Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6448
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Taisipa tuo minun ´´ymmärtämättömyyteni´´ nyt kirvoittaa tämän ymmärryskeskutelun.
No, minä kysyin ja sain asiallisen vastauksen.
Olen kuullut sanottavan, että ´´se, joka kysyy, on vain hetken tyhmä, se joka ei kysy, on tyhmä koko ikänsä.´´
Kun ihmiset ovat eri puolelta asuinsijoja ja jokaisella hyvinkin erilaisia taustoja, tahattomia väärinymmärryksiä syntyy.
Kirjoittaessani korjailen usein lauseitani, kun on tunne, että pitääkin jotain ilmaisua itsestään selvänä, joka näyttäytyy toiselle, ihan eri valossa.
Luku sinänsä ovat tahalliset väärinymmärrykset ja kommenttien tahalliset vääristelyt.
Koko päivän vähän väliä satanut, joten tuo Väinökin tuossa sylissä vaan nukkuu.
Pari kaappia järkkäsin.
No hyvää tekee huilaaminenkin, on ne nuo lihakset vähän kipua ilmoittaneet.
Telkusta ei paljon katsottavaa tulekaan, Promesan kohta katson.
No 2 kuvaristikkolehteä ja 2 kryptolehteä tuossa on ajankuluna.
Joku kirjakin on tuolla laatikossa, senkin voisi esiin kaivaa.
Jospa huomenna sade hellittäisi pääsee halkomaan noita leppiä, kun sain ne raijattua tuohon puuplassille.
Mustikkametsäänkin olisi kiva mennä, jos vaan vähän kuivuisi. Marjoja on kyllä tuossa ihan vieressä, ettei taivaltaa tarvitse.
19.07.2024 14:41
Eipä tuo mitään.
Ymmärrän hyvin, että, kun ajatus kulkee eteenpäin, saattaa tulla epätäsmällisiä ilmaisuja.
Ei vissiin omatkaan tekstini ole niistä vapaat.
Kun näin tuon lauseesi, se vaikutti oitis, silmäni pyöristyivät, sitten räpyttelin ja tuijotin, että mitä tää on.
No, nyt se jo naurattaa.
Jos vaikka olisin vähän pidenpään miettinyt, en kai olisi niin ymmälläni reagoinut.
18.07.2024 12:31
Tuossapa iltaani vietin venettä ja laituria pesten. 2,5 kg kalankin sain, järvellä kun kävin.
Tässä sitten selailin tätä ketjua ja huomasin kommenttisi.
´´Eliaanan töiden monipuolisuudesta tuli mieleen Trumpin ampumisen yhteydessä nostettu naisagenttien toiminta.´´
Järkytyin todella, kommentistasi, miten minun työni liittyy Trumpin naisagenttien toimintaan.
Hyvänen aika sentään, minulla ei ole mitään tekemistä minkään tuollaisen kanssa,
17.07.2024 23:14
Joo, johan tuota on tullut harrastettua yli 30 vuotta.
Nykyään on naisia metsäalalla eri tehtävissä, se on ihan tavallista.
Aikanaan, kun aloittelin ja kerrankin, kun raivasin sähköyhtiön linjan alta kaatamaa puustoa, yks ukko meinasi ajaa ojaan, kun vahtasi niin.
16.07.2024 17:52
Mukavaa kesää nyt, ei liian kuuma, eikä kylmä.
Harmaasieppo oli tehnyt pesän pieneen räystään alla olevaan koriin, jonka olen sinne joskus laittanut.
Ahkerasti kantoivat ruokaa, nokat vaan näkyivät reunan yli.
Mietin miten kyttään, kun lähtevät, jos putovat maahan, ettei kissa pääse ottamaan.
Sitten kävikin niin, että, kun oltiin pari päivää tuolla alatalossa, niin linnunpoikaset olivat sillä aikaa lähteneet.
Miniän kissat, kun olivat alhaalla tarhassaan ja Väinö ulkopuolella, oli siinä kyttäämistä puolin ja toisin.
Beaglesta Väinö ei perustanut mitään, torkkui vaan tarassin kaiteella, kun beagle hyppeli vieressä,
Tuossa kävin kaatamassa sellaisen 25 metriä pitkän lepän, saunapuut alkaa huveta.
Piti kissa saada sisälle siksi aikaa.
Mustikkametsään en ole vielä joutanut. Naapurin mies oli käynyt ja sanoi, että kyllä niitä siinä on.
Ison kurpitsan annoin miniälle, kun lähtivät mökiltä.
Tämä viikko ollaankin kisun kanssa kaksin, sitten tulee lomalaisia.
Ensi viikon lopulla on 5-vuotispäivät ja siitä 2 viikon päästä rippijuhlat ja siitä viikon päästä 4-vuotispäivät ja siitä 3 viikon päästä 3-vuotispäivät
Vanhin pojanpoikakin täyttää tuossa välillä 32v.
Ei ole mummulla tekemisen puutetta.
16.07.2024 13:01
Tervehdys
Tänään iltapäivällä tulin tänne mökkimaahan, alatalolle asetuin. Ylämökillä on väkeä.
Viikon olin vanhalla tilalla.
Puuhommia tehtiin, kyllä se vanha traktorikin henkiin heräsi. Poika sillä ajoi. Siitä on kauan, kun itse olen sitä ajanut.
Toin pölliä tien vierestä tila-auton perässä.
Talvikotini on 18km päässä mökiltä, joten pojantytär perheineen oli öitä siellä, kun mökit täynnä.
On se hyörinää ja pyörinää, kun pikkuväkeä on ja eläimet siinä samassa joukossa.
Pieni istutusalue oli täynnänsä kukkia. Varmaan noin 20-30 eri lajia. Harvoin näkee ihania kurjenkelloja, nyt niitäkin oli monta puskaa.
Siemenet saattavat uinua maaperässä satakin vuotta ja kun sitten valo tulee, ne heräävät eloon.
Sitten tulevat myös perhoset ja pölyttäjät.
Ostin tuon sähkömoottorin veneeseen, täällä ei metelikoneilla saa ajella ja hyvä niin. Pienehkö järvi, kun on.
No kyllä sieltä videoo tuli sitten veneretkeltä .
Poika oli saanut 9,5kg kalan, kyllä siitäkin heti kuvaa lähetettiin minulle.
Olivat niin innoissaan, pojantyttärenmieskin oli sanonyt, että heti, kun hän saa vapaata, hän tulee mummun kanssa tänne kalaan.
Väinö-kissa on sopeutunut hyvin eri paikkoihin ja tänään teki tuttavuutta miniän koiran kanssa.
Väinö on oikein hyvä hiirikissa.
Oikein mukavia ilmoja on ollut, vesisadetta nyt oottelen, kun maa taas kaipaisi vähän virkistystä.
Ihanasti kukkivat tuossa pikkumökin kupeessa valkoiset peurankellotkin.
Harmaasiepot ruokkivat poikasiaan, nokat näkyvät pesän reunan yli pikkuisilta.
11.07.2024 21:11
Tepa, piti tulla vielä kertomaan, että kaikki ei aina mene niinkuin suunnittelee.
Menin pikkulaiturille, että nostan katiskan sille ja haen veneellä kalamajalle toiseen rantaan. Ei siis mitään emmeitä mukana.
No menin polkua alas aloin nostamaan katiskaa, siellä hauki. Myöhemmin punnitsin, niin 1,4 kg. Syötäväksi otin ja sitten katiskalla raahasin ylös polkua pitkin.
No perkasin ja vein heti ylös jääkaappiin. Helppo alaspäin kantaa katiska kalamajalle.
Alhaalla ei jääkaappi päällä, kun ei kukaan ole nyt vakituisesti.
Pari kertaa uimassa kävin, saunankin lämmitin, miedoksi.
Järjestelin astioita siihen malliin, kun rankkasadetta lupasivat, että kaikki tulisi täyteen.
Kun olen kissaihminen, on kiva lukea Sinunkin kissajuttujasi.
Miniälläni on kaksi kissaa. Hän täysillä mukana, silloin kun uutta kissaa hain.
Oli mukana myös edellisen kissani hankinnassa.
Korppis noista hyttysistä mainitsi, täälläkin ovat radikaalisti vähentyneet, pari paarmaa kävivät rettelöimään silloin, kun mattoa pesin.
Väinö jäi ulos, tulee kyllä nukkumaan sisälle yöksi, nousee ylös, kun minäkin nousen.
28.06.2024 20:56
Kiitos vaan, olen kyllä elämälle kiitollinen, että vielä voimia riittää.
Väinölle laitoin juuri tänään punkkigeeli, edellisestä aikaa.
Kyllähän niitä jonkinverran on.
Geelihän ei estä kissaan tarttumasta, mutta sairauden tartunnan sen pitäisi estää.
Kun saavat torjunta-ainetta kuivavat ja putovat pois.
Nenänpäähän ja korvanlehtiin on jotkut itikat pistelleet.
Ajattelin hakea vähäksi aikaa katiskan pois. Se kun on pikkulaiturin päässä, pitää ottaa vene, että saan sen toiseen rantaan.
Äsken kävin pesemässä yhden velipojan maton rannassa. Ei mikään iso. Muistelin siinä, miten nuorenpana jaksoi nostella isojakin märkiä mattoja.
Uimaan pitää vielä tänään mennä.
28.06.2024 14:30
Tervehdys vaan. Tässä muutama päivä Väinön kanssa kaksin ollaan, sitten taas pieniä ja vähän isompiakin jalkoja alkaa mannuilla vilistä.
Hieman tuossa selailin ketjua. tätä suhde-elämää taidan katsella vähän eri näkökulmasta.
Ajattelen, että kaikki ihmiset, jotka elämän polulla kohtaamme, ovat ne sitten puoliso/puolisoita, lapsia, sukulaisia ym. ihmisiä ja minkä ikäisiä tahansa, he ovat elämässämme tarkoituksella.
Kun joku sitten mistä syystä hyvänsä, elämästämme lähtee, silloin on sen hetken aika.
No se siitä.
Eilen uimassa ollessani lokit kirkuivat ja yrittivät mennä naapurin laiturille, mutteivat uskaltaneet, kun siellä on sellain pelotuslintu liehumassa.
Varmaan siksi sinne, kun koira oli ajanut ne pois meidän laiturilta, eivätkä palanneet.
Ajattelin, että eipä tarvi kakkaa pestä, vaan toisin kävi.
Sen valloitti västäräkkipariskunta.
Toinen oli niin rohkea, että kun laiturin vieressä uin, niin oli laiturilla puolentoistametrin päässä, eikä poistunut.
No nyt sitä kakkaa vasta onkin.
Väinö on kaiket päivät ulkona. Siitä se on kanssa kiva, kun kutsuu se tulee heti naukuen näytille.
Äsken putsasin sähkösahaa sisältä ja päältä. Olipahan päässyt sotkuiseksi.
Ketju vielä pitää vaihtaa.
Toin viimeksi pienen pöllikuorman kotitilalta, velipojan kanssa ne tuossa haloimme.
Kasteluhommia on kyllä piisannut täälläkin.
No lauantaiaamuyöstä olisi vesisadetoiveita. Saisipa alhaallekin kerättyä kasteluvettä,
huomasin, että kannussa ei paljon bensaa ollut, enkä juuri ole kylille menossa.
(aggrekaatilla nostan järvestä vettä)
Kala ei nyt kyllä liiku yhtään täällä. Katiskakin ihan tyhjä ja heitto-onkenikin meni jumiin. No poika saa sen katsoa, kun tulee.
28.06.2024 12:33
Ehtoota vaan.
Menoa ja meininkiä tässä riittänyt. Nyt olen ihan tämän yhden päivän Väinön kanssa kaksin.
Väinön hampaat kävin hoidattamassa. Suolainen oli hinta, mutta ainakaan kipuja ei nyt ole. Kissasta ei juurikaan huomaa, jos sillä on vaivaa.
Äsken tuolla ovea raapi sisälle päästäkseen. Noh avasin oven, naunaunau, mitäpä tuo nyt niin naukuu, no seisoi sitten tuvan lattialla hiiri suussaan. Pudotti lattialle, vein talouspaperilla ulos.
Äsken kävin viemässä maton likoamaan rannalle isoon saaviin. Samalla pesin lokin jätöksiä laiturilta,
Oli niin posketon tuuli, keikutti niin laiturin päätä, että luulin jo järveen lentäväni.
Ihanasti kukki keltakurjenmiekat rannalla.
Lupiinien kimppuun taas kävin. Pikkutalvikkejakin kasvoi rannalla, puiden siimeksessä.
Vanhin lapsenlapseni vaimoineen talon hankkivat. No terpeen se heille, kun on jo 3lasta ja yhtä vielä suunnittelevat tulevaisuudessa.
Hyvähän se, kun kortensa kekoon kantavat lapsiasiassa, kun niin valitellaan alhaista syntyvyyttä.
Pojanlapsista kuopuskin jo menee rippileirille kohta.
Eihän tässä kohta uskalla peiliin katsoa, kun se passikuvakin oli niin kaamee.
No kävin tilaamassa sen henkilökortin sillä välin, kun kissa oli hoidossa, kun poliisi on viereisessä talossa.
58 euroo siitäkin nyhdettiin.
No sainpahan verovalitukseni menemään läpi, kiinteistövero hiukan aleni.
Rauhallista juhannusta iloisissa merkeissä vaan kaikille kirjoittajille ja lukijoille.
20.06.2024 19:44
Oikeinko olet tosissasi. Oletko todella 101.
No olet tai et, niin katselitko ohjelmaa näistä 100-vuoden ihmisten mietteistä.
Miten paljon elämänviisautta heidän puheenvuoroistaan kuvastui.
Kunpa nuoremmat sukupolvet olisivat katsoneet tätä.
09.06.2024 23:13
Persujen tulos oli kyllä yllätys.
Kokoomuksen ei, heillä on varaa viedä vaikka taxilla jokainen mummu ja vaari äänestyspaikalle.
Vasemmistoliitto yllätti. Itse en Liin , enkä vasemmistoliiton fani ole, mutta Lii osaa kyllä käyttää Suomen kieltä.
Visioidaan, jos vaaleissa yleensä äänestysprosentti olisi 100, niin miten kaikki keikahtaisikaan.
09.06.2024 23:09
Täälläpä talvikodissa Väinön kanssa.
Pyykkiä kone veivannut kolmasti. Äänestämässä kävin. Naista, jolla vankkaa poliittista kokemusta ja hyvä kielitaito, sitä varmasti siellä on hyvä olla.
Väinö on tutkinut paikkoja, joka puolelta. Sohvalla, kun on sellainen iso peite, niin möykky vaan näkyi kekellä sohvaa, jostain kulmasta kaivautunut sen alle.
Liekö Väinön pää jo ihan pyörällä, kun kohta taas pääsee uuteen paikkaan, kun vanhaan kotiin mennään.
Poika laittoi kuvan alatalolta, kun oli lämmittämässä, missä 4 teiniä nyt majailee.
Oikein nauratti, kaamee sekamelska.
Noh tytöt kyllä järjestävät paikat. Oma nuoremme tietää kyllä vastuunsa, että paikat jäävät siihen kuntoon, kun ovat olleetkin.
Muuten, jos jotain sattuu kiinnostamaan, niin täällä Pirhan alueella, se hoitaja-lääkärikäynnit, sitä ajokortin uusintaa varten maksoi 91,10 euroa.
09.06.2024 16:27
Kiitos kaunis vaan.
Tuppaan aina sanoa, että ihminen oppii mitä vaan, kunhan ryhtyy ja alkaa.
Vielä nuo käetkin pelaa, vaikka joskus vähän huomauttelevat, että huilaas taas.
Juu on noita käkiäkin kummalkin puolen järvee. Väliin keskustevat keskenään.
07.06.2024 14:27
Helteet loppui, jo oli aikaikin. Vettä kaipaa maa.
Olipa mukavaa juttua, kaatumisia lukuunottamatta Sel-lan mökkikertomus.
Kyllä sitä varoa saa, varsinkin, kun maastossa ja rapuissa kulkee.
Seuraavat sukupolvet ovat tottuneet nykyajan mukavuuksiin, heillä on vielä tarmoa ja kuntoa myös laitella paikkoja,
Isä jo aikanaan laittoi tähän ylämökkiin vesivessan. Alhaaalla on nykyajan puucee lyhyen matkan päässä. Nykypuuceethan eivät haise.
Askartelin tuossa vanhasta tuolin kehikosta pikkupöytää terassille, pikkuväelle.
Hioin ja maalasin.
Kannen teen laudoista, sahasin jo pari, täytyy vielä jatkaa hommaa.
Poika ja koira tulee tänään, lisää väkeä huomenna.
Menen pariksi päiväksi kotio, pesen pyykkiä ja käyn äänestämässä.
Sitten mennään veljen kanssa vanhalle tilalle.
Metsänistutus käynnistyy ja Tvantennin asentajakin on tilattuna.
Väinö sopeutuu hyvin, vaikka näin alkuun on uusia paikkoja ihmisiä ja eläimiä.
Eipä tuo autossakaan isonpaa meteliä enää pitänyt, niinkuin silloin, kun sen haimme.
07.06.2024 12:26
Illankorvaa.
Alatalolta tulimme juuri. Pikkuhommia siellä tein, saunoin ja 2 kertaa kävin uimassa.
Väinö ei yhtään pahana pidä kärrykyytiä, katselee vain.
Vastarannalla väkeä, ihania lasten ääniä ja riemua.
Niinpä vaan mielessäni mietin, että kunpa te saisitte rauhallisessa Suomenmaassa elää.
Luonto on upea, ei voi edes sanoin kuvata, joten kuvia otin. Aivan upea noin kolme metriä korkea laajalle levinnyt pulleanorkkoinen paju puu/pensas.
Juuri näitä pölyttäjät keväällä tarvitsee.
Istutuksenikin ovat hyvin lähteneet, saa nähdä miten jatkossa.
Jokainen kotikylväjä tietää, että jonain vuonna upeasti kaikki luonnaa ja sitten taas ei.
Siksi meidän tulee myös ymmärtää maanviljelijöitämme.
Jos tänne joskus Ukrainan kaltainen mylläkkä tulee, niin oma apu, paras apu.
Varmaan kuihtuisin pois, jos en saisi maalla olla puolet vuodestani.
Jos se päivä tulee, niin luultavasti tuonilmaisiin, niinkuin Makriina sanoo, siirryn nopeaan.
No mitäpä näistä, sanoi luteet täistä.
Nyt on kesä iloitkaamme siitä.
01.06.2024 20:19
Onpahan pihlaja komeassa kukassa.
Metsämansikka ja sireenikin kukkii jo näin toukokuussa. Lapsi kun olin, niin kukkivat paljon myöhemmin.
Taas oli 2 syötävän kokoista haukea katiskassa. Laitoin katiskan tauolle. Jos ensi viikolla on suotuisaa iltaa, menen isoa saalista jahtaamaan.
Vaan sitä ei tiedä saako koko kesänä.
Naapuritkin näyttivät veneellä soutelevan, kun olin uimassa.
Eilen oli ukonilma iltapäivällä. Tunnin satoi, kyllä oli ihanaa. Luonto oli jo niin rutikuivaa.
Maastopalot ovatkin kuulemma kovin työllistäneen pelastuslaitosta.
Hyttysetkin ovat voimissaan, vaan taitavat kohta loppua, kun on näin kuiva kausi tässä ollut.
Maanantaina vien Väinön hammashoitoon, sitten on kaikki perusasiat hoidettu.
Varasin ajan niin, että voin sillä välin käydä vieressä olevalla poliisilaitoksella sitä henkilökorttia tilaamassa, kotikaupungissa, kun on lupatoimisto kiinni elokuun loppuun asti.
Katselin, että äänestyspäivän aikaan, mökille tuleekin väkeä. Taidanpa mennä pariksi päivää kotio, äänestyspaikalle kaupungintalolle on kävelymatka. Onpa tuota pyykkiäkin kertynyt, sekin tulee sitten hoidettua.
Väinökään ei ole vielä ollenkaan käynyt kerrostalokodissamme.
31.05.2024 17:41
Kun viime kesänä pojan kanssa rakennettiin uimarantaan iso laituri, niinpä raahasin veneen perässä sen vanhan laiturin T-osan alamökin rantaan, kun oli ihan hyväkuntoinen.
Jotain 4 metriä pitkä.
Siitä heitin katiskan etuviistoon järveen. Jo nuoruudessani mato-ongittiin sillä kohtaa ja aina isommat kalat tuli siitä.
Siinä on sellainen poukama ja rantakoivujen oksat kurottavat veteen. Siinä makaa nykyään vedessä kaatunutta pajua.
Tuo risujen laitto on kyllä hyvä idea.
En osaa sanoa mikä se katiska on, K-raudassa oli kahdenlaisia, otin sen kalliimman, kun ajattelin, että olisi hyvä ja kestää loppuelämän.
30.05.2024 16:52
Minä olen vanha nainen, mutta aikoinaan työni vuoksi, olen käynyt muutamia kursseja, myös itsepuolustuksesta ja siitä miten potilas otetaan haltuun riehuessa ja niin, ettei ihmistä satuteta.
Vielä nykyäänkin kai joissain maissa uhreista tehdään syyllisiä. Onneksi sentään on länsimaissa alettu suhtautumaan toisin.
Olen sitä mieltä, että jokaisella ihmisellä on oma ´´suojavyöhyke´´ jota kukaan ei saa kysymättä ylittää.
29.05.2024 22:48
Henkilökortin ajattelin myös hakea, kun veljeni on niin huononäköinen hoidoista huolimatta, nyt jo olemme pojan kanssa hänen asioitaan hoitaneet.
ajattelin, että jos enemmänkin joudun hoitamaan, niin sen henkiläkortin kai sitten tarvitsen.
Kun kävin ajokortin uudistamista varten ottamassa passikuvat ja mainitsin, että henkilökortinkin haen, sain sieltä kirjeen, jossa on koodi, jonka näytän poliisilla, kun korttia haen.
Valokuvat menivät sinne jo ennakkoon.
Yleensähän se on viisivuosittain, mutta sairautesi vissiin on ollut merkittävä tekijä.
En yhtään ihmettele, että Sinua hermostuttaa kirurgin vastaanotto.
Minuakin hermostutti, vaikka tiesin, ettei ole mitään syytä, kun olen sillä puolella, kun aina olen ollut sillä hoitavalla puolella.
Ajokorttilääkärini oli ehkä moin 35v ihan fiksu ja asiallinen, en ollut siellä, kun 10 min.
29.05.2024 22:36
48 / 323