Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sanajuuri tarkoittaa punaista, maa, multa, lähi-idässä on rautapitoista, ei tummaa. Sekä adamah että maasta tehty Adam ovat molemmat samaa sanajuurta.
18.09.2022 19:46
Raamatun lait eivät ole yleispäteviä hepr. raamatussa mm on paljon vain yhtä kansaa koskevaa lainsäädäntöä ja ainakin hepr. raamattu käskee noudattaa asuinmaan lakeja paitsi silloin jos pakotetaan vahingoittamaan toista ihmistä tai pakotetaan tunnustamaan vieras jumala vaikkapa kääntymään kristityksi . Tällaista tosin ei enää tapahdu paitsi joissain diktatuureissa . UT taas vaatii kaikkia noudattamaan kristillistä opetusta vaikka muunuskoisille se on eriarvoistavaa lainsäädäntöä.
18.09.2022 16:17
Hepr. raamatussa on JHWH maailman luoja ja luodut olennot. Ei muuta. Käärme luomiskertomuksessa on käärme jota rangaistaan näin: "Toisin kuin muut eläimet, karja ja pedot, sinun on madeltava vatsallasi ja syötävä maan tomua niin kauan kuin elät."
Uusi uskonto, kristinusko, teki käärmeestä paholaisen omaan teologiaansa josta kerrotaan kristinuskon omissa kirjoituksissa UT:ssa.
Synnit antaa anteeksi JHWH yksin ja kun alttarikin tarvitsi puhdistamista kaparah ei silloin ole kyse tehdyistä synneistä, alttari tuskin pystyy syntiä tekemään. Ei liioin ole mitään "maailman syntiä" eikä kertakaikkista uhria nekin ovat yksin kristinuskon teologian osia eikä ole mitään syntiä tai epäpuhtautta jonka joku Jeesus tai muu luotu olento voisi antaa anteeksi tai puhdistaa.
Ainoa syntien anteeksi antaja on JHWH ja siitä meillä on hänen oma ilmoituksensa, teillä sitä ei ole joten voitte antaa omassa uskossanne palvomallenne Jeesukselle mitä tehtäviä haluatte. Jeesus on koska on ollut ollut ihminen syntynyt naisesta ja miehestä, joka ihminen syntyy sekä naisesta että miehestä muuta tapaa kuulua ihmislajiin ei ole . Entä sitten?
JHWH mielestäsi on seemiläisten kansojen harhauttaja ? Suuri pimeys kun uskomme yhteen Jumalaan. No, et ainakaan ole se anonyymi joka kannatti toraa kaikille vaan sinä uskot että toraa puhuukin pötyä kaikille.
16.09.2022 20:03
Paholaista+Jumalan+vastustajana+ei+ole+kuten+hepr.++raamattu+kertoo++vaan+kaikki++on+aina++ja++koko+++ajan++maailman+luojan+käsissä.
+Missä+hepr.++raamatussa+sanotaan+että+mihinkään+tarvitaan+++jotain+Jeesusta?+Ei+missään+,+++vaan+ainoa++++jota+tarvitaan+on+JHWH.+
Lakia++ei+tarvitsevaan+täyttää+vaan+noudattaa,++Paavalin++ajatus+se+että+pitää++jotenkin+täyttää.
16.09.2022 01:13
Meillä+oli+jo+Jumala+joka+oli+ilmoittautunut+ainoaksi+joka++on+tai+koskaan+tulee++olemaan+-+joten+miksi++jotain+juutalaismiestä++olisikin+nyt++pitänyt+alkaa+palvoa+jumalana?+Vain+koska+syntyi+uusi+uskonto++tuon+Jeesuksen++ympärille?
11.09.2022 17:18
Siis+++kristinuskokin++opetti++väärin+++kun+se+väitti+että+Jeesus+kuoli+ja+kuolema+oli+jokin+uhrikuolema+++ja++jopa+että+joku++jumala+herätti+Jeesuksen+kuolleista.+Jollei+kristinuskon+mukaan+jumalia++ole+monta++ei+edes+olisi+ollut+ketään+++jumalaa+++Jeesusta+++herättelemään.++
JHWH+ei+inkarnoidu,++eikä++kuole,++ei+vaihda++nimeä++eikä+Jeesus+++ollut+JHWH,+++kirjoitat+ihan+uuden+kristinuskonkin.+
+JHWH+on+ilmoittanut++että++hän+on+aina+elävä++toisin+kuin++Israelin+++naapurikansojen++jumalat+joiden+uskottiin++kuolevan+ja+taas++heräävän+henkiin+++joten++Sakarjassa+ei++++maailman+luoja+ole++se+jota+tarvitsisi+tämän+kuoltua+parkua.+++
Daniel:+monet+maan+tomusta++heräävät++elämään+-++tarkoitatko+että+kun+mielestäsi++JHWH+on+tapettu+hänkin+kuuluu+niihin++moniin+huom.+ei++kaikkiin,++jotka+heräävät++elämään?+
Jes+11:1+Mutta+Iisain+kannosta+puhkeaa+virpi,+ja+vesa+versoo+hänen+juuristansa.
2+Ja+hänen+päällänsä+lepää+JHWH:n+Henki,+viisauden+ja+ymmärryksen+henki,+neuvon+ja+voiman+henki,+tiedon+ja+JHWH:n+pelon+henki."+Yritätkö+tässä+sanoa+että+JHWH+on+Davidin+suvusta+syntyisin+ja+pelkää++itseään?++"3+Hän+halajaa+JHWH:n+pelkoa;+ei+hän+tuomitse+silmän+näöltä+eikä+jaa+oikeutta+korvan+kuulolta,"vai+puuttuuko+JHWHlta+se+että+hän++eläisi++itsensä+pelossa?
Lopettaisin++mielelläni++tähän+koska+joko+et++ole++tosissasi+tai+jos++olet,+ei+silloinkaan+kannata+jatkaa.+Et+voi+muuttaa++sekä+omaasi+että+yhtä+sinulle+vierasta+uskontoa++muuksi+kuin+mitä+ne+ovat.
06.09.2022 22:46
Minä+olen+siteerannut+sinulle+mitä+JHWH+ilmoitti++itsestään+Israelille,++mutta++sehän+ei+sinulle++merkitse+++mitään+koska++kristittynä+palvot+Jeesusta+jumalana+.+JHWH+ilmoitti+että+on+aina+sama,+aina+++elävä+.+JHWH+valitsee+aikanaan++itselleen+tiettyyn+tehtävään++palvelijan++joka+on+Davidin+jälkeläinen,+ei+siis++JHWH+itse+,+vaikka+sinusta+JHWH+näköjään+onkin+paitsi+kuolevainen+myös++Davidin+++jälkeläinen.+
+Jeesus+ei+ole++JHWH+senhän+Jeesus+itsekin++sanoo++mutta+siitäkään+et+piittaa.
+Jesaja+53+ei++puhu+messiaasta++eikä+Sakarja++väitä+että+++olemme+tappaneet+JHWH:n+++jonka++vuoksi+luojalle+pitäisi++järjestää++suruseremoniat.+++Ajatusta+++että+maailman+luoja+olisi+kuollut+ei+ole+kristinuskossakaan,+++siltä+itseltään+++putoaisi++silloin+++pohja++kun+se+kuitenkin+++UT:ssa+esittää+JHWH:n+Jeesuksen++kuolleista++herättäjänä.
06.09.2022 20:45
Olet+kristitty++uuden+oman+laisensa+uskonnon+tunnustaja,+JHWH+ei+ole+ilmoittanut+teille+mitään+vaan+kaikki+perustuu+Jeesukseen,++Paavaliin,+Pietariin+jne.
+Maailman++luoja++on+ilmoittanut+Israelille+++että+on+ainoa+syntien+anteeksi+antaja+++ja+messias+on+hänen+palvelijansa,++ei+hän+itse,++joten+asia++on+juuri+niin,++ei+sinne+päin+tai+jotain+ihan++muuta.
Olet+väittänyt+että+Jeesus+on+JHWH,+Jeesus+itse+sanoo+muuta,+mutta+hän+siis+valehtelee.+Ei+ole+mitään+Jumalan+karitsaa+juutalaisuudessa.+Karitsoja+uhrattiin+mutta+ne+olivat++eläimiä+ja+ainoa+uhripaikka+oli+temppeli+ja++toimituksen+suorittivat+++rituaalisesti+puhtaat++papit.+Ihmisuhri+oli+kielletty+kauhistus.
06.09.2022 17:55
Orjat+olivat+omaisuutta+ja+kohtelu+riippui+omistajasta.+Julmakin+voi+olla+koska+kyse++oli++nimenomaan+omistussuhteesta:
+2.Moos.21:20+"Jos+joku+lyö+orjaansa+tai+orjatartaan+kepillä+ja+tämä+kuolee+siihen+paikkaan,+lyöjä+on+ansainnut+rangaistuksen.
21+Mutta+jos+orja+pysyy+hengissä+päivän+tai+kaksi,+isäntää+älköön+rangaistako;+onhan+orja+hänen+omaisuuttaan."
+Ei+voi+verrata+nykyaikaan++jossa++ainakin+demokratioissa++++on++päästy++kaikkien++ihmisten+++yhtäläisen+ihmisarvon+kunnioittamiseen,+++mutta+kyllä+vaikka+teollistumisen++alkuaikoihin+ja+työväen++silloiseen+kohteluun+monissa+maissa++ja++etenkin+afrikkalaisperäisen+väestön+orjuuttamisen+ja+kohteluun++vielä+1800-luvullakin.
06.09.2022 14:26
Messias+++on+ihminen,++ei+syntien+sovittaja++eikä+ole+mitään+maailman+syntiä.+++Aasilla+kulkeminen+oli+melko+yleinen+tapa+muinoin++mutta+messiaan++tehtäviin+ei+kyllä+kuulu+erityisesti+aasilla+ratsastus+.
"Herra++Jeesus+"nyt+sitten+ei+JHWH+enää+inkarnoidukaan++juutalaismieheksi+kuten+aiemmin+++väitit?+Montako+++kertaa+++Jeesus+palaa+-+eikö+kristinuskon++teologian++++mukaan+Jeesus+kun+++tulee+takaisin+taistelekaan++saatanaa+vastaan+,+laita++tätä+tulijärveen+kärventymään+ja+kohota++kristittyjä+jonnekin+pilviin?+Onko+tullut+ohjelmaan++muutos++ja+Jeesus++asettuukin++Jerusalemiin+asumaan?+
Messias-+se+oikea+-++kuitenkin++toimii+vain+kerran+koska+on+ihminen++ja+saa+kerralla+++tehtyä++sen+mikä+pitääkin+tehdä,+++ei+ole+toista+tulemista,+ei+tempausta,++++eikä+tappelua++kristinuskon+++saatanan++kanssa.++Ei+tulijärveäkään.
03.09.2022 22:07
Israelin+uskonto+on+nk.+ilmoitususkonto++ja+Israelille+++ilmoitti+itsensä+++Jumala+joka+++on++maailman+luoja,+Jumala+joka+sanoi+että+on+aina+elävä+ja+muuttumaton,+kaikkivaltias++joka+on+luonut+sekä+valon+että++pimeyden,+joka+on+ainoa+++syntien+anteeksi+++antaja+ja+ainoa+joka+voi+ketään+tai+mitään+pelastaa+ja+se+koskee++niin+++Jerusalemia++kuin+Niniveä.+Luojan++ei+tarvitse+++leikkiä+sen+paremmin+kuollutta+kuin+ihmistä+++toimissaan.+
++
Messias+joko+on+mitä+JHWH++ilmoitti,++tai+sitten+meillä+on+ilmoitus++joka+ei++olekaan+tosi.++++Hepr.+raamatun+messias+on+Davidin+++sukuinen++ihminen++JHWH:n+palvelija,+hänen+voideltunsa,+kyllä++kaikkivaltias+tietää+kuka+Davidin++sukuun+kuulu,+luoja+itse+ei+sen+sijaan+kuulu+mihinkään+ihmislajin++sukuun.++Ei+koskaan++ole++temppelissä++tai+muualla+++ollut++
+kirjanpitoa++siitä+mihin+sukuun+kukin+Israelin+kansan++jäsen+kuului,+se+olisi+muinoin++ollut+mahdotontakin+eikä+väestön+kirjaamista+++edes+pidetty+hyvänä+muinoin.+Toisen+temppelin++aikaan+jo++diasporassa++oli+parisen+miljoonaa+++juutalaista++-+++kuka++heistä+kirjaa+piti?+Ei+kukaan.++
+Messiaassa+++ei++ole+pääasia+++hänen++henkilönsä++++vaan+se+mitä+hän+tekee,++kukaan+ei+vielä+ole+tehnyt+mitä+++on+luvattu,+miekkoja+++ei+ole+taottu+auroiksi+eikä++Israel+asu+rauhassa++kenenkään+häiritsemättä+.
03.09.2022 20:07
JHWH+++ilmoitti+Israelille+että+on+yksi,++on+aina++elävä,++ja+ilmoittaa+itsensä+Israelille+aina+nimellään++joka++on+JHWH+++ja+voideltu+(masiach)++on++hänen++palvelijansa,++ihminen+joka+polveutuu+++Davidin++suvusta.++JHWH+olisi++tässä++tapauksessa+++antanut+väärän+todistuksen+itsestään+ja+se+on+sinusta+ihan++ok?+
+Maailman+luoja++ei+++kuole,+ei+muutu+omaksi++pojakseen+eikä+inkarnoidu++ihmiseksi+++vaikka++Israelia+++ympäröivien++kansojen++epäjumalat+laitettiin+niiden+palvojien+toimesta+tekemään+kaikkea+++tuota.+
Jos+luet+UT:ia+niin+siinäkään++eivät++kristinuskon+opin+perustan+luojat+Paavali++ja++muut+sentään+++laita++JHWHea++kuolemaan+saadakseen+Jeesuksesta++jumalan,++vaan++kristinuskon++Isäjumala++laitetaan+herättämään+Jeesus++kuolleista+ja++ihminen+++Jeesus+palkitaan++jumaluudella+koska+hän++on+vapaaehtoisesti++alistunut+++uhrikuolemaan.++++Eli+maailman+luoja+ei+UT:ssakaan+kuole+eikä+sitten++palkitse++itseään+pikku+trivialla+++vaikka+on+itse+kaiken++luoja++ja+omistaja.
03.09.2022 14:51
JHWH+++on++yksi,+ei+kristinuskon++teologian++yhdistelmä++jossa+++on+jumala+joka+on+sekä+oma+isänsä++että+myös+poikansa.++
+Opetti+kristinusko+++omassa+teologiassaan+mitä+ikinä+niin++JHWH+ei+++inkarnoidu+ihmiseksi,++ei+voitele+itse++itseään+omaksi+palvelijakseen,+ei+kuole+uhriksi+itselleen+eikä+herätä++sen+jälkeen++itse++itseään+kuolleista+++ja+ilmoita++että+nyt+istuu+itse++itsensä+oikealla+++puolella+ja+kohta+alkaa+toimia+oman+itsensä+ylipappina+kiitokseksi+++itse+itselleen+siitä+että+kuoli.
+Ei++myös++ilmoita++että+jollei+++häneen+nyt+uskota+++omalla+inkarnaationimellä+Jeesus,++jota+siis+kristinuskon++mukaan+JHWH+käytti+myös+kun+otti+syntien+anteeksiantokasteen+++Johannekselta,+niin++siitä+kieltäytyvät+joutuvat+kuoltuaan+helvettiin,+++ts+kaikki+jotka+noudattavat+toraa+ja++sen+ilmoitusta.+JHWH+ei+ilmoita+että+on+antanut+++kaiken+++vallan+itselleen+omana+poikanaan++joten+poikajumala+on+se+joka+nyt+vaati++täyden+palvonnan+.
Jes.++6+ei+puhu+kristillisestä+teologiasta+++mitään+saati+että+johonkin+uuteen+tulevaan+vieraaseen++uskontoon+pitäisi+alkaa+uskoa+jo+ennen+kuin+sitä+on+olemassakaan+ja++siksi+hylätä+kaikki+mitä+JHWH+on+ilmoittanut+.
03.09.2022 01:33
Torasta:"+Kuule+Israel+JHWH+meidän+jumalamme++JHWH+on+yksi+"+++
"Älä+pidä+muita+jumalia+minun+rinnallani"
"Näettehän+nyt:+minä+olen+ainoa,+ei+ole+muuta+jumalaa+minun+rinnallani.+Minä+lähetän+kuoleman,+minä+annan+elämän,+minä+lyön+ja+minä+parannan,+minun+vallassani+on+kaikki."
+Jesajalta+++joka+sinun+mukaasi+ilmoitti+että+JHWH.lle++on+syntynyt++poika:+"Minun+todistajani,+sanoo+JHW,+olette+te+--+Israel,+sinä+jonka+olen+valinnut+palvelijakseni+--+ja+teidän+tulee+tuntea+minut+ja+uskoa+minuun,+ymmärtää,+kuka+minä+olen.+Ennen+minua+ei+ole+jumalaa+syntynyt+eikä+ollut+eikä+minun+jälkeeni+tullut+eikä+tule."
Et+olen+Israelin+Jumalan+todistaja++joten+voit+uskoa+vaikka++Jeesukseen+++tai+kehen+hyvänsä++mutta+et+oman+uskosi/uskontosi+takia+alkaa+valehdella+siitä+mitä+juutalaisuus+on:++monoteistinen++++uskonto+jossa+Jumala++on+yksi++++eikä+toisin+kuin+monissa+muissa+uskonnoissa++++inkarnoidu++ihmiseksi++eikä+kuole+eikä+ole+perheellinen+olento.
02.09.2022 11:26
Psalmin+kirjoittaja+ei+puhu+++jumalasta+++ei+liioin+Jesaja+.+Iankaikkinen+++valta+on+JHWH:lla++ei+kellään+muulla,+Danielin+++kirja+ei+puhu++jumalasta+eikä+Jumalasta+tuossa.+
+JHWH+ilmoitti+Israelille++että+on+yksi,+on+ainoa+Jumala+eikä+ole+ketään++hänen+rinnallaan++ja+vain++häntä++saa++palvella.++Käsky+on+torassa+mutta+on+sinusta+siis++väärin++eikä+sitä+tarvitse++noudattaa.
01.09.2022 22:03
Ei+ole+olemassa+juutalaisuutta++++jossa+uskottaisiin+että+JHWH:lla++on+poika+sellaisenhan++JHWH+itse++kieltää:+hän+on+yksi+eikä+ole+hänen++lisäkseen+muuta+jumalaa,++ei+ole++ollut++eikä+tule.+
Messiaaseen++ei+uskota+vaan+lupaukseen+++että+JHWH+voitelee+jonkun+tähän+tehtävään,+messias+siis+tule+toimimaan++ja+hän+on+ihminen+ei+jumalinkarnaatio.+++Mitään+mitä+hepr.+raamattu+sanoo+messiaan+toiminnan+aikana++tapahtuvan,++ei+ole+tapahtunut+joten+messias++ei+ole++elänyt+eikä+toiminut.+
Kristinuskossa+Jeesus+on+julistettu+messiaaksi+++ja+hän+on+myös+kristinuskon++Jumalan++yksi+kolmesta+persoonasta+++ja++palvonnan+kohde++kristinuskossa.+++Kun+kristityt+++yhä+yrittävät+käännyttää+meitä+kristinuskoon,+tarkoitus+siinä+on,+että+alkaisimme+palvoa+juuri+Jeesusta,+++Jumalahan+meillä+jo+on+.Jopa+joudumme+helvettiin+kuoltuamme+ellemme++usko+Jeesukseen++ja+ota+kastetta+hänen+nimeensä.+++Siis+jos+pidämme++kiinni+torasta,+joudumme+Jeesuksen++tuomaan+helvettiin.++Erilaisempia+kaksi++eri+uskontoa+ei+enää+voi+olla.
+
+Kun+kerran+torasta+ei+katoa+piirtokaan++pysyy+varmaan++sekin+että++JHWH+on+yksi+eikä++ole+muuta++jumalaa++ja++vain+JHWHea+saa+rukoilla+ja++palvella.
01.09.2022 18:22
Hän++++kuitenkin++on+kristitty+jos+ja+kun+uskoo+että+Jeesus+on+jumalolento,++kuollut+ihmisten+puolesta+ja+on+sen+lisäksi+messias.+Tuota+ei+voi+yhdistää++juutalaisuuteen+sillä++silloin+++meidän+pitäisi+hylätä+se++ilmoitus+Jumalasta+++jonka++me+olemme+saaneet+ja++se++on+mahdotonta.++
Kristinusko++ei+uutena+Jeesukseen++perustuvana+uskontona++edes++tarvinnut++Israelin+++toraa+mihinkään++eikä+olisi+++saanut+moniakaan++kääntyjiäkään+ei-juutalaisten+parista+tuolla+paketilla.
30.08.2022 14:18
Ei+Jumalalla+ole+luotujensa++sukupuolisuutta+joka+monille+lajeille+on+tarpeen+lisääntymisessä,+suvullisuus+antaa+siinä+geneettisen+edun+.
Heprean+henki,++ruach,+on+feminiini+ja++kun+Jumala+on+täynnä+armoa,+hän+on+täynnä+kohdullisuutta+.+Nämä+++kuitenkin+ovat+++inhimillisten+kielten+kielioppien++kehityssattumia,++joissakin+kaikki+jakautuu+suvullisesti+joissakin+on+myös+neutri.
28.08.2022 11:49
Kysyn+sitten+näin:+rukoillaanko+kristinuskossa+Jeesusta,+onko+Jeesus+teille+Jumala,+oliko+Jeesuksen+kuolema++kristinuskon+mukaan++uhrikuolema+syntien+anteeksi+saamiseksi.+Jos+vastaus+on+kyllä++niin+on+selvää++että+uskontomme+ovat+yhteen+sovittamattomat+eikä++asia+muutu+siitä+että+haukkuu+viestin+tuojaa.
27.08.2022 18:19
Toran+mukaan++JHWH+itse+määräsi+++joka+uhrin+ajan+ja+tarkoituksen+eikä+yksikään+niistä+ollut+esikuva+Jeesuksesta+eikä+ole++mitään+ihmis-+"Jumalan+Karitsaa".Kävelet++taas++JHWH:n+yli+koska+oma+uskontosi+niin+määrää.
27.08.2022 17:33
184 / 426