Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6667
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin,+entä+se+Porilainen+nuorisojoukko.
Mikähän+oli+sitten+motiivi.
15.04.2020 23:48
Olen+lukenut+tuon+Eevan+tyttäret+ja+Utrion+muitakin+kirjoja.
Juuri+naisnäkökulmasta+hänen+kirjansa+ovat+mielenkiintoisia.
Myös+historiallinen+tausta+on+vaikuttava.
15.04.2020 23:42
Voi+että,+sait+hymyn+huulille.+Olen+aina+ollut+empivä+milloin+käytetään+n:ää+ja+milloin+ämmää.
Viisaat+kertovat+katsomaan+kantasanaa.
Olet+varmaan+oikeassa.
15.04.2020 23:37
Oleellistahan+on+se,+ettei+ole+kontakteja+muihin+ihmisiin,+eikä+rasita+mökkikunnan+terveydenhuoltoa.
Itse+olen+mökillä+ollut+viikon,+kuten+aina.+Itselläni+on+noin+16+km+kotio,+ruokakauppaan+,+terveyskeskukseen,+omaan+kotikuntaani.
Mökkikuntani+palveluihin+on+noin+kaksinkertainen+määrä.+Joten+aina+olen+käyttänyt+kotikunnan+palveluja+muutenkin.+Eli+ihan+sama+olenko+kotona+vai+mökillä+aina+kotikuntani+palveluja+käytän.
Nytkin+olen+2+viikkoa+ihan+yksin,+kissan+kanssa,+ruokaakin+on.
Eli+on+sama+olenko+kotona+vai+mökillä.
Vain+rakennusluvan+hakemisessa+ja+rakennuksen+hyväksymisessä+mökkikuntaani+tarvitsin.+Josta+kiitos+heille.
15.04.2020 22:02
Ei+se+aina+ole+huvin+vuoksi.
Muutamia+vuosia+sitten+oli+paljon+hirvikolareita.+Kanta+oli+riistäytynyt+liikaa.
Kaikkien+metsäneläinten+metsästäminenhän+on+meillä+säännöstely.
Toisaalta,+jos+syöt+hirveä,+syöt+luomua.
15.04.2020 21:35
Riippuu+ihan+tapauksesta.
Jos+on+paatunut+rikollinen,+joka+on+vapauduttuaan+valmis+jatkamaan+rikollista+uraansa,+säälin,+mutta+en+sympatisoi.
Sitten+sellaiset,+jotka+katuu+tekemisiään+ja+haluaa+muuttaa+suuntansa.+Heitä+pitää+auttaa+ja+nostaa.
15.04.2020 21:20
Nuorenpana+luin+paljonkin.+Kirjasto+on+aina+ollut+lempipaikka.
Sitten,+kun+jäin+eläkkeelle,+lukuharrastus+rajoittui+talvikauteen,+kun+olen+kaupungissa.
Vähemmälle+jää+täällä+maalla+ollessa,+kun+on+niin+paljon+muuta.
Kirjat+avartavat+elämännäkemystä.
15.04.2020 19:09
Tervehdys+kaikille.
Tuossa+aamupäivällä+luin+kommenttejanne.
Mietiskelin+siinä,+että+niistä+päätellen,+olette+hyvin+selvinneet+tästä+kontaktien+välttämisestä+huolimatta.
Kaipa+se+elämänkokemus+auttaa+meitä+yli+70-vuotiaita.
Itse+en+yksin+olemista+pidä+pahana,+välillä+nautin+siitä.
3+perheenjäsentäni+oli+tuolla+alamökillä.+Pojan+vävy+vaihtoi+autooni+kesärenkaat.
Ennen+vaihdoin+aina+itse,+mutta+nuo+polvet+ovat+ruvenneet+kenkkuileen,+niin+delegoin+nuoremmille+ja+mielellään+ne+mummua+auttaa.
Kolmena+aamuna+on+ollut+lumi+maassa,+sulaen+päivällä.+4joutsenta+käynyt+katsomassa+kotijärveä,+vaan+jäässähän+tuo+vielä+on.
Välillä+katsellut+noita+koronauutisia.+Kovin+on+joillakin+ihmisillä+vaikeaa+tuo+kotona+oleminen.
Ei+ole+ihmekään,+kun+sanoivat+esim.,+että+Pariisissa+asuvat+pienissä+asunnoissa,+yksiössäkin+saattaa+olla+neljä+ihmistä.
Nyt+ollaan+kaksi+viikkoa+kissan+kanssa+kahden,+ruokaakin+on+niin+paljon,+ettei+tarvi+ainakaan+yhtä+kertaa+enempää+käydä+kaupassa.
15.04.2020 16:50
Ajatellaan,+että+saat+haavan+sormeesi,+eikä+veressäsi+ole+ollenkaan+ns.+hyytymistekijöitä.
Mitä+sitten+tapahtuu?
Ei+se+veri+pysy+juoksevana+vain+tietyissä+paikoissa,+kyllä+se+samanlaisena+kiertää+koko+elimistössä.
Esim.+ennen+leikkaukseen+menemistä+pitää+omegojen+syönti+lopettaa,+en+nyt+muista+kuinka+kauan+ennen,+samoin+verenohennuslääkkeiden.
Juuri+vuotoriskin+vuoksi.
09.04.2020 00:23
Tokihan+veren++hyytymistekijöilä+on+tekemistä+haavojen+parantumiselle.
Jos+haavat+vain+vuotaa+eikä+vuoto+hyydy.
Sen+sairauden+nimi+on+hemofiilia.
08.04.2020 22:28
K-vitaami+on+se,+joka+vaikuttaa+veren+hytymistekojöihin.
08.04.2020 21:43
Kissani+ei+ole+linnuista+välittänyt+koskaan.
Kissojen+linnunpyynti+suomessa+ei+ole+oleellinen+lintujen+häviämiseen.+
Suurempi+tuho+on+oravien+tuottama.+Ne+asuvat+puussa+ja+käyvät+linnunmunavarkaissa,+eivät+kissat+kiipeille+puissa+,+kun++vaan+silloin,jos+niitä+joku+uhkaa.
Pikkulintujen+häviämiseen+suurin+syy+on+etelässä+ruuaksi+pyydätty+lintumäärä.
Pääskysen+pesän+kilohinta+on+tuhansioa+euroja.
Syy+pitäisi+laittaa+sinne,+missä+se+on.
08.04.2020 21:39
Tervehdys+täältä+mökiltä.+Tänne+nyt+muutimme+kissan+kanssa.
5tuntia+touhusin,+että+sain+muuttoni+järjestykseen.+Pääsääntöisesti+asun+täällä+puoli+vuotta.
Käyskentelin+kalamajalla+ja+alatalolla.+Alatalolla+ollessani,+joutsenpari+tuli,+no+järvi+vielä+jäässä,+joten+he+menevät+muualle+,+mutta+palaavat,+kun+on+sula.
Kissa+on+riemuissaan,+kun+saa+ola+ulkona.
Linnut+laulavat.+Sauna+lämpiää.+Tämä+maalaisarki+on+minun+onneani.+Tässä+minä+viihdyn.
On+sitä+ollut+aikanaan+muutakin+touhotusta,+jota+en+enää+kaipaa,
Toivon+että+te+kaikki+jaksatte+tämän+korona-ajan+läpi+kulkea.
Jaksamista+teille+kaikille,+niinhän+sitä+sanotaan,+että+paistaa+se+sinne+risukasaankin.
08.04.2020 20:33
Siirryin+pari+vuotta+sitten+käyttämään+nestemäisiä+pesuaineta,+koska+sanottiin,+ettei+niissä+ole+sitä+zeoliittia,+joka+koneitakin+rasittaa.
Katson+aina,+että+on+hajusteetonta.+En+itsekkään+tykkää+niistä+voimakkaista+hajuista.
08.04.2020 19:46
Hoivakodeissa+on+iäkkäitä+ja+huononpikuntoisia+ihmisiä,+ovat+suuremmassa+vaarassa.
Superin+puh.johtaja+sanoi,+että+hoitajilla+ei+ole+ollut+käytössään+asianmukaisia+suojavarusteita,+joten+hoitajien+mukana+korona+on+sisään+päässyt.
Työnantajan+kuuluu+pitää+huolta+siitä,+että+tarvittavat+välineet+ovat+käytettävissä.
07.04.2020 23:07
Vai+juhlapäivät,+Voi+helskutti+sentään.
Eivät+varmaan+ehdi,+eivätkä+jaksa+kovinkaan+paljon+loistella.
07.04.2020 17:01
No+mutta,+ei+teitä+kukaan+vihaa,+älkää+ny!
Juu,+mutta+se+on+sillai,+että+kuuluvat+siellä+uudella+maalla+ja+varsinkin+Stadissa+nostelevan+kaikenmaailman+tukiaisia,+niin+paljon,+ettei+yhteensä+muualla+maassa.
Juu,+ja+viimeisen+neljän+vuoden+aikana+saaneet+puolet+tierahoistakin+sinne.
Juu,+ja+katollakos+aioitte+ruokanne+tuottaa+vai+peräti+asfaltilla.
Ei+enää+ruokaa+Stadiin!+Hoitakoot+itse+asiansa!
Nooh,+on+se+hyvä,+että+päästävät+ne+ruokarekat+sulkujen+läpi+sinne,+ettette+nälkään+kuole.
07.04.2020 14:20
Kiitos+linkistä.
Hyvä,+että+tätäkin+asiaa+nostetaan+julkisuudessa+esille.
Itsekin+pääsääntöisesti+olen+puolet+vuodesta+tässä+pikkukaupungissa+ja+toisen+puolen+mökillä.
Myös+välillä+oleskellen+vanhalla+kotitilalla+ja+talvella+myös+toisessa+kaupungissa+jonkin+verran.
Mökki+tosin+on+niin+lähellä,+että+käytän+kotikuntani+palveluita.
07.04.2020 13:39
Tässä+jo+päivänä+muutamana+autoa+pakkaillut.
Huomenna+muutan+mökille.
Siellä+sitä+riittää+touhua,+yhtä+jos+toistakin.+Talviteloilla+kun+ovat+olleet+mökit.
Saapi+kuunnella+linnun+laulua.+Katsella,+koska+jäät+lähtee,+kuikat+ja+joutsenet+ja+kurjet+tulevat.
Koivut+tulevat+hiirenkorville,+Kevään+kukat+alkavat+nostaa+päätään.+Pörriäiset+surista.
Se+on+onnea+se,+ainakin+minulle.
Ja+kissa+riemuitsee,+kun+pääsee+hiirijahtiin.
07.04.2020 13:04
exä,+miksi+vähättelet+itseäsi.+Ei+palvelijan+työssä+ole+mitään+vähättelemistä.
Siivoojat,+kaupan+työntekijät,+roskakuskit,+mistään+ei+tulisi+mitään+ilman+heitä.
Hukkuisimme+roskaan+ja+paskaan,+emmekä+saisi+edes+ruokaa.
07.04.2020 12:45
284 / 334