Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6667
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tosiaan, kyllä tuon kahvinkin suhteen on suositukset vaihtuneet ja samoin terveellisyys/epäterveellisyys jutut.
Itse juon mukillisen aamulla ja toisen iltapäivällä. Juuri join ja söin pullataikinaan tehdyn puolukka-aprikoosihillopullan, kun aamupäivällä leivoin.
Kahviin en laita kermaa enkä sokeria.
Teetä (mustateetä) ja luomukaakaota juon toisinaan. Niihin käytän hunajaa.
03.02.2024 16:13
Totta, kyllä tuota tietovirran vastaanottoa täytyy itse säännöstellä.
Sen varmaan moni huomasi, kun Ukrainan sota alkoi.
Onhan tuota paperilehtien häviämistä jo povattu iät ja ajat.
Vielä ne jotkut sinnittelevät.
03.02.2024 16:07
Se on aina niin surullista, kun eläimen menettää.
Mulla on talvet kissa sisäkissana ja kesällä vapaasti ulkona. Mökillö kulkee vaan yksityistie.
Kaikki meidät tuntee, kun me perätoukuria painelemme ylämökiltä alamökille.
Noin vajaa parisataa metriä mennään tietä pitkin.
03.02.2024 15:53
Itse kun aikanaan yritin niinkuin edestäpäin oli vaikeaa.
Sitten keksin takaapäin kumartua kissan yli sohvalla silitellen ja sieltä sivusta työnsin ruiskun suuhun.
Se meni huomattavasti paremmin.
03.02.2024 15:48
Ei saa väkisin ketään perehtymään yhtään mihinkään, jos ei halua.
Ja nekin, jotka Raamattuun vetoamalla ovat jyrkästi oman mielipiteensä oikeellisuuden takana, varmaan tietävät asian eri puolet.
´´Se ei kuulu sivistykseen, että perustelematta lytätään toisen näkemys tai mielipide,´´
Ei kuulu ei, puolelta eikä toiselta.
Niin, vielä, me ikäihmiset emme ole mielestäni mikään vähemmistöryhmä, mutta ei meitäkään kaikkia aina kohdella joka paikassa tasa-arvoisesti.
03.02.2024 15:45
Hienoa, kun on valonaika pidentynyt.
Huomenissa aion mennä ennakkoäänestämään. Kumpikaan ei ole ykkössuosikkini,
mutta menen kuitenkin.
Eilen kävelylenkillä tein tuttavuutta fasaanin kanssa.
Fasaani seisoi kävelytien penkalla, lähestyin hiljaa. Olin metrin parin päässä, lähti kävelemään vierelläni.
Noin 10 metrin päästä erkani puiden sekaan rauhallisesti.
Sain hienoja videonpätkiä Malesiasta.
Nuoret siellä viidakossa kulkevat, Kanjonin yli riippusilta, mua ei saisi semmoselle millään. No hyvä, kun viihtyvät.
Olkaamme tyytyväisiä täällä lämpimissä kodeissamme, joissa niin monet mukavuudetkin ovat, on se sitten, oma, vuokralla tai kaverin.
Miksi tähän Sel-lan ketjuun pitää aina tuota nälvimistä tuoda.
Illanrauhaa !
02.02.2024 16:30
Kysymys on siitä, että ei- saamelaiset kopioivat heidän kulttuuriinsa kuuluvia tuotteita, rahallisen hyödyn toivossa.
02.02.2024 13:56
Onko Sinulla mitään ruiskua. Apteekista mahdollisesti saisi.
Sillä saa parhaiten nestemäistä lääkettä menemään.
Aikanaan edellisellä kissallani, kun mikään ei onnistunut laitoin pienellä ruiskulla suun sivusta niin sillai onnistui.
02.02.2024 13:35
Käsittääkseni he ovat lain edessä tasa-arvoisia.
Mitä siis vielä vaaditaan, tavoitehan on saavutettu, vai puuttuuko vielä jotain.
Ei kukaan ryhmä voi vaatia ketään mielipiteitään muuttamaan.
Jos joku ei hyväksy, niin sitten ei.
Se myös on tasa-arvoa, että voi olla eri mieltä.
01.02.2024 23:12
Kiitos .
Eilen se muisti, että, kun hyppää eteisen tuolille, siitä ulottuu laittamaan kattovalon päälle.
Kun nyt ei yöllä rupeaisi sillä räpsimään.
Viime talvena se teki sitäkin.
01.02.2024 20:14
Se on Liekon kissa, mikä kipeenä on.
Mulla on kissalla aina välillä tuo adhd-vaihde päällä.
Sen päähomma on kytätä mua.
Eilen kun menin suihkuun, vedin oven huulille kiinni. Tämä sen sitten kynsi auki raolleen.
Istui sitten siinä ovenraossa vahtimassa niin kauan, kun pesin itseäni.
Luin tuon kissa-jutun. Olipa hauska, en voinut nauramatta välillä olla.
Siinä, kun oli kaks riviä sitten, että mites koira, niin totta. Poika kun antaa koiralle pillerin, niin just noin se on, ei muuta tartte, kun jonkun lihan siivun.
01.02.2024 19:14
Katselin tuon videon.
Kyllä oli rytmiä, värikkäitä asuja ja koristuksia.
Ihan tässä istuessa rupesi omatkin jalat heilumaan.
Ehkäpä se onkin perimmäinen maailman tarkoitus, että ihmiskunta sulautuu yhteen, omaksuu kaikkien tasa-arvon ja lakkaa sotimasta.
No jahka tästä ilmaston lämpenemisestä päästään, niin ehkäpä seuraavan jääkauden jälkeen.
01.02.2024 16:38
Hetken aikaa täällä oli mediassa esillä tuo ´´woke´´ sana, joka sitten hävisi yht´äkkiä kun tulikin.
Yritin silloin sen tarkoitusta mieltää, aika vaikea sana ja välillä tuntui, että käytetään haukkumasananakin.
Tuosta kommentistasi sain lisäselvitystä. Kiitos.
Muuten täällä on juuri aika hiljattain ollut sellaista kulttuuriomimista
/väärennöstä, miten sen nyt sanoisi.
Nimittäin lappalaiset ovat kokeneet loukkaavana, heidän perinne-esineiden ja vaatteiden myymistä turisteille, niitä lienee sitten jossain ihan muualla valmistettu.
Ihan tarkkaan en asiaa seurannut, mutta tuon suuntainen asia se oli.
01.02.2024 14:47
Eihän kukaan voi olla tietämättä millaista kärsimystä kaapissa eläminen on tuottanut.
Yritän selventää näkemystäni.
Nyt, kun lainsäädäntömme on kohdallaan asian suhteen.
Muutenkin tietoa on asian tiimoilta tietoa jaettu vaikka kuinka.
Se osa ihmistä, jotka eivät suvaitse , eivät sitä pakkosyötölläkään tee.
Olet homo,hetero tai mikä muu hyvänsä, aina riittää niitä niitä, jotka jostain asiasta keksivät haukkumisen aihetta toisen niskaan.
Minun puolestani kulkueet saavat kulkea kulkuaan, mutta saattaa olla, että se vaan ruokki toisinajattelevia.
Niinkuin tuolla aiemmin sanoin, eikö jo voisi vaan olla ihmisiä ihmisten joukossa.
Minulla on työkavereina ollut maahanmuuttajia, romaneja, homoja.
Toinen asuntoni sijaitsee (toisessa kaupungissa) kaupunginosassa, jossa on toistasataa eri kansallisuutta.
Ei minua ihmisten erilaisuus häiritse.
Niinhän se kai menee, että kun johonkin asiaan halutaan muutosta ja myrsky alkaa viritä, se voimistuu ja voimistuu, kunnes laineet lyö toiseen laitaan yli äyräiden.
Kunnes sitten asia on loppuun kaluttu ylilyönteineen, alkaa myrsky tasaantua ja päädymme jonkinlaiseen suvantoon.
Kunnes, nousee taas myrsky jostain muusta........
01.02.2024 14:34
Ano 7,27 ja Ramoona, tunnistan noita samoja lapsuuden asioita.
Sellainenkin kriisi oli, kun öljykriisi. Muistan myös puhetta, että ´´napin´´ painaminenkin oli lähellä, mutta järki voitti. (Tarkemmin en muista).
Mutta se aurinko ei paistanut kyllä aina. Muistan yhdenkin kesän, kun ei uimaan menosta meinannut tulla ikinä mitään, kun jatkuvasti satoi.
Tuosta vasemmistosta en ole ihan samaa mieltä, kyllä niillä tavallisen kansan hyvinvoinninlisäämisessä oli näppäinsä pelissä.
Tuo on kyllä hieno asia, miten paljon nuo koneet helpottavat arjen pyöritystä ja liikkumista nykyään.
01.02.2024 13:54
Puhut asiaa.
Muistelen, että joku aika sitten oli juttua, että EU olisi tekemässä direktiiviä, kuinka kauan tavaran pitää kestää.
En ole selvillä, missä siinä mennään.
Jotain vanhoja puuhuonekalujakin on. Ei ne millään rikki mene. Lastulevykalun päälle, jos vaikka horjahtaa, niin heiti rätisee.
Tuo vaateteollisuus on suurimpia hiilijalanjäljentuottajia. Itse ostan harvoin mitään vaatetta.
Monet kerrat olen päätäni pyöritellyt itsekseni, kun ilmaisia muoviämpäreitä ja uusia kännykkämalleja jonotetaan tuntitolkulla. Öitäkin vietetään jonottamassa, jos jotakin tavaraa.
Siitä olen iloinen, että kierrätys ja vaihtotalous ovat alkaneet saada jalansijaa.
Media ja myös politikot saisivat painottaa juuri tätä turhan kulutuksen asiaa, mistä ne suuremmat h-jalanjäljet tulee, eikä repiä otsikoita mummujen ja vaarien saunanlämmityksistä.
01.02.2024 13:43
Hänhän sanoi, että kun hänet on Innesin sukuun naitu, hän on oikeutettu käyttämään suvun kilttiä.
Tuli vaan ittelle mielikuva, että, kun jotkut nosti kamalan metelin, kun hän shortsit jalassa pyörällä kulki, että mitähän nuo olisivat sanoneet, jos Stubb olisikin mennyt kiltti päällä.
31.01.2024 22:35
Minä myös olen kiitollinen jokaisesta päivästä, täällä Suomenmaassa.
Tuo kasvikiinnostus minulla myös on. Tunnen miltei kaikki kasvit, joita lähimaastossa kasvaa,
Eläimistä myös tykkään.
Minulla oli nimikkokana, ja -vasikka. Koirakin oli kotona ja villikissoja vilisi navetannurkissa.
Yksi kesä oli serkuilta kaneja lainassa.
Kissan kanssa minäkin asustelen, talvet ovat tätä hiljaista aikaa. Nautin yksin olosta, näin, kun kuitenkin pääsee kulkemaan halutessaan.
Eläinlääkärikäynnit ovat kyllä kalliita. Omalla kissallaei ole ollut mitään, muuta, kun normaalit kuviot.
Hammastarkastukselle vien, jahka kelit ovat sapivat, klinikalle on 35min ajomatka.
Pojalla ja miniällä on 2 koiraa ja 2kissaa, kyllä niihinkin rahaa kuluu.
Kaikki vaan tykätään eläimistä.
Joskus edelliselle kissalleni, kun piti lääkettä antaa, pyysin lääkäriltä nestemäisenä ja ruiskulla tökkäsin hampaitten välistä.
Pillerit ne osaavat perata pois, vaikka kuinka piilottaisi.
31.01.2024 22:29
Niinpä.
Itse he näistä asioista vaahtoavat ja tekevät itsestään eri sakkia.
Miksi vaan ei kaikki voi olla ihmisiä toistensa joukossa.
Minusta se olisi ihannetila.
Lienee tietysti estettä siinäkin, kun on vielä vallalla vanhoja asenteita.
31.01.2024 22:03
Ei siinä puhuttu seksuaalisesta suuntautumisesta sinänsä, ei siinä mitään yksityisasioita kysytty,
VaaN, sen vaikutuksesta äänestyskäyttäytymiseen.
Pitäisi erottaa asiat toisistaan, ainakin ennen kun rupeaa kiroilemaan vastatessaan.
31.01.2024 21:36
73 / 334