Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Abraham++on+Israelin++esi-isä++Aatami+ja++Eeva++eivät+ole+historiallisia++henkilöitä,+ei+liioin+Nooa.
21.04.2022 20:26
Turhaa+se+on,+mutta+messias+++joka+Davidin++jälkeläinen++++ei++ole+"jumalolento"+moinen+on+yksin++kristinuskon++oppia.+Voisimme+sinun+kanssasi++lopettaa++mutta+minähän+en+lukuisista++anonyymeista++tiedä++kuka+taas++aloittaa++tämänkin+asian+uudestaan+.
21.04.2022 15:52
Onko+ymmärryksessäsi+vika?++Oikea+messias,++tiesi+sitä+itse+tai+ei,++on+Davidin++jälkeläinen++mutta+Jeesus+ei+ollut+sitäkään++koska+hänellä+ei+edes+ollut+maallista+isää+++näinhän+kristinusko+++itse++opettaa+.Israelin+kansassa,+siinä+johon+messias+syntyy,+suku+menee++isän+mukaan.
21.04.2022 15:44
Emme+ole++olleet+aina+sodassa+päin+vastoin,+useimmiten+vieraan++vallan+alla.+Kristityjen+historia+on+tyystin++toisenlainen+paitsi+että+olette++vainonneet+++meitä,+++olette+jatkuvasti+sotineet+keskenänne+ja+suurin+piirtein+kaikkia+muitakin+vastaan.++Ja++nyt+sitten+ei+olekaan++rauhan+aika+?+Koska+on?
21.04.2022 15:37
JHWH+ei+noin+ilmoita+joten+olet+väärässä.
21.04.2022 15:29
Ei+vaan++Paavali,+hänen++kirjoituksensa++ovat+vanhimmat++eikä+Jeesus+muissa++evankeliumeissa+++paitsi+nuorimmassa+90-+luvulla+kirjoitetussa+Joh.+evankeliumissa++väitä+olevansa++Jumala.+
++++En+kiellä+etteikö+Jeesus+ole+uskontonne+Jumala+ja+se+jota++varsinaisesti++palvotte,+totta+kai+on,++ja+teidän+uskontonne++Jumala+on+kolmiyhteinen+olento,+mutta++eihän+minkään+uskonnon+mikään+oppi+muuta+minkään+toisen++uskonnon++oppeja.
21.04.2022 15:28
Jumala+joka+ilmoittaa+että+on+yksi++ja++on+ainoa+Jumala,+++ettei+kuole+ja++ilmoittaa++itsensä+Israelille+aina++nimellään++JHWH++ja+että+on+ainoa+syntien+anteeksi+antaja,+++onkin+ihan+muuta++ja++se+pitää+itse++ymmärtää+++kun+kerran++syntyi+++uusi+uskonto+joka+näin++opettaa.++Kristinuskossa++jopa+sen++Jumalan++kolmas++osa+++laittaa+JHWH:n+kaatopaikalle++tuosta+vain++Baalin,+Kemoksen+++ynnä+muiden+tuon+ajan+kuviteltujen+jumalien+joukkoon.
21.04.2022 15:09
Omin+avuin++ymmärtää++kyllä+hepr.+raamatun+sanoman:Israelin+Jumala+on+yksi++ja+ainoa,++kaikkivaltias+joka+ei+kuole+ja+++ainoa+syntien+anteeksi+antaja.+++
Tämä+sen+sijaan++on+yksin+kristinuskon++oppia:JHWH+itse++onkin+oma++messiaansa,+++uhraa++itsensä++itselleen,+++selittää+että+onkin+nyt+++oma++poikansa++jota+vastedes++tulee+palvoa+tai+joutuu+helvettiin.
21.04.2022 11:17
Jeesusta++ei+uhrattu+kenellekään+sanoo+Paavali++mitä+hyvänsä.++Vasta+Paavali+itse++aloitti++sellaisen+uuden++uskonnon++luomisen+++jossa+oli+jumala+joka++tarvitsi+moisen+uhrin
21.04.2022 10:57
Siellä+esiinty+myös+JHWH+joka+oli+israelilaisilta++kieltänyt+moiset+menot.+Lukisit+edes++jonkun+hepr.+raamtun+tekstin+ajatuksella+sen++asemesta+++että+koko+ajan++rakentelet++omiasi.
Luku+23+kertoo+miten+kansa+ja+jopa+papit+yhä+olivat+palvoneet+vanhoja+kaananilaisia++jumalia+vastoin+israelin+oman+uskonnon+määräyksiä.+++Josia+yritti+poistaa+nämä+tavat+mutta+ei+täysin+onnistunut,+osa+kansaa+++jäi+edelleen+++baalin+ymm+palvojiksi,+++jopa+jotkut+seuraavat+kuninkaat:+"Jojakim+teki+sitä,+mikä+on+väärää+JHWH:n+silmissä,+aivan+niin+kuin+hänen+esi-isänsä+olivat+tehneet."
21.04.2022 10:52
Sederin+tavat+ovat++temppelin+tuhon++jälkeiseltä+ajalta+.++Messias+on+tavallinen++juutalainen,++mutta+tehtävä+on+saatu+ainoaltaJumalalta.+Messiasta+ei++uhrata++eikä+messias+ole++jumalinkarnaatio+joka+olisi+ollut+++leikisti+kuollut+pari+päivää,+++eikä+messias+++voi+antaa++anteeksi+edes+omia+syntejään.+
+Kaiken++lisäksi++++ihmispoloa+painaa+vielä+perisynti+jota++Paavali++mukaan+joka+ihminen+kantaa.+Kukaan+ei+siis+ole+synnitön+++vaan+tahrallinen+-+ellei+sitten+++teologinen+puolijumaluus++anna+henkilölle+erivapautta+Paavalin+ilmoittamasta+syntisyydestä?
21.04.2022 10:27
Teidän++"mielestänne"++ja+Paavali+on+ilmoituksen+antaja.Sääliksi+käy+maailman+luojaa+kun+Paavalin+tapainen++päättäjä++astuu+esiin+.+Uusi+liitto+on++israelille,++ei+muille,+
ellei+sitten++Jeremia+valehdellut.++
Kristittyjen+"uudessa+liitossa"+mm++palvotaan+Jeesusta++jumalana+,+syödään+vaikka++possua++sunnuntaina++kristittyjen++pyhäpäivänä++ja+pidetään+ympärileikkausta+silpomisena.++Tuo+kaikki++on+ok++kristityille++eihän+tora++teille+kuulu+eikä+liitto+myöskään.+Missään++hepr.+raamatussa+ei++kuitenkaan+ilmoiteta++että+laki+tai+liitto+ovatkin++tilapäisiä+ja+meidän+tulee+lopulta+alkaa+noudattaa+erään+kimpussamme+alati+olevan+vieraan++uskonnon+tapoja+++ja+alkaa++palvoa++jopa+sen+Jumalaa.
20.04.2022 23:53
Todennäköisesti+nuori+nainen+oli++joku+Aahaan+vaimoista,++hänestä+puhuttiin+tunnettuna++määrätyn+artikkelin+kera+"haalmah".Merkki+oli+kuninkaalle++miten+Israelin+++ja+muun+Damaskon+koalition+hyökätessä+piti+toimia.+
"14+Sen+tähden+JHWH+antaa+itse+teille+merkin:+nuori+nainen+tulee+raskaaksi+ja+synnyttää+pojan+ja+antaa+hänelle+nimen+Immanuel
5+Pelkkää+maitoa+ja+hunajaa+tämä+lapsi+saa+syödä+siihen+asti+kun+hän+oppii+hylkäämään+pahan+ja+valitsemaan+hyvän.
+16+Mutta+ennen+kuin+hän+oppii+hylkäämään+pahan+ja+valitsemaan+hyvän,+autioituvat+ne+maat,+joita+sinä+nyt+pelkäät+noiden+kahden+kuninkaan+vuoksi.++"
20.04.2022 23:29
Seder-+tavat+ovat++oppineiden+muodostamat++ja+melko+myöhäisiä,+++afikoman+(kreikkaa)+tarkoittaa+jälkiruokaa+koska+sen+jälkeen+ei++enää+syödä.+Ajatus+messiaasta++tuossa+++on+yksin++eräältä++evankeelisten+kristittyjen++ryhmältä.
20.04.2022 21:01
En+ollut+kirjoittaja,+käytän+aina++tätä+nimimerkkiä,joskus+olen+vahingossa+kirjoittanut+kirjautumatta+,+mutta++olen+sen+heti++korjannut+kertomalla+että++ko+anonyymi+teksti+on+ollut+minun+.+Vastaan++kirjoittamastani+.
20.04.2022 16:19
Jumalahan+on+ainoa++auttaja.
Jeesuksen,++mukamessiaan,+aikana+olette++te+olleet+ahdinkomme+syy++ja+vainonnet+meitä+todella+verisesti,++tosin+te+kristityt++olette+ahkerasti+sotineet+myös+toinen+toisianne+++vastaan+ja+lähes++kaikkia+muitakin++muunuskoisia++vastaan.++Tätä+on+jatkunut+jo+2000+vuotta+-+koska+se+rauha++mahtaa+tulla?++Kyllä+jumalmessiaan+pitää+johonkin+pystyä+++tai++++ehkä+sota+ja+muu+paha++onkin+sitä++mitä++messiaan+tulon+jälkeen+mielestänne++pitääkin+olla?
20.04.2022 15:55
Leikki+on+tarkoitettu++jotta++lapset+jaksaisivat+sederin+loppun+asti++kun+on+leikki+ja++palkinto+tiedossa+Mitä+muuta+++piilotta?++Kaikki+sedertavat+ovat+oppineilta.
20.04.2022 15:42
Teidän+messiaannehan+++syntyi+oppinne++mukaan+neitseestä++eikä+ihmisisää+siis+ollut.++Marian++suvulla+ei+ole+merkitystä+koska+suvut+menevät+isän+mukaan.
20.04.2022 14:59
Valtio+kyllä+saatiin+++mutta+vasta+lähes+sata+vuotta+++sen+jälkeen+kun+maahanmuutto++ja+maan+rakenustyöt+olivat+alkaneet.+Suuri+ja+ratkaiseva+määrä+muuttajia+oli+tullut+ennen+Israelin++valtion+syntyä+ja+se+oli++se+väestö+joka+itsenäisyydestä+pääosin+taisteli.+
Tämä+diaspora++josta+maahanmuuttajat+nyt+tulivat+oli+vapaaehtoinen++ja+sieltä+++olisi+voinut+palata+aiemminkin.+Ei+kukaan+ollut+pakosta++Venäjällä+,+Italiassa,+Ranskassa++tai+vaikka++USA:ssa.+Vapaaehtoinen+diaspora++ympäri+koko+Rooman+valtakuntaa+oli+jo+Jeesuksen+aikaa+++emämaan+asutusta+suurempi+ja++Paavalikin+oli+kotoisin++diasporasta,+mutta++ei+häntäkään+++ollut+sinne+pakkosiirretty.
20.04.2022 14:53
No+hyvä+että++luvun+kuvaaman++suku+jatkui,++henkilön+jälkeläisistä+käytetty++hepr.++sana+on+zera++(=miehen++siemen)++ja+henkilö++itse+++sai+elää+kauan++ja+palkittiin++runsaasti.+Luvusta+myös+näkee+ettei+henkilö+ollut+jumalolento+eikä+mistään+näy+että+hän+olisi+ollut++luvattu+messias.+Kukaanhan++ei+vielä+ole+luvattua+toiminnallaan+täyttänyt+.
20.04.2022 14:39
212 / 426