Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeremian++kohdassa+JHWH+ilmoittaa+että+laittaa++juuri+toran+ihmisten+sydämiin.
18.04.2022 16:28
Todennäköisesti+nuoren++naisen+synnyttämä+lapsi,+hänellehän+tuo+nimi+piti+antaa+ja+teoforiset+nimet+olivat++aina+muotia.
18.04.2022 16:25
En+meinaa.+Syntyy+maapallolla++++johonkin+ihmisperheesen+ei+tule+avaruuksista.+Aasilla+ratsasti+tuohon++aikaan+vielä++moni+tosin++mutta+ei++jokainen++ollut+lukenut+++kirjoituksia+++väärin++ja+siksi++laitettu++kulkemaan++kahdella+aasilla.
18.04.2022 16:04
Kahta+täysin+erilaista+uskontoa+kirjoituksineen++ei+voi+koota+yksiin+kansiin+emmekä+me+ole+liittäneet++kristittyjen+kirjoituksia+omiimme.+++Siksihän+te++meitä+kokoajan++yritätte+käännyttää+oman+uskontoonne+pidätte+omaamme+vääränä.
18.04.2022 15:55
Ei+Jeesuksen+kuolemassa+UT:n+mukaan+muutenkaan++ollut+kyse+todellisesta+kuolemasta+++Jeesushan+++oli+parin+päivän+kuluttua++taas+elossa.+Vai+yritätkö+nyt+sanoa+ettei+kukaan++oikeastaan++kuolee,+ruumis+vain+katoaa?+
Meissä+on+syvä+paatumus+kun+emme+palvo+uskontonne+Jumalan+poikaa?!
18.04.2022 15:48
Ei+tässä++ole+kyse+siitä++että+maailman+luoja+olisi+vain+juutalaisten+Jumala,+ei+tietenkään,+vaan+++siitä+mitä+JHWH+itse+itsestään++ilmoitti++ja+mitä+määräsi++Israelille+pidettäväksi.
Laki+ei+ole+vain+kymmenen+käskyä+ja++Jeremiaassakin+se+++sanotaan++"Tämän+liiton+minä+teen+Israelin+kansan+kanssa+tulevina+päivinä,+sanoo+JHWH+:+Minä+panen+torani++heidän+sisimpäänsä,+kirjoitan+sen+heidän+sydämeensä.+Minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani."
18.04.2022 15:29
Ei+tekstin+asema+todella+ollut+muinoin+sama++kuin+nykyään+ja+Jeesus+itsekin+++tulkitsi+tai++hänen+nimissään+tulkittiin.+Juutalaisuudessa++oli+myös++ryhmiä+joilla+++oli+keskenään++hyvin+erilaisia++tulkintoja+ynnä+omia+kirjoja+jotka+poikkesivat+niistä+teksteistä++jotka+sitten+aikanaan+julistettiin++kädet+saastuttaviksi+.+Hepr+raamattuunkin+on+päätynyt++eri+versioita+samasta+tarinasta++joille++kullekin+ehkä+jo+oli+oma+lukija/kannattajakunta++joten++kokoaja(t)++ei++ehkä+voinut+tietyssä+vaiheessa+enää+syrjäyttää++niistä+mitään.
18.04.2022 15:23
Taas++yksi+eisimerki+siitä+miten+kristityt+käyttävät+sekä+väärää+käännöstä+että+irroittelevat+jakeita+++omasta++yhteydestään,+tuossa+ollaan+syroefraimilaisen+sodan+ajassa,++Israel+on+jo+hyökännyt++Juudaaan++noin+720-730+eaa.++Kuningas+Aahas,+jonka+Jesaja++tapaa+tarkistamassa+Jerusalemin++vesivaroja+piirityksen+varalta,+++epäröi+miten+toimia+ja+profeetta+Jesaja+++neuvoo+miten+pitää+ja+lupaa+kuninkaalle++merkin:++
Jes+7:14+Sen+tähden+JHWH++antaa+itse+teille+merkin:nuori+nainen++tulee+raskaaksi+ja+synnyttää+pojan+ja+antaa+hänelle+nimen+Immanuel.+
15+Pelkkää+maitoa+ja+hunajaa+tämä+lapsi+saa+syödä+siihen+asti+kun+hän+oppii+hylkäämään+pahan+ja+valitsemaan+hyvän.
16+Mutta+ennen+kuin+hän+oppii+hylkäämään+pahan+ja+valitsemaan+hyvän+autioituvat+ne+maat,+joita+sinä+nyt+pelkäät+noiden+kahden+kuninkaan+vuoksi"++Israel+ja+sen+koko+koalitio+tosiaan+hävisi+sodan.Ei+tässä+mitään+jumalaa+synny+ei+liioin++neitsyt++synnytä+++vaan+joku+nuori+nainen.
18.04.2022 15:03
Kuule+ei+pääsiäisenä++eikä+muulloin++ole+uhrattu+esikoisia+tai+muitakaan+ihmisolentoja.++Ihmisuhraus++on+aina+ollut+kielletty+eikä++muiden++kansojen++noita+hulluja+tapoja+++olisi+++saanut+seurata+mutta+jotkut+silti+seurasivat,+mutta+vastoin+oman+uskontomme+kieltoja.
18.04.2022 14:35
Pakkosiirtolaisuus++päättyi+++jo++Kooreksen+toimesta++kuten+joku+sinua+tietävämpi++täällä++ehti+jo+kertoakin.+Pakkosiirretyt+palasivat,+kupungit+rakennettiin++ja+tämä++kristinuskon+Jeesuskaan+++siksi++ei+elänyt+Babyloniassa+vaanJuudeassa++joka+jo+kerran+oli+ehtinyt++olla+itsenäinenkin.Nykyisestä+++Israelin+valtioista++ei+hepr.+raamattu+ennusta++yhtään+mitään+.
18.04.2022 14:30
Heprealaiseen+++raamattuun+ei+ole+lisätty++yhtään+mitään+sen+jälkeen+kun+oppineet+sen+kokosivat,+mutta+lakeja+ei+voi+noudatta++ilman+tulkintoja+ja+olihan+kädet+saastuttaviksi+julistettujen+kirjoitusten+lisäksi++muinoinkin++vaikka+kuinka+++paljon+muita++kirjoja+ja+++on+yhä.++Niin+on++kristityilläkin,++mutta++ette+kuitenkaanväitä+että+ne+ovat+lisäyksiä+++Uuteen+testamentiin+vaikka++kuinka+ahkerasti+niitä++lukisitte+++ja+etsisitte+niistäkin+opastusta.+
+Talmudissa+väitellään+ja+siellä+kerrotaan+++ne+hävinneetkin+mielipiteet.+Aggada-+osassa+on+sitten+tarinoita+.+Emme+kuitenkaan+enää+elä+vuotta+800+eaa+vaikka++jotkut+teistä++tahtoisivat+että+eläisimme,+paikkaghetto++tai+aikaghetto,+ihan+sama,+jos+ei++mieluummin+että++emme++enää+eläisi+++ollenkaan.
18.04.2022 14:22
Missä+kohtaa+tora+++joka+on+ikuinen++muutuu++kun+se+on++israelilaisten++sydämessä++niin+että+sitä+aina++noudatetaan+missä+kerrotaan++että+myös+muut+kansat++sen+nyt+saavat+ja+noudattavat?++++Ruokasäännöt,+ympärileikkaus,+juhlat+ym+tulevat+kaikille++ja+myös+vieraiden+++jumalien++palvonta+++tulevat++muiltakin++kielletyiksi+?
18.04.2022 14:06
Mikä++jumala+siis+herätti+kuolleen+JHWH:n++Ap.+teot+mukaan?++JHWH+ilmoitti+Israelille++että+että++on+aina+elävä+++eikä+siis++kuole+ja+herää++taas+henkiin+kuten+monet+Israelin+naapurikansojen++jumalat,+++mutta+niin+vain++kristityt+++ilmoittivat+muuta.+
+Missään+hepr.++raamatussa+ei+Jeesus+johdata+ketään++tai+tee+muutakaan,+hepr.+raamattu++on+JHWH:n+kirja++ei+kenenkään+hänen++ihmispalvelijansa,+ei+tulevan+messiaankaan.+Tätä+kristityt+eivät+näköjään++millään++tajua.
18.04.2022 13:59
Uusi+liitto+on+sama+kuin+vanha+ja+tekijä+sama+Ei+JHWH+tuossa+vaihdu+++kristinuskon++jeesukseen+++ja+laki+noudatetaan++ilman+ett+sitä++pitää+edes+opettaa+ei+siis+++niin+että+ympärileikkaus++on+silpomista++tai+että+kaikki+ruuat++nyt+ovat+sallittuja++++Uusi+liitto+josta+Jeremia+kertoo++ilmoittaaettä++"Katso,+päivät+tulevat,+sanoo+Herra,+jolloin+minä+teen+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa+uuden+liiton;"
+Missä+siinä+++puhutaan+muista+kansoista+tai+vieraista+uskonnoista+++joiden++jumalia+saisi++alkaa+palvoa?
18.04.2022 12:52
Kyllä+noudatetaan+ja+vastoin+historian+todistusta++kristittyjen+++jatkuvasta++juutalaisiin++kohdistamasta+vihasta+ja+vainosta+++emme+silti++usko+että+juutalaisviha+olisi+se+mikä+on+kristinuskon++pysyvä++peruspiirre.+
Jos+Israelin+Jumala+on+olemassa,++silloin+emme+kansana++katoa+maailmasta+vaikka++kuinka++sitä+vihaisitte,++jos+katoamme,+silloin++ei+ole+Israelin+Jumalaa+ollutkaan.++Mitä+se+sitten++kristinuskolle++merkitsee+tyhmemmät+teistä++eivät++varmaan+edes+älyä.
18.04.2022 12:40
Nehän+ovat+lain++tulkintoja+eivät+lisää++kirjoituksiin.
18.04.2022 12:21
Meillä+on+oma++liitto++jossa+on+ilmoitus++yhdestä+Jumalasta+jonka+todistajina+meidän++pitää+olla.
18.04.2022 11:53
Tuo+on+kristinuskon+teologiaa++jolla++ei+olemitään+tekemistä++hepr.+raamatun+kanssa.
18.04.2022 11:50
Mitä+siihen+on+lisätty?
18.04.2022 11:47
Minulla+on+lukutaito++joten++tiedän+mitä++UT:ssa+sanotaan++ja++hepr.+raamatun+tunnen+omanani,+++ei+sen+sanoma+++ole+teille+kristityillekään++vaikea+ymmärtää+jos++vain+uskaltaisitte++kuunnella+mitä+siellä+sanotaan.
18.04.2022 11:46
214 / 426