kun ensimmäinen osui hirveen. Onko ihmisille tullut tavaksi ajaa liian lähellä edellä ajavaa?
6 autoa törmäsi toisiinsa
85
1132
Vastaukset
- Anonyymi
Se on ollut tapana jo kauan kauan. Ja tässä taas yksi seurauksista.
- AnonyymiUUSI
Mitä todennäköisimmin asialla on ollut 6 patteripelleä sähköpäristimineen.
PATTERIPELLET HOITOON
- Anonyymi
Päivttäin on joku muutaman metrin päässä puskurista ainakin täällä Pohojanmaalla!
- Anonyymi
Se on paha tapa bäd häbit siitä on päästävä eroon
Poliisin pitää puuttua tuohon enemmän kuin nopeuksien kyttäämiseen - Anonyymi
shit happens
- Anonyymi
Kyllä on. Lahdentie on nykyään tappotie. Ajetaan kuin mielipuolet.
- Anonyymi
Sudet takasin niin loppuu liikojen hirvien tielle pomppiminen.
- Anonyymi
Hah!
- Anonyymi
Liikkuvapoliisi takaisin valvomaan liikennettä, niin meno rauhoittuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikkuvapoliisi takaisin valvomaan liikennettä, niin meno rauhoittuu.
Liikkuvan poliisin lakkautus oli suuri virhe! Henkiä on menetetty paljon sen seurauksena kun ihmisten liikennekäyttäytyminen on lähtenyt käsistä!!
Minä minä-ideologia vallitsee tien päälläkin!!
Vastuulliset päättäjät ottakoot liikkuvan uudestaan käyttöön! Sitä totisesti tarvitaan!
- Anonyymi
Jos jonon ensimmäinen oppisi ajamaan 10-15km/h yli nopeusrajoituksen, ei perään syntyisi jonoja.
- Anonyymi
Jonon ensimmäinen ei jonoa tee vaan se toinen joka ajaa puskurissa kiinni eikä aiokaan mennä ohi.
- Anonyymi
Kyllä pitää olla 2×rajoitus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonon ensimmäinen ei jonoa tee vaan se toinen joka ajaa puskurissa kiinni eikä aiokaan mennä ohi.
Joo, tämä oli tärkeä havainto - se toinen sen ongelman aiheuttaa, kun liimautuu etummaisen taakse. Sitten alkaa puuroutua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonon ensimmäinen ei jonoa tee vaan se toinen joka ajaa puskurissa kiinni eikä aiokaan mennä ohi.
Tämä ratkeaa reilulla turvavälillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tämä oli tärkeä havainto - se toinen sen ongelman aiheuttaa, kun liimautuu etummaisen taakse. Sitten alkaa puuroutua.
No nyt osui ja upposi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ratkeaa reilulla turvavälillä.
Reilu turvaväli on suurimmalle osalle autoilijoista tuntematon käsite. He eivät ole koskaan kuulleetkaan mitään mistään turvavälistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonon ensimmäinen ei jonoa tee vaan se toinen joka ajaa puskurissa kiinni eikä aiokaan mennä ohi.
Juuri näin. Jos sulla ei ole aikomusta ohittaa niin jätä reilu väli että ohittelijat pääsee teistä molemmista ohi helpommin. Tosin tää hirvikolari sattui moottoritiellä ja siellä on tilaa ohituksille ihan reilusti joten ihmetyttää tämä turvavälien puute.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reilu turvaväli on suurimmalle osalle autoilijoista tuntematon käsite. He eivät ole koskaan kuulleetkaan mitään mistään turvavälistä.
Opetetaanko turvavälin käsitettä edes autokoulussa?
Ainakaan oikeaa vilkun käyttöä ei opeteta eli että käytettäisiin ajoissa ennen kääntymistä tai ryhmittymistä. Tai ainakin se unohtuu inssiajon jälkeen. Turhahan sitä vilkkua on enää laittaa päälle sitten kun on jo kääntymässä...
- Anonyymi
En tiedä onko liian lyhyt turvaväli syynä, ajaessa keskitytään niin paljon kaikkeen muuhun.
No toisaalta 80 nopeudessa reagtioajalla laskiessa turvaväli (2 sek) olisi 44m mutta kun ajatukset muualla kuin ajamisessa niin turvaväli tulisi olla tupla eli 88m.
Toinen asia on se että ihmiset on totutettu niin kliiniseen ympäristöön (hirviaidat, hyväkuntoiset tiet yms.) että ei enään osata tarkkailla tien laidoissa tapahtuvia asioita.- Anonyymi
Ajan aina noin 10 km /t alle suurimman sallitun,jono aina puskurissa ja valot ja tyytit törrää mutta käännän peilit sivuun ja radio kovalle niinhyvin menee minulla,muilla ilmeisesti ei !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajan aina noin 10 km /t alle suurimman sallitun,jono aina puskurissa ja valot ja tyytit törrää mutta käännän peilit sivuun ja radio kovalle niinhyvin menee minulla,muilla ilmeisesti ei !
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi jotkut ajavat alinopeutta ja siten tahallaan hankaloittavat liikenteen sujuvuutta. Pahimmassa tapauksessa hermonsa menettänyt takana ajaja lähtee ohitukseen vaarallisessa kohdassa. Miten paljon vähemmän onnettomuuksia olisikaan liikenteessä, jos kaikki ajaisivat nopeusrajoitusten mukaan ja pitäisivät turvavälit. Sen sijaan monilla ihmisillä on tässäkin minä-minä -ajatusmaailma. 😔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi jotkut ajavat alinopeutta ja siten tahallaan hankaloittavat liikenteen sujuvuutta. Pahimmassa tapauksessa hermonsa menettänyt takana ajaja lähtee ohitukseen vaarallisessa kohdassa. Miten paljon vähemmän onnettomuuksia olisikaan liikenteessä, jos kaikki ajaisivat nopeusrajoitusten mukaan ja pitäisivät turvavälit. Sen sijaan monilla ihmisillä on tässäkin minä-minä -ajatusmaailma. 😔
Parempi vaan hidastaa kunnes puskurissa roikkuva, omista ajotaidoistaan epävarma kuski uskaltautuu ohitukseen.
- Anonyymi
Tässä sen näkee että päälle ajetaan vaikka kuljettaja ilmeisesti nähnyt edellä ajavan auton. Suojatie onnettomuudet siis itsestään selviä jos jalankulkijat ei itse huolehdi tuosta etteivät ole edessä kun auto tulloo.
- Anonyymi
Vakkari päällä vedetään ja ollaan muissa maailmoissa. Sitten, kun pitäisi äkkiä jarruttaa, niin jalat ei ole jarrupolkimen lähellä.
- Anonyymi
Aivan ,sillä "cruisella" on tosiaan haittapuolensa...turruttaa. Itsekään en juuri käytä.
- Anonyymi
Aivan kuin ogierin ajoa, törmäillään mihin sattuu...
- Anonyymi
Itse käytän melkein aina vakkaria. Silti jalka lähellä jarrua. Ja helpompaa liikenteessä olisi, jos kaikilla olisi vakkari. Nyt ruuhkaisemmassa liikenteessä on koko ajan nopeuden jojoilua, kun ilman vakkaria ajavat eivät seuraa omaa nopeusnäyttöään.
- Anonyymi
Hirvet on kuin persuja. Ilmestyy tyhjästä ja aiheuttaa hämminkiä. Kuuluvat Suomen luontoon.
- Anonyymi
Ja taas tuli Persut vitsi,hah hah ku naurattaa.
- Anonyymi
Iltakasilta ke iltana moinen jono. Kissaa ei ehditty jonossa sanoa. Oliko suomenhirvi?
- Anonyymi
Ihan kotopuolen elävä oli Venäjän perskärpäsineen.
- Anonyymi
Onhan noissa uusissa autoissa tuo että jos kuski ei viihti jarruttaa niin auto jarruttaa. Periaatteessa niillä ei pysty päälle ajamaan vaikka kuinka yrittäis. Ilmeisesti kolariin osallistunut vain vanhoja romuja jossa ei automaattiota ole.
- Anonyymi
5 m turvaväli satasen alueella on siis ihan ok jos on uusi auto ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5 m turvaväli satasen alueella on siis ihan ok jos on uusi auto ?
80m on oikea väli tuossa nopeudessa....
- Anonyymi
Ei se kenenkään arvoa laske jos ei aja uudella autolla.Sinulla on persläpi suun tilalla.
- Anonyymi
Noita turvavälineitä on mahdollista poistaa käytöstä joten ne ei pelkästään poista ongelmaa.
Itse ajan pikkupakulla ja olen huomannut jonossa ajaessa että jos jätän tuollaisen 50m turvävälin (reilu 2 sek) niin eteen kiilaa joku kun ajattelee ettei paku kulje ja seuraava ohittaa kun tuo edellinenkin ohitta jne.
Tuosta syystä joudun hidastamaan noputta että saan turvavälin pysymään ja huomaan että ajan huomattavaa alinopeutta muuhun liikenteeseen nähden.
Ainoa tapa ajaa normaalia nopeutta on lyhetää turvaväliä ja lisätä tarkkaavaisuutta jolloin reagointiaika lyhenee sekunttiin tai alle jolloin 20 -25m on turvaväli.
Tuohon turvaväliin ei änkkeenny ohittajia kuin ääritollot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5 m turvaväli satasen alueella on siis ihan ok jos on uusi auto ?
sanoo audipelle !
- Anonyymi
Ihmiskunta on tullut neuroottisiksi ja ajatellaankin asioita vain aina samalla tavalla kuin muut ja myös toimitaan ,kaikessa seurataan vain muita ja tässä sitten seuraus.
Sama on ylinopeuksissa ja kaikessa muussakin. Kollektivismi mennyt liian pitkälle ,tarvitaan enemmän individualismia ja ihmiset alkaa ajatella omilla aivoillaan ja osaavat näin myös varoa paremmik aina kun on joku vaaratilanne edessä tai lähentymässä.
Siinä syy miksi tällaisiakin onnettomuuksia aina sattuu ja varsin useinkin.- Anonyymi
Eihän näistä useinkaan ole kenellekkään mitään haittaa. Korit tehty niin turvallisiksi että aika huoletta voi tuolla tavalla törmäillä. Ja vakuutukset takaa ettei tule hallitsemattomia kuluja.
Periaatteessa voidaan liikenteessä käyttäytyä kuin lapset linnanmäen törmäily-autoissa niissäkinhän tuo ihan tahallinen törmäily kiellettyä mutta jos vähän tai vähän enempikin törmäillään niin kivaahan tuo vaan on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän näistä useinkaan ole kenellekkään mitään haittaa. Korit tehty niin turvallisiksi että aika huoletta voi tuolla tavalla törmäillä. Ja vakuutukset takaa ettei tule hallitsemattomia kuluja.
Periaatteessa voidaan liikenteessä käyttäytyä kuin lapset linnanmäen törmäily-autoissa niissäkinhän tuo ihan tahallinen törmäily kiellettyä mutta jos vähän tai vähän enempikin törmäillään niin kivaahan tuo vaan on.niin...kivaahan se on joku kuolee tai vammautuu loppuiäksi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän näistä useinkaan ole kenellekkään mitään haittaa. Korit tehty niin turvallisiksi että aika huoletta voi tuolla tavalla törmäillä. Ja vakuutukset takaa ettei tule hallitsemattomia kuluja.
Periaatteessa voidaan liikenteessä käyttäytyä kuin lapset linnanmäen törmäily-autoissa niissäkinhän tuo ihan tahallinen törmäily kiellettyä mutta jos vähän tai vähän enempikin törmäillään niin kivaahan tuo vaan on.hmm...Oispa Linnanmäkikin auki ympäri vuoden.
- Anonyymi
Valitettavasti kansakunnan henkinen tila näkyy autoillessa. Narsisti-kaahaaja-kostajia on valtaosa autoilijoista. Niinsanotut "normiautoilijat" ovat vähemmistönä.
On silkka ihme että liikenteen kuolintilastot ovat niinkin pieniä mitä ovat.
Tampereen kaupunkiliikenteessä olen päätynyt kannattamaan täydellistä liikenteen seurantaa, kattavilla nopeuskameroilla ja autojen pakollisilla gps-seurantajärjestelmillä.
Liika vapaus turmelee moraalin. - Anonyymi
Tarvitseeko tuota edes kysyä,
- Anonyymi
Bemari kuskeilla on aina kiire.
- Anonyymi
kun on liki 400 pollea koneessa niin kyllä niitä käyttää pitää..
- Anonyymi
Bemaristit ovat tolloja , ovat vaaraksi muille liikenteessä 😒
- Anonyymi
Asun sellaisen tien varrella, jossa on neljänkympin rajoitus, esikaupunkialuetta. Hyvin usein joku tulee ensin ylinopeuttaan takapuskuriin ja jää siihen roikkumaan. Kun käännyn omalle pihatielle, tulee takanaroikkujalle kiire; joskus jopa tööttäilevät, kun hidastan ja laitan suuntavilkun päälle.
- Anonyymi
Hmm..Mitäpä jos laittaisit sen vilkun päälle aina hyvissä ajoin ennen kuin painat jarrua ja käännät rattia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm..Mitäpä jos laittaisit sen vilkun päälle aina hyvissä ajoin ennen kuin painat jarrua ja käännät rattia.
Jaa-a, en voi, kun teitä on niin tiheästi, ettei voi olla koko aikaa vilkku päällä.
- Anonyymi
Eikun hanaa vaan ja reilusti, kerran täällä vaan eletään ja kärsitään.
- Anonyymi
Nyt on kännykuskeja liika , kännikuskien lisäksi .
- Anonyymi
Noi alinopeutta ajavat aiheuttaa juuri noita tilanteita!
- Anonyymi
Ei voi kuin ihmetellä ihmisiä jotka ajaa lujaa vauhtia niin että saa edellä ajavan kiinni sitten jää puskuriin roikkumaan. Itsekkin ajan aina kymmenen yli nopeusrajoituksen mittarin mukaan joka on noin 6kmh enemmän mitä on rajoitus niin sekään ei riitä.
Minusta tuntuu että osalla ihmisiä on sellainen kuva että tässä nyt mennään kaikki irti kilpailussa ja he on niin hyviä että jäävät siihen kärkkymään nopeampina kuskeina ja ovat kohta tekemässä ohituksen kuin jossain formuloissa ja voittavat nyt jonkun sijoituksen. Minulla perään ajo tapahtuu silloin kun kuski menee 80kmh alueella 60kmh ilman mitään syytä tai edellä ajava on ns kuminauhakuski joka kiihdyttää jarruuttaa kiihdyttää jarruttaa kiihdyttää ja ilman mitään syytä. Kameroita pelätään kuin ruttoa. Niihin jarrutetaan vielä siitä 60kmh nopeudestakin. Kameroihin voi ajaa reilusti esim 80kmh alueella 90kmh jos mittari heittää esim neljällä. Kamera ei räpsähdä. Osalla ihmisistä on muuten kuva että mittari heittää jotenkin prosenttuaalisesti vaikka oikeasti kun navigaattorista katsoo se heittää 40=4kmh 60=4kmh 80=4kmh jne aina sen neljä jos se neljällä heittää ei se muutu siitä miksikään.
Olen myös katsellut videoista esim amerikassa tapahtuvia peräänajoja mihin ihmeeseen kuskit katsovat kun ajavat sataa sinne samaan sumaan. Luulisi että näkisi kaukaa että tuolla tapahtuu jotain alampa hiljentämään mutta ei. Sinne vaan sekaan täysillä.
Osa ihmisistä ei ymmärrä valtatien tarkoitusta. Ei sinne tulla ajelemaan sunnuntai ajeluita vaan siellä ajetaan korkeinta mahdollista nopeutta ja sen tien tarkoitus on olla nopea kulkureitti ilman valoja ja ilman jarrutteluja paikasta a paikkaan b. Ne jossa körötellään ja ajetaan sellaista kivaa omaa nopeutta on jossain muualla. Jos aiotte ajaa 20-30kmh alinopeutta menkää pienempiä teitä pitkin.- Anonyymi
Liian pienet nopeudet Ei ajamiseen sillai keskitytä mikäli suhtkoht suora tie ja nopeutta vaan joku 120-130. Siinä kun on vilkaissut edessä olevaa tietä niin ehtii vaikka tekstiviestejä lukemaan 10-20 sekunttia. Ja kun tuona aikana auto sitten liikku puolikilometriä niin rytiseehän se jos joku on jarrutellut.
Tuohon ei muu auttas kun kovemmat nopeudet. Kovissa nopeuksissa joutuu sillai kokonaan keskittymään pelkästään siihen ajamiseen. Ei noi formulakuskitkaan ajon aikana muuhun keskity kun siihen ajamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian pienet nopeudet Ei ajamiseen sillai keskitytä mikäli suhtkoht suora tie ja nopeutta vaan joku 120-130. Siinä kun on vilkaissut edessä olevaa tietä niin ehtii vaikka tekstiviestejä lukemaan 10-20 sekunttia. Ja kun tuona aikana auto sitten liikku puolikilometriä niin rytiseehän se jos joku on jarrutellut.
Tuohon ei muu auttas kun kovemmat nopeudet. Kovissa nopeuksissa joutuu sillai kokonaan keskittymään pelkästään siihen ajamiseen. Ei noi formulakuskitkaan ajon aikana muuhun keskity kun siihen ajamiseen.Nyky autoissa kun lisäksi nuo kaistavahdit niin kuljettajan ei todellakaan pienissä 130 nopeuksissa tarvi ajamiseen keskittyä ollenkaan.
- Anonyymi
"Ei voi kuin ihmetellä ihmisiä jotka ajaa lujaa vauhtia niin että saa edellä ajavan kiinni sitten jää puskuriin roikkumaan."
Ihan näin. Vaikka hyviä ohituspaikkoja olisi, roikutaan puskurissa.
Varmaan pelottaa ajaa yksin.
- Anonyymi
ei olleet ilmeisestikään liikennekelpoisia autoja tai jarrut erittäin heikossa kunnossa eli on katsastusinsinöörin virkavirhe.
- Anonyymi
Silkalla tuurilla autoillaan. Mikään kohtuullinen turvaväli ei estä onnettomuuksia, koska ajetaan liian lujaa ihmisen havainto- ja reagointikykyyn nähden. Moottoritiellä rysähtää jo ennen kuin ehdit tajuta, mitä kilometrin päässä edellä tapahtui.
- Anonyymi
Iso turvaväli yleensä tarkoittaa kuolonkolareita. Pienet turvavälit lähinnä ruttaantunutta peltiä.
Jos siis iso turvaväli ja hetkeksi herpaantuu ajatus pois liikenteestä niin edellä ajava on saanut vauhdin jo lähelle nollaa ja tuohon sitten törmää reilulla sadan kilometrin nopeudella.
Pienillä turvaväleillä edessä ajava vaikka jarruttaa täysillä niin ei sen vauhti ehdi hidastua kuin korkeintaan 10 kilsaa ja tuonjälkeen jo takana ajavan auto turvallisesti edessäajavan pelleissä kiinni eikä tule isoja tömähdyksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iso turvaväli yleensä tarkoittaa kuolonkolareita. Pienet turvavälit lähinnä ruttaantunutta peltiä.
Jos siis iso turvaväli ja hetkeksi herpaantuu ajatus pois liikenteestä niin edellä ajava on saanut vauhdin jo lähelle nollaa ja tuohon sitten törmää reilulla sadan kilometrin nopeudella.
Pienillä turvaväleillä edessä ajava vaikka jarruttaa täysillä niin ei sen vauhti ehdi hidastua kuin korkeintaan 10 kilsaa ja tuonjälkeen jo takana ajavan auto turvallisesti edessäajavan pelleissä kiinni eikä tule isoja tömähdyksiä.Autot singahtelevat törmäyksissä mihin sattuu, joten teoriat sikseen. Autot ovat lisäksi hyvin erilaisia kevyistä kotteroista raskaaseen kuljetuskalustoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autot singahtelevat törmäyksissä mihin sattuu, joten teoriat sikseen. Autot ovat lisäksi hyvin erilaisia kevyistä kotteroista raskaaseen kuljetuskalustoon.
Kyllä tuo eka törmäys leikkaa vauhtia jo siinä määrin pois että senjälkeen jo täysin turvallista singahtaa mihin tahansa. Vaarana tuossa tietysti nuo autot jotka pitäneet reilua turvaväliä mutta eivät ole seuranneet tarkkaan liikennettä.
Nuo tulee sitten sata lasissa jonkun jo pysähdyksissä olevan auton päälle.
Pahimpia tietysti nuo isot rekat jos ne on pitäneet reilua turvaväliä. Ne ei silloin kolari tilanteessa ala vaan hellästi työntämään edelläajavaa Vaan tulevat tappavalla esimerkiksi 50 kilometrin nopeuserolla päälle.
Henkilöauto ja sen kuljettaja kokee elämänsä kiihtyvyyden. Sekunnin miljoonasosassa nollasta 50 on sisuskaluja repivä kiihtyvyys.
- Anonyymi
Aina joku ääliö roikkuu takakontissa kiinni,ei auta edes ylinopeus,hölmöläiset on tosi mulkkuja ratin takana !
- Anonyymi
Päijät hämeen alueella,
54, 12 ja 140 ihan järjetöntä kaahaamista puskurissa kiinni
kaikenikäiset kuskit.
Lahti, Orimattila, Riihimäki… ja tiestö siinä välissä.
Paikallisen tunnistaa ajotavasta.
autolla, fillarilla,
jopa kävellen ( Lahden paikallinen osaaminen) - Anonyymi
Lahti, Hollola, Kärkölä, Hämeenkoski, Mäntsälä alueella ajetaan
kuten se Tampereen kersantti, joka ajoi täysillä taksin perään.
Ajetaan OMALLA VAUHDILLA. Kun saavuttaa edelläajavan,
ei näytä mitään merkkiä, että hiljentäisi. Ei hiljennä ollenkaan.
Todella usein pitää töötätä, tai suorastaan väistää sivukaistalle,
jotta takanatullut voi jatkaa hiljentämättä YLINOPEUTTA.
Varsinkin nuorison suosiossa.
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000010491449.html
Lievimmillään työntämistä, liian usein kiusaamista, pitkät päällä tullaan perään. - Anonyymi
Saisi poliisit sakottaa puskurissa kiinni ajavia. Joudun usein menemään bussipysäkille päästämään ohi - ohituspaikkoja oli, mutta mieluummin istui melkein puskurissa kiinni. Raivostuttavia ihmisiä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Oma vikas luuletko saatana että toi takana ajava rupeaa liikennesääntöjä rikkomaan ja ylinopeutta ajamaan sun takia?
Eikä se saatana rupea alinopeuttakaan sun takia ajamaan. Joten omaa syytäs. tuo on jos joku roikkuu takapuskurissa kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma vikas luuletko saatana että toi takana ajava rupeaa liikennesääntöjä rikkomaan ja ylinopeutta ajamaan sun takia?
Eikä se saatana rupea alinopeuttakaan sun takia ajamaan. Joten omaa syytäs. tuo on jos joku roikkuu takapuskurissa kiinni.Jo se takapuskurissa roikkuminen on liikennesääntöjen rikkomista.
On takapuskurissa roikkujan ihan oma syy, jos hän saa siitä sakot! - Anonyymi
Ajelin lapissa samanlaisella turvavälillä kuin etelässä ja niinhän siinä kävi että sain poliisit perään.
Reilu 700€ sakkoa tuli, virkaintoinen nuorempi konstaapeli olisi halunnut rangaista törkeällä kriteerillä joka olisi meinannut korttia hyllylle, mutta vanhempi toppuutteli.
Eli teillä joilla vähän liikennettä on eri laki kuin teillä joilla paljon liikennettä.
- Anonyymi
Ihmisten keskittymiskyky on kadonnut totaalisesti. Reaktiokyky on oudosti hidastunut ja aivotoiminta hiipuu. Jotain tyhmentävää lienee joko juomavedessä tai hengitysilmassa. Tämän voi huomata joka paikassa.
- Anonyymi
Sä olet ilmeisesti sen ottanut koska aivokapasiteettisi ei enää riitä päättelemään mikä on tehnyt ihmisten aivoista mössöä.
Meille jotka ei ole sitä ottaneet on aika helppo päätellä mikä tämän tilanteen aiheuttaa että enemmistöstä on tulossa aivottomia idiootteja.
- Anonyymi
auto etenee 22 metriä sekunnissa 80 nopeudella, eli monelta eaktio kyky ei piisaa,
- Anonyymi
Kyllä se edellä ajava jarruttelijakin etenee vaikka heittäs lossit lukkoon.
"Jos ajat 80 km/h nopeudella kuivalla asfalttitiellä tarvitset pysähtymiseen liki 50 m matkaa ja noin neljä sekuntia aikaa. Lumisella tiellä tarvitset pysähtymiseen 80 km/h nopeudesta lähes 50 m pitemmän matkan ja aikaa kuluu noin neljä sekuntia enemmän kuin kesäkelillä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se edellä ajava jarruttelijakin etenee vaikka heittäs lossit lukkoon.
"Jos ajat 80 km/h nopeudella kuivalla asfalttitiellä tarvitset pysähtymiseen liki 50 m matkaa ja noin neljä sekuntia aikaa. Lumisella tiellä tarvitset pysähtymiseen 80 km/h nopeudesta lähes 50 m pitemmän matkan ja aikaa kuluu noin neljä sekuntia enemmän kuin kesäkelillä."Tuossa on lisäksi tuo efekti että kun ajaa jumalattoman lähellä edelläajavaa niin kyllä siinä skarpimpana seuraa liikennettä. Harvemmin sitä tuijjottaa sitä edelläajavaa. Useimmiten katselee edessäolevan auton ikkunoiden läpi sen edessä olevaa liikennettä.
Ja kun on skarppina niin tietysti aloittaa jarrutuksen jo paljon aikaisemmin kuin tuo edelläajava joka pitää reilua turvaväliä mutta ei niin skarppina seuraa edessä olevaa liikennettä.
- Anonyymi
Kaikkiin uusiin autoihin pitäisi määrätä pakolliseksi mukautuva vakionnopeudensäädin. Ja perässä roikkujat kannattaa päästää ohi tiputtamalla nopeutta, ne ei opi kuitenkaan...
- Anonyymi
Ei se aina auta se vauhdin pudottaminen, jotkut roikkuu edelleen takapuskurissa.
- Anonyymi
Todellakin ajavat liian lähellä lähes kaikki. Tällainen ketjukolari on hemmetin hyvä opetus.
- Anonyymi
Jos joku tulee takaa liian lähelle niin sitten hidastetaan vauhtia. Turvaväliä taaksepäin ei itse voi valita joten muutetaan nopeus toisen valitseman turvavälin mukaiseksi.
Näin teen aika usein 50 km/h rajoituksessa taajama-alueella. Muuten mittarissa mulla on 55 mutta kun tulee perskärpänen roikkumaan niin ensin putoaa tasan 50 mittariin. Jos ei pian usko ja pidennä väliä niin sitten mittariin 47 km/h ja körötellään. Kun turvaväli kasvaa niin sitten nostetaan vauhti takaisin mittari 55:een.- Anonyymi
Melko varmasti takana tulija provosoituu. Vetää lämä tiskissä ohi tuonjälkeen vetää lossit lukkoon keulan edessä nousee autosta ja alkaa kaivamaan rengasrautaa takakontista.
Pitää olla riittävän isot "raamit" mikäli harrastaa tuollaista. Ei noi läheskään kaikki autoilijat ole lainkuuliaisia ihmisiä jotka ei missään olosuhteissa käytä raakaa väkivaltaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melko varmasti takana tulija provosoituu. Vetää lämä tiskissä ohi tuonjälkeen vetää lossit lukkoon keulan edessä nousee autosta ja alkaa kaivamaan rengasrautaa takakontista.
Pitää olla riittävän isot "raamit" mikäli harrastaa tuollaista. Ei noi läheskään kaikki autoilijat ole lainkuuliaisia ihmisiä jotka ei missään olosuhteissa käytä raakaa väkivaltaa.Ei ole ollut ongelmana aggressiiviset kuskit vaan perässäroikkujat. Niihin tuo 50 mittarin mukaan ajaminen tuntuu auttavan eli ymmärtävät yskän. Tällä tiellä on myös 40 km/h pätkiä ja joskus joku vanhus ajaa koko matkan neljääkymppiä.
Vilkkaasti liikennöidyillä teillä ei kukaan tule autosta ulos hillumaan kun on liikaa näkijöitä koko ajan. Ikävää varmaan sinun kannaltasi että perässä roikkuminen ei saakaan edellä ajavaa rikkomaan nopeusrajoituksia vaan päinvastoin hidastaa menoasi.
Lahden moottoritiellä on kyllä nähty ja koettu kaikenlaista. - Anonyymi
Tuon nopeuden muutoksen olen kyllä huomannut.
Monesti olen saavuttanut edessäajavan ja valmistaudun ohitukseen.
Edessäajava lisääkin kaasua siinä 1s turvavälin kohdalla, no ajattelen siinä ettei ohitusta tarvitsekkaan kun menohaluja löytyi ja höllennän vähän kaasua, no niin tekee edessäajavakin turvavälin ollessa edelleen 1s.
Kun höllennän lisää kaasua niin turvaväli pysyy edelleen siinä 1s hujakoilla.
Siis mitä hittoa, edessäajava torppasi ohituksen ja rankaisee kun yritin ohittaa pudottamalla nopeutta.
Tällaisessa tilanteessa auttaa sellainen äkkikiihdytys ja monesti siten että siirryn pientareelle jotta edessäajava ei huomaa kiihdytystä ja ohitan yllättäen.
Monesti yrittävät vielä kiidyttää rinnalla mutta kun vauhtiero on minun puolella pääsen ilman julmettua ylinopeutta ohi.
Eli peiliinkatomisen paikka, oletteko itse niitä nopeuden veivaajia ja ohitusten estäjiä?
- Anonyymi
Liikkuvan poliisin yksi keskeinen homma oli seisoa valtateillä tutkapistooli kourassa, ja mittailla autojen nopeuksia.
Vuoden 2014 alussa valtateillä autoillut Liikkuva poliiisi lopetettiin. Puskissa tutkaaminen loppui kuin seinään. Vanhanaikaisten tutkamiesten hommat annettiin pömpelikameroille.
Kaikkineen ei ole noiden tarpeettomaksi käyneiden autoilevien ajomiesten lopettaminen näkynyt liikenneturmatilastoissa lainkaan. Joku yksittäinen 6 auton peltikolari tai talvinen ketjukolari ei muuta tilaston tietämiä lukemia minnekään. - Anonyymi
Lahden suunnassa asuvat pahimmat pissapäät. Perjantai on perinteinen kolaripäivä aina Mäntsälään asti. Onhan se kiva aloittaa kesälomakin pikku kolarilla. Auto lunastukseen ja matkustajat paikattaviksi.
- Anonyymi
Kumminkin näin autoilevana jonkun kerran kohdannut hirven metsävälilläkin ja kyllä kerkee reagoida jos on normi ajokunnossa,tuossa kohtaa oli vielä näkyvyyttäkin??? nooh meitä ajoluvan omaavia on nykyään suht paljon jolla se känny on toisessa räpylässä aika usein varsinkin matka-ajossa. olisko nyt ollut semmonen juttu?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kumminkin näin autoilevana jonkun kerran kohdannut hirven metsävälilläkin ja kyllä kerkee reagoida jos on normi ajokunnossa,tuossa kohtaa oli vielä näkyvyyttäkin??? nooh meitä ajoluvan omaavia on nykyään suht paljon jolla se känny on toisessa räpylässä aika usein varsinkin matka-ajossa. olisko nyt ollut semmonen juttu?
Taas joku paviaani yrittää päteä!🤣🤣🤣
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:
Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.3101970Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa
Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt1321961Pääsit nainen todella
lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t1211846Mopomiitti onnettomuus
Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä811730- 361638
- 721338
YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille
"Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https911078- 231075
Olen miettinyt sinua tänään
Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että221032Vieläkö pidät minusta
Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.100958