Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yksikään+profeetta+ei+sano+että+JHWH+tulee++ihmiseksi+ja+kuolee+pariksi+++päivää++kun+ei+voi+vaikka+on+kaikkivaltias+muuten+antaa+syntejä+anteeksi.++Näin+vaikka+on+ilmoittanut++++ettei+kuole+ei+ole+ihminen++ja+että+antaa+synnit+anteeksi++jokaiselle+katuvalle.++Jumala+on+yksi+eikä+hänellä+ole+poikaa,+ei+ole+muuta+jumala++kuin+JHWH,+ei+ole,++ei+ole+ollut+eikä+tule."+Maneerit+"++joista+minua++syytät,+ovat+lähtöisin+JHWH:lta+itseltään+ja+tora+käskee+minun+uskoa+niihin.+Nyt+sitten+en+saisikaan.
07.08.2022 18:51
Pelastus++hepr.+++raamatussa+ei+ole++mistään+kuoleman+++jälkeisestä,++vaan+maanpäällisistä++asioista.+Esimerkin++omaista?++Sellaiselle+varmaan+++joka+kuulu+uskontoon++++jossa+Jumalia++syntyy+ja++kuolee.+Tuhoutuikohan+Babyloniakaan?
07.08.2022 18:39
Oli+maailman+luojalta+++siis+hyvin+huono+valinta+?Tai+ei+sentään+emme+ole+tehtävästä+koskaan+luopuneet:+
+Jes.43:+10+Minun+todistajani,+sanoo+JHWH,+olette+te+--+Israel,+sinä+jonka+olen+valinnut+palvelijakseni+--+ja+teidän+tulee+tuntea+minut+ja+uskoa+minuun,+ymmärtää,+kuka+minä+olen.+Ennen+minua+ei+ole+jumalaa+syntynyt+eikä+ollut+eikä+minun+jälkeeni+tullut+eikä+tule.
1+Minä,+minä+++olen+JHWH+ei+ole+muuta+pelastajaa+kuin+minä.
+12+Minä+olen+puhunut,+minä+olen+pelastanut,+olen+ilmaissut+teille+tahtoni,+minä+itse,+ei+kukaan+muu.+Te+olette+minun+todistajani,+sanoo+JHWH.+Minä+olen+Jumala,
13+olen+nyt+ja+aina.+Kukaan+ei+voi+väistää+minun+kättäni.+Kuka+voi+tehdä+tyhjäksi+minun+tekoni?
14+Näin+sanoo+JHWH,+teidän+lunastajanne,+Israelin+Pyhä:+--+Minkä+teen+Babylonille,+teen+teidän+tähtenne.+Minä+murran+kaikki+sen+portit,+ja+valitukseksi+muuttuvat+kaldealaisten+ilohuudot"
07.08.2022 18:23
Omat+kirjoituksemme+arvostelevat+meitä+se+on+totta.+++Molempien+kuningaskuntien+tuho+katsottiin+kansan++omaksi++++syyksi,+mutta+JHWH+lupasi+myös+paluun+joka+tapahtui,+muuten+kristinuskossa+uskossa++jumalana+++palvottu+juutalaismies++Jeesus++olisi+syntynyt+Babyloniassa.++
Tuossa+siis+puhutaan++pakkosiirrosta+++ei+mistään+muusta,+mutta+teillä+on+outo+tapa++ottaa+kohtia+meidän+kirjoituksistamme++irti+yhteydestä++++ja++puhua+sen+perusteella+puuta++heinää.
07.08.2022 17:29
JHWH+ei+synny++eikä+kuole+eikä++ole+elänyt+ihmisenä+ei+Assyrian+sodan+aikaan+eikä+toisen+temppelin++aikaan.+JHWH+ei+ole+yksi+epäjumalista+jotka+syntyvät+ja+kuolevat+ja+taas++heräävät++eloon++ja+välillä+++lisääntyvät+ihmisten+kanssa.+
+Ja+Jumala+sanoi+vielä+Moosekselle:+"Sano+israelilaisille+näin:+JHWH+teidän+isienne+Jumala,+Aabrahamin+Jumala,+Iisakin+Jumala+ja+Jaakobin+Jumala,+lähetti+minut+teidän+luoksenne;+tämä+on+minun+nimeni+iankaikkisesti,+ja+näin+minua+kutsuttakoon+sukupolvesta+sukupolveen."+Ei+siis+Jeesus,+Imanuel++tai+Ihmeellinen+neuvonantaja.
07.08.2022 16:47
JHWH+on+maailman++luoja++joka++on+aina+elävä,+ei+hän+inkarnoidu+ihmiseksi+eikä+kuole+uhriksi+itse+itselleen++jotta+voisi+tehdä+jotain+jota++kaikkivaltiaana++muuten+ei+voi+.
++++
Jes.+53+JHWH+++siis+panee+joidenkin+synnit+itsensä+kannettavaksi+ja+tultuaan++ruhjotuksi++ym+JHWH+palkitsi+itse++itsensä+siitä,+ja+mm+ylensi+itsensä++suurmiesten+++joukkoon+ja+näki+sukunsa++jatkuvan.++++Siinäpä+oiva+palkinto+maailman++luojalle?
07.08.2022 16:28
Teksteissä++puhutaan+kirjureista,++he+kirjoittivat,+luku-++ja+++kirjoitustaito+oli+muinoin+melko+harvinainen.+Jer+8:8++"Kuinka+saatatte+sanoa:+'Me+olemme+viisaita,+ja+meillä+on+JHWH:n+laki'?+Totisesti!+Katso,+valheen+työtä+on+tehnyt+kirjanoppineiden+valhekynä"+Sofer+kirjoitti+tekstin,+eri+asia++ovat+ne++jotka+tekstejä+++myöhemmin+tulkitsivat,+oppineet+joiden+parista+tulivat+myös+ne+++jotka+määrittelivät+mitkä+ja+missä+muodossa++olevat++kirjoitukset+olisivat+kädet+saastuttavia+=hepr.+raamattu.
Emme+me+tiedäkään+minkälaisen++redaktion+tekstit+ovat+aikoinaan++läpikäyneet++kunnes+
+ovat+saaneet++sen++muodon+missä+nyt+ovat.+Tekstejä+on+pakko+tulkita+muuten+emme+ymmärtäisi++monia+kohtia,+++emme++edes+osaisi++viettää+sabattia+oikein,+kaikki+askareet+(melachah)+++on+kielletty,+mutta+emme++tiedä+mitä+sana++melachah+tarkasti+ottaen+++sisältää+mitä+ei.+++
Kun+te+pidätte+meitä+ja+tekstejämme+epäluotettavina+miksi+ihmeessä+niitä+käytätte,+teidän+oman+uskontonne+tekstithän+ovat++UT:ssa?+Ei+mikään+muu+uskonto++käy+sieltä++poimimassa+++kohtia+itselleen+ja+syyn+varmaan+ymmärrätte.+++Ei+voi+hyppiä+uskonnosta+++toiseen+ja+tuloksen++olla++järkevä.
07.08.2022 15:58
Nyt+puolusta+toraa+toralta-kuka+teidän++uusnatsien+mielestä+on+lain+antaja?++Goebbels?+Himmler?+++Karkkainenkin+(com.+etc+)+kuulema++uskoo+että++juutalainen+Jeesus+vie+hänet+++taivaaseen.+Kukapa+muu+pahintakin+antisemiittia+++auttaisi+kuin+joku+juutalainen?
07.08.2022 12:50
Vaikka+kristityt++olisivat+++epäjumalan+palvojia+teitä+ei+saisi+tappaa+.Piste.+Kuolemanrangaistus++kaikilta+poistetiin+jo+toisen+temppelin+++lopulla.+Bar+Jochai+ei+ole+sanonut+mitään+tuollaista.
07.08.2022 12:41
Mitkä+ne+juutalaisuuden+++pimeät++puolet+ovat?++Kun+täällä+nyt+ilmeisesti+on+natsiaatteen+edustaja+++levittämässä++omaa+pelastussanomaansa.
07.08.2022 12:05
En+tietenkään+usko.+Jeesus+ei+tehnyt+mitä+messiaan++on+luvattu+tekevän+eikä+juutalaisuudessa++ihmistä+voi+palvoa+jumalana+eikä++Jumala++inkarnoidu++ihmiseksi,+ei+juutalaiseksi+eikä+suomalaiseksi++eikä++tule+tapetuksi+.
07.08.2022 12:00
Niin+kristinuskohan++ei+++halua++Jeesusta+maailman+kuninkaaksi...
07.08.2022 11:54
UT+kertoo+jo+omaa+tarinaansa,+++ei+ollut+katuoikeutta,++ei+joukko+ihmisiä++tien+varressa++voinut+ketään+tuomita.+Tuomioistuin+vain+eikä+se+enää+kivitysrangaistuksia++antanut.
+Mutta++on+huvittavaa+nähdä++miten+se+sinun+Jeesuksesi+++on++milloin+sinulle+sopii++rabbi,+välillä+++eijuutalainen.+++Tuossa++Jeesus+opettaa++temppelissä+jonne++oli+pääsy+vain+juutalaisilla,++Jeesus++sai+näköjään+mielestään+++valehdella++++jopa+ihan++vain++vain+päästäkseen+opettamaan++paikkaan+jota+hän+sinun+mukaasi+vihasi.+
"Varhain+aamulla+hän+tuli+TAAS+temppeliin.+Hänen+luokseen+kerääntyi+ihmisiä+suurin+joukoin,+ja+hän+istuutui+ja+opetti+heitä."++Ei+riittänyt+Jeshualle+kerta.
07.08.2022 11:46
Henkilökohtain+uskonnollinen++lupaus+jota+ei+voi+pitää+++on+tuossa+rukouksessa++se+josta+puhutaan+ei++valheet+tai++väärä+++valat.
07.08.2022 11:25
Neder++tarkoittaa++uskonnollista++lupausta++jonka+henkilö+on+tehnyt++mutta+ei+voikaan+pitää+vaikka+tarkoitus+on+ollut.+Hepr.+raamatun+tarinan+Jeftah+teki++sellaisen+ja+joutui+sen+takia+tappamaan+tyttärensä+.
+30+Jefta+antoiJHWH:lle+tämän+lupauksen:+"Jos+sallit+minun+voittaa+ammonilaiset,
31+minä+lupaan+sinulle+uhriksi+sen,+joka+ensimmäisenä+tulee+taloni+portista+minua+vastaan,+kun+palaan+voittajana++
34+Mutta+kun+Jefta+palasi+kotiinsa+Mispaan,+häntä+vastaan+tuli+rumpua+lyöden+ja+tanssien+hänen+oma+tyttärensä,+hänen+ainoa+lapsensa.+Jeftalla+ei+ollut+poikaa+eikä+toista+tytärtä"
07.08.2022 11:22
Ne+maininnat+ovat+kaikki+Gemarassa+(Talmudien++myöhäinen+osa)ja++jo++ajoilta++jolloin+kirkko+oli+juutalaisten++kimpussa++ja+siihen++vastattiin+++haukkumalla+++Jeesusta.+Ei+aikalaistietoa++vaan+asioita+++jotka++jo+olivat+UT:ssa+kristinuskon+oppeina,+esim.++neitseestä+++syntyminen.
07.08.2022 11:11
Niin+UT:n+kirjoitukset+myöhemmin+väittävät.+Jeesuksen++oppilaspiiri+++oli+kuitenkin+niin+pieni++ja++ilman+vaikutusvaltaa+ettei+maaherrakaan+siihen+puuttunut,+riitti+kuin++johtaja+++ristiinnaulittiin+ja+sekin+tehtiin+kun+Jeesus+tuli+Jerusalemiin+juuri+pääsiäisen+++aikaan++ja+aiheutti++häiriötä+temppelissä+.Kaksi+tahoa+syystä+säikähti,+maaherra+ja+papisto.++
+Debatti++kuului++jo+tuohon+aikaan++juutalaiseen+uskonnolliseen+opetukseen.
07.08.2022 11:03
Pantherat+sun+muut+eivät+ovat+ole+aikalaiskirjoituksia++vaan+syntyneet++myöhemmin+kristillistä+++uskontoa+vastaan.
07.08.2022 10:50
On+mainintoja+JHWH:n+voidelluista++myös+sellaisesta+Davidin+jälkeläisestä+joka+tuo+rauhan+maailmaan.++Jeesus+ei+toteuttanut+sitä+mitä+tähän+voideltuun+liittyy++.Se+mitä+UT+kertoo+on+jo+uuden+uskonnon+++teologiaa++jolla+ei+ole+mitään+tekemistä+++hepr.+raamatun+kanssa.
Meillä+on+jo+hepr.++raamattu+josta+suomenkielinen+on+++käännös.
07.08.2022 10:16
Aikalaistietoja++Jeesuksesta+ei+ole++tuon+ajan+juutalaisilta+hän+ryhmineen+on+ollut+heille++tuntematon++tai+yhden+tekevä.
07.08.2022 10:05
189 / 426