+aika+tiivis,+kun+sahankin+ääni+kuuluu+vain+siltä,+niinkuin+pörriäinen+olisi+ikkunassa.
Kävin+siinä+järvelläkin.+Mietin+itsekseni,+että+ikä+tuntuu,+kun+koipien+nosto+veneen+laidan+yli+tuottaa+työtä,+varsinkin,+kun+on+pitkävartiset+saappaat+jalassa.
Noh,+huomiseksi+on+taas+luvattu+sadetta,+joten+melkein+kuivat+matot+kävin+nostamassa+sateen+suojaan.
01.08.2020 21:23
Mustajuureen+en+ole+tutustunut.+Karpaloa+olen+käyttänyt,+yhdessä+C-vitamiinin+kanssa,+tehosi+kyllä.+Vältyin+lääkärissä+käynniltä.
Wikiä+katson+harvoin.
Kotona+on+parikin+kirjaa+kasveista.+Toisen+tekijää+en+nyt+muista,+toinen+on+Piipon.
30.07.2020 19:50
Aurinkoinen+paistelee.
Piti+tuossa+muutamia+työkaluja+käsitellä.+Yhden+laudan+vaihdoin+pihamökin+terassiin,+kun+oli+tullut+vähän+lahoa.
Huolsin+rappuja+ja+kivetyksiä.+Alakivelle+kertynyt+5cm+sammalkerros.+Hyvin+se+petkeleellä+lähti.
Nuo+nivelet+ei+nyt+oikein+tykkää,+kun+melkein+viikko+sitten+loppui+tuo+glukosamiini,+no+huomemma+menen+siihen+suuntaan,+että+lisää+saan.
Pitänee+ostaa+sokeria+ja+säilöntäainetta.+Jääkaapissa+usea+litra+marjoja+odottaa+työstämistä.+Mustikoita+on+nyt+niin+paljon+ihan+vieressä,+ettei+ikinä+ennen.
Skillan+muisteli+entisiä+aikoja,+itse+olin+hetken+kahvipirtissä,+kunnes+tänne+muutettiin+Noja-tuolin+kera.
Näkyy+noita+ilkeitä+soraääniä+aina+välillä+tulevan.
Jotain+on+elämässä+pielessä,+jos+muunlaiseen+kommentointiin+ei+kykene.
30.07.2020 17:15
Aavistus,+intuitio,+myös+kuudenneksi+aistiksi+sanottu.
Mitä+enemmän+sitä+kuuntelee,+sen+paremmin+se+toimii.
30.07.2020 14:43
Me+sanomme+yliluonnolliseksi+sitä,+mitä+ei+ole+voitu+ihmisen+hallitsemin+tieteellisin+keinoin+todentaa.
Mielikuvitus+ja+se+mitä+ihmiset+nimittävät+yliluonnollisuudeksi,+ovat+mielestäni++aivan+eri+asioita.
Itse+vaan+en+käytä+sanaa+yliluonnollinen.+Kenties+voisin+sanoa+yliaistillinen+eli,+jotain+emme+tavallisilla+aisteilla+ja+keinoilla+voi+todentaa.
Ehkä+haihattelua+parempi+sana+olisi+huuhaa.+Moni+ns.+huuhaakin+on+pystytty+todistamaan+oikeaksi.
Se+mitä+kommentoin,+on+vain+minun+mielipiteeni+ja+minun+ajatusmaailmani,+en+suinkaan+sitä+tarkoita,+että+olisin+oikeassa+ja+muut+väärässä.
Ehkä+ilmaisin+itseäni+vajavaisesti,+jos+sen+käsityksen+sait.
30.07.2020 13:19
Kuka+on+määrittänyt+luonnollisen?+Ihminen.+Ja+minkä+mukaan?+Sen,+minkä+järjellään+on+pystynyt+ymmärtämään.
Ei+ole+mitään+yliluonnollista+olemassakaan.
On+vain+asioita,+joita+ihmisjärki+ei+ymmärrä,+siksi+ne+mainitaan+yliluonnollisina.
Ihmisenkin+keinot+ymmärrykseen+lisääntyvät+koko+ajan.
Niinpä+aikojen+saatossa+moni+mahdoton+asia+ja+haihattelu+on+muuttunut+arkipäiväiseksi.
30.07.2020 11:47
Piti+sitten+matuttajien+mimmimumminkin+ketju+sotkea.
29.07.2020 21:02
Jos+kalkkis+määritellään++tuon+tapaisten+ohjelmien+mukaan,+olen+vissiinkin+tuplakalkkis.
En+katsele+noita+ollenkaan,+kun+ei+kiinnosta.
29.07.2020 14:43
Tässä+asiasta+lisätietoa:
https://katternodigital.fi/fi/article/kun-susi-havitettiin-maasta/2/
29.07.2020 14:24
Sudet+metsästettiin+Suomesta+sukupuuttoon,+siksi+ne+eivät+ole+tappaneet+ketään.
Nykyäänhän+niitä+on+tarkoituksella+Suomeen+levitetty.
Miksikäs+ei+suurilla+saloilla.+Olkoon+vaan,+mutta,+kun+tullaan+ihmisten+pihoille+kotieläinten+ja+metsästyskoirien+kimppuun.
Tarkoitan,+että+tuolla+idemmässä+Suomea+kuulemma+tälläista+on.
Susi+on+peto,+ei+siitä+mihinkään+pääse.
Tuskin+yksinäinen+susi+ihmisen+kimppuun+käy,+laumasta+ei+oikein+tiedä.
28.07.2020 18:17
Tuo+summa+oli+siis+kulujen+jälkeen.+Sehän+nostaa+palkkasummaa,+jutun+mukaan+eivät+kerkiä+enää,+kun+Lapin+mustikanpoimintaan.
Ja+3100+euroo+joka+tapauksessa.
Suomen+keskipalkka+on+2600+euroo.
28.07.2020 16:50
Tuo+sana+lisäravinne+on+vähän+harhaanjohtava.
Monissa+tuotteissahan+on+kysymys+normaaleista+ravintoaineista,+joita+ihminen+tarvitsee,+voidakseen+hyvin.
Mikäli+syö+normaalia+monipuolista+ruokaa,+tarvittavan+saa+siitä.
Ei+tule+mitään+puutosti
loja.
Ihmisiä+jallitetaan+syömään+esim.+B-12+vitamiia.+Sitä+ei+normaali+ihminen+tarvitse+lisää,+eri+asia,+jos+on+sairaus.+Sitä+ei+kenenkään+tarvitse+syödä+ilman+mittausta.
Joku+tuossa+alenpana+sanoi,+että+ihmiset+oli+ennen+terveenpiä.
Osin+se+luultavasti+pitää+paikkansa,+koska+ihmiset+toimivat+paljon+ulkoilmassa+tehden+raskastakin+työtä.+Jo+arjen+askareet+vaativat+enemmän+ponnistuksia,+meillähän+ne+tekee+koneet.
Myös+tehoviljelyn+sivutuotteena+pellot+ovat+köyhtyneet.+Onneksi+on+ruvettu+ajattelemaan+toisin+nykyaikana.
Ilma+oli+puhtaanpaa,+eikä+ollut+lisäaineita.+Suolaa+ja+pippuria+vaan.
On+myös+ihan+hyviä+ravinteita,+joita+on+oikeasti+tutkittu.
28.07.2020 15:16
Ei+mitään+rajoituksia+ole+ollutkaan,+vaan+vahvoja+suosituksia.
On+eri+asia,+mitä+oma+pää+sanoo+viisaaksi+toimintatavaksi.
28.07.2020 15:01
245 / 315