Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. En+vänkää+vaan+totean++ristiriidan:+"Pitäkää+kunniassa+sapatti+ja+määräykset,+jotka+olen+siitä+antanut,+sillä+sapatti+on+sukupolvesta+toiseen+oleva+merkkinä+liitosta,+jonka+minä+olen+teidän+kanssanne+tehnyt.+Siitä+muistatte,+että+minä,+JHWH,+olen+erottanut+teidät+omaksi+kansakseni.+"""Puhaltakaa+torviin+myös+riemujuhlissanne,+juhlapäivinä+ja+uudenkuun+päivinä,+samalla+kun+uhraatte+polttouhreja+ja+yhteysuhreja,+niin+Jumala+muistaa+teitä.+Minä+olen+JHWH+teidän+Jumalanne" "Paitsi+uudenkuun+polttouhria+ynnä+siihen+kuuluvaa+ruokauhria+ja+jokapäiväistä+polttouhria+ynnä+siihen+kuuluvaa+ruokauhria+ja+niihin+kuuluvia+juomauhreja,+niinkuin+niistä+on+säädetty,+uhratkaa+kaikki+tämä+suloisesti+tuoksuvaksi+uhriksi+JHWH:lle+.+"Kristinuskossa++on+perinteisesti++ymmärretty+että+Israelin+uskontoon+kuuluva+itsekriittisyys+++tarkoittaa+että++kristittyjen++pitää++aina++ottaa+esiin++juutalaisten+puutteet+kun+taas+kristinuskon+kohdalla++kritiikkiä++ei+lainkaan+tarvita,+++riittää+kun+haukkuu++takautuvasti++vaikka+nyt+2500+vuotta++sitten+eläneiden++juutalaisten+++kehnouden.+Huomattavan+outoa++on,+että+uskontonne+mukaan+++Jumala++++päätti++kuitenkin++inkarnoitua+juuri++juutalaiseksi++eikä+esim.+arabiksi.
  2. Teet+kaikkesi+jotta++saisit+++Israelin++uskonnosta+++tehtyä+aiempien++kaananilaisuskontojen++kaltaisen+josta++JHWH:n++koko+ainutlaatuinen+ilmoitus+on+häivytetty+pois++jotta+++kristinuskon+++Jeesus-jumalalle++tulisi+tilaa+jota+JHWH:n+ilmoitus+nyt+pahasti++näkyy+sinusta++häiritsevän+.J+HWH+ei+synny+poikalapseksi,+eikä+miksikään+muuksikaan,++hän++on+muuttumaton,+++vieraiden++uskontojen++jumalat+syntyivät,+++eivät+vain+poikalapseksi+vaan+toisinaan+myös+tyttölapsiksi,+nämä++jumalathan+syntyivät+parittelun+kautta+ihmisiksi+tai++vaan+jumaliksi.++Juutalaisuus++on+yksijumalainen,+++sen+jumala+ei+kuole+eikä+inkarnoidu++ihmiseksi++eikä+ole+perheellinen.+JHWH+on+kaikkivaltias,++kaiken+luoja+eikä+hänen+rinnallaan+++ole++ketään,+hänhän+itse++on+kaiken+++luoja,+myös+pahan+.+JHWH+kaikkivaltiaana++ei+ole++minkään+ehdon+alainen++hän+antaa+synnit+anteeksi++pyytäville+eikä+hänen+tarvitse++leikisti+kuolla++uhriksi++itse++itselleen.++Ei+ole+mitään+välittäjää+++luojan+ja+luotujen+välillä+eikä+sellaista++mihinkään+tarvita+.
  3. Ylipappeja+ja+lainoppineita+ei++varmaankaan+++ole+kutsuttu++selittämään+jotain++josta+ei+tietoa+ollut++ja+++tuohon+aikaankin+oli++moniakin+++messiaskandidaatteja++++ja+he+olivat+syntyneet+kuka+missäkin,++++eikä+ketään+voitu+diskata++"väärän++"syntymäpaikan++vuoksi.+Miika+5:2+Sinä+Betlehem,+sinä+Efrata,+SINÄ+OLET+PIENIN+++Juudan+SUKUKUNTIEN++JOUKOSSA!+Mutta+SINUN+KESKUUDESTASI++nousee+Israelille+hallitsija.+Hänen+juurensa+ovat+muinaisuudessa,+ikiaikojen+takana"+Ei+että+joku+syntyy+Betlehemissä.++UT:ssa++on+Jeesuksen++sukuluetteloja++useampiakin++ja+ne+ovat+keskenään++ristiriitaisia+ja+erilaisia+kuin+mikään++hepr,+raamatun+luettelo++ja+lisäksi++niissä++uskotaan++että+Jeesus+kuului+++Davidin++++sukuun+ja+oli+tämän++jälkeläinen.+++Jotta+näin++olisi,++Marian++miehen++Josefin,+++on+pitänyt+olla+tuohon+sukuun+kuuluva+ja++myös+Jeesuksen+biologinen+isä+++++Äitiä+on+turha+kaupata++sukuun+liittäjäksi,+vain+isä+kelpaa.Se+että+kristinuskon++jumala+olisi+Davidin++jälkeläinen+on++mahdotonta+varmasti+kristinuskonkin++oman++teologian+mukaan.+Oppia+neitseestä+syntymisestä+ei+näköjään+ollut++olemassa+vielä+kristinuskon+++alkuaikoina++ja+kuka+muu+hyvänsä++kuin+Josef+Jeesuksen++isänä,+olisi++tehnyt+Jeesuksesta+++mamzerin.+Sen+tora+sanoo+yksiselitteisesti+eikä+siinä+ole+alaviitettä:+paitsi++jos+jonkun+uskonnon++jumala+saa+lapsen++kihlatun++juutalaisnaisen+kanssa++tora+ei+olekaan++voimassa.Minä+puhun+totta,+mutta+sinun+on+näköjään+mahdoton+++hyväksyä+se+mitä+juutalaiset+kirjoitukset+sanovat,+vaan+pyrit+muuttamaan++ne+oman+uskontosi+teologian+mukaiseksi.+Se+se+vasta+epärehellistä+on.+++JHWH+ei++kuulu+Davidin+sukuun+eikä+kuole+mutta++jos+++jostain+syystä+uskot++että+puhe+olisi+Jeesuksesta,+++hänet+tuomitsi+Rooman+maaherra+ja+ristiinnaulitsivat+++Rooman+legioonalaiset.+Jeesus+kuoli+UT:n++tarinassa+pariksi++päivää+eikä+++kohta+++eläväksi+herätettyä+++surtaisi++millään+tavoin.