Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6442
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Suomen pihlaja ja Ruotsin pihlaja ovat eri lajit ja molempia kasvaa Suomessa.
Kotipihlaja taas on se, tavallisin, jota on monissa pihoissa ja metsissä.
28.10.2024 16:06
Tuolla alkupuolella ketjua minä ja joku toinenkin oli tuonut esiin Ruotsin pihlajan.
Sen lehden reunat muistuttavat tammen lehtien reunoja.
28.10.2024 13:06
Tulipa mieleeni tuosta kommentistasi, jo aikaa sitten elämästä poistunut eräs potilas.
Hän oli ollut opettaja (jokainen tietää millainen opettajan piti menneessä maailmassa olla.)
Hän oli sairastunut dementiaa aiheuttavaan sairauteen.
Kun kontrolli oli kadonnut, tuli niitä rumia sanoja ihan antaumuksella.
Ne olivat sitä patoutuneiden tunteiden purkua.
Tuo täälläkin näkyviin tuleva päivittäinen toisten solvaaminen ja vuosien takaisten sanomisien kaivaminen ja kaikenlainen lyttääminen, onko se todella joillekin tarpeellista.
Minun mielestäni se on ajantuhlausta.
Saman ajan voisi käyttää paremminkin.
´´Sota synnyttää sotaa, rakkaus synnyttää rakkautta,´´
27.10.2024 17:44
Sananparret ovat mukavia. Jos niitä viitsii pohtia, löytää paljon viisautta.
Niinpä muistin, että tuohon puhumiseen minullakin on jossain sananparsi kirjoitettuna.
En tiedä, kenen ajatelma se alunperin on.
´´Kieli on kuin villipeto, kun se kerran pääsee itri, sitä on vaikea saada jälleen kahleisiin.´´
27.10.2024 14:55
Tuo linkki on tavallinen pihlaja, joka on yleinen, mutta Ruotsinpihlajan lehden reunat ovat vähän tammimaiset.
27.10.2024 13:33
Tänään juuri piipahdin mökillä, olemme sen jo talviteloille laittaneet.
Vein pyykkiä jonka laittelin kaappeihin.
Metsässä kävin, vielä 1 litran puolukoita poimin.
Outo on puusi. Lehdet sopisi pihlajalajiin, mutta marjan väri taas ei.
Varmaankin tarvitset ihan asiantuntijan tuon ratkaisemaan.
26.10.2024 23:05
Enpä aatellut kysyä.
En enää tiedä itkisikö vai naurausiko kun tätä touhua katselee.
Tiedä tuosta jäsenmäärästä.
Hehheh
26.10.2024 22:21
SUSsiunatkoon minullako salattavaa, ei taivaan tähden.
Toinen asia on taas se, että olen huomannut, miten kommentit väännetään ja käännetään,
Mieleksekseen.
Vai onko niin, ettei suomenkieltä enää ym märretä, kun englanti tunkee kieleemme.
Noita totuuskomissioitahan on ollut aikain saatossa pitkin maailmaa, esim. meidä lapissa.'
Mitä se sitten täällä tarkoittanekaan, ei ole ainakaan minille selvinnyt
26.10.2024 21:34
Illankorvaa. Tämän jorinani laittaisin tavallisesti tuonne nojatuoliin, vaan enj hirviä sinne mennä, kun siellä on niin kitkerää.
Juu, kyllä vanhalla piisasi tänään väriä, kun kissakin hermostui, kun en ollenkaan kerennyt syliin ottaa.
Ensin kyttäilin, kun joku muutti sisään ja joku lähti ulos. No yksi iso auto lähti reunalta, silloin hyökkäsin. Sain autoni vähän lähemmäksi ulkoovea. Siis 4 suurta pyykkikassia kannoin autooni.
Sitten lähdin mökille niitä viemään. Kun vielä aika lämmin ilma, niin hyvä laitella kaappeihin.
Naapurikin oli paikalla. Kävin metsässä, noukin litran puolukoita. Tulin tarkoituksella naapurin pihan kautta metsästä. No hän huomasi ja tuli jutulle.
Hän käy mökillä myös talvella.
Peri sen isältään 2 vuotta sitten.
Ilma oli täysin tyyni, järven pinta, kuin peiliä. Hiljaisuus ympärillä. Tuuminne, että kunpa olisi tämä rauha myös maailmassa, mikä on meillä täällä.
26.10.2024 20:34
Juuri näin.
Asiat hämärtyy, koska nykyään vaan ´´mesotaan´´ eikä vaivauduta ajattelemaan asioiden juuria.
Joskus tuntuu, että kaikki vääristyy.
26.10.2024 20:19
Alunperinhän se on kelttiläinen sadonkorjuujuhla.
Tavan vei Amerikkaan irlantilaiset ja muistaakseni skotlantilaiset siirtolaiset.
Tällä nykymuodolla ei liene paljon yhteistä, alkuperäisen asian kanssa.Lienee tekemistä myös sillä, että kristinusko halusi häivyttää pakanallisia tapoja, ja liitti vanhoja juhlia omaan uskontoonsa sopivaksi.
26.10.2024 19:54
Tavallista lämpimänpää syyspäivää.
Kysyit Hil-la jossain kohtaa tuosta, kun merisuolaa laitan ammeveteen.
Siinä kerrotaan olevan hoitavia mineraaleja ja myös puhdistavaa vaikutusta.
10 koneellista tuli mökkipyykkiä tänä vuonna. Vähemmän, kuin ennen, koska uuteen koneeseen mahtuu enemmän kerralla.
Pari kertaa kävin kesällä koneelliset pesemässä, mutta onhan noita kertynyt, kun edesmeneetkin on niitä jälkeensä jättäneet.
Eilen piti soittaa huoltoon, kun en saanut paria valoa kunnolla toimimaan.
No sieltä mies kävi ja nyt kaikki pelittää.
Väinö nukkuu nyt, mutta aamupäivällä oli taas niin sylikissaa.
Jos syliin haluaa, niin ei koneesta välitä, sievästi astuu näppäinten päälle.
Sain äsken soiton maalta, naapurilta, lapsuudenystävä. Ei olla aikoihin nähtykään.
Ilmoitteli, että on hirvipeijaisiin kutsu. Oli saanut itsekin vasan.
Lupasi poiketa, kun ensi viikolla menemme sinne.
Saa nähdä, tuleeko mentyä. Tarjoilut on kyllä aina mahtavat.
Ulkolenkille tästä, ettei vallan ummehdu. Iloisia syksyn värejä katselemaan.
24.10.2024 14:27
En kenellekään erityisesti.
Se, että sanoin ´´tähänkin ketjuun´´, mielestäni pitäisi ilmaista sen, että puhuin pidemmällä aikavälillä yleisellä tasolla.
Jokainen täällä osaa lukea ja kirjoittaa, myös omat tekstinsä.
Näin ollen, jokainen myös tietää oman osansa.
On myös huomionarvoista se, että se mihin joku kärkkäästi käy kiinni, voi toisen lukijan näkökulmasta näyttää ihan toiselta.
Käsittääkseni tämä on keskustelupalsta, jossa aloittaja antaa aiheen.
Mitä mieltä on tehdä aloituksia ollenkaan, kun samaan jauhamiseen ketjut kuitenkin vedetään.
23.10.2024 21:52
Kun tämän palstan avasin ja näin, että Hil-la on aloittanut uuden ketjun, avasin sen ajatellen, että jospa jotain kivoja kuulumisia ja elämänmenoa.
Voi herran pieksut ja rouvan pikkukengät.
Etteko te vanhat ihmiset ikinä saa tarpeeksenne tuosta nokittelusta.
Pitikö taas tähänkin ketjuun tuo sählääminen tuoda.
Onko tuo sitä hyvää elämänsisältöä.
Kysyn taas, mikä pistää vanhan ihmisen riitelemään ja jankuttamaan samoja asioita, jo vuosienkin takaisia jatkuvasti?
Ketjun avatessani, oli ihan muuta mielessä, mutta olkoon.
23.10.2024 17:02
Nyt on muotia teinien keskuudessa traktorimönkijät. Mopoautot jääneet taka-alalle.
Sellainen piti meidänkin 15-vuotiaan saada, kun kavereillakin on.
Sillä voi ajaa 60km/t, kun mopoautolla 45.
Eli sujuvanpaa kaupunkiliikenteessä.
23.10.2024 16:26
Etkö aloittaja aio hakea uutta ajokorttia.
Trafilta tulee kirje hyvissä ajoin, ennen korttisi vanhenemista.
Mikäli haet uutta ajokorttia, tee se ennenkuin täytät 70 vuotta, niin ei tarvitse lääkärintodistusta.
Ennen vuotta 1985 syntyneet voivat ajaa katettua mopoa, jonka huippunopeus on 45km/tunnissa, ilman korttia.
Kyllä se ´´kauppakassista´´ käy.
22.10.2024 21:44
Kun olin lapsi, oli lapsia. Työtä tehtiin ja maata rakennettiin.
Entäs nyt. Nyt ne samat lapset ovat rasite ja kuluerä.
Puhutaan, miten pitää saada ulkomaista työvoimaa maahan.
Entä, kun se ulkomainen työvoima vanhenee, potkaistaanko heidät ulos vai maristaanko, että ovat rasite ja kuluerä.
Ihmisellä kun on se elämänkaari.
Miltei jokaisessa poliittisessa haastatteluohjelmassa muistutetaan, kuinka väestö vanhenee. Ihan niin, kaikki me vanhenemme, ellemme satu nuorena kuolemaan, mutta ihan samaan tahtiin.
Kun katselee ja kuuntelee tätä mailman menoa, kyllä vähän huolettaa, millaisia kohtaloita nuo lapsenlastenlapsetkin, joita minulla on jo 5 kohtaavat.
Toivottavasti rauha säilyy.
21.10.2024 20:05
Parsaa syön höyrykattilalla pehmennettynä tai kukkakaalin kanssa laatikkoruokana.
Katkarapuja ostan salaattina. Kesälläkin grillijuttujen kanssa antaa makua.
Perunarieskaa minulla on tälläkin hetkellä, sitä ostan aina , jos vaan on saatavilla.
Löhösin juuri tuossa ammeessa, joka pojan kanssa kesällä tuotiin ja kehikkö tehtiin, niin melkein tunnin.
Suihkusaippuaa ja merisuolaa seuranani.
Minulla tuossa on radio auki. Tulee ihan mukavaa musiikkia.
Itse en ole herkkä kiertäville taudeille. En edes jaksa muistaa, milloin viimeksi olisin ollut flunssassa. Ainakin yli 10 vuotta siitä on.
1influenssan olen sairastanut, joskus, olisikohan ollut 1980-luvulla, nimeltään Victoria.
Rokotuksia olen ottanut 4 kertaa nyt vanhana.
19.10.2024 19:50
Hiukan verran silmäilin tuota kommentointia.
Vääntö vaan jatkuu ketjusta toiseen.
Kertokaa nyt miksi tästä Hil-lan aloituksesta pitää tulla tuollainen nokitteluketju.
Olen sitä ennenkin kysynyt, mutten ole saanut koskaan vastausta.
Hil-lan aloitushan on tarkoitettu tavan elämänkulun ketjuksi.
Vai olenko minä ymmärtänyt väärin?
No se siitä. Jokainen taablaa tyylillään, sanotaan.
Itse olen pesyt mökin pyykkiä. Tuossa parina paivanä 6 koneellista.
Lisää on pyörimässä.
Kävin viemässä niitä päivällä. Oli mukava viikata kaappeihin, kun oli aika lämmin ilma.
Muutaman esineen, jonka unohdin, hain myös.
Tarkistin toisen kamerankin, kun jäi vähän epäselväksi, lähtikö se päälle.
Sitten poika laittoi tekstarin, että kuvaa tulee.
No tuli siinä imuroituakin ja pölyjen kimpussa häärittyä, vaan eipä sitä paljon ollut kesän aikana kertynyt, kun vaan pojantytär perheineen oli täällä 3 yötä, mökeillä oli niin paljon sukua, että nukkumapaikat ei riittänyt.
Itse olin kotitilalla, niin sanoin, menkää yöksi mulle. Tästä, kun on vaan 18km matkaa.
Mietin tuossa pitäisikö sitä korona- ja influenssarokotusta tilata.
Viimevuonna se jäi, sinnikkäistä yrityksistäni huolimatta, kun oli niin surkeasti homma järjestetty.
Kai täälläkin monet jo ovat käyneet.
19.10.2024 16:55
Tarkoititko ´´sairas vanha käkkänä ´´ vai niinkuin kirjoitit.
No minäpä kerron heti, kun/jos sellaiseksi tulen.
19.10.2024 14:57
40 / 323