Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. Raamatun lait eivät ole yleispäteviä hepr. raamatussa mm on paljon vain yhtä kansaa koskevaa lainsäädäntöä ja ainakin hepr. raamattu käskee noudattaa asuinmaan lakeja paitsi silloin jos pakotetaan vahingoittamaan toista ihmistä tai pakotetaan tunnustamaan vieras jumala vaikkapa kääntymään kristityksi . Tällaista tosin ei enää tapahdu paitsi joissain diktatuureissa . UT taas vaatii kaikkia noudattamaan kristillistä opetusta vaikka muunuskoisille se on eriarvoistavaa lainsäädäntöä.
  2. Siis+++kristinuskokin++opetti++väärin+++kun+se+väitti+että+Jeesus+kuoli+ja+kuolema+oli+jokin+uhrikuolema+++ja++jopa+että+joku++jumala+herätti+Jeesuksen+kuolleista.+Jollei+kristinuskon+mukaan+jumalia++ole+monta++ei+edes+olisi+ollut+ketään+++jumalaa+++Jeesusta+++herättelemään.++JHWH+ei+inkarnoidu,++eikä++kuole,++ei+vaihda++nimeä++eikä+Jeesus+++ollut+JHWH,+++kirjoitat+ihan+uuden+kristinuskonkin.++JHWH+on+ilmoittanut++että++hän+on+aina+elävä++toisin+kuin++Israelin+++naapurikansojen++jumalat+joiden+uskottiin++kuolevan+ja+taas++heräävän+henkiin+++joten++Sakarjassa+ei++++maailman+luoja+ole++se+jota+tarvitsisi+tämän+kuoltua+parkua.+++Daniel:+monet+maan+tomusta++heräävät++elämään+-++tarkoitatko+että+kun+mielestäsi++JHWH+on+tapettu+hänkin+kuuluu+niihin++moniin+huom.+ei++kaikkiin,++jotka+heräävät++elämään?+Jes+11:1+Mutta+Iisain+kannosta+puhkeaa+virpi,+ja+vesa+versoo+hänen+juuristansa.2+Ja+hänen+päällänsä+lepää+JHWH:n+Henki,+viisauden+ja+ymmärryksen+henki,+neuvon+ja+voiman+henki,+tiedon+ja+JHWH:n+pelon+henki."+Yritätkö+tässä+sanoa+että+JHWH+on+Davidin+suvusta+syntyisin+ja+pelkää++itseään?++"3+Hän+halajaa+JHWH:n+pelkoa;+ei+hän+tuomitse+silmän+näöltä+eikä+jaa+oikeutta+korvan+kuulolta,"vai+puuttuuko+JHWHlta+se+että+hän++eläisi++itsensä+pelossa?Lopettaisin++mielelläni++tähän+koska+joko+et++ole++tosissasi+tai+jos++olet,+ei+silloinkaan+kannata+jatkaa.+Et+voi+muuttaa++sekä+omaasi+että+yhtä+sinulle+vierasta+uskontoa++muuksi+kuin+mitä+ne+ovat.
  3. Torasta:"+Kuule+Israel+JHWH+meidän+jumalamme++JHWH+on+yksi+"+++"Älä+pidä+muita+jumalia+minun+rinnallani""Näettehän+nyt:+minä+olen+ainoa,+ei+ole+muuta+jumalaa+minun+rinnallani.+Minä+lähetän+kuoleman,+minä+annan+elämän,+minä+lyön+ja+minä+parannan,+minun+vallassani+on+kaikki."+Jesajalta+++joka+sinun+mukaasi+ilmoitti+että+JHWH.lle++on+syntynyt++poika:+"Minun+todistajani,+sanoo+JHW,+olette+te+--+Israel,+sinä+jonka+olen+valinnut+palvelijakseni+--+ja+teidän+tulee+tuntea+minut+ja+uskoa+minuun,+ymmärtää,+kuka+minä+olen.+Ennen+minua+ei+ole+jumalaa+syntynyt+eikä+ollut+eikä+minun+jälkeeni+tullut+eikä+tule."Et+olen+Israelin+Jumalan+todistaja++joten+voit+uskoa+vaikka++Jeesukseen+++tai+kehen+hyvänsä++mutta+et+oman+uskosi/uskontosi+takia+alkaa+valehdella+siitä+mitä+juutalaisuus+on:++monoteistinen++++uskonto+jossa+Jumala++on+yksi++++eikä+toisin+kuin+monissa+muissa+uskonnoissa++++inkarnoidu++ihmiseksi++eikä+kuole+eikä+ole+perheellinen+olento.