MITÄ NYT TEHDÄÄN, UNI EI TULE ?

Anonyymi-ap

Koko päivä on ollu pimeää,
ja nyt ei sitten tule uni,
kyll on surkeeta vanhan ihmisen loppuelämä !

34

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juo jotain lämmintä ja lue lainsäädäntöä. Kyllä tulee uni. Toisaalta lukemalla raamattua saa jotain oikeaa ajateltavaa. Ja nukuttaa kyllä.

• Anonyymi

Oikeaa ?

• Anonyymi

Kun saan ylivireystilani laantumaan, niin laitan äänikirjan hiljalleen taustalle. Asetan pysähtymään 45 min. kuluttua. Jollen ole nukahtanut asetan uuden ajan.
      Yleensä nukahdan n. neljän aikaan ja nukun kahdeksaan . Pari yötä näin ja sitten 8 tunnin unet, jos hyvin käy.
      Myös ääniraamattua kuuntelen. Apostolien teot ovat pyörineet lukuisia kertoja.

• Anonyymi

Harmi ,,, en ikinä muista käydä kirjastosta hakemassa äänikirjoja,
        vaikka usein olen just noin ajatellu,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulla on "älykännykkä", niin voit ladata e-kirjasto-sovelluksen. Sieltä saa äänikirjoja kuunneltavaksi kännykällä. Niin minä teen. Ilmainen. Suosittelen lämpimästi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulla on "älykännykkä", niin voit ladata e-kirjasto-sovelluksen. Sieltä saa äänikirjoja kuunneltavaksi kännykällä. Niin minä teen. Ilmainen. Suosittelen lämpimästi!

Kiitos tiedosta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan niitä netissäkin jos minkäkin laisia ääni kirjoja . Puhelimella tai tabletilla usein kuuntelen .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos tiedosta,

Tuosta e-kirjasto sovelluksesta en ole kuullut mitään. Ostin Samppa älypuhelimen. Ei ihan halvinta, neuvoi myyjä. Mukava kun kerroit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta e-kirjasto sovelluksesta en ole kuullut mitään. Ostin Samppa älypuhelimen. Ei ihan halvinta, neuvoi myyjä. Mukava kun kerroit.

Etkö ole kuullut. Kansalliskirjasto/e-kirjasto. Laitan linkin.
        https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/e-kirjasto

Minusta se on ollut näppärä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kaikesta jälkeen jäänyt pässi; en osaa tehdä sovelluksia ns. älykännykällä. Toivon vaurastumista, että voin tilaa kotiini sovellusmallin.

E-kirjat kiinnostaisivat.

• Anonyymi

Unen saaminen voi olla todella vaikeaa myös muun ikäisillä. Pitää vaan valvoa niin kauan että väsyttää kunnolla ja että olisi pakko nukkua, että onnistuu.

• Anonyymi

suomessa iso määrä ihmisiä, nukkuu uni lääkeillä kun uni pakenee,

• Anonyymi

Päivällä ei ole kuitenkaan niiin pimeä, että pimeys estäisi elämisen ja tekemisen. Tee jotain muuta kuin makaat, puuhaa, mene ulos, aktivoidu ... Ja lakkaa valittamasta, koska asenne vaikuttaa nukkuma-aiheeseen(kin).

• Anonyymi

sinä ainaki olet pankurinen akka, viihtyykö sinun kanssa kukaan ,
        epäilen , ei viihdy, kaikki kiertää sinut jo kaukaa, kun näkee vastaan tulevan heh,
        varmaan mariset läiheisesiki alimpaan
        he.. v e,tt ,, ii n

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

epäilen , ei viihdy, kaikki kiertää sinut jo kaukaa, kun näkee vastaan tulevan heh,
        he.. v e,tt ,, ii n

Ei ole mitenkään tarkoitus palstalla mollata toisia , moni ei saa nukuttua aina ja ei kai sinun maailmasi siitä kaadiåu jos hön kertoo asiasta . Jos ei asia sinulle sovi niin kelaa vaan eteenpäin , se kun alat haukkumaan jotain ihmistä netissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitenkään tarkoitus palstalla mollata toisia , moni ei saa nukuttua aina ja ei kai sinun maailmasi siitä kaadiåu jos hön kertoo asiasta . Jos ei asia sinulle sovi niin kelaa vaan eteenpäin , se kun alat haukkumaan jotain ihmistä netissä

ottiko nokkaan ku totuus tuli julki kaunistelematta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

he.. v e,tt ,, ii n

Nyt naurattaa, sallittehan sen.
        Mielikuvitukseni loi niin elävän kuvan teidän kahden keskustelusta.
        Iloista päivää teillekin. Kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt naurattaa, sallittehan sen.
        Mielikuvitukseni loi niin elävän kuvan teidän kahden keskustelusta.
        Iloista päivää teillekin. Kiitos.

nauru pidentää ikää se hyöty siitä on,

• Anonyymi

Muuta itse asennettasi 12:03 ! Olet pahantuulinen pahanilmanlintu,
        jolla on pakkomielle toteuttaa itseään useissa ketjuissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuta itse asennettasi 12:03 ! Olet pahantuulinen pahanilmanlintu,
        jolla on pakkomielle toteuttaa itseään useissa ketjuissa.

samaa mieltä,
        on huomattu me toisetki,
        hän 12:03 moittii , oikoo, ja komentelee muita ,
        olettaa itse olevansa täydellinen ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nauru pidentää ikää se hyöty siitä on,

No juu, jos ei nauru vallan pidennä, niin vastapainoa huonoille oloille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ottiko nokkaan ku totuus tuli julki kaunistelematta,

Minun ei tarvitse ottaa nokkiini joa ainoastaan pyydän ettei oltaisi ilkeitä ihmisille netissä .joku joka ei saa unta ja sanoo sen niin kai hän sen saa kertoa, ei se mitään valittamista sinänsä ole, vaan jotain ainoastaan mitä kokee.
        Annetaan vaan olla mollaamiset Ja saavat kertoa minun puolestani, tiedän itsekkin mitä se valveilla olo on joten ymmärrän heitä .

• Anonyymi

Täysikuu taas ei oikein uni tahtonut tulla täälläkään joten kuuntelin kolmeen asiat podd castia tabletilla kunnes puoli neljältä varmaan olin nukahtanut
      Katsoin aamulla Googlesta olisiko mahdollista että on täysikuu. Ja olihan se, no illalla varmaan sitten nukuttaa sitäkin enemmän . Mutta olo ei ole koskaan hyvä jos ei nuku niitä tarpeellisia tunteja .

• Anonyymi

Lasketaan tilastoja lampaitten puutteessa ja säästämällä.

• Anonyymi

Yritän pysyä valveilla päivällä, että saisin yöllä unta.
      Jos väkisin torkahdan sohvalle niin torkahdan.

• Anonyymi

Minun tarvis käydä kaupassa, mutt en jaksa
        nukuin tosi huonosti jonnekki aamu viitteen asti
        sitten jonkinlaisessa horroksessa olin muutaman tunnin
        aina jostain syystä herään klo kahdeksan kieppeillä
        vaikka kuinka huonosti olisin yöni nukkunu,
        - nousin ja pistin kahvin rupsuttamaan,

jostain syystä ei vieläkää ole tullu unen tunnetta,
        pelottaa jo olenko ylirasittunu yli-pirteä,
        -- on huono jos on ylipirteä olo eikä pysty nykkumaan ollenkaan,
        mitähän siitäki vielä seuraa.

• Anonyymi

Sama ongelma itsellänikin. Joko uni ei ollenkaan tule, tai sitten nukahdan joksikin aikaa ja herään.

No, minä yleensä kuumennan kahvia, ehkä syön jotain, luen nettiä ja sitten menen takaisin pehkuihin. Usein valvon jopa klo 5 asti, sitten nukahdan joiksikin tunneiksi.
      🥐🥛☕

• Anonyymi

Tämän yön selvästikin taas valvon...

Söin ruis-puikulan puolikkaan, päällä voita, kinkkuleikettä, tomaatti- ja kurkkusiivu. Maitoa.

• Anonyymi

Pelannut netissä pasianssia.

• Anonyymi

Nyt tänä iltana otetaan tavallista suurempi annos nukahamispilleriä, aattelin nyt ottaa melkein kokonaisen pillerin,
      mä leikkelen aina saksilla pillerin 1/4 osaan nut otan semmosta 3 kpl se on melkein kokonainen,
      olen niiiiiiiin väsyny että nyt on pakko nukkua syvää unta että olis huomenna edes hieman parempi päivä.

• Anonyymi

Ei nukuta. Ei kuitenkaan hassumpi olo. Syön ompun siivuja ja seilaan näillä palstoilla. Mikäs on ollessa. Ei mistään kipeä ja muonaa kaapissa.

• Anonyymi

Ei tuu uni ei, niinkuin ei muinakaan iltoina. Ajatukset kiertää kehää pimeinä yön tunteina

• Anonyymi

Mä kun menen nukkumaan suljen ajatusmaailman nollaan, en yksinkertasesti ajattele muuta kuin pimeää ja ajattelen että kohta nukahden enkä ise sitä edes huomaakaan,
        apuna kyllä on nukahtamispillei
        nyt nukuinki piiiiiiiiiiitkän yön heäsin vata aamulla jotan klo 8 kieppeillä,
        nukkuminen on ihanaa, saa olla poissa koko maailmasta ainaki jonkunaikaa,
        tympi kun näin unta, se hiukan häiritsi mun syvää nukkumistani,
        hassua, oli seksi uni,
        jossa mun mielitietty käytti hyväkseen toista kaunokaista, pyh, ku tympi, ei kiva, hieman suututti, koitin pyyhkiä äkkiä muistista pois koko unen, höh,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä kun menen nukkumaan suljen ajatusmaailman nollaan, en yksinkertasesti ajattele muuta kuin pimeää ja ajattelen että kohta nukahden enkä ise sitä edes huomaakaan,
        hassua, oli seksi uni,
        jossa mun mielitietty käytti hyväkseen toista kaunokaista, pyh, ku tympi, ei kiva, hieman suututti, koitin pyyhkiä äkkiä muistista pois koko unen, höh,

mitähän tommonen uni merkitsee,

meikä on vanha ihminen,
        eikä taatusti jaksa seurustella kenekää kanssa,

siltiki uni vieläki harmittaa, ei ollu kiva uni .

• Anonyymi

Vastustan kiertäviä, ikäviä ajatuksia yhdyssanaketjuilla.Siis: yhdyssana-sanakirja-kirjahylly-hyllymetri- jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitähän tommonen uni merkitsee,

meikä on vanha ihminen,
        eikä taatusti jaksa seurustella kenekää kanssa,

siltiki uni vieläki harmittaa, ei ollu kiva uni .

Unissa asiat menevät sekaisin. Jos illalla viimeksi satun katsomaan jotain
        sarjaa tai elokuvaa telkkarista, jossa tapahtuu jotain ikävää se tapahtuma seota
        uneen jollakin kummallisella tavalla, missä ei ole päätä eikä häntää. Niitä unia voisi
        kutsua painajaisiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unissa asiat menevät sekaisin. Jos illalla viimeksi satun katsomaan jotain
        sarjaa tai elokuvaa telkkarista, jossa tapahtuu jotain ikävää se tapahtuma seota
        uneen jollakin kummallisella tavalla, missä ei ole päätä eikä häntää. Niitä unia voisi
        kutsua painajaisiksi.

taas näin omituista unta,
        valkonen kärpässieni pyöri siinä unessa
        muuten unessa ei ollu päätä eikä häntää
        mutta valkonen sieni pyöri koko ajan siinä unessa,
        en koskaan syö sieni ruokaa, ne on aina jotenki puistattanu,

• Eliaana
        Anonyymi kirjoitti:

hassua, oli seksi uni,

Se on juurikin se ajatusten pyöriminen päässä, joka on monen nukahtamisen tiellä.
        Sitten, kun oppii sulkemaan sen pois, uni tulee.

Välttämättä ei ole ihan helppoa katkaista ajatusten virtaa, se pyrkii aina takaisin.
        Yksi konsti on juuri tuo käyttämäsi että kiinnittää ajatuksensa, johonkin, joka ei kosketa niitä elämän kulun tärkeitä asioita ja huolia.

Toinen keino on keskittyä oman hengityksen ajattelemiseen.

Noin ajanvietteeksi, netistä löytyy sellainen unikirja, kun ´´Noidankoto, unikirja.´´
        .

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Se on juurikin se ajatusten pyöriminen päässä, joka on monen nukahtamisen tiellä.
        Sitten, kun oppii sulkemaan sen pois, uni tulee.

Välttämättä ei ole ihan helppoa katkaista ajatusten virtaa, se pyrkii aina takaisin.
        Yksi konsti on juuri tuo käyttämäsi että kiinnittää ajatuksensa, johonkin, joka ei kosketa niitä elämän kulun tärkeitä asioita ja huolia.

Toinen keino on keskittyä oman hengityksen ajattelemiseen.

Noin ajanvietteeksi, netistä löytyy sellainen unikirja, kun ´´Noidankoto, unikirja.´´
        .

Uni ei tule myöskään ennen kuin varpaat ovat lämpimät. Onneksi ei tartte villasukkia pukea, unisukat riittää.

• Anonyymi

En ole koskaan käyttänyt unilääkkeitä tai edes melatoniinia. Nukahdan heti kun pään laitan tyynyyn ja minulle riittää noin 7 h yöunet. Muita vaivoja kyllä on, mutta unettomuutta ei ole juuri koskaan ollut.

• Anonyymi

Päivissä on hiukan eroo, mut voidakseen saada unta, on hiukan liikuttava. Muuten elimistö ei ikäänkuin valmistaudu nukkumiseen.
      Minulla olis jotakin siivoushommaa, mutta ei voimia eikä tarmoa moiseen. Kun yön aamupuolille valvoo, ilman iltapäivätorkkuja ei pärjää.

Tänään täällä Etelä-Suomessa parhaillaan aurinko paistaa. Tekemättömyys ahistaa mieltä, johtaa alakuloon ja masennukseenkin.
      Pois täältä joutais. Pitäis kuitenkin vielä katsoo, vieläkö valoisan ajan uudenvuoden päivän jälkeen pidentyminen toisi yksinäisen mieheneloon pirteyttä.

• Anonyymi

minä olen päättäny, en enään touhua kun en jaksa, olkoon koko huusholli semmonen kuin on,
        aamuisin teen aamupalan ja samalla laitan asianpesukoneen hyrisemään
        tietenki otan eilet puhtaat astiat ensin sieltä pois,
        sitten petaan sänkyni ja sitten huusholli näyttääki ihan oleva hyvässä järjestyksessä,

pölykoiria on kyllä sänkyjen alla ja nurkissa mutta olkoon,
        suuremmin en ala siivoilemaan,
        joskus jonkun nurkan pyyhin pölystä jos jaksan,
        yleiskuva on kuintenki ihan mukiinmenevä,
        jäjestys on tärkeintä, kun husholli on järjestyksessä se näyttää siistiltä vaikka ei olekkaa sen suuremmin piiiiiitkiiiiin aikoihin siivonnukka,
        olen aatellu, tänne se kaikki " paska " jää kun kuolen,
        kupsahtais vaan pian pois kitumasta,
        sitä ootellessa kirjoitelaan taas mukavia loppuelämän viihteeksi, ei tässä paljon muuta viihdettä enään olekkaan vanhalle ihmisell.

• Anonyymi

Lämmintä maitoa silputtua sipulia kyytipojaksi , ja vedät unimyssyn päähän. Unta palloon!

• Anonyymi

menään sitten nukkumaan

kivoja unia
        hyvää yötä,

• Anonyymi

Nukuin n. 3 tuntia, heräsin... Lämmitin kahvia. Kohta taas pehkuihin.

• Anonyymi

Se siitä. Ei uni enää tule...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä sain nkkua aikahyvän yön yteenpötköön
        heräsin klo 7:30 tienoilla,
        keitin kahvit ja aamupalan
        plussss välttämättömät syd. aamulääkkeet,

ulkona pimeetä, maa näyttää valkoselta, lähinnä kuuraa on,

aion laiskotella koko päivän,
        vain jotain pientä puuhastelua viihteeksi, jotta päivä kuluu äkisti iltaan ja pääsee taas nukkumaan, nkkuminen on niin ihanaa, mä harjoittelen jo hautaa varten nukkumista siellä luulis saavan nukkua rauhassa ilman kesken unien heräämistä,

mkavaa päivää, ja halit sinne,
        jakselaan, ja miustetaan kirjoitella mukavaia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vain jotain pientä puuhastelua viihteeksi, jotta päivä kuluu äkisti iltaan ja pääsee taas nukkumaan, nkkuminen on niin ihanaa, mä harjoittelen jo hautaa varten nukkumista siellä luulis saavan nukkua rauhassa ilman kesken unien heräämistä,

Itsekin nukahdin lopulta ja heräsin klo 9 jälkeen. Laitoin peiton sekä pari tyynyä, ym pesuun. Pesen ne kerran vuodessa. Peitto ainakin kuivuu illaksi, on keinutuolin päällä kuivumassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tulee hautaan, mua hiukan hirvittää. Jos siellä ympäristössä kovin kummittelee... 👻

En yhtään tykkää niistä kummajaisista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tulee hautaan, mua hiukan hirvittää. Jos siellä ympäristössä kovin kummittelee... 👻

En yhtään tykkää niistä kummajaisista.

EI siellä kummittele, siellä on rauhallista saa nukkua rauhassa ,
        kukaan ei herätä kesken unien,

vaikka itte ole suunitellu omalle kohdalle tuhkausta sitten joskus,

mato ei syö,

kaikkea sitä mieleen juolahtaaki, höh,
        ku yksin on,
        TV:stäkää ei tule mitään kivaa katsottavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekin nukahdin lopulta ja heräsin klo 9 jälkeen. Laitoin peiton sekä pari tyynyä, ym pesuun. Pesen ne kerran vuodessa. Peitto ainakin kuivuu illaksi, on keinutuolin päällä kuivumassa.

Ikkunasta näky on harmaa, näyttää liukkaalta, kuin loska lentäisi liikenteessä, ei tee mieli lähteä uloskaa,

menis äkkiä tämä loppuvuosi
        tammikuussa olis jo päivä hitusen pitempi
        olettaisi ett lumiki olisi jo kunnolla tullu maahaan,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei tietenkään, jos hörpit sumppia keskellä yötä. Mikä hlvt:n järki?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei tietenkään, jos hörpit sumppia keskellä yötä. Mikä hlvt:n järki?

Nimenomaan suht. pieni tilkka (alle 1 dl) kahvia saattaa tönäistä uneen. Näin usein tapahtuukin. Muttei aina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan suht. pieni tilkka (alle 1 dl) kahvia saattaa tönäistä uneen. Näin usein tapahtuukin. Muttei aina.

Yö ei ole tarkoitettu kahvin juontiin. Nuku, uni puhdistaa aivoja, tiedät sitten paremmin, milloin sumppia ryystetään.

• Anonyymi

Ihanaaaaa se on jo ilta, kohta päästään taas nukkumaan,

• Anonyymi

Ainakin veuraavia kannattaa kokeilla illalla:
      Babaanin nauttiminen.
      meren kohinan kuunteku Youtubestã,
      seksi.
      E on vãlttãttã edes noita kaikkia.

• Anonyymi

Tosi huono oli viimeyö
      heräsi klo 3:35 eikä ni enään tullu, pötköttelin kiusallaki sängyssä aamuun asti ja aattelin että jo on kumma jos en vielä muutamaksi tunniksi nukahda, niinhän sitten klo 8:00 kieppeillä nukahdin ja heräsi vasta klo 11:45
      johan oli yö,
      ajattelin joaamulla että en nouse koko päivänä ylös sängystä mutt aamulääkkeet ja wc käynti pakotti nousemaan,
      kyllllll vanhan ihmisen elämä on sitten tooooooooosi veeeeeeeeeeee mäistä

mitä nyt tehdään,
      ulkona satelle räntää, kadut näyttää loskaa olevan täynnä,
      mihin lähtis,
      tairanki lähteä ABC:lle syömään ja samalla veikkaamaan sättttipottttia siellähän on 120 MILJOONAA tarjolla jospa mä sen saisin ku yöki oli niin huono edes rahalla luoja ma lepyttäisi.
      jokatapauksessa teille muille mukavaa päivää
      kirjooooootellaan taas,

• Anonyymi

Tää uhkaava sota on myös vienyt yöunet, kun neuroottisesti kuuntelen, koska alkaa ilmahälytys huutaa ja mitä teen, jos niin tapahtuu.

Vettä minulla on jo monta sangollista. Tosin ne voisi taas vaihtaa raikkaampiin. Vai "pilaantuko" vesi ämpärissä ja pullossa?

Mutta pieni reppu, jossa "tärkeimmät", pitää pakata valmiiksi, että kun meteli alkaa, sieppaan sen ja hiukan valmista evästä kaapista matkaan ja juoksen kellariin.

Olen kirjoittanut muistilistaa nettiin, jotka pitää tulostaa paperille, samaten tulostaa paprulle seuraavista ohjeista ne itselle oleellisimmat:

https://www.suomi.fi/oppaat/varautuminen
      😥

Ei mulla ole varaa kahteen pankkitiliin. Yhdellä on pärjättävä, sekä käteisellä (siitäkin on puutetta).

Kuulin lapsena ihan riittämiin tarinoita
      a) "Siitä Kapiinan ajasta" (1918) kun kylien miehiä vietiin rattailla läpi kylän teloituspaikalle ja isoisän pikkuveli juoksi salaa perässä katsomaan mitä tapahtui. Hänestä tulikin sitten kiivas kommunisti.
      b) Helsingin suurpommituksista, kun mummu juoksi pitkin katua hakemaan isän pikkuveljen yläkerrasta, ehti juuri ja juuri istahtaa pommisuojaan ja ovi perässä kiinni, kun samalla tuli päälle ryssän pommi (kuvittelin sen isoksi metallikuulaksi). Rappukäytävä romahti päälle, heidän oma rappunsa säästyi, mutta he selviytyivät suojassa. Kaikki kadulla olleet eivät. Mummu näki mitä näki ja kertoi meille lapsille. Jne. Muita kokemuksia.
      c) Kun äidin koulukaupungissa pommi tuli läpi koulukaverin mökin katon ja koulukaveri monta päivää kitui sairaalassa, kunnes kuoli.
      Jne.

Etenkin meille pääkaupunkiseutulaisille koittaa uhkaavat ajat, mutta satunnaisesti myös muualle Suomea. Myös itäsuomalaisille, kun alkaa p-korealaisia lapata kylille...

Herra, armahda!

Kaikki varautuminen voi tietysti olla turhaakin, jos isku osuu just kohdalle. Mutta, jos ei osu ihan, vaan viereen, voi olla hyvä olla tietyt, omat asiat varalta kunnossa. Ei se ota, jos ei annakaan.

Nää on kaameita ajatuksia, mutta pakko ajatella etukäteen, sillä suunnilleen näinhän tulee ehkä käymään.

• Anonyymi

itte ajattelen, mihin vanha lähtee pakoon ei mihinkää, korkeentaan kellariin jossa on jonkinlainen pommisuoja, mtte eihän siellä kauaa aikaa voi olla joten parempi olisi kun pommi osuisi kohdalle ja meikä räjähtäs pommin vaikutuksesta heti tuusan nuuskaksi,
        suuremmin en sunnittele pakoon lähtemistä
        mn elämä on jo eletty, sama jos putinin pommi osusi kohdalle, sehän olis vain armo-laukaus vanhukselle kauan eläneelle, parempi vaihtoehti kuin sänyssä kitua ja kipeenä ja hoitat hikihatussa koittaisivat siivota mun ulosteita, EI kiitos semmosta loppuelämää,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

itte ajattelen, mihin vanha lähtee pakoon ei mihinkää, korkeentaan kellariin jossa on jonkinlainen pommisuoja, mtte eihän siellä kauaa aikaa voi olla joten parempi olisi kun pommi osuisi kohdalle ja meikä räjähtäs pommin vaikutuksesta heti tuusan nuuskaksi,
        suuremmin en sunnittele pakoon lähtemistä
        mn elämä on jo eletty, sama jos putinin pommi osusi kohdalle, sehän olis vain armo-laukaus vanhukselle kauan eläneelle, parempi vaihtoehti kuin sänyssä kitua ja kipeenä ja hoitat hikihatussa koittaisivat siivota mun ulosteita, EI kiitos semmosta loppuelämää,

Sama täällä. Taloyhtiön kellariin meikäläinen voi mennä, mutta ei minulla muita pakopaikkoja ole. Ei juuri ole läheisiä sukulaisiakaan.

Olen myös ajatellut, että kun ulina alkaa, menen sänkyyni makaamaan, vedän peiton päälle ja katson mitä tapahtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama täällä. Taloyhtiön kellariin meikäläinen voi mennä, mutta ei minulla muita pakopaikkoja ole. Ei juuri ole läheisiä sukulaisiakaan.

Olen myös ajatellut, että kun ulina alkaa, menen sänkyyni makaamaan, vedän peiton päälle ja katson mitä tapahtuu.

Onnellisia ne kaverit ja puolisoniki, ovat saaneet kuolla pois ennen näin hullua aikakautta, he eivät ehtineet nähdä kun venäjän hullu putin hyökkäsi Ukrainaan, se oli kuin läimäitys meitä suomalisiaki kohtaan päin läsiä,
        tavallaan jotain särkyi isänmaan kokonaisuudesta,
        olen kokenu koko suomen siäinen rauha meni ihan sekasi syystä että Ukrainaan hyökättiin ja sota taas julitettiin euroopassa alkaneeksi ,

voi luoja kun saisi kuolla ennekuin suomen kohdalla kaikki muuttuu vielä hullumaksi. nyt on jo tarpeeksi hullua,

itsenäinen lintukotomme pikku- suomi on menny RIKKI mun sielussa.

• Anonyymi

• Anonyymi

Me olemme nyt Natossa. Putin ei Natomaihin uskalla hyökätä.
      Se olisi hänen viimeinen tekonsa.
      Nukkukaa sen puolesta ihan rauhassa vaan !

• Anonyymi

venäjä on hullu maa siitä ei tiedä mitä hullua se keksii ,
        ainaki u h k a i l e e nytki aivan älyttömyyksiä

voi vain todeta venäjää johtaa mielisairas vainohullu putin ja ilmeisesti yhtä hulluja on sen neuvonantajat,
        täysin piittamattomia ihmiskunnan rahuhallisesta elämän muodosta.

kummallin tuhon vietti jotaa mieiisairaita vainohulluja venäläisiä putinia ja sen neuonantajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

venäjä on hullu maa siitä ei tiedä mitä hullua se keksii ,
        ainaki u h k a i l e e nytki aivan älyttömyyksiä

voi vain todeta venäjää johtaa mielisairas vainohullu putin ja ilmeisesti yhtä hulluja on sen neuvonantajat,
        täysin piittamattomia ihmiskunnan rahuhallisesta elämän muodosta.

kummallin tuhon vietti jotaa mieiisairaita vainohulluja venäläisiä putinia ja sen neuonantajia.

Kerrankin olemme täsmälleen samaa mieltä jostain aiheesta. Meitsi vain paremmalla kirjoitustaidolla. Heh ja hah.

• Anonyymi

Nyt nukkumaan kello on jo paljon,

eikä herätä keskellä yötä,

• Anonyymi

Homenta !

Viimme yön nukuin taas pitkästäaikaa hyvin,
      kiitos nukahtamislääkkeen riittävä määrä,

aamun touhut tehty,
      aamupala,
      tiskit koneeseen,
      pyykinpesukone tyhjennetty, ja pyykki lajiteltu kuivumaan,
      sänky petattu,
      nyt onko koko päivä vapaata,
      mitä teksi,
      kun ei haluta tehdä mitään, tekis mieli lähteä autolla jonnekki
      mutt nytt hirvittää siellä on räntää liukasta ja kauheesti autoja liikenteessä, eilenki oli yksi auto ajanu ojaan ja poliisi tuli siniset valt vilkkuen paikalle,
      usein omaki auto inhottavasti liukui letkassa kun välliin piti jarrutella, kun liikenne tökki tosi pahoinen eilen jo
      mutta mun tekis mieli lähteä ABC:lle syömään,
      saaaaaappp nähdä uskallanko tommoseen liikenteeseen , '
      siellä pitää olla t o s i v a r o v a i n e n jos lähden, siellä saa pelätä että jos itse ei tee liikenne virhettä mutta joku toinen tekee ja ajaa esm. mun auton perään, seko on melkonen jysähdys , semmostaki on muutaman kerran elämässäni sattunu, peräänajo on mekonen jyäsys siinä saaattaa käydä edessä olevallekki autoilijalle pahoin, esm. niska voi revähtää, pahimmassa tapauksessa ja säikäys on aivan kauhee semmosessaki tapauksessa.

kuin te toiset olette heränneet, menikö yö piehtaroidessa peiton kanssa vai saitteko nukuttua kunnolla ?

Kirjotelaan taas !

• Anonyymi

Nukahdan helposti kun olen lukenut kirjaa noin tunnin. Unta piisaa noin 3 tuntia, sitten taas valvomista ja jatkan lukemista, käyn vessassa. Toinen 3 t nukkumista aamupuoleen ja kyllä yhteebsä 6 t unta riittää. Tunnin päikkärit lisäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nukahdan helposti kun olen lukenut kirjaa noin tunnin. Unta piisaa noin 3 tuntia, sitten taas valvomista ja jatkan lukemista, käyn vessassa. Toinen 3 t nukkumista aamupuoleen ja kyllä yhteebsä 6 t unta riittää. Tunnin päikkärit lisäksi.

Tulihan se huonojen yöunien syykin sieltä = kommenttisi viimeinen virke.

• Anonyymi

Minäpä sabotoin ihan tietoisesti uneni. Tuntemattomasta syystä piti keittää iltakahvi ennen iltakymmentä. En ole vuosiin iltakahvia juonut. Olisin valvonut kahvin mielitekoa vatvoen koko yön, niin päätin tyrehdyttää mieliteon. Tällälailla nyt päästä viirasi :)

• Anonyymi

Hyvää / huonoa huomenta.
      Valvoin taas koko yön.

• Anonyymi

olipa sinlla huono yö,
        mä nukuin nukahtamispillerin kanssa melkein aamuun asi,
        joku herätti klo 4 kieppeillä
        mutt en noussu
        nukahdin uudeleen ja heräsin oikeesti klo8:30

mutta
        mieli maassa mataa,
        elämä ei kiinosta,

on se kauheeta
        kun vanhan ihmisen pitää elää vaikk ei enään haluisikaan,

• Anonyymi

NYT alkaa painajainen nimeltään nukkumaan meno,

kauheeta jos uni ei tule,

kauheeta jos montakertaa herää yöllä wc-reissulle.

hyvää yötä ja kauniita unia
      toivottavasti kaikille !

• Anonyymi

En juo 18 jälkeen mitään paitsi iltapillereitten kanssa vähän mehua.
        Vaikka ei sekään paljon auta, vessaan joutuu pari kertaa yössä
        heräämään, ettei käy niinkuin entiselle miehelle,
        joka meni lääkäriin valittamaan, että herää aina vasta seitsemältä aamuisin.
        Lääkäri kysyi, eikö se ole hyvä ?
        "No, ei ole kun paskat menee housuun joka aamu kuudelta!"

• Anonyymi

Entäs nyt,
      olen nukkunu monta tuntia sohvalla,
      saanko illalla unenpäästä ollenkaa kiinni,

mitä sitten tehdään jos uni ei olenkaan tule

hyvät neuvot tarpeen
      kiitos !

• Anonyymi

Miksi nukuit "monta tuntia sohvalla" ? Yöuni ei varmasti tule. Oma moka.

• Anonyymi

Laita sukat patterille lämpiämään ja kun menet nukkumaan niin lämpöiset sukat jalkaan minulla auttaa se. Uni tulee.
      Toiset juo lämmintä maitoa enne nukkumaan menoa ja he saavat nukuttua siten. Ystäväni joi aina kupin kahvia ennen nukkumaan menoa, joka ei olisi minulle sopinut, mutta hän nukkui hyvin kun oli saanut kupillisen kahvia, jota hörppi yöpaita päällä ja sitten sänkyyn.
      Niin että jokaisella ihmisellä on omat konstinsa unen saantiin.

• Anonyymi

Puolisoni joi paljon kahvia montakertaa päivässä,
        kahvia piti olla aina termospullossa,
        itse juon vain aamupalan kanssa kahvia,

tänäänki ole koko päivän tavallaan nukknu sohvalla,

otan nukhtamislääkettä sitten kun menen tänään yö-unilleni,
        harmi vaan kun aina herään aamu-yöstä jotain klo 4 kiepeillä,
        sitten ei kunnon unta enään tule, siksi kai nukun nykyisin jo päivälläki,

• Anonyymi

Jos nukut vaikka päivällä 2 tuntia ,kun väsyttää, se on TAATUSTI pois seuraavan yön unesta.luomuunta ei meidän ikäinen ihminen yleensä luku kuin n 7h .
      Elikkä- laskeppa yhteen ,, päivällä 2h + yöllä 5 h=7 tuntia.

Luomu-unella tarkoitan , jonka nukkuu ilman uni-tai rauhoittavia lääkkeitä tai ilman alkoholia.
      Jos taas jonakin yönä nukkuu vain 4 tuntia, sitten ei nukukkaan seuraavana päivänä, niin sittenpä nukkuu seuraavana yönä 10-11 tuntia.
      Nuo asiat pätee ,ellei joudu valvomaan kipujen takia esim.
      Ei sääntöä ilman poikkeusta, mutta noin se suurinpiirtein menee.

• Anonyymi

minä olen aina nukkunu huonosti
        yö-unet on ollu aina pätkittäisiä,
        sängyssä keppurointia,
        en ikinä ole tykänny yö-valvomisesta,
        siksi olen käyttäny nukahtamislääkeitä,
        se huono puoli niissä on ne tekee ihmisestä tylsän apaattisen tollukan, kuten mä olen jo,
        ja apteekin inffon mukaan tulee muisti-häiriöitä
        on kuulemma suuri vaara saada demenntia, siis dementoitua,
        mutta, kun
        minunki ikäki on jo melkein kohta ydeksänkymmentä vuotta muutaman vuoden kuluttua,
        HAITTAAKO se jos vanhalla ihmisella muisti katoaa
        tai tulee dementtia,
        eikös se oikeestaan ole parempiki kun EI MUISTA MITÄÄN
        loppu elämä on jo kivaaaaaa,,, vai mitä tuumaatte ??? heh,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minä olen aina nukkunu huonosti
        yö-unet on ollu aina pätkittäisiä,
        sängyssä keppurointia,
        en ikinä ole tykänny yö-valvomisesta,
        siksi olen käyttäny nukahtamislääkeitä,
        se huono puoli niissä on ne tekee ihmisestä tylsän apaattisen tollukan, kuten mä olen jo,
        ja apteekin inffon mukaan tulee muisti-häiriöitä
        on kuulemma suuri vaara saada demenntia, siis dementoitua,
        mutta, kun
        minunki ikäki on jo melkein kohta ydeksänkymmentä vuotta muutaman vuoden kuluttua,
        HAITTAAKO se jos vanhalla ihmisella muisti katoaa
        tai tulee dementtia,
        eikös se oikeestaan ole parempiki kun EI MUISTA MITÄÄN
        loppu elämä on jo kivaaaaaa,,, vai mitä tuumaatte ??? heh,

En usko, että unilääke tekee ihmisestä tollukan.
        Tiedän pari, jotka on "tollukoita", vaikkei käytä unilääkkeitä.
        Mieluummin olisin sitä mieltä, että yksitoikkoinen,
        tapahtumaköyhä elämä, johon moni iäkäs joutuu alistumaan
        on se, mikä tekee apaattisesti tai alakuloiseksi.
        Minä olen ainakin sen takia tollukka, vaikka oikeasti olen
        vain henkisesti tylsistynyt yksitoikkoisen elämäni takia
        ja surullinenkin tai ainakin alakuloinen melkein aina.

Miten kauhealta se mahtaakaan tuntua, kun ei muista enää paljon mitään
        eikä tunne juuri ketään ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko, että unilääke tekee ihmisestä tollukan.
        Tiedän pari, jotka on "tollukoita", vaikkei käytä unilääkkeitä.
        Mieluummin olisin sitä mieltä, että yksitoikkoinen,
        tapahtumaköyhä elämä, johon moni iäkäs joutuu alistumaan
        on se, mikä tekee apaattisesti tai alakuloiseksi.
        Minä olen ainakin sen takia tollukka, vaikka oikeasti olen
        vain henkisesti tylsistynyt yksitoikkoisen elämäni takia
        ja surullinenkin tai ainakin alakuloinen melkein aina.

Miten kauhealta se mahtaakaan tuntua, kun ei muista enää paljon mitään
        eikä tunne juuri ketään ?

KAUHEALTA? Älä ole pessimisti.
        Kaikkihan on uutta joka aamu. Saat uusia tuttavia, kun ovikello soi ja päivähoitaja tulee aamutoimia auttamaan. Jokainen ateria on yllätys.
        Ota ilolla vastaan.

• Anonyymi

No ei todella haittaa. Nauti jokaisesta hetkestä mitä elät. Jos olisin lähellä yhdeksää kymppiä, ni taatusti käyttäisin unilääkkeitä jos tarvi.

• Anonyymi

kiitos tuesta,
        apteekki aina varottaa että muistimenee,
        ja tietenki mä tunnen huonoa omaatuntoa

ne ei koskaan ajattele minkäikänen ihminen on hakemassa nukahtamis- lääkettä höh,
        itte jo ajattelen ettei ole enään väliä vaikka dementia iskee, kuolemaki iskee aivan varmasti ehkä jo enne kuin muisti menee, jää nähtäväksi, heh näenköhän sen kuolemna ihna itse, aikaki haluaisin sen ihan itse tuntea ja kokea miltä tuntuu kun lähtee ikuisuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kiitos tuesta,
        apteekki aina varottaa että muistimenee,
        ja tietenki mä tunnen huonoa omaatuntoa

ne ei koskaan ajattele minkäikänen ihminen on hakemassa nukahtamis- lääkettä höh,
        itte jo ajattelen ettei ole enään väliä vaikka dementia iskee, kuolemaki iskee aivan varmasti ehkä jo enne kuin muisti menee, jää nähtäväksi, heh näenköhän sen kuolemna ihna itse, aikaki haluaisin sen ihan itse tuntea ja kokea miltä tuntuu kun lähtee ikuisuuteen.

Apteekki menettäköön oman muistinsa.
        Me otamme nukahtamispillerin kun tarvitsemme, sillä hyvin nukutun yön jälkeen olemme voimissamme ja selviydymme itseksemme, kuten hyvinvointialueen päättäjät ovat todenneet.
        Hyviä unia!

• Anonyymi

nyt nukkumaan nukahtamispilleri jo vaikuttaa, olen puoli horroksessa, nyt hampaitten pesuun ja sitten itteni viereen köllähdän sänkyyn
      kivoja unia porukalle, huomenna kirjotelaan taas mukavia. hyvää yöyä.

• Anonyymi

Mulla on pariakin nk. uniteetä K-kaupasta. (Camomile-honey sekä Ginger-Turmeric) Kuumennan mukin vettä mikrossa, laitan kahta eri pussiteetä sekä n. 3-4 hyppysellistä kanervannuppuja hautumaan.

Ihan puoli kupillistakin tuota (pienen siivilän kautta suodatettua) teetä tömäyttää sitten uneen, eli tulee 2-3 yöksi stydiä unilääkettä! (Kaadan siivilästä kanervat takaisin haudutusmukiin ja kansi päälle.)

Olen parina viime yönä nukkunut jo paremmin.

• Anonyymi

Mitä vikaa on valvomisessa? Kun ikää on yli 85v. voi yhtä hyvin valvoakin. Uni tulee kun siihen annetaan mahdollisuus.
      Seuraavana yönä aikaisemmin, jos teet lähes liikuntakyvyttömänä kotonasi kotitreeniä.

Etsi googlesta kotitreenausohjelmia.

Eilen, tänä aamuna oikeasti keksin siftata Etelämantereelle. Siellä on vielä aurinkoista monta kuukautta.

Mielikuvitusmatka tulee edulliseksi. Ei passivelvollisuuksia tai raha-asioiden funtsimista.
      kirjomies jo synnynnäisesti.

• Anonyymi

Valvonut taas koko yön.

Aloitin pari päivää sitten virkata khakinvihreää kaulaliinaa. Virkkaaminen käy nopeammin kuin kutominen ja tulee paksumpaa. Kun ei uni ole tullut, virkkasin hetken aikaa...

• Anonyymi

Kiinnostaa,
        minkälaisella kuviolla virkkaat,

minlla olis lehdissä nättejä malleja, en ole jaksanu alkaa virkkaamaan, mutta huoukutus on suuri,

mallit ovat suuria kaulahuiveja tai hartiahuiveja,

nyt melkein sain inspiration lähteä etsimään kivan näköstä laadukasta lankaa,
        kun jaksaisi lähteä,
        inhottavasti tämä vanhuus painaa , lähtemiset on nykyisin melko kankeeaa touhua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostaa,
        minkälaisella kuviolla virkkaat,

minlla olis lehdissä nättejä malleja, en ole jaksanu alkaa virkkaamaan, mutta huoukutus on suuri,

mallit ovat suuria kaulahuiveja tai hartiahuiveja,

nyt melkein sain inspiration lähteä etsimään kivan näköstä laadukasta lankaa,
        kun jaksaisi lähteä,
        inhottavasti tämä vanhuus painaa , lähtemiset on nykyisin melko kankeeaa touhua.

Tämä Novitan Wonder wool on pehmeää villalankaa, n. 5€ kerä. Huiviin menee minulla n. 1,5 (-2 kerää).

https://novita.com/products/novita-wonder-wool-dk-50-g-100-villalanka?srsltid=AfmBOopCAAjPvIZjPzh5_JO-tdtpqPStNjaIY3X9vVq5ibSkvDyze6YP

Ihan helpolla pylväs-kuviolla tätä nyt virkkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä Novitan Wonder wool on pehmeää villalankaa, n. 5€ kerä. Huiviin menee minulla n. 1,5 (-2 kerää).

https://novita.com/products/novita-wonder-wool-dk-50-g-100-villalanka?srsltid=AfmBOopCAAjPvIZjPzh5_JO-tdtpqPStNjaIY3X9vVq5ibSkvDyze6YP

Ihan helpolla pylväs-kuviolla tätä nyt virkkaan.

Mielenkiintoista,

jos uni ei tule niin virkkaaminen on ihan mukavaa ajanviettettä,

joskus kun uni on kadonnu yöllä, menen siivoomaan WC:n kontaan luutunkanssa sen puhtaaksi, WC; kerää kummasti likaa
        aivan joskus hirvittää se " paskan paljous " lattioilla varsinki,

• Anonyymi

Nyt huolestuttaa
      nukuin sohvalla monta tuntia,

hirvittää jos pitää koko yö valvoa, tulis edes TV:stä kivaa katsottavaa,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 521
      7950
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      233
      2745
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2611
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      1999
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1881
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      1644
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1386
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1242
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1198
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1175
    Aihe