Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6659
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tämä+aloitus+ei+ole+politiikoista,+eikä+veronmaksajista,+niitä+on+palstalla+varmasti+kaikkien+tarpeisiim+riittävästi.
05.02.2020 15:38
Enpä+ole+ennen+kuullutkaan,+että+eri+lintulajit+noin+risteytyvät.
Noita+pyitä+on+meilläkin+mökillä.
Kerran+hämärällä+oli+metsän+puoleisella+terassilla+ja+yht´äkkiä+iso+parvi+lähti+metsästä+miltei+vierestä.+Että+säikähdin.
Niinhän+se+on+luonnossa,+että+toinen+on+toisen+ruoka.
05.02.2020 15:04
Nuoripari+tiesi,+minkä+kirjan+haluan,+niinpä+oli+paketissa+tuo+Helena+Telkänrannan,+Matka+kissan+mieleen,+uusinta+tutkimusta.
Kissaihminen+kun+olen.
Kyllä+se+luettua+tuli+heti,+paljon+on+vanhoja+luuloja+kissastakin+olemassa.
Jo+sen+velikin+luki.+Kesällä+taas,+kun+mökillä+väkeä,+voi+lukijoita+lisääkin+tulla.
05.02.2020 14:59
Tuo+muutolintujen+pyydystäminen+on+kyllä+surullista.
Itsekin+olen+nähnyt+värivikaisia+variksia,+valkoista+siellä+missä+pitäisi+olla+mustaa.
Oravia+näkyy+olevan+joka+puolella.+Söpöjähän+ne+ja+luontoon+kuuluu+siinä+missä+muutkin+eläimet.
Ikävä+puoli+on+se,+että+hävittävät+pikkulintukantaa.
En+tiedä+tuosta,+että+suosivatko+jotkut+lajit+tiettyjä+hyönteisiä,+vai+kelpaako+kaikki+ötökät.
Eipä+tässä+enää+kauaa,+kun+saa+mustarastaan+laulua+kuulla.
05.02.2020 14:50
Piti+ihan+kolme+varttia+torkutella+kisu+kainalossa,+kun+piti+aikaisin+aamulla+lähteä+labraan.+20+minuutin+kävely+sinne+vaan+on.
Tuli+mieleeni+tuosta+Kiasmajutusta+yksi+näyttely.
Oli+markka-aika,+taidenäyttelyssä+100+000+markan+palkinnon+sai+tilataiteeksi+sitä+kai+nimitettiin,+iso+kasa+tyhjiä+maitopurkkeja.
Sen+jälkeen+oli+viikkokausia+paikallislehden+yleisönosasto+täynnä+mielipiteitä,+eikä+ne+juurikaan+ylistäneet+valintaa.
Demeter+tuosta+puunkaadosta+puhui.+Tuli+mieleen,+kun+kotitilalla+pihassa+oli+erittäin+isoja+koivuja,+joita+ei+itse+voitu+kaataa,+kun+oli+rakennusta+ja+sähkölinjaa+vierellä.
Metsurilla+oli+jotain+erikoistyökaluja,+homma+hoitui+hujauksessa,+eikä+maksanut+paljoa.
05.02.2020 14:39
Ei+kai+heitäkään+joka+perheessä+ole+kymmentä+jäsentä,+vaikka+lapsia+on+toki+enemmän,+kuin+meillä+keskimäärin.
05.02.2020 14:18
Olen+sanonut+jälkeen+jääville,+että+mahdollisimman+pienimuotoiset+sitten,+kun+se+aika+tulee.
On+jo+kymmeniä+vuosia+siitä,+kun+potilaani+siunaustilaisuudessa+olin+vain+minä,+pappi+ja+kanttori.+Se+oli+pian+ohi,+se+tilaisuus.
Omaisia+ei+ollut+koskaan+näkynyt,+oli+iäkäs+pitkäaikaispotilas.
Kaksi+jotain+veljenlasta+sitten+jälkeenpäin+ilmaantui+jostakin,+eipä+ollut+mitään+perittävää.
05.02.2020 14:16
Aikoinaan,+kun+kaverini+talo+oli+metsän+keskellä,+tuli+lintuja+syötettyä.+Säkkikaupalla+meni+jyviä,+monta+pötköä+rasvaa.
Siivottavaakin+piisasi.
Kissa+piti+hiirikansan+loitolla,+mutta+varpushaukka+yritteli+joskus+onneaan+koittaa.
Sitäkin+tässä+olen+ihmetellyt,+kun+toistuvasti+näkee+sanomista,+ettei+ole,+kun+haukkumisaloituksia+ja+haukutaan+tasoa.
Sitten+kun+tekee+tällaisen+toisenlaisen+aloituksen,+ei+kiinnosta.
Vain+haukkumisaloitukset+ja+poliittiset+aloitukset+(jotka+nekin+usein+menevät+haukkumiseksi)+kelpaavat.
05.02.2020 13:48
Nyt+menin+kyllä+ihan+ulalle.
En+ole+kertonut+olevani+mikään+syyllinen,+enkä+ole+tuon+Gretan+touhuista+ollut+juurikaan+kiinnostunut.
Ei+minulle+muutenkaan+tule+uniin+se+mitä+täällä+keskustellaan.
Olisi+kiva,+jos+selventäisit,+mitä+tarkoitit+.
04.02.2020 19:56
Nyt+Sinä+Pertikki+liioittelet.
50+vuotta+sitten+olin+20-vuotias,+en+muista+koskaan+kuulleeni+arkikielessä+enkä+sen+aikaisissa+tiedotusvälineissä+kuulleeni+sanaa+ilmastonmuutos,+ilmastommekin,+kun+oli+kutakuinkin+hiilineutraali+siihen+aikaan.+Niin,+että+mitä+heidän+olisi+pitänyt+tehdä.
No+jos+eivät+olisi+tätä+hyvinvointivaltiota+rakentaneet,+emme+mekään+tässä+ehtisi+valittaa,+kun+pitäisi+leipäänsä+jostakin+repiä.
Maapallo+ei+ole+100-200+vuoden+päästä+asumiskelvoton.+Elämä+on+selvinnyt+pahemmastakin.
Jos+lämpötila+on+noussut+tuon+parikin+astetta,+niin+toki+on+paljon+sopeutumista+täytynyt+tapahtua.+Saattaisi+olla+eri+maailmanjärjestys+kaikkialla.
Lajeja+häviää+ja+uusia+tulee+tilalle.
04.02.2020 18:31
No+nyt+se+Väyrynen+perustaa+ruotsinkielisen+paikallisyhdistyksen+kepuun.
04.02.2020 16:15
Kävin+siinä+iltapäivälenkillä.+Vähän+tuo+toimem+polvi+kiukutteli,+mutta+laitoin+Voltarenia+ja+tukisiteen,+niin+sitten+taas+asettui.
Ei+vissiin+oikein+tuo+kaasujalka+tykännyt+tuosta+pisemmästä+ajomatkasta.
Tuossa,+kun+noita+kommentteja+olen+tutkaillut,+niin+taitaapa+olla+pienempi+joukko+täälläkin,+kellä+ei+nivelvaivaa+olisi.
On+7+astetta+pakkasta,+yöllä+oli+10.+Oli+hyvä+kasvien+puolesta,+kun+tuli+lumi+juuri+ennen,+kun+nuo+pakkaset.
Jossain+etelämmässä+jo+leskenlehtiä+ja+sinivuokkojakin+nähty.+Jotkut+linnutkin+alkaneet+pesimään.
Huomaa,+että+päivä+on+pidentynyt.
04.02.2020 16:09
Tuota+minäkin+ihmettelin,+kunnei+niissä+ole+edes+mitään+syömistä.
Vielä+Ranska,+johtava+EU-maa.+antaa+tuollaisen+jatkua.
Tuota+papukaijajuttua+en+ollut+nähnytkään,+joten+googlasin,+mitähän+itua+siinäkin+touhussa+on+jonkun+mielestä+ollut.
04.02.2020 15:46
Niin+ja+jotkut+vielä+sitä+Turkkiakin+sinne+suunnittelivat.+Tälläkin+hetkellä+sapeleitaan+kalistelee+Syyrian+kanssa.
04.02.2020 15:18
Ketähän+ne+mahtaa+olla,+jotka+näitä+tuotantolaitoksia+siirtelee+halvempiin+maihin,+jossa+ei+ilmastoasiat+ole+ollenkaan+tapetilla.
Toisekseen,+tuosta+järkipuolueesta+on+alkanut+kuulua+sellaisia+ääniä,+että+jospa+sitä+yhteistyötä+niinkuin+saisi+syntymään+persuihin+päin.
04.02.2020 14:21
Vaikka+kuinka+itsenäisesti+tekisimme+ilmastoasiat,+ei+se+ilma+meidän+rajoille+pysähdy.
Tuota+teknologiaa+kuulemma+olisi+vaikka+vientiin,+se+vaan+on+arvovalintoja+mitä+halutaan.
Tuo+Saksankin+hiilivoimala,+josta+joku+jossain+mainitsikin,+on+49%+Nesteen+omistuksessa+ja+jos+en+väärin+muista,+meinaavat+ostaa+sitä+lisää.
Halla-ahoa+sen+enenpää,+kuin+Haavistoakaan+en+presidentiksi+kannattaisi,+mutta+ilmaston+suhteen+Halla-ahon+puheissa+on+realismia.
On+tietysti+vaikea+sitä+huomata,+jos+asenteellisesti++ja+¨putkinäöllä+¨+kuuntelee.
04.02.2020 13:27
Paavo+on+vanha+kettu,+kun+hänen+omat+viimeaikaiset+yrityksensä+eivät+ottaneet+ilmaa+alleen,+hän+yrittää+taas+löytää+rakoa,+missä+pääsisi+sanansa+sanomaan.
Ei+Paavo+sitä+ikinä+myönnä,+että+tuulet+ovat+kääntyneet+keskustassakin+ja+aikansa+on+ohi.
Voisi+olla,+että+politiikan+kentillä+ikänsä+seilanneena,+hänellä+saattaisi+olla+hyviäkin+neuvoja+nuoremmille,+mutten+usko,+että+johtopaikoille+pääsisi.
04.02.2020 12:49
Mitä+me+sitten+pelkäämme?
Sitäkö,+että+pakolaisvirrat+kasvaa,+vai+sitä,+että+tulee+uusia+eläinlajeja,+taudinlevittäjiäkin,+vai,+että+kasvillisuus+muuttuu.
Jotta+kaikki+menee+uusiski.
Kuka+sanoo,+että+se+olisi+paha,+entäs+jos+se+olisikin+pitkässä+juoksussa+hyvä.
Jos+ihmiskunta+jättäisi+kerskakulutuksen+vähemmälle,+haaskaisi+vähemmän+raaka-aineita,+etten+sanoisi+,+eläisi+ihmisiksi,+ilmaston+korjaantuminen+hoituisi+ihan+siinä+sivussa.
Minusta+kiinnitetään+osittain+vääriin+asioihin+huomiota+ja+siihen,+että+aletaan+roikkua+vain+tietyissä+asioissa,+kuten+esim,+yksityisautoissa.
Asiat+pitäisi+nähdä+enemmän+kokonaisuutena.+Muuten+tulee+ylilyöntejä+ja+ihmisten+jakautumista+leireihin.
Pertikki+sanoo,+että+jos+autoa+tarvitsisi,+ostaisi+sähköauton.+Hyvä+niin,+mutta+ei+se+ole+noin+yksinkertaista+monillakaan+ihmisillä,+jotka+liikkkumisvälimettä+tarvitsee.
Onneksi+monissa+kohdin+ollaan+menossa+hyvään+suuntaan.
Kiertotalous+on+minun+mielestäni+se,+mihin+kannattaa+enenemässä+määrin+kiinnittää+toimenpiteitä.
04.02.2020 12:42
No+täällä+on+sitten+toinen.
Väliin+kun+näitä+juttuja+täällä+selailee,+ei+tiedä+itkisikö+vai+naurausiko.
03.02.2020 21:19
Sanopa+muuta,+kyllä+siinä+varmaan+herkimmillä+on+elämän+filminauhaa+silmissä+vilissyt.
Ihmiset+reagoivat+kyllä+hyvin+eri+tavoin+tuollaisissa+stressitilanteissa.
Kyllä+tuollaiset+koneviat+tarkoin+tutkitaan.
03.02.2020 20:55
307 / 333