Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eli sinusta Israelin Jumala syntyi ihmiseksi, olento joka on kaiken luoja onkin nyt myös jonkun juutalaissuvun vesa joka tapattaa itsensä roomalaisilla jotta voisi antaa ihmisten synnit anteeksi.
Tässä juutalaisen pitäisi olla uskomatta yhteenkään JHWH:n ilmoitukseen itsestään. Miksi ajattelet että JHWH laittaisi kokonaisen kansan valheiden todistajaksi, niin nimittäin olisi tapahtunut jos JHWH:n omat ilmoitukset eivät olisikaan totta.
Se on mahdollista että lajina olemme itse luoneet omat uskontomme mutta ei se että olisi olemassa Luoja joka ilmoittautuisi ihmiselle mutta valehtelisi.
10.11.2024 14:43
Ketkä ovat valhejuutalaisia? Mitkä sinusta ovat noita Amerikan toimia joista ei voi kertoa?Suomen sanasto on kattava jos puhuu totta eikä käytä alentavia nimityksiä .
10.11.2024 14:21
Jeesus on kuollut, ei häntä missään seremoniassa voi kiduttaa, et ilmeisesti ymmärrä että tarina on tarina oli se teologinen tai profaani.
09.11.2024 14:59
Syy on lopettamiseen oli se ettei temppeliä enää ole vaan se tuhoutui kapinassa . Uhraus loppui 40 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen eikä kapinalla ja Jeesuksen kuolemalla ole mitään yhteyttä.
Juutalaisia ristiinnaulittiin koko roomalaisvallan ajan poliittisista syistä, ei koskaan uskonnollisista ja kapinan jälkeen juutalaisia teloitettiinkin sitten tuhansittain.
09.11.2024 14:27
Raamattu kertoo että on yksi jumala mutta todisteita ei ole yhdestäkään. Raamattu kyllä kertoo että ihmiset muinoin palvoivat vaikka kuinka monia jumalia, mutta eihän palvonta todista yhdenkään jumalan olemassaolosta vaan vain että jotkut uskoivat niihin.
09.11.2024 14:06
Yritä vastata ilman kiellettyjä sanoja jotka yleensä ovat rasistisia tms .Jos se ei onnistu parempi kun jätit vastaamatta.
09.11.2024 13:58
Maailmassa eletään siis rauhassa? Messias ei tietenkään ole Jumala, vaan Jumalan tehtävään valitsema, tietyn juutalaissuvun jäsen ja koska messias on ihminen, ei hän tietenkään tule ja mene ja kuolekin välillä.
09.11.2024 13:55
Satanisteja ?? Eihän juutalaisuudessa edes ole kristinuskon paholaista. Mitä seuraavaksi?
08.11.2024 23:41
Temppeliä ei enää ole eikä Jeesus ole juutalaisuudessa mitään muuta kuin kuollut juutalainen .Ei kukaan häntä palvo muuta kuin kristityt joille hän on Jumalan poika, ei enää juutalainen .
08.11.2024 19:23
Kun keksii omasta päästät tarinoita pitäisi muistaa mitä on aiemmin satuillut: Jeesusta ei voitu ristiinnaulita koska hänhän oli perheensä esikoispoika joten hänet olisi jo vauvana uhrattu ja syöty, näin siis sinun tarinasi mukaan.
Juutalaisten ei vain koskaan ole tarvinnut uhrata ihmisiä koska tora sen kieltää. Jeesus eli aikuisikään ja joutui miehittäjän tuomitsemaksi poliittisista syistä : "Jeesus nasaretilainen juutalaisten kuningas "....
08.11.2024 19:18
Israelin Jumala oli JHWH ja kaikki sukukunnat yhdessä muodostivat Israelin kansan, siksi Jeesuksellakin oli 12 opetuslasta .Yksi joka heimosta ja Jeesuksen nimi oli Jeshua joka tarkoittaa "JHWH auttaa".
08.11.2024 18:20
Hepr.raamatussa on tiettyjä kohtia eksiilin jälkeen kirjoitetuissa teksteissä arameaksi ja ne ovat siellä yhä arameaksi. Jeesuksen äidinkieli on todennäköisesti ollut aramea .
08.11.2024 18:14
Juutalaisuudessa uskotaan vain Jumalaan, ei kehenkään muuhun. Jokainen juutalainen on liitossa jo syntyessään ja se mitä hänen pitää noudattaa on tora. Ei alkaa uskoa johonkin juutalaiseen jumalolentona eihän ketään ihmistä saa palvoa. Jumalsuhde on suora, välittäjiä ei ole eikä tarvita.
Mitä joku Jeesus vois tuoda kun meillä on suora ilmoitus maailman luojalta? Säälin niitä juutalaisraukkoja jotka turvautuvat ihmiseen ja kiistävät liiton ja sen tehtävän. Mitä Shma Jisrael sanookaan? Minkä todistajina koko Israelin kansa on aikojen loppuun asti?
Jes.43:10 Te olette minun todistajani, sanoo JHWH, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
11 Minä, minä olen JHWH eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä"
08.11.2024 17:43
Jeesus itse valitsi yhden kustakin Israelin sukukunnasta eli siksi oli nuo 12 joita alettiin kutsua apostoleiksi.
Paavalin toimesta kuitenkin syntyi uusi uskonto jolla ei enää ollut etnistä pohjaa, Paavali loi uuden uskonnon teologisen perustan, uskonnon josta ei olisi voinut tulla maailman suurinta uskontoa jos se olisi jäänyt etniseen ajatteluun. Messiasajatuskin muuttui kokonaan, ei pelkästään ajatus Jumalasta: nyt oli Jumala jolla oli poika ja näiden kahden välillä oli tehtäväjako kuten kaikissa monijumalaisissa uskonnoissa. Kun kristityt yrittävät käännyttää juutalaisia kristityiksi he todella käännyttävät meitä täysiin uuteen uskontoon.
04.11.2024 13:33
Rooma ei tuominnut ketään jonkun valloittamansa alueen jumalien loukkaamisesta. Idioottikin ymmärtää että se olisi ollut hulluutta kun jo yhdellä pienellä alueella voi olla kymmeniä uskontoja ja jumalia .
Miten niistä voi käydä oikeutta? Siten ettei käyty. Kapinoinnista ,pienestäkin, kyllä käytiin kun erään Jeshuankin ristin ylläkin syytös oli tuo . Messiasharha, johon kuului poliittinen aspekti : vieras valtahan häviäisi kun oikea messias alkaisi toimia.
04.11.2024 13:12
Nuo säännöt koskivat vain juutalaisia. Eikä se että rikkoo jotain lakia tee syylliseksi joka lain rikkomiseen .
04.11.2024 12:26
Nyt muutaman päivä kuluttua nähdään onko Trump taas Valkoisessa Talossa. Kammottava ajatus, tuskin rauhallisesti sujuu sekään jos hän vaalit häviää. Hänhän ei voi kuin voittaa, muuten on petkutettu.
Juuri kun lännen demokratioiden pitäisi olla yhtä mieltä ja pyrkiä vahvasti auttamaan Ukrainaa, sen ehkä annetaankin hävitä, Putinin pelosta tai jostain muusta syystä -itsekkyydestä? jolloin häviö kumuloituu ties minkälaiseksi katastrofien sarjaksi myöhemmin.
31.10.2024 18:33
Tässä on kyse nk pyhien kirjoitusten kohtelusta, kun ne ovat niin arvokkaita että oppineet ovat sanoneet että ne saastuttavat kädet, eivät siis ihmistä mutta kädet rituaalisesti, niin lukijat ymmärtävät että näitä kirjoituksia tulee kohdella kunnioittaen.
30.10.2024 21:46
Missä maailmassa sinä elät? Onko miekat taottu auroiksi ja elääkö Israel rauhassa ? Tai tällä hetkellä kukaan vaikka Gazassa?
Vanha liitto on kristinuskon teologian luoma käsite ei liitto vanhennu vaan entinen liitto pidetään eikä sitä rikota. "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra. Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään"
30.10.2024 17:29
Se mikä Jeesuksen vuoksi muuttui oli että tuli yksi uusi uskonto .
29.10.2024 23:40
26 / 426