Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Raamatussa+tunnetaan+"avioliitto"+mutta++tuolloin+liitto+++merkitsi+omistajuutta,+se+oli++miehen++omistussuhde+++yhteen+tai+useampaan++naiseen.++Orjat+voivat++ilman++sen+kummempaa+lupaa+kun+he+kerran+jo+kuuluivat++isännälleen,+olla++tämän+käytössä,+ei+myös+ollut++syntiä+jos++vapaat+miehet+ja++vapaat+naiset+olivat+suhteessa+keskenään.+Naisen+arvo+saattoi+siitä+kyllä+laskea.+++Mies+jolla+jo+oli+yksi+vaimo+tai+haaremillinen+naisia,++voi+silti+solmia+suhteita+++muidenkin+++naisten+kanssa+jos+nämä++++olivat+vapaita.
29.12.2020 13:47
En+vänkää+vaan+totean++ristiriidan:+
"Pitäkää+kunniassa+sapatti+ja+määräykset,+jotka+olen+siitä+antanut,+sillä+sapatti+on+sukupolvesta+toiseen+oleva+merkkinä+liitosta,+jonka+minä+olen+teidän+kanssanne+tehnyt.+Siitä+muistatte,+että+minä,+JHWH,+olen+erottanut+teidät+omaksi+kansakseni.+"
"
"Puhaltakaa+torviin+myös+riemujuhlissanne,+juhlapäivinä+ja+uudenkuun+päivinä,+samalla+kun+uhraatte+polttouhreja+ja+yhteysuhreja,+niin+Jumala+muistaa+teitä.+Minä+olen+JHWH+teidän+Jumalanne"
"Paitsi+uudenkuun+polttouhria+ynnä+siihen+kuuluvaa+ruokauhria+ja+jokapäiväistä+polttouhria+ynnä+siihen+kuuluvaa+ruokauhria+ja+niihin+kuuluvia+juomauhreja,+niinkuin+niistä+on+säädetty,+uhratkaa+kaikki+tämä+suloisesti+tuoksuvaksi+uhriksi+JHWH:lle+.+"
Kristinuskossa++on+perinteisesti++ymmärretty+että+Israelin+uskontoon+kuuluva+itsekriittisyys+++tarkoittaa+että++kristittyjen++pitää++aina++ottaa+esiin++juutalaisten+puutteet+kun+taas+kristinuskon+kohdalla++kritiikkiä++ei+lainkaan+tarvita,+++riittää+kun+haukkuu++takautuvasti++vaikka+nyt+2500+vuotta++sitten+eläneiden++juutalaisten+++kehnouden.+
Huomattavan+outoa++on,+että+uskontonne+mukaan+++Jumala++++päätti++kuitenkin++inkarnoitua+juuri++juutalaiseksi++eikä+esim.+arabiksi.
28.12.2020 17:49
Täytyy+ottaa+huomioon+++että+Josef+raahasi+viimeisellään++raskaana+olevan+vaimonsa++jonnekin+Betlehemiin+saakka,+laskettu+aika++ei+ehkä+pitänyt+ja+Jeesus+syntyi++ennenaikaisesti.
28.12.2020 15:19
Jumala++itse+ne++juhlat+kuitenkin++torassa+++määräsi+huom!+huom!+Tuossa++oli+puhe+siitä+että+pitää+myös++elää+oikein.+++
Huom,+huom:++Lähi-idässä++riitti+jumalia,++mutta+ainoa++joka+lupasi+voidellun,++oli+tämä+Israelin++JHWH.+Jeesukselta+voisi+odottaa+ainakin+sitä,+että+olisi++ymmärtänyt+kuka+++mandaatin+antoi,+jos++kerran+uskoi+että+itse++olisi+tehtävän+saaja+.+
Sama+jumala+tuskin+antaa++lain+ja+sitten++kieltää++itse++määräämänsä++"juutalaisten+juhlapäivät".+Asia+tietenkin+muuttuu++jos+ei+usko+koko+Israelin+Jumalaan,+mutta+Jeesuksen++ja+kristinuskon+osalta+asia+silloin+vain+pahenee++entisestään..
28.12.2020 15:02
Alkuteksti++on+kreikkaa++eikä+adonai+tai+JHWH++sanoja+niissä+ole+vaan+kyrios+.JHWH+on+erisnimi+ja+herra+siinä+kohtaa+ei+olisi+käännös,+vaan+teologinen++valinta+nimen+pois+jättämisestä.+Adonai+on++++oppineiden+lausuma+kohdissa+joissa+hepr.+teksteissä+on+nimi++++JHWH.+++Jehovasta+Jeesusliike+ei+ollut+kuullut.
28.12.2020 14:36
Varsinaiset++todisteet+++liikkeen++ulkopuolelta++puuttuvat,+useimmille++historian+tutkijoille+silti+riittää,+että+kuvaus+ajasta+ja+paikasta+on+oikea++ja+++tuntuu+todennäköisemmältä++että+tällainen+juutalaisliikkeen+perustanut++Jeesus+on+elänyt,+kuin+että+ei+olisi++ollut+elänyt+ja+hänet+olisi+kuviteltu.
28.12.2020 14:26
Sen+ajan+++sodankäyntinormistoa+ja+vaikka+tosiasiassa++ei+amalekilaisia+tuhottu+vaikka++he+ja+israelilaiset+olivat++jatkuvassa+++sodassa+keskenään,+niin+käsky++jonka+mukaan+pitäisi+tappaa++joku+kansa+naisineen+++ja+lapsineen,+on+julmuutta.
28.12.2020 14:05
Hyväkuntoisille+kaikki+rokotteet+on++suunnattu,+niille++joilla+on++riski,++mutta+++ei+vielä+tautia++johon+kukin++rokotus+on+tarkoitettu.++Sama+koronan+suhteen,+kaikki+hyväksytyt+koronarokotteet,++paitsi++Venäjän+Sputnik,+on+laajasti+++testattu.+++
Totta+kai+rokotetta+voi+käyttää+myös+pandemian++sammuttamiseen,+miksi++ihmeessä+ei?+Sinä++lainaat+vain+täyspöljiltä+++jolloin+pääset+samaan+tulokseen+++johon+itse++uskot,++mutta+ilman++todisteita++ja+saat+pelkkiä+mielipiteitä.+Ei+sairaus+ja+sen+voittaminen++ole+gallupjuttu.
26.12.2020 17:54
Viimeiset++ajat+koittavat+kun+aurinkomme+alkaa++sammua,+ihmislaji+++on+sitä+ennen+jo+hävinnyt+ja+ehkä+tuhonnut+muunkin+elämän.+Jospa+muualla+olisi+viisaampaa+elämää,+tai+ehkä+elämä+on+haitallinen+/tarpeeton++vahinkokehittymä+?
+Väkisin+rupeaa++pessimistiksi++kun+näitä+juttujanne++lukee.+Eikö+teidän++aivan+kaikkien++kristittyjen++nyt+edes+pitäisi++olla+iloisia++kun+Jumalanne+++syntyi+ihmiseksi+?+Mutta+ei,+sen+kun+synkistelette++ja+uskotte++totena+ties+mihin+soopaan+ja+me+teidän+lajitoverinne+näköjään+kykenemme++vain++pahaan+ja+++nimenomaan+teitä+vastaan+?+++Olette++maailman+suurin+uskonto+ettekä+totisesti+historian+saatossa+ole+olleet+pyhäkoululaisia+meitä++muita+kohtaan+.
26.12.2020 17:27
"Miksi+meille+pitää+feikata+korona-rokotuksen+antaminen:+ruisku+on+jo+työnnetty+alas,+kun+se+tökätään+käsivarteen+kohdassa+0:18+alkaen,+ruiskun+pää+on+näkyvissä+alaspainettuna+ennen+pistämistä,+mikä+tarkoittaa,+että+rokoteaine+on+jo+tyhjennetty+ruiskusta.+Näin+myös+rokotteen+antamisen+varapresidentti+Mike+Pencelle,+ja+sekin+oli+vastaavanlainen+feikkaus.+Jos+ei+halua+ottaa+rokotetta,+miksi+pitää+teeskennellä+ottavansa?"
Rokote++ei+ole+pakollinen++kenellekään,+++kyllä+te+oikeistolaidan++trumpuskoiset++saatte+siitä+kieltäytyä++ja+olla+hyvää++mainosta+humpuukille,+++se+ei+ole+uutta.++++Pence+++kuitenkin+otti+rokotuksen,++niin+hän+itse+vakuutti,+samoin+hänen+vaimonsa.+Sinusta++he+siis++valehtelevat?+Olivat+esimerkillisiä+ja+saattoivat+teollaan+pelastaa++ihmishenkiä.++++Tästä+heille+plussa.
26.12.2020 17:06
Ei+se+elohopeajuomakaan+jota+jotkut+antavat++jopa+vauvoilleen,+ilmaista+ole.++Joku+myy,+mainostaa++ja+kerää+rahat+mutta+ilman+vastuuta.++
Miten+uskallat++asua+kerrostalossa+tai+kulkea,+sillan++yli+saati+astua+vaikka++junaan-++kaikki++++ne+on+valtatiedon++auktoriteettiuskon++varassa+suunniteltu+ja+rakennettu.+Voit+itse+keksiä+alusta+++asti+uuden+kemian,+fysiikan++++ja+vaikka+matematiikankin,+esim.++meille+on+vain+opetettu+että+1+1=2+mutta++mistä+tiedämme++onko+valtavirta+++meitä+siinäkin+fuskannut?
26.12.2020 16:45
Kyllä,+rokotteet++ovat+poistaneet+tauteja+vai+jylläävätkö+Suomessa+edelleen+tubi,+polio,+tulirokko,+kurkkumätä,+jäykkäkouristus,+sikotauti+++ym?
26.12.2020 16:23
Gates++on+jo+rikas+ja++tällä+rikkaudellaan++yrittää+auttaa+köyhiä+monilla+tavoin.+Ei+kai+se+että+ei+kuole++koronaan+tai+sairastu+vakavasti,+ole+paha+asia+vaikka+henkilö+olisikin+++köyhä++ja+asuisi+kehitysmaassa+eikä+ikinä+olisi++kuullutkaan+Raamatun++"salaisuuksista"+tai++uusimmasta+äärikristittyjen++taudista+nimeltä+kulttuurimarksismi+joka+löytyy+vain+tuon+ihmisryhmän+omien+aivojen+tuottamista+harhoista.++
++Myös++se+että+väestönkasvua+hillitään,++ei++ole+mikään+paha+asia,+elämme+pallolla+++joka+jo+on++äärirajoillaan,+ja++ilmastonmuutoksen++pahimmat++seuraukset++kohtaisivat++taas+pallomme+köyhiä+väestöjä.+Eläinten+kärsimyksiäkään+ei+ole+syytä+vähätellä+.
26.12.2020 16:17
"+Siinä+tulee+olemaan+5G+verkon+säteilylle+altistavaa+kemiallista+yhdistettä."+Heh.
26.12.2020 15:45
Vihoviimeistä+olisi+että+uskonnot,+mikä+hyvänsä+niistä,+saisivat+päättää+miten+ihmisten+tulee+elää.+++Vapaus++ja+omat+valinnat+eivät+ole+++minkään+lajin++marksismia,++mutta++niiden+kieltäminen+++on+uskonnollista+uusfasismia,+tosityhmien+uusjeesustelusosialismia+.
26.12.2020 13:59
No+ei+ihme+jos++islam+++vaikka+++voittaisi+-+jos+kristinuskossa++olisi+jatkettu++tuolla+höpinälinjalla.+Islam++ei++voita,+vaan+maallistuu+sekin+ja+kun+sen+sallitaan+tapahtua++muslimimaissa,++pakolaisvirtakin+niistä+laantuu.+Islamhan+on+pitkään++ollut++kehitystä+estävä++voima++omilla+alueillaan,+uudistavia++liikkeitä++++senkin+parista++noussut,+mutta+ne+nyt++vaan++on+useimmiten+++nitistetty+jo+nupussa.
26.12.2020 13:42
Raamattuun+ei+lisätty+mitään+juutalaiset+tekstit+torah,+profetat+a+ja+kirjoitukset+oli+oppineiden+++toimesta++valittu+ja+sisällölliseti+määritelty+lopullisesti+2.+vuosisadan++alussa+++kokoelmaksi+joka+saastuttaa+kädet.++Siihen+ei+sen++jälkeen+ole+mitään++lisätty+tai+muutettu,+mutta+++teksteistä+++tiedetään+että+niitä+on+redaktoitu+jo+varhain.
Kristillisiä+kirjoituksia+alkoi++syntyä+jo+1.+vuosisadalla++++ja++kristityt+ottivat+omien+kirjoitustensa+(tuleva+UT)+yhteyteen+++hepr.+kirjoitukset+ja+tämä+kokoelma++on+nyt+se+jota+Raamatuksi+kutsutaan.++Juut.+raamattu+ei+siis+ole+se+sama+joka+kristityillä+on++vaan+se+jonka+++kristityt++omissa+teksteissään+nimesivät+++"Vanhaksi+++Testamentiksi".+++Hepr.kirjoituksiin,+niiden+syntyyn,+valintaan+tai+redaktioon,+kristityillä+ei+ole+ollut+osaa+eikä+arpaa+eikä+UT:lla++ole++juutalaisille+++mitään+merkitystä,+se+on+yhtä+lailla+vieras+kirja+kuin+vaikka++Koraani+.
25.12.2020 14:01
Teet+kaikkesi+jotta++saisit+++Israelin++uskonnosta+++tehtyä+aiempien++kaananilaisuskontojen++kaltaisen+josta++JHWH:n++koko+ainutlaatuinen+ilmoitus+on+häivytetty+pois++jotta+++kristinuskon+++Jeesus-jumalalle++tulisi+tilaa+jota+JHWH:n+ilmoitus+nyt+pahasti++näkyy+sinusta++häiritsevän+.J+HWH+ei+synny+poikalapseksi,+eikä+miksikään+muuksikaan,++hän++on+muuttumaton,+++vieraiden++uskontojen++jumalat+syntyivät,+++eivät+vain+poikalapseksi+vaan+toisinaan+myös+tyttölapsiksi,+nämä++jumalathan+syntyivät+parittelun+kautta+ihmisiksi+tai++vaan+jumaliksi.+
+Juutalaisuus++on+yksijumalainen,+++sen+jumala+ei+kuole+eikä+inkarnoidu++ihmiseksi++eikä+ole+perheellinen.+JHWH+on+kaikkivaltias,++kaiken+luoja+eikä+hänen+rinnallaan+++ole++ketään,+hänhän+itse++on+kaiken+++luoja,+myös+pahan+.+JHWH+kaikkivaltiaana++ei+ole++minkään+ehdon+alainen++hän+antaa+synnit+anteeksi++pyytäville+eikä+hänen+tarvitse++leikisti+kuolla++uhriksi++itse++itselleen.++Ei+ole+mitään+välittäjää+++luojan+ja+luotujen+välillä+eikä+sellaista++mihinkään+tarvita+.
22.12.2020 20:18
Ylipappeja+ja+lainoppineita+ei++varmaankaan+++ole+kutsuttu++selittämään+jotain++josta+ei+tietoa+ollut++ja+++tuohon+aikaankin+oli++moniakin+++messiaskandidaatteja++++ja+he+olivat+syntyneet+kuka+missäkin,++++eikä+ketään+voitu+diskata++"väärän++"syntymäpaikan++vuoksi.+
Miika+5:2+Sinä+Betlehem,+sinä+Efrata,+SINÄ+OLET+PIENIN+++Juudan+SUKUKUNTIEN++JOUKOSSA!+Mutta+SINUN+KESKUUDESTASI++nousee+Israelille+hallitsija.+Hänen+juurensa+ovat+muinaisuudessa,+ikiaikojen+takana"+Ei+että+joku+syntyy+Betlehemissä.
++UT:ssa++on+Jeesuksen++sukuluetteloja++useampiakin++ja+ne+ovat+keskenään++ristiriitaisia+ja+erilaisia+kuin+mikään++hepr,+raamatun+luettelo++ja+lisäksi++niissä++uskotaan++että+Jeesus+kuului+++Davidin++++sukuun+ja+oli+tämän++jälkeläinen.+++Jotta+näin++olisi,++Marian++miehen++Josefin,+++on+pitänyt+olla+tuohon+sukuun+kuuluva+ja++myös+Jeesuksen+biologinen+isä+++++Äitiä+on+turha+kaupata++sukuun+liittäjäksi,+vain+isä+kelpaa.
Se+että+kristinuskon++jumala+olisi+Davidin++jälkeläinen+on++mahdotonta+varmasti+kristinuskonkin++oman++teologian+mukaan.+Oppia+neitseestä+syntymisestä+ei+näköjään+ollut++olemassa+vielä+kristinuskon+++alkuaikoina++ja+kuka+muu+hyvänsä++kuin+Josef+Jeesuksen++isänä,+olisi++tehnyt+Jeesuksesta+++mamzerin.+Sen+tora+sanoo+yksiselitteisesti+eikä+siinä+ole+alaviitettä:+paitsi++jos+jonkun+uskonnon++jumala+saa+lapsen++kihlatun++juutalaisnaisen+kanssa++tora+ei+olekaan++voimassa.
Minä+puhun+totta,+mutta+sinun+on+näköjään+mahdoton+++hyväksyä+se+mitä+juutalaiset+kirjoitukset+sanovat,+vaan+pyrit+muuttamaan++ne+oman+uskontosi+teologian+mukaiseksi.+Se+se+vasta+epärehellistä+on.+
++JHWH+ei++kuulu+Davidin+sukuun+eikä+kuole+mutta++jos+++jostain+syystä+uskot++että+puhe+olisi+Jeesuksesta,+++hänet+tuomitsi+Rooman+maaherra+ja+ristiinnaulitsivat+++Rooman+legioonalaiset.+Jeesus+kuoli+UT:n++tarinassa+pariksi++päivää+eikä+++kohta+++eläväksi+herätettyä+++surtaisi++millään+tavoin.
22.12.2020 18:51
Puhut+nyt+vieraan++uskonnon,++kristinuskon,++teologiasta+siinä++poimitte+juutalaisista+kirjoituksista+++yhteydestään+++erilleen+joitakin+jakeita+ja+annatte++niille+uuden+tulkinnan+joka+sopii++uskontoon++jossa+on+useampi+++jumala+eikä+messiaskaan++enää+++Davidin+jälkeläinen++++vaan+inkarnoitunut++jumala+joka++operoi+taivaassa++ja+rankaisee+++ihmisiä+helvetillä+näiden+kuoltua.+++
++Tämä+kristinuskon++jumala+on+välillä+isä+ja+välillä+poika,++välillä+molemmat.+Kukaan+++jumala+ei+ole+todisteellisesti+ilmoittautunut+++mutta+se+on+varmaa+että+++varmasti++olemassa+olevat+uskonnot+juutalaisuus+ja+kristinusko+eroavat+jumalakäsityksessään+toisistaan++kuin+yö+ja+päivä,++++eikä+yksikään++profeetta++ilmoita+mitään+mikä+on+vastoin+sitä+mitä+JHWH+itsestään+++ilmoitti+.Ei+synny+eikä+tule+uutta+++jumalaa,++JHWH++on+yksi,++minä,+ainoa+jumala,++ei++kuole++eikä++leiki+esim.+vaihdanpa+nimeni+Jeesukseksi+leikkiä.
21.12.2020 17:34
291 / 426