Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. JHWH+itse++ilmoitti+että+on+yksi+eikä+ole+ketään+hänen+rinnallaan+tai+lisäkseen++ja+"Minun+todistajani,+sanoo+JHWH+olette+te+--+Israel,+sinä+jonka+olen+valinnut+palvelijakseni+--+ja+teidän+tulee+tuntea+minut+ja+uskoa+minuun,+ymmärtää,+kuka+minä+olen.+Ennen+minua+ei+ole+jumalaa+syntynyt+eikä+ollut+eikä+minun+jälkeeni+tullut+eikä+tule".+JHWH:lla+ei+ole+poikaa+eikä+++hepr.+raamattu+väitä+että+olisi,+päin+vastoin.++Ps.++2+ei+myöskään+puhu+jumalattomista+eikä+pakanoista+++vaan+kansoista+ja+kyseessä+on+kuningaspsalmi,++lähi-idässä+kuninkaat+olivaf+saaneet++vallan+kukin+oman++kansan+++jumalalta+ja+osa+alueen+kansoista++piti+maallista++kuningastakin+jumalallisena.+Myös+että+jumala+on+kuningas+ja+maaallinen++hallitsija++joka+on+saanut+vallan+jumalilta+++"istuu"+++jumalan++oikealla+++puolella+on+ajatus+joka+lähi-idässä+oli+jo+ennen+Israelia.+Myös+JHWH+puhuu+Salomosta+"poikanaan"+mutta+jokainen+varmaan+ymmärtää+ettei+Salomo+ollut+JHWH:n+poika+++vaan+kielikuva+on+tuolta+ajalta.++"12+Kun+päiväsi+ovat+päättyneet+ja+sinä+lepäät+isiesi+luona,+minä+asetan+hallitsemaan+sinusta+polveutuvan+suvun+ja+vakiinnutan+sen+kuninkuuden.13+Poikasi+rakentaa+nimelleni+temppelin,+ja+minä+pidän+hänen+kuninkaallisen+valtaistuimensa+vahvana+ikiaikoihin+asti.14+Minä+olen+oleva+hänelle+isä,+ja+hän+on+oleva+minulle+poika,+ja+jos+hän+tekee+väärin,+kuritan+häntä+niin+kuin+ihmiset+lapsiaan.+"2.Sam.+17
  2. Eihän+meistä+kukaan+ole+pysynyt+kotimaissaan+ts.+alkuperäisillä+kotialueillaan,+++suomalaiset+nykymuodossakin+ovat+itäisen+++ja+läntisen++perimän+sekoitus.+Eurooppa+populaatioineen+on+myllertynyt+viimeisten+satojenkin+vuosien+aikana++ja++käynyt+myllertämässä+++muita+maanosia.+Jokainen++nyt+elävä++ihminen+++on+myös+muiden++ihmislajien+jälkeläinen,+eli+jo+lajimmekin++on+sekoittunut++Euroopassa++ja+sitä+ennen.+Neanderthalit+olivat+täällä+ennen+meitä+ja+heidän+tuhonsa+saattaa+olla+oman++lajimme+aiheuttamaa.++Olimme++täällä+aluksi+++vieraslaji++mutta+täällä+jo+olevia++voimakkaampi,+++neanderthalit+eivät+tosin+hävinneet++kokonaan++vaan++jättivät+omaa+geeniperimäänsä+++meihin.+Lajit+lisääntyivät++keskenään++niin,+että+jokainen+eurooppalainen++tai+lähi-idän+kautta+tänne+tullut++on+myös+neanderthalmiesten+++jälkeläinen.+Kristinusko++on+ei+-eurooppalainen++uskonto+joka+toi+tänne++lähi-itäisiä+tapoja+ja+uskomuksia+joita+eurooppalainen++kulttuuri+ei+tuntenut+ja+jotka++moniin+Euroopan++kolkkiin++tuotiin+pakolla.+++Mihin+ne+rajat+pitää+vetää?Käsite+"ihmisarvo+ja+kaikki+ihmiset+ovat+samanarvoisia.+"+on+tietääkseni+eurooppalaista++ajattelu-+alkuperää+enkä+näe+siinä+mitään+väärää+vaan+sen,+että+me+ihmiset+++olemme+vihdoin+jotain+perustavanlaatuista+ymmärtäneet.+Se+on+jo+nähty+mihin+joudutaan+jos+mielivaltaisesti+määritellään+jokin+ryhmä+muita++vähäarvoisemmaksi.+Siirtolaisuutta+++on+aina+ollut+++ja+tulee++olemaan,++puolet+maailmaa+on++aivan+hiljattain++asutettu+eurooppalaisilla+-väärin+tehtykö?
  3. Eihän+meistä+kukaan+ole+pysynyt+kotimaissaan+ts.+alkuperäisillä+kotialueillaan,+++suomalaiset+nykymuodossakin+ovat+itäisen+++ja+läntisen++perimän+sekoitus.+Eurooppa+populaatioineen+on+myllertynyt+viimeisten+satojenkin+vuosien+aikana++ja++käynyt+myllertämässä+++muita+maanosia.+Jokainen++nyt+elävä++ihminen+++on+myös+muiden++ihmislajien+jälkeläinen,+eli+jo+lajimmekin++on+sekoittunut++Euroopassa++ja+sitä+ennen.+Neanderthalit+olivat+täällä+ennen+meitä+ja+heidän+tuhonsa+saattaa+olla+oman++lajimme+aiheuttamaa.++Olimme++täällä+aluksi+++vieraslaji++mutta+täällä+jo+olevia++voimakkaampi,+++neanderthalit+eivät+tosin+hävinneet++kokonaan++vaan++jättivät+omaa+geeniperimäänsä+++meihin.+Lajit+lisääntyivät++keskenään++niin,+että+jokainen+eurooppalainen++tai+lähi-idän+kautta+tänne+tullut++on+myös+neanderthalmiesten+++jälkeläinen.+Kristinusko++on+ei+-eurooppalainen++uskonto+joka+toi+tänne++lähi-itäisiä+tapoja+ja+uskomuksia+joita+eurooppalainen++kulttuuri+ei+tuntenut+ja+jotka++moniin+Euroopan++kolkkiin++tuotiin+pakolla.+++Mihin+ne+rajat+pitää+vetää?Käsite+"ihmisarvo+ja+kaikki+ihmiset+ovat+samanarvoisia.+"+on+tietääkseni+eurooppalaista++ajattelu-+alkuperää+enkä+näe+siinä+mitään+väärää+vaan+sen,+että+me+ihmiset+++olemme+vihdoin+jotain+perustavanlaatuista+ymmärtäneet.+Se+on+jo+nähty+mihin+joudutaan+jos+mielivaltaisesti+määritellään+jokin+ryhmä+muita++vähäarvoisemmaksi.+Siirtolaisuutta+++on+aina+ollut+++ja+tulee++olemaan,++puolet+maailmaa+on++aivan+hiljattain++asutettu+eurooppalaisilla+-väärin+tehtykö?
  4. Eihän+meistä+kukaan+ole+pysynyt+kotimaissaan+ts.+alkuperäisillä+kotialueillaan,+++suomalaiset+nykymuodossakin+ovat+itäisen+++ja+läntisen++perimän+sekoitus.+Eurooppa+populaatioineen+on+myllertynyt+viimeisten+satojenkin+vuosien+aikana++ja++käynyt+myllertämässä+++muita+maanosia.+Jokainen++nyt+elävä++ihminen+++on+myös+muiden++ihmislajien+jälkeläinen,+eli+jo+lajimmekin++on+sekoittunut++Euroopassa++ja+sitä+ennen.+Neanderthalit+olivat+täällä+ennen+meitä+ja+heidän+tuhonsa+saattaa+olla+oman++lajimme+aiheuttamaa.++Olimme++täällä+aluksi+++vieraslaji++mutta+täällä+jo+olevia++voimakkaampi,+++neanderthalit+eivät+tosin+hävinneet++kokonaan++vaan++jättivät+omaa+geeniperimäänsä+++meihin.+Lajit+lisääntyivät++keskenään++niin,+että+jokainen+eurooppalainen++tai+lähi-idän+kautta+tänne+tullut++on+myös+neanderthalmiesten+++jälkeläinen.+Kristinusko++on+ei+-eurooppalainen++uskonto+joka+toi+tänne++lähi-itäisiä+tapoja+ja+uskomuksia+joita+eurooppalainen++kulttuuri+ei+tuntenut+ja+jotka++moniin+Euroopan++kolkkiin++tuotiin+pakolla.+++Mihin+ne+rajat+pitää+vetää?Käsite+"ihmisarvo+ja+kaikki+ihmiset+ovat+samanarvoisia.+"+on+tietääkseni+eurooppalaista++ajattelu-+alkuperää+enkä+näe+siinä+mitään+väärää+vaan+sen,+että+me+ihmiset+++olemme+vihdoin+jotain+perustavanlaatuista+ymmärtäneet.+Se+on+jo+nähty+mihin+joudutaan+jos+mielivaltaisesti+määritellään+jokin+ryhmä+muita++vähäarvoisemmaksi.+Siirtolaisuutta+++on+aina+ollut+++ja+tulee++olemaan,++puolet+maailmaa+on++aivan+hiljattain++asutettu+eurooppalaisilla+-väärin+tehtykö?