Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. Maria++tuon+mukaan+oli+unohtavainen*,+verbaalisesti+lahjakas,++ja+teologisesti+++jo+luterilainen.+*"Kun+Jeesuksen+omaiset+kuulivat+kaikesta+tästä,+he+lähtivät+sinne+ottaakseen+hänet+huostaansa,+sillä+he+luulivat,+että+hän+oli+poissa+tolaltaan".Miltähän+ajalta+tuon+Marian+teksti++on+ja+millä+kielellä+sepitetty?+Oikeasta+Mirjamista+tiedämme+vain+nimen+ja++että++perhe+oli+++suuri,+veljiä+oli+useita++samoin+sisaria.+Josef+katoaa+jo+varhaisessa++vaiheessa+joten+Mirjam+on+mennyt++uusiin+naimisiin+Jeesushan+ei+ollut+perheen+kuopus.
  2. Ei+kenenkään+sana+ole+JHWH:n+ilmoitusta++tärkeämpi,+ei+JHWH+ole+kolme+eikä+häneen+sisälly+poikasosuutta+joka+olisi++inkarnoitunut+ihmiseksi+ja+sitten+kuollut++++ja+jotenkin++herännyt+++elämään+ja+istuisi++nyt+itsensä+oikealla++puolella+ja+lähettämässä+++helvettiin++ne++jotka+++eivät+uuteen+jumaluuteen+usko.+Jos+noin+olisi,+JHWH+itse++olisi+valehdellut.++Torassa+on+lupa+lain+tulkintaan+ja+sitä+rabbit+tekevät.Rabbiininen+++juutalaisuus+++ei+ole+uusi+uskonto,++mutta++kristinusko++on+se++joka+eroaa+täysin+kaikesta++mitä+JHWH+itsestään++ilmoitti,++siksi+teidän+kristittyjen+pitää++nyt+väittää++että++juutalaisuus++on+se++joka+on+väärin.+Israel+sai+tämän+tehtävän+:"Minun+todistajani,+sanoo+JHWH+,+olette+te+--+Israel,+sinä+jonka+olen+valinnut+palvelijakseni+--+ja+teidän+tulee+tuntea+minut+ja+uskoa+minuun,+ymmärtää,+kuka+minä+olen.+Ennen+minua+ei+ole+jumalaa+syntynyt+eikä+ollut+eikä+minun+jälkeeni+tullut+eikä+tule."+Sen+olemme+pitäneet+etkä+sinä+tai+uskontosi+kykene+sitä+millään++muuttamaan+tai+kumoamaan.+Missä++on+JHWH:n+ilmoitus++teille+?+Ei+ole+yhtään.++Haette+tukea+hepr.+raamatusta+++jossa+selitätte+sanotun+pois+++jotta++pääsisitte++oman++uskontonne+teologiaan++joka+pohjautuu++pääosin+Paavalin++ja+johonkin+kirkolliskokoukseen.+++Siltikään+ette+itsekään+tiedä+mitä+Jumalanne+++kolminaisuus+++oikeastaan+tarkoittaa.+Meille+olette+kuitenkin+omaanne+kauppaamassa,+muinoin++tarjous+on+ollut+ota+vastaan+tai+kuole+tai+pakene+ja+tämä+nyt+sitten+++teistä+on+se+rauhan+ja+turvan++maailma+jollaisen+++hepr.raamattu++lupaa+olevan+messiaan,+JHWH:n+Davidin+sukuisen+++ihmisvoidellun+toimittua?+Jos+nyt+emme+enää+saa+maallista+rangaistusta++liitossa+pysymisessä,++niin+viimeistään++kuoltuamme++uskontonne+Jumala++tuomitsee++meidät++helvettiin.Niin+väärässä+teistä+JHWH+oli,+mielestänne++ei+häneen++ole+voinut+luottaa+näin++ja+"+oikean"++juutalaisuudenkin+teidän+mukaanne+++pitäisi+ajatella.
  3. Ei+ole++mitään+todisteita+tuosta,++monien+kristittyjen+++tuon+ajan+uskomuksiin++kyllä+++kuului+++se+että++juutalainen+isäntä+ilman+muuta+kompromentoi+piikaparan+tavalla+tai+toisella.+Tarina+näkyy+elävän:nyt+Hitlerin+isoäidin+aviottoman++lapsen+isä+näkyykin++ehkä+olleen++paroni+Rothschild,+tosin++isoisä+olisi+aivan+varmasti++ollut+Soros++jos+hän+vain+ollut++olemassa++tuolloin.+Ettekö+ikinä+kyllästy+näihin+höperyyksiin?