Maalaisjärki ja kirjaviisaus.

Eliaana

Tuumailin, että maalaisjärki on ongelmaratkaisukykyä ja asiakokonaisuuden hallintaa.
Kirjaviisaus on toisten viisautta, josta voi ammentaa tietoa ja laajentaa maailmankuvaansa.
Aina parempi, jos omaa molenpia.
Nykyään vaan ei toisinaan voi välttyä siltä vaikutelmalta, että maalaisjärki taitaa olla usein hukassa.

15

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maalaisjärki hukassa ja "kirjatyhmät" päättämässä Suomenkin asioita. Kuten hallituksessa olevia tolvanoita voitanee nimittää.

    • Anonyymi

      Minkä tekisit paremmin ja millä rahkeilla, ällillä ja resursseilla ?

      • Uusia laitteita käyttöönottaessani olen huomannut, että ihan maalaisjärjellä voisi tehdä paljon ymmärrettävät käyttöohjeet,


      • Eliaana kirjoitti:

        Uusia laitteita käyttöönottaessani olen huomannut, että ihan maalaisjärjellä voisi tehdä paljon ymmärrettävät käyttöohjeet,

        siis ymmärrettävämmät.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Uusia laitteita käyttöönottaessani olen huomannut, että ihan maalaisjärjellä voisi tehdä paljon ymmärrettävät käyttöohjeet,

        No miksi et tee ?

        Itse olen tässä kääntänyt jo useita tietokoneen käyttöjärjestelmiä Suomeksi vaikka en oikeasti edes osaa, mutta silti niihin ilmestyy kummasti vaan suomea muistuttavia sanoja.

        Niin, lisaksi olen noin viikon sisään tehnyt myös viisi lisä ohjelmaa Linux käyttöjärjestelmilleni.

        Siis, minulla on tässä koneessa yhdellä kovalevyllä 8 eri käyttöjärjestelmää. Yksi Windows 8.1 ja seitsemän Linux käyttöjärjestelmää joista kolme on omia ,eli itse tehtyjä.

        Näitä kovalevyjä on tietenkin useampia, mutta hankin nyt uuden 4TB, että ei tila heti lopu, kuten tämän valtakunnan rosvosakin kirstusta, ja vappu satanen onkin rinten nolla euroa.

        Silti, tämä Linux käyttöjärjestelmä millä nyt kirjoitan on 32GB USB -muistitikulta ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miksi et tee ?

        Itse olen tässä kääntänyt jo useita tietokoneen käyttöjärjestelmiä Suomeksi vaikka en oikeasti edes osaa, mutta silti niihin ilmestyy kummasti vaan suomea muistuttavia sanoja.

        Niin, lisaksi olen noin viikon sisään tehnyt myös viisi lisä ohjelmaa Linux käyttöjärjestelmilleni.

        Siis, minulla on tässä koneessa yhdellä kovalevyllä 8 eri käyttöjärjestelmää. Yksi Windows 8.1 ja seitsemän Linux käyttöjärjestelmää joista kolme on omia ,eli itse tehtyjä.

        Näitä kovalevyjä on tietenkin useampia, mutta hankin nyt uuden 4TB, että ei tila heti lopu, kuten tämän valtakunnan rosvosakin kirstusta, ja vappu satanen onkin rinten nolla euroa.

        Silti, tämä Linux käyttöjärjestelmä millä nyt kirjoitan on 32GB USB -muistitikulta ;)

        Sinulla on puuhaa piisannut.
        Viimeksi olen törmännyt surkeisiin käyttöohjeisiin, boilerin ja halkaisukoneen kanssa.


    • Anonyymi

      50/50 Kaikki hyvin!

    • Anonyymi

      "..maalaisjärki taitaa olla usein hukassa."

      No, ainakin tässä maassa sitä saa kaivinkoneellakin kaivaa ja syvältä, mikäli luulee löytävänsä sellaista !

      Joten, ei kun viisareiden kääntelyt jatkuu hamaan tulevaisuuteen.

      • Kaikki kun ajetaan vaan kaupunkeihin ja kasvukeskuksiin, niin pitää vissiin kaivella sitten asfaltin alta.
        Kyllä tuo viisareiden kääntely olisi saanut loppua.
        Itsellä on pojan n. 40 vuotta sitten, koulussa tekemä kello, jouduin sen korjauttamaan, kun viisarit löystyvät eivätkä pitäneet kutiaan enää. En ole niitä enää käännellyt, enkä autossa liioin.


    • Onko se nyt ihan oikeasti niin, että mikään muu palstalla ei juurikaan kiinnosta, kun rasisti-suvakki-persu- nikit-toisten persoonat, eli kaikkien em. haukkuminen. Ja seksi.

      • Anonyymi

        On huolestuttavaa tajuta, että suuri osa ihmiskunnasta saattaa olla korkeintaan keskivertoa älykkyydessä. Jonkinlainen otoshan nämäkin s 24 palstat ovat, joskaan parhaimmat eivät enään viihdy nyky härskiydessä.
        Hyvyys ja moraali on kuin sirkkelin läpikäyneitä pirstoutumia ja lisää tilanteen sekavuutta.

        Kun markkinatalous Aller yhtymällä vielä suosii peitenimikettä anonyymi, ja saa sillä suorastaan lisää riitaketjujen piiloveetuilua, on vastuu kaikkein suurin ylläpitäjän piittaamattomuudella.

        Turha tulla edes sanomaan, ettemmekö tietäisi oikean ja väärän eroa!


      • Pitää ihan rehellisesti myöntää, ettei tosiaankaan jaksa kiinnosta minua boilerin ja halkaisukoneen käyttöohjeet.
        Jos olisi kysymys broilerista, niin sitä käytän aivan maalaisjärjellä, ja pakkokin, kun ei ole käyttöohjeita mukana.


      • Tellukka kirjoitti:

        Pitää ihan rehellisesti myöntää, ettei tosiaankaan jaksa kiinnosta minua boilerin ja halkaisukoneen käyttöohjeet.
        Jos olisi kysymys broilerista, niin sitä käytän aivan maalaisjärjellä, ja pakkokin, kun ei ole käyttöohjeita mukana.

        Jaaha, Tellukka taas tapansa mukaan halusi ymmärtää aloituksen väärin.
        Kiitos nyt kuitenkin kommentista.


    • Anonyymi
      • Voihan nenä 🤣)) Voihan sen poliittisen sanomansa noinkin punoa!!! 🙄


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe