Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6296
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kakspiippunen+juttu.
Sudethan+metsästettiin+sukupuuttoon+täällä,+siks+ne+ei+ole+ketään+ihmistä+100vuoteen+tappanut.
Kun+vaan+kanta+pysyisi+sellaisena,+että+metsässä+asuisivat+ja+ruoka+riittäisi.
20.02.2020 19:11
Samoin.
20.02.2020 18:57
Vähän+menee+vissiin+nimikkeet+sekaisin.+
Itse+kun+ajattelen+lähinnä+sairaanhoidolliselta+kannalta.
+Toisaalta,+sehän+on+kotihoidon+yksi+osa.
Lähihoitajan+koulutukseen+sisällytettiin+erilaisia+alueita,+silloin+kun+uudistus+tehtiin.+Ei+se+ollut+mikään+kodinhoitajien+ja+perushoitajien+yhdistelmä+vaan+koko+koulutus+uudistettiin.++Tuosta+linkistä+näkyy+mitä+alueita+siihen+yhdistettiin,+joista+kaikista+on+koulutuksessta+suuntautumisjaksot.
Lähihoitajakoulutus+ei+todellakaam+ole+mitään+epämääräistä+piikatyötä.
https://www.omnia.fi/opiskelijansivut/ammatilliselle-opiskelijalle/ammatilliselle-perusopiskelijalle/opetussuunnitelmat-lahihoitaja
20.02.2020 18:07
Etkö+voi+soittaa+ja+kysyä.
Täällä+ainakin+saa+tulokset+samalta+hoitajalta,+joka+antaa+vastaanottoaikoja.
Itsekin+soitin,+myöhemmin+ne+oli+kyllä+tullut+omakantaan.
Olisitko+sitä+mobiilivarmennetta+avatessasi+painanut+vahingossa+jotain,+jotta+sinne+tuli+esto.
Tuli+mieleen.+Ennen+menin+suoraan+pankkitunnuksilla+itse,+sitten+kerran+en+päässytkään.
Ihmettelin+aikani+mikä+on+tullut.
Sitten+huomasin,+että+yläreunaan+oli+tullut+valinta.+Mobiilivarmenne/pankkitunnus.
Eli+ensin+piti+valita,+ennen+kun+meni+tunnus+ja+salasana+läpi.
20.02.2020 15:48
Muutama+päivä+sitten+luin+tuosta+asiasta.
Kyllä+vähän+mielessäni+hämmästelin,+että+ei+ole+rahasta+pulaa+yhtään+tässä+valtakunnassa.+Riippuu+vaan+siitä,+mihin+sitä+halutaan+laittaa.
Sudet+kuuluu+metsään,+ei+ihmisten+pihoihin+ja+karjalaitumille.
Mitenkähän+nuo+susiviisaat+aikovat+sen+sitten+susille+kertoa,+että+yhteistyötä+pitäisi+parantaa.
En+oikein+ymmärrä+tuota+uhanalaishokua,+kun+susia+on+Venäjällä,+Kanadassa,+Alaskassa
pilvin+pimein.
20.02.2020 15:25
Elämässä+on+paljon+muitakin+nautintoja,+kuin+rakastaja+ja+mistäs+Sinä+luulet+minun+rakastajieni+lukumäärän+tietäväsi.
Enkä+taatusti+kerro+täällä,+en+rakastajistani,+enkä+naimisistani.
20.02.2020 15:19
Mulla+on+yksi+poika+52v.
Muutama+vuosi+taapäin+satuin+saamaan+vatsavaivoja,+kun+oltiin+yhtä+aikaa+möillä,+joita+olin+saanut+silloin+tällöin.
Poika+siitä+hermostui+heti+ja+alkoi+jankuttamaan.+Sitten+tilaat+lääkärin+ja+meet+tutkituttaan,+taikka+minä+tilaan+ja+vien+sut+sinne.
No+kävin,+onneksi+ei+vakavanpaa.
Joskus+aina+kurillani+sanon,+kun,+jostain+tulevista+suunnitelmista+puhutaan,+että+jos+sitten+elossa+olen.
Heti+tulee,+mitäh,+onko+sulla+jotain+vaivaa?+Niinpä+en+vaivoistani+paljon+valittele.
Samanlainen+haloo+nousee,+jos+en+saman+päivän+aikana+vastaa+puheluun+tai+´´vatsappiin´´.
Jonkun+kerran+jääny+eteiseen+taskuun+känny,+etten+ole+hälytystä+kuullut.
20.02.2020 14:19
Kodinhoitaja+oli+ennen+ammattinimike,++olivat+hyviä+vanhusten+auttajia.
Lähihoitajanimike+ei+liity+kodinhoitajaan.
Vaan-apuhoitaja-perushoitaja-lähihoitaja.
Nykyisin+lähihoitajilla+on+suuntautumisjakso,+esim.+vanhukset.+mielenterveys.+vammaiset,+lapset.
Kun+laitospaikkojen+alasajo+alkoi,+alettiin+hehkuttamaan+kotona+asumista,+joka+sinänsä+on+ihan+hyvä+tavoite,+jos+se+apujen+avulla+toimii.
Mutta+sekin+idea+on+mennyt+överiksi,+kun+laitoshoitokuntoiset+ihmiset+ovat+pitkiä+aikoja+yksin+kotonaan+oman+ennensa+nojassa.
Kotihoitaja+ei+ole+virallinen+nimike.
20.02.2020 14:00
No+jos+päin+naamaa+sanotaan,+että+on+aika+tehdä+kuolinsiivous,+kyllä++se+selvä+viittaus+on,+että+kuolemaa+toivotaan.+Ihan+siivous-sana+olisi+riittävä+asian+ilmaisemiseksi.
Tottamooses+nurkkien+siivoominen+ja+turhan+tavaran+raivaus,+on+aina+paikallaan.
Mutta+itse+ymmärsin,+että+aloituksen+poitti+ei+ollutkaan+käytännön+toimissa,+vaan+siinä+miehen+äidin+kohtelussa.
Sitäpaitsi+asiat+voi+esittää+niin+monella+eri+tavalla.
20.02.2020 13:30
Sehän+se,+kun+tieto+ei+mene+sinne+minne+pitäisi.
Eikä+silloin+kuin+pitäisi.
Tuo+laitospaikkojen+alasajo+alkoi+jo+yli+20+vuotta+sitten,+Ruohonjuuri-ihmiset+kyllä+näkivät,+mihin+ollaan+menossa.+Nyt+siihen+on+tultu.
Ei+siihen+aikaan+ruohonjuuritason+ihmisiä+kuunneltu.+Nyt+näyttää+sekin+asia+alkaneen+muuttua+ja+hyvä+niin.
19.02.2020 22:17
Käsitykseni+mukaan+se+on+Valvira.
19.02.2020 18:05
Hyvä+maissii,+juuri+noin.
Vanhuspalvelulaki+on+kattava,+kunhan+sitä+vaan+noudatetaan.
Lisäksi+kunnissahan+on+myös+vanhuspalveluneuvosto,+jonka+tehtävä+on+edistää+ja+vaikuttaa+iäkkäiden+hyvinvointiin.
Ei+tarvita+lisää+norsunluutornissa+istujia.
19.02.2020 15:32
Johan+on+miniä.+
Mutta+jos+omasta+mielestään+puhui+järkipuhettä,+miksi+sitten+kielsi+kertomasta+miehelle.
Pelkäsikö+ehkä,+ettei+mies+ole+samaa+mieltä+tuollaisesta+käytöksestä+äitiään+kohtaan.
Hyvä,+kun+käskit+lähteä,+niin+minäkin+olisin+tehnyt.
En+osaa+kuvitellakaan,+että+oma+miniäni+tulisi+tuollaisia+puhumaan.
Kyllähän+sitä+tavaraa+elämän+matkalla+kertyy.+Poiskin+olen+vienyt+paljonkin,+mutten+myöskään+tekisi+sitä+kenenkään+käskystä.
On+paljon+fiksumpiakin+tapoja,+ennakoida+tulevia+asioita+ja+toimia+yhdessä,+hyvässä+hengessä,+mutta+tulla+nyt+komentelemaan+kuolinsiivouksen+tekoon,+ei+hyvä+tavaton.
19.02.2020 14:01
Aamusella+läksin+kipittämään+hammashoitajalle.
Ihan+mukava+ilma,+15+minuutissa+reippaasti+kävelin+terkkariin.
29,10+euroo+näyttää+lasku+olevan.
En+muista,+että+tähän+aikaan+vuodesta+olisin+nähnyt+vihertäviä+nurmia.+Lumet+ovat+sulaneet,+vähiin+päihin.
Lueskelen+aina+välillä+kirjaa.+Nyt+on+meneillään+tuollainen,+mikä+kertoo+1600-+luvun+pariisilaisten+kolmen+naisen+elämästä+ja+elämänpiiristä.
Markiisitar,+kurtisaani+ja+nunna.
19.02.2020 13:47
´´+Vieneet+etusi´´+mitä+höpötät?
En+myöskään+kaipaa+ilmaista+hammashoita,+enkä+tiedä+mitä+on+Issi.
19.02.2020 12:22
Kaihi+voi+tulla+vaan+toiseen+silmään+tai+molempiin,+yleensä+tulee+molempiin.
Saattaa+edetä+eri+tahtia+silmissä.
65-69+vuotiaista+noin+puolelle+tulee+kaihi.+85-vuotiaista+luku+on+jo+yli+70%.
Ei+siis+välttämättä+tule+kaikille.+(Lehdestä+luettua.)
19.02.2020 12:18
Tilanne+ei+ole+ollut+ikinä+tämän+kummempi.
Kun+olin+nuorenpana+hoitajana+vanhustenhoidossa+noin+40+vuotta+sitten,+piti+vanhusten+vaippojen+kulutusta+laskea,+kun+ei+ollut+rahaa,+piti+säästää.
18.02.2020 22:57
Miks+ihmeessä+tuota+politiikkahaukkumista+pitää+sotkea+joka+ketjuun.
18.02.2020 21:31
Täällä+on+jo+olemassa+sovellus,+jolla+saa+yhteyden+hoitajan+vastaanotolle.
Itsellä+ei+isompia+tarpeita+ole+vielä+ollut,+mutta+on+mulla+tallessa+se+miten+se+ladataan,jos+tarve+tulee.
18.02.2020 18:12
Jotenkin+ne+perheet+oli+ennen+vakaampia+vai+kuvittelenko+vain.+Kun+oli+isä+äiti+ja+heillä+yhteiset+lapset.+No+olihan+niitä+sota-ajan+traumoja.
Nyt+on+kovin+kirjavia+nuo+perhekunnat.
Nykyään+huomaa,+että+sekoitetaan+alakuloisuus,+tilapäiset+vastoinkäymiset,+mielenterveysongelmiin.+
Esim,+nämä+ns.+julkkisten+ulostulot.
Ihmiset+unohtavat+liian+usein+sen+tosiasian,+joka+kommentistasi+tulee+esiin,+että+kun+yksi+ovi+sulkeutuu,+niin+toinen+avautuu.
Itsekin+tässä+jo+odottelen+kevättä,+että+pääsee+tosi+hommiin.
Taitaa+olla+jäätilanne+tosiaan+niin+huono+monella+paikkakunnalla,+ettei+kannata+pilkille+mennä.
No+kohta+pääsee+veneellä+kalaan.
18.02.2020 16:01
284 / 315