Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6298

1. Samaa+mieltä
  2. Löysit+oikean+elämän!
  3. Tuossa+oli+poika+ja+veli+viikon+verran.Etupäässä+noita+polttopuuhommia+tehtiin,+niitä+olen+tehnyt+tänäänkin.Pääsivät+vähiin+käymään.+Aika+paljon+niitä+tarvitaan,+kahteen+tupaan.Saunottiinkin+alatalolla+ja+kyllä+tuli+järvessä+pyörähdettyä,+vaikka+kylmäähän+se+vesi+vielä,+mutta+löylystä+päin+menettelee.Joka+päivä+tulee+uutta+kukkaa+esiin.+Rannassa+jo+rentukat+kukkii,+yhden+metsäorvokinkin+jo+näin.Ihan+kohta+saa+vihdan.+Perjantaina+eka+kerran+käki+kukkui.Ihana+lämmin+päivä.+Tuli+D-vitamiinia+saatua+tänään.Kun+katselin+pihassa+istuessani+yhtä+kuusta,+ihmettelin,+miksi+se+näyttää+niin+oudolta.Asiaa+lähemmin+tarkasteltuani+huomasin,+että+se+oli+niin+täynnä+käpyjä,+että+oksat+taipuivat.+Niin+näytti+sitten+olevan+moni+muukin+kuusi.Naapurikin+tuli+Espanjasta.+Oli+kaupunkiasunnollaan+karanteenissa+2+viikkoa.+Tilasi+nuohoojan,+hän+tilaa+aina+myös+meille+samalla,+ei+minun+tarvitse+huolehtia.Rituliini+komean+kalan+saanut.+Oma+suurin+saaliini+viime+kesältä+oli9+kg+hauki.+Sen+sain+uistelemalla.+Eilenkin+illalla+olin+järvellä,+mutta+saalista+ei+tullut.Korpik.+puhui+ruoppauksesta,+tuli+mieleeni,+kun+yhtenä+vuonna+niitin+rantavedessä+viikatteella+vesikasveja,+ajattelin,+että+jos+joku+näkisi,+joka+ei+asiaa+tunne,+ajattelisi+varmaan,+että+onpa+hassu+ihminen.Hymystäkin+oli+puhetta+jossain+kohtaa.+Sanoisin,+että+sillä+saa+aikaan+paljon+hyvää+mieltä.+Ja+ne+silmäthän+ovat+sielun+peili+ja+se+on+tosi.Nyt+ajattelin+mennä+alatalolle+krasseja+istuttamaan,+ne+on+isiemenestä.+Ostokukkia+laitoin+heti,+kun+ilmat+lämpeni.
  4. Itse+tein+paljon+yötyötä.+Halusin+niin,+koska+se+sopi+minulle.Toisinaan,+kun+piti+tehdä+aamuvuoroa,+ne+olivat+minulle+´´myrkkyä´´.+Minulla+oli+huono+olo+aina+klo+9+asti.Oli+aika+jolloin+sain+itse+tehdä+työlistoja.+Vain+vapaalle+jäädessäni+laitoin+itselleni+aamuvuoron.+Muutoin+aina+illan+tai+yön.No+pienten+lasten+vanhemmat+halusi+aamuvuoroja,+joten+aina+löytyi+kaikille+sopivaa.On+ihan+tutkittua+tietoa+tuo+ihmisen+biologinen+kello.On+ihan+oikeasti+illan-+ja+aamunvirkkuja.+Ne+jotka+asioita+ovat+tutkineen,+sanovat,+että+sitä+sisäistä+kelloa+ei+voi+paljon+siirtää.