Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6448

1. Taisipa tuo minun ´´ymmärtämättömyyteni´´ nyt kirvoittaa tämän ymmärryskeskutelun.
    No, minä kysyin ja sain asiallisen vastauksen.
    Olen kuullut sanottavan, että ´´se, joka kysyy, on vain hetken tyhmä, se joka ei kysy, on tyhmä koko ikänsä.´´

Kun ihmiset ovat eri puolelta asuinsijoja ja jokaisella hyvinkin erilaisia taustoja, tahattomia väärinymmärryksiä syntyy.
    Kirjoittaessani korjailen usein lauseitani, kun on tunne, että pitääkin jotain ilmaisua itsestään selvänä, joka näyttäytyy toiselle, ihan eri valossa.

Luku sinänsä ovat tahalliset väärinymmärrykset ja kommenttien tahalliset vääristelyt.

Koko päivän vähän väliä satanut, joten tuo Väinökin tuossa sylissä vaan nukkuu.
    Pari kaappia järkkäsin.
    No hyvää tekee huilaaminenkin, on ne nuo lihakset vähän kipua ilmoittaneet.
    Telkusta ei paljon katsottavaa tulekaan, Promesan kohta katson.
    No 2 kuvaristikkolehteä ja 2 kryptolehteä tuossa on ajankuluna.
    Joku kirjakin on tuolla laatikossa, senkin voisi esiin kaivaa.

Jospa huomenna sade hellittäisi pääsee halkomaan noita leppiä, kun sain ne raijattua tuohon puuplassille.
    Mustikkametsäänkin olisi kiva mennä, jos vaan vähän kuivuisi. Marjoja on kyllä tuossa ihan vieressä, ettei taivaltaa tarvitse.
  2. Tervehdys
    Tänään iltapäivällä tulin tänne mökkimaahan, alatalolle asetuin. Ylämökillä on väkeä.
    Viikon olin vanhalla tilalla.
    Puuhommia tehtiin, kyllä se vanha traktorikin henkiin heräsi. Poika sillä ajoi. Siitä on kauan, kun itse olen sitä ajanut.
    Toin pölliä tien vierestä tila-auton perässä.
    Talvikotini on 18km päässä mökiltä, joten pojantytär perheineen oli öitä siellä, kun mökit täynnä.
    On se hyörinää ja pyörinää, kun pikkuväkeä on ja eläimet siinä samassa joukossa.

Pieni istutusalue oli täynnänsä kukkia. Varmaan noin 20-30 eri lajia. Harvoin näkee ihania kurjenkelloja, nyt niitäkin oli monta puskaa.
    Siemenet saattavat uinua maaperässä satakin vuotta ja kun sitten valo tulee, ne heräävät eloon.
    Sitten tulevat myös perhoset ja pölyttäjät.

Ostin tuon sähkömoottorin veneeseen, täällä ei metelikoneilla saa ajella ja hyvä niin. Pienehkö järvi, kun on.
    No kyllä sieltä videoo tuli sitten veneretkeltä .
    Poika oli saanut 9,5kg kalan, kyllä siitäkin heti kuvaa lähetettiin minulle.
    Olivat niin innoissaan, pojantyttärenmieskin oli sanonyt, että heti, kun hän saa vapaata, hän tulee mummun kanssa tänne kalaan.

Väinö-kissa on sopeutunut hyvin eri paikkoihin ja tänään teki tuttavuutta miniän koiran kanssa.
    Väinö on oikein hyvä hiirikissa.

Oikein mukavia ilmoja on ollut, vesisadetta nyt oottelen, kun maa taas kaipaisi vähän virkistystä.
    Ihanasti kukkivat tuossa pikkumökin kupeessa valkoiset peurankellotkin.
    Harmaasiepot ruokkivat poikasiaan, nokat näkyvät pesän reunan yli pikkuisilta.
  3. Tervehdys vaan. Tässä muutama päivä Väinön kanssa kaksin ollaan, sitten taas pieniä ja vähän isompiakin jalkoja alkaa mannuilla vilistä.

Hieman tuossa selailin ketjua. tätä suhde-elämää taidan katsella vähän eri näkökulmasta.
    Ajattelen, että kaikki ihmiset, jotka elämän polulla kohtaamme, ovat ne sitten puoliso/puolisoita, lapsia, sukulaisia ym. ihmisiä ja minkä ikäisiä tahansa, he ovat elämässämme tarkoituksella.
    Kun joku sitten mistä syystä hyvänsä, elämästämme lähtee, silloin on sen hetken aika.
    No se siitä.

Eilen uimassa ollessani lokit kirkuivat ja yrittivät mennä naapurin laiturille, mutteivat uskaltaneet, kun siellä on sellain pelotuslintu liehumassa.
    Varmaan siksi sinne, kun koira oli ajanut ne pois meidän laiturilta, eivätkä palanneet.
    Ajattelin, että eipä tarvi kakkaa pestä, vaan toisin kävi.
    Sen valloitti västäräkkipariskunta.
    Toinen oli niin rohkea, että kun laiturin vieressä uin, niin oli laiturilla puolentoistametrin päässä, eikä poistunut.
    No nyt sitä kakkaa vasta onkin.

Väinö on kaiket päivät ulkona. Siitä se on kanssa kiva, kun kutsuu se tulee heti naukuen näytille.

Äsken putsasin sähkösahaa sisältä ja päältä. Olipahan päässyt sotkuiseksi.
    Ketju vielä pitää vaihtaa.

Toin viimeksi pienen pöllikuorman kotitilalta, velipojan kanssa ne tuossa haloimme.
    Kasteluhommia on kyllä piisannut täälläkin.
    No lauantaiaamuyöstä olisi vesisadetoiveita. Saisipa alhaallekin kerättyä kasteluvettä,
    huomasin, että kannussa ei paljon bensaa ollut, enkä juuri ole kylille menossa.
    (aggrekaatilla nostan järvestä vettä)

Kala ei nyt kyllä liiku yhtään täällä. Katiskakin ihan tyhjä ja heitto-onkenikin meni jumiin. No poika saa sen katsoa, kun tulee.
  4. Täälläpä talvikodissa Väinön kanssa.
    Pyykkiä kone veivannut kolmasti. Äänestämässä kävin. Naista, jolla vankkaa poliittista kokemusta ja hyvä kielitaito, sitä varmasti siellä on hyvä olla.

Väinö on tutkinut paikkoja, joka puolelta. Sohvalla, kun on sellainen iso peite, niin möykky vaan näkyi kekellä sohvaa, jostain kulmasta kaivautunut sen alle.
    Liekö Väinön pää jo ihan pyörällä, kun kohta taas pääsee uuteen paikkaan, kun vanhaan kotiin mennään.

Poika laittoi kuvan alatalolta, kun oli lämmittämässä, missä 4 teiniä nyt majailee.
    Oikein nauratti, kaamee sekamelska.
    Noh tytöt kyllä järjestävät paikat. Oma nuoremme tietää kyllä vastuunsa, että paikat jäävät siihen kuntoon, kun ovat olleetkin.

Muuten, jos jotain sattuu kiinnostamaan, niin täällä Pirhan alueella, se hoitaja-lääkärikäynnit, sitä ajokortin uusintaa varten maksoi 91,10 euroa.