Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. Paavali+ei++ole++JHWH+se+kai+on+sinullekin+selvää.++Selitä+nyt+ensiksi+miksi+ensimmäiset++kristityt,++niin+Paavali+kuin+muut+,+tekivät+eron++JHWH:n++ja+Jeesuksen++välillä?+Jumala+herättää+Jeesuksen,++ei+niin+että+Jumalakin+uinui+pari+päivää+++kuolleena+ja+ilmaantui+++sen+jälkeen+++taivaaseen+olemaan+taas+Jumala,+uhrattuaan+sitä+ennen++itsensä+itselleen++ja+elettyään+salanimen+turvin++maan+päällä+juutalaismiehenä.++Siis+näin+:Room+10:9+Jos+sinä+suullasi+tunnustat,+että+Jeesus+on+Herra,+ja+sydämessäsi+uskot,+että+Jumala+on+herättänyt+hänet+kuolleista,+olet+pelastuva.+"+++Jumala+on+herättänyt+Jeesuksen++kuolleista+,+Jeesus+on+kristittyjen++herra+ja+palvonnan+kohde,+mutta+Jeesus+ei++ole+Jumala,+JHWH.+Kun+juutalaisuudessa+rukoillaan.++ei+rukoilla+kyriosta+eikä+tietenkään+Jeesusta++tai++ketään+muutaakaan+vieraan+uskonnon+tarjoamaa,+vaan+ainoa+pyhä+nimi+on+JHWH:n+nimi+ja+vain+häntä+saa+rukoilla.+Ensimmäisten+kristittyjen+”raamattu”+ei+ollut+heprealainen,++vaan+hellenistinen+koinekäännös++LXX,+siellä+ei+ollut+nimeä+JHWH+vaan+sen+korvasi+kreikan+sanaan+kyrios,+herra.++Siitä+sotku.+JHWH++ei+myös+ole+"+verso+".+Sekotat+koko+ajan++omistajan++renkeihin.
  2. Sinä+olet+ei-+juutalainen++jolla+on+täysin++juutalaisuudesta++eroava+uskonto,+mutta++silti+sinä+ja+osa+teistä+kristityistä++yhä+mieluummin+yritätte++tehdä++JHWHsta++valehtelevan+pellen++kuin+myöntää+että+vain+teillä+on+inkarnoituva+osiin+jaettava++jumala,+mutta+ei+meillä++juutalaisilla++eikä+millään+muullakaan+uskonnolla.++Ei+ole+Jehova+Jeshuaa+edes+UT:ssa,+kerrotko+kohdan+torassa+++jossa+JHWH+ilmoittaa++nimekseen+++JHWH+Jeshua?++Tätä+jumalaa++kauppaavat+lähinä+USA:n+nk.+messiaaniset++"juutalaiset"+jotka++eivät+kehtaa+tunnustaa+että++ovat+ihan+vain+kristittyjä+.Salomosta+Aikak+27:+6+Hän+(JHWH+)sanoi+minulle+näin:+'Poikasi+Salomo+rakentaa+minulle+temppelin+ja+sen+esipihat.+Hänet+minä+olen+valinnut+pojakseni,+ja+minä+olen+oleva+hänelle+isä.7+Minä+vahvistan+hänen+kuninkuutensa+ikiajoiksi,+jos+hän+edelleenkin+noudattaa+käskyjäni+ja+säädöksiäni+yhtä+uskollisesti+kuin+nyt.'"+Eli+JHWH++kutsuu++Salomoa+pojakseen,+mutta++ei+++tietenkään+tarkoita++että++Salomo+++olisi+jumalolento.+Ps+2+on+++kuningaspsalmi,+autettava+on+JHWH:n+voideltu+kuningas,++ei+JHWH.+Jes.+53++henkilö+jota+väität+JHWH:ksi++kasvaa+JHWH:n+silmien+++alla+(Sinä+olet+ei-+juutalainen++jolla+on+täysin++juutalaisuudesta++eroava+uskonto+mutta++silti+osa+teistä+kristityistä++yhä+mieluummin+yrittää+tehdä++JHWHsta++valehtelevan+pellen++kuin+myöntää+että+vain+teillä+on+inkarnoituva+osiin+jaettava++jumala,+mutta+ei+meillä++juutalaisilla++eikä+millään+muullakaan+uskonnolla.++Ei+ole+Jehova+Jeshuaa+edes+UT:ssa,+kerrotko+kohdan+torassa+++jossa+JHWH+ilmoittaa++nimekseen+++JHWH+Jeshua?++Tätä+jumalaa++kauppaavat+lähinä+USA:n+nk+messiaaniset++"juutalaiset"+jotka++eivät+kehtaa+tunnustaa+että++ovat+ihan+vain+kristittyjä+.Salomosta+Aikak+27:+6+Hän+(JHWH+)sanoi+minulle+näin:+'Poikasi+Salomo+rakentaa+minulle+temppelin+ja+sen+esipihat.+Hänet+minä+olen+valinnut+pojakseni,+ja+minä+olen+oleva+hänelle+isä.7+Minä+vahvistan+hänen+kuninkuutensa+ikiajoiksi,+jos+hän+edelleenkin+noudattaa+käskyjäni+ja+säädöksiäni+yhtä+uskollisesti+kuin+nyt.'"Eli+JHWH++kutsuu++Salomoa+pojakseen+mutta++ei+++tietenkään+tarkoita++että++Salomo+++olisi+jumalolento.+Ps.+2+on+++kuningaspsalmi+autettava+on+JHWH:n+voideltu+kuningas,++ei+JHWH.+Jes.+53++henkilö+jota+väität+JHWH:ksi++kasvaa+JHWH:n+silmien+++alla+("hän+kasvoi+JHWH:n+edessä")+ei+siis+ole+JHWH+eikä+edes+kristinuskon+teologia+sellaista+väitä.+++Lopussa+JHWH+vielä+palkitsisi+itsensä+maineella+ja+mammonalla+-+mitähän+maailman+luojalta++puuttunee?+"Juutalaisten+pyhien+kirjoitustensien++mukaan+Messias+sovittaa+kuolemallaan+maailman+synnit+ja+Messias+on+ihmiseksi+syntynyt+Jehova.+Asia+on+aivan+selvä.+Ei+ruumiin+kuolema+lopeta+Jehovan+olemassa+oloa.+Jehovan+Henki+elää+aina+ja+ikuisesti.”Mikää++juutalainen+kirjoitus+ei+tuollaista+väitä++ei+edes+ole++mitään++maailman+syntiäkään,+sekin+on+kristinuskon+omaa++keksintöä.++Kristinusko+kyllä+väittää+että+Jeesus+kuoli+oikean++kuoleman+ja+että+Jumala+hänet+herätti:+++++”Jumala+antoi+Kristuksen+kuolla+meidän+rikkomustemme+tähden+ja+herätti+hänet+kuolleista+meidän+vanhurskauttamisemme+tähden"+sanoo+Paavali++ja+Ap.+t.+5:30+"+Meidän+isiemme+Jumala+on+herättänyt+kuolleista+Jeesuksen,+jonka+te+ripustitte+ristinpuulle+ja+murhasitte+”+Siinäkin+on+2+eri+henkilöä,+Jeesus+ja+sitten+JHWH.++Et+ilmeisesti+usko++edes+UTiin?+Muuten+ei+Paavalikaan+juutalaisista++kirjoituksista+++löytänyt++messiasta+joka+kuolisi+maailman+syntien+tähden,+vaan+vainosi+kristittyjä+kun+vielä+++oli+juutalaisella++pohjalla,++vasta+jokin+näky+sai+hänet+++muuttamaan+mielensä.+Kun++ei+ole+tuollaisia+kirjoituksia+niin+ei+ole+Paavalihan+itse++loi+kristologian+perustan,+opin+jota++++yrität+tuputtaa++juutalaisena+minulle+.Jes.+7++ei+kerro++neitseestä+syntyvästä+++pojasta,+vaan+pojasta+jonka+nuori+nainen+synnyttää+ja+poika+ei+ehdi+edes+oppia+erottamaan+hyvää+pahasta++ennen+kuinJuudaa+vastaan+juuri+tuolloin+hyökännyt+Israel+jo+olisi+tuhottu.++Ollaan++jo++historiallisessa++tapahtumassa,++sota+oli+tosi+ja+kuningas++Aahas+myös+ja+vuosi+noin+730+eaa.
  3. Juuri+katsoin+Tuomas+Gerdtin+hautajaisia,++siinä+lepoonsa++saatettiin+Mannerheimim++ristin+ritari++joka+myös+siviilissä+++oli+rehellinen+ja++vaatimaton,+mies+joka++ei+itseään+tuonut+esiin+vaikka+ansioita++oli+vaikka+++kuinka+paljon.+Sitten+jotkut+ihannoivat++jotain+valehteleva+kääpiötä?+++Ruth+Bader+Ginsburg++oli+ansioitunut+++laintutkija+ja+tuomari++joka++todella+työssään+edisti+oikeudenmukaisuutta+ja+tasa-arvoa.+En+ole+kristitty++mutta+miksi+joku+joka+sitä+on+++kehtaa+alentaa+++omaa+uskontoaan+väitteillä+että+kristinuskon+Jumala++tapattaa+Trumpin+vastustajia+tai+hänestä+++joitain+oikeinkin+++ennustaneita?++Jopa+Maradonna-+parka+joutui++Jeesuksen+kiroamaksi+++jostain+mitättömästä+poliittisesta+mielipiteestä++Ovatko++nämä+Trumpia+kannattavat+kristityt+++tulleet+aivan+hulluiksi?