Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8501
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä esimerkiksi on sekä rasismia että valehtelua kristinuskosta:"Kuten sanottua, eukaristia on ritualisoitua ihmissyöntiä, ja epäilemättä juuri se osa kristinuskoa tulee nimenomaan aavikkorosvojen uskonnosta juutalaisuudesta "
16.12.2024 20:25
Edelliset valtiot kestivät "vain" 5-600 vuotta mutta jos ajatellaan Israelin historiaa sen alusta vaikka kristinuskon syntyyn ja siis sen Jumalan pojaksi uskomaan Jeesuksen syntymään, kesto oli jo lähes 1000 vuotta.
Historian valossa odotan ihan muuta, et sinäkään ihan mitätöntä kansaa viitsi vihata vaikka tyhmäähän tuo viha on varsinkin jos vihaaja itse on kristitty.
15.12.2024 23:22
Mistä kielestä mahtaa christos olla käännös koineen kieleen jota Paavali käytti- ettei vaan olisi kyse siitä voidellusta juutalaisen Davidin suvun jäsenestä josta JHWH lupasi messiaan tulevan?
Onko muita messiaita joita nimitetään kristillisen teologian mukaan, eipä taida olla.
15.12.2024 23:01
"Milloin Israel luopuu Eufratista mereen projektistaan?" Ei sellaista ole koskaan ollutkaan.
Palestiinalaisista ei ole koskaan yritetty päästä eroon Israelhan suostui joka ikiseen Palestiinan jakoonkin arabit eivät yhteenkään, heistä koko Lähi-itä kuuluu yksinoikeudella heille.
"Iran ei halua hävittää juutalaisia", pitääkö olla kiitollinen? Israelin Iran kuitenkin haluaa hävittää Iranin juutalaiset eivät kuitenkaan ole vapaita, tosin eivät muutkaan iranilaiset ole. Iran mm ilmoittaa ettei Euroopan juutalaisten kansanmurhaa ole tapahtunut ja jopa järjestää pilakuvakilpailuja joissa nauretaan uhrien kustannuksella Eli ajotollahien diktatuuri ei ole sivistyksellä pilattu.
Iranissa on enemmän juutalaisia kuin arabimaissa, koska arabimaiden juutalaiset karkotettiin Israelin valtion synnyttyä. He olivat vähemmistö joka oli asunut arabimaissa joillakin alueilla jopa ennen arabeja ja olivat islamin tultua dhimmisääntöjen alaisina kunnes ajettiin pois.
Juutalaiset eivät ole vastuussa minkään muun maan siirtolaispolitiikasta kuin Israelin vaikka rasistit muuta väittävät. Teidän mielestänne olemme syyllisiä kaikkeen mitä te vastustatte ja mikä teistä maailmassa on vialla .
15.12.2024 16:30
Hepr. raamattu ei vain anna Israelille mahdollisuutta puolustautua vaan käskee siihen. Mihin tahansa ei hepr raamattu lupaa anna. Israel on lähi-idän itsekriittisin valtio jossa on lähi-idän ainoa vapaasti toimiva lehdistö ja oppositio.
Juutalaisuus ei ota kantaa vieraiden uskontojen oppeihin, jos meitä on teologista syistä vainottu syyt kuitenkin ovat olleet maallisia: juutalaiset on nähty alempiarvoisina tai vain vihollisina jotka silkkaa pahuuttaan ovat kieltäytyneet palvomasta kristinuskon tarjoamaa kolmiyhteistä jumaluutta.
15.12.2024 15:20
Kyllä ne ovat myös hyvin erilaisia kuten juutalaisuus ja kristinuskokin, näin vaikka kristinuskon päähenkilöt itse olivat alun perin juutalaisia.
Sattumaa ei ole: jos makkabealaiset olisivat hävinneet ei olisi kristinuskoa eikä islamia. Näiden uskontojen läheisyys on riippuvaa niiden syntyajasta, kristinusko on lähinnä ja ensimmäiset kristityt olivat toisen temppelin ajan juutalaisia. Islam tarvitsi myös kristinuskon syntyäkseen se puolestaan oli ehtinyt kehittyä satoja vuosia ennen islamin syntyä. Vaikutteet olivat erilaisia.
15.12.2024 14:34
Mitä muita kansoja Israel on orjuuttanut tai orjuuttaa? Israelin alue on jokunen promille arabien alueista ja alueen sodillehan on ominaista että niissä on yritetty tuhota ei arabeja vaan muita, ja yrittäjinä arabit itse. Jokaisen aloittamansa sodan arabivaltiot ovat hävinneet mutta muutaman vuoden kuluttua ovat olleet uudelleen yrittämässä. Kellään ei ole tarkoitus tuhota yhtään arabivaltiota tai arabikansaa paitsi joillakin niiden omilla johtajilla. Vrt Syyria jonka Assadin ja Putinin tuottama tuho oli jo kansanmurhan luvuissa .
Israelin sairaaloihin virtasi Syyrian sisällissodan uhreja hoitoon- kumma kun ei pelätty mennä? Iranin ja Irakin sodan aikana molemmat osapuolet pyysivät Israelilta apua. Noin se Lähi-idässä voi mennä...
Iranin päämäärä ja sen tukemien Hamasin ja Hisbollan päämäärä on Israelin hävittäminen, mutta miten olisi "joelta merelle" idiotismin lopettaminen ja kaikki osapuolet kannattaisivat kahta valtiota koska Israel ei katoa mihinkään ja on alueen vahvin valtio ja pysyy sellaisena.
Tällä hetkelläkään ei koko maailmassa ole yhtään ainoaa vakaata arabivaltiota joten todennäköisesti yhtään aluetta vaivaa ongelmaa ei saada ratkaistuksi koska ne pohjimmiltaan ovat arabien omia.
15.12.2024 14:05
Sekä islamin että kristinuskon tarkoituksena on käännyttää kaikki muut omaan uskontoonsa ja kumpikin uhkaa kuoleman jälkeisellä helvetillä niitä jotka eivät ole kääntyneet. Tosin islam, joka sekin muinoin harjoitti miekkalähetystä, ei enää aktiivisesti käännytä muita. Kristinuskossa tehdään edelleen laajaa lähetystyötä mm Israelissa.
En ymmärrä mihin jumalaan sitten pitäisi uskoa koska Jeesusta tarjotaan messiaana joka siis toimi jo 2000v. sitten mutta mikään hepr. raamatussa luvattu ei tapahtunut ja Jeesuksen seuraajat vieläpä alkoivat vainota juutalaisia. En ymmärrä mitä Jumalaa palvotaan ja miten juutalaismiehestä voi tulla jumalolento? Messiashan on ihminen ja toiminta maallista.
13.12.2024 15:09
Aivan.
Muuten palsta on surkea, rasistisia kirjoituksia riittää ja muita kummallisuuksia riittää.Yksi kirjoittaja kertoo että Raamatun ajan juutalaiset olivatkin arabeja jotka kaikki , parisen miljoonaa, Rooman valtakunnan alueella asuneet yhtäkkiä katosivat ja muuttuivat "arabeista" ties keiksi.
Toinen kirjoittaja väittää että tapoimme omat esikoispojat ja sitten vielä söimme ne... Tosin eihän palstan nimikkokaan lopulta kirjoittanut kuin yllä olevan tapaista.
11.12.2024 12:09
Puhuin historiallisesta todennettavasta yhteydestä josta näytön saa vaikka vain lukemalla Hepr. raamattua (VT), UT:ia ja Koraania
11.12.2024 11:45
Ei Israelissa ole kielletty oman perimän tutkimista juutalaiset tutkijathan olivat ensimmäisiä perimän tutkijoita he kuten muutkaan tukijat eivät lähteneet mistään uskonnollisista syistä vaan tieteellisistä. Niinhän tutkimus menee.
09.12.2024 19:44
Anteeksi unohtui. Jer. 31 pakkosiirron päättymisestä on kyse ja pakkosiirrot olivat Assyriaan ja Babyloniaan .
09.12.2024 19:34
Kyllä se eroaa eikä ihmishenki henki ole halpa juutalaisuudessa.
09.12.2024 19:28
Islamia ei olisi ilman juutalaisuutta kuten ei kristinuskoakaan joka totta kai on juutalaisuutta lähempänä , kristinuskonhan perusti joukko etnisesti ja kulttuurisesti juutalaisia.
Islam on saanut muokannut hepr. raamatun kirjoituksia mutta ne ovat käyneet myös kristinuskon eri muotoja läpi matkallaan Koraaniin.
Kohta on Hanuka - ei olisi tarvittu muta kuin makkabealaisten häviö niin kristinuskoa ja islamia ei olisi. Sellainen yhteys on.
Mitä tulee Lähi-idän vanhimpaan kulttuuriperimään, Sumeri ,Assyria ja Babylonia, juutalaisuus on niitä lähempänä ja sen kirjoituksissa on monia tarinalainoja sieltä mutta ne ovat käyneet läpi useamman kulttuurivaiheen ennen Koraaniin päättymistä.
09.12.2024 19:27
Tuommoista väärä käännös teettää, alkukielessä se menee näin:
Uusi liitto: "Silloin ei enää toinen opeta toistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tuntekaa JHWH!' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo JHWH Sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
"Tulee aika", sanoo JHWH "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo JHWH
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo JHWH: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. ׃
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan JHWH!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo JHWH. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään." [
35 -- JHWH on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- JHWH Sebaot on hänen nimensä,
36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
37 Näin sanoo JHWH: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo JHWH
38 "Aika tulee", sanoo JHWH, "jolloin Jerusalem rakennetaan minun kaupungikseni, Hananelintornista aina Kulmaporttiin asti.
39 Sieltä mittanuora vedetään vielä edemmäs, suoraan Garebin kukkulalle ja sieltä Goaan.
40 Koko laakso, johon kuolleet on haudattu ja uhrieläinten tuhka hajotettu, sekä kaikki penkereet Kidroninpurolle ja idässä aina Hevosportin kulmaan saakka ovat silloin JHWH pyhitettyä maata. Sitä kaupunkia ei milloinkaan enää revitä eikä tuhota."
08.12.2024 21:22
Heprealaisesta raamatusta (VT ) Israelin Jumala niitä jorisee eikä Paavali pääsee oikaisemaan.
07.12.2024 23:40
Jes. 53 kertoo että henkilö eli pitkään oli sairas ja ruma mutta sai omia jälkeläisiä, sai siis maallisen palkinnon siitä minkä teki . Se minkä messiaan aikana luvataan tapahtuvan, on kyllä jäänyt tekemättä mutta jos sen ei ole väliä silloin kuka tahansa messiaskandidaatti onkin voinut olla messias!
07.12.2024 23:23
Jeesus lienee ainoa jumalolennoksi uskottu joka on ympärileikattu .Egyptin elukkajumalia ei ympärileikattu ei tarvitse edes katsoa. Outo kirjoitus.
07.12.2024 23:16
Ei messias tuo maata eikä valtaa. Israelin maan Jumala lupasi Israelille jo ammoin mutta ei valtaa. Ei messiaskaan maailmaa hallitse, miten ihminen sen voisi tehdä eihän teidän Jeesuskaan, jota pidätte oman jumalanne poikana, hallitse.
"Eivät ne luvanneet itseasiassa mitään hyvää juutalaisille eikä heille siitä mitään hyvää seurannut kun tappoivat Jeesuksen kun ei noudattanut juutalaisten säädöksiä sapatteineen." Emme Jeesusta tappaneet ja parempi olisi jos roomalaisetkaan eivät olisi tappaneet.
" Pitkä kujanjuoksi siitä tuli juutalaisille, eikä se ole päättynyt vieläkään. " Aivan, kristinusko on vainonnut juutalaisia valtaan tultuaan koko ajan lähes meidän aikaamme asti ja - mikään muu uskonto ei ole niin tehnyt.
Kristinuskon oppi jossa messias, joka vielä oli kristinuskon kolmiyhteisen jumalan poika, tapettiin oli syynä. Kristinuskon mukaan Jeesus joka oli jumalolento, pitikin tappaa muuten kukaan ei saisi syntejään anteeksi "kujanuoksu" olisi tulossa jollekin kun tappo oli välttämätön mutta sen sai ei tekijätaho vaan sopivin syyllinen.
07.12.2024 23:05
Jeesus oli juutalainen Juudeasta eikä ollut koskaan kuullutkaan nimeä Palestiina.
Voit kuitenkin alkaa syyttää arabeja arabi-Jeesuksen taposta! Arabit myös rakensivat Jerusalemin temppelit, mutta sekosivat laskelmissaan siksi paikka on nyt nimeltään Kalliomoskeija eikä kolmas temppeli.
Arabit eivät oikein ymmärtäneet omaa uskontoaan, siis arabialaisuutta, ennen kuin tuhat vuotta myöhemmin jolloin arabia vihdoin sai itselleen oman kirjaimiston . Sitä ennen arabit olivat ulkoistaneet kirjoitustensa kirjoittamisen jollekin heprealaisheimoille jolla oli olemattoman kielen, eli heprean, kirjoitustaito, he sitten kirjoittivat Mooseksen kirjat ja mm Paavalin kirjeet- jotka tosin kreikaksi. Nuo kirjoitukset ovat laajasti tunnettuja, mitä nyt joku ajatusvirhe niissä on, mutta täydellisyyteen harva pystyy. Ei edes Abdullah myöh. Paavali Tarsoksesta.
Kun arabit omalla nimellään vastaan ottivat Koraanin taivaasta, ilmeni että siinäkin on virheitä, mm väitetään Issa (Jeesus) oli israelilainen.
07.12.2024 12:55
21 / 426