VT puhuu Jeesuksesta

Tiedätkö, miten Jeesus itse todisti siitä 🤓❓

222

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mitenkään. Jeesus vain kehui kuinka Mooses kertoo hänestä.

    • Totta kai. Jeesus on se profeetta, jonka profeetta Mooses ennusti tulevaksi.

      • Anonyymi

        Missä Mooses niin ennusti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä Mooses niin ennusti?

        5. Moos. 18

        "Herra sanoi silloin minulle: ’Se, mitä he sanoivat, on oikein. 18Siksi minä annan heidän omien jälkeläistensä joukosta nousta profeetan, joka on sinun kaltaisesi; minä panen sanani hänen suuhunsa, ja profeetta puhuu kaiken, minkä minä hänen puhuttavakseen annan. 19Jos joku ei kuuntele niitä sanoja, jotka hän minun nimissäni puhuu, minä itse vaadin tilille sen miehen. "


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        5. Moos. 18

        "Herra sanoi silloin minulle: ’Se, mitä he sanoivat, on oikein. 18Siksi minä annan heidän omien jälkeläistensä joukosta nousta profeetan, joka on sinun kaltaisesi; minä panen sanani hänen suuhunsa, ja profeetta puhuu kaiken, minkä minä hänen puhuttavakseen annan. 19Jos joku ei kuuntele niitä sanoja, jotka hän minun nimissäni puhuu, minä itse vaadin tilille sen miehen. "

        Ei tuossa puhuta mitään Jeesuksesta!


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        5. Moos. 18

        "Herra sanoi silloin minulle: ’Se, mitä he sanoivat, on oikein. 18Siksi minä annan heidän omien jälkeläistensä joukosta nousta profeetan, joka on sinun kaltaisesi; minä panen sanani hänen suuhunsa, ja profeetta puhuu kaiken, minkä minä hänen puhuttavakseen annan. 19Jos joku ei kuuntele niitä sanoja, jotka hän minun nimissäni puhuu, minä itse vaadin tilille sen miehen. "

        Davidin perillinen siis, isän puolelta. Näin on juutalaisuudessa odotettu. Mutta kuka Jeesuksen isä silloin on jos on Davidin sukua... parempi pysyä UT:ssa.


      • Anonyymi

        Kyllä VT:ssä on ennustus Jeesuksesta. Se on Mooseksen 5. kirjassa, ja tuon ennustuksen Paavali myös toteutti.

        <<13:1 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, >> Jakeen lisätiedot
        13:2 ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
        13:3 niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.
        13:4 Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.
        13:5 Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi.<<

        Outoa tässä on tuo orjuudesta vapauttaminen Egyptin maasta, koska Johanneksen evankeliumin 8. luvussa juutalaiset fariseukset sanovat Jeesukselle, etteivät he ole koskaan olleet minkään tai kenenkään orjina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä VT:ssä on ennustus Jeesuksesta. Se on Mooseksen 5. kirjassa, ja tuon ennustuksen Paavali myös toteutti.

        <<13:1 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, >> Jakeen lisätiedot
        13:2 ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
        13:3 niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.
        13:4 Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.
        13:5 Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi.<<

        Outoa tässä on tuo orjuudesta vapauttaminen Egyptin maasta, koska Johanneksen evankeliumin 8. luvussa juutalaiset fariseukset sanovat Jeesukselle, etteivät he ole koskaan olleet minkään tai kenenkään orjina.

        Mikä tuossa puhuu Jeesuksesta ja mitä järkeä kristittyjen on väittää että kristinuskon jumala on myös profeetta? Kai jumala kaiken tietää ? Hepr. raamatussa profeetta on henkilö joka saa ilmoituksia JHWH:lta, JHWH ei tietenkään profetoi tai ole profeetta.
        Yksi näistä ilmoituksista oli, että JHWH on ainoa jumala, on yksi, eikä ole ketään hänen rinnallaan. Jos nyt joku profeetta muuta ilmoittaa, hän on väärä profeetta jota ei saa kuunnella .Profeetat totta kai olivat myös vain ihmisiä, eivät mitään muuta.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Mikä tuossa puhuu Jeesuksesta ja mitä järkeä kristittyjen on väittää että kristinuskon jumala on myös profeetta? Kai jumala kaiken tietää ? Hepr. raamatussa profeetta on henkilö joka saa ilmoituksia JHWH:lta, JHWH ei tietenkään profetoi tai ole profeetta.
        Yksi näistä ilmoituksista oli, että JHWH on ainoa jumala, on yksi, eikä ole ketään hänen rinnallaan. Jos nyt joku profeetta muuta ilmoittaa, hän on väärä profeetta jota ei saa kuunnella .Profeetat totta kai olivat myös vain ihmisiä, eivät mitään muuta.

        JHVH on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumalaa ei ole ilman noita kolmea ominaisuuttaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        JHVH on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumalaa ei ole ilman noita kolmea ominaisuuttaan.

        JHWH ilmoitti että on, älä sekoita kristinuskoa juutalaisuuteen.


      • dikduk kirjoitti:

        JHWH ilmoitti että on, älä sekoita kristinuskoa juutalaisuuteen.

        Sinun on ihan turha itse yrittää erottaa kristinuskoa ja juutalaisuutta toisistaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinun on ihan turha itse yrittää erottaa kristinuskoa ja juutalaisuutta toisistaan.

        Juutalaiset odottavat Messiasta. Mutta eivät ehkä enää kovin tosissaan.


      • torre12 kirjoitti:

        Juutalaiset odottavat Messiasta. Mutta eivät ehkä enää kovin tosissaan.

        Ja eikö Messias ole jonkinlainen hallitsija? Jeesus sanoi olevansa parantaja.


      • Lopettakaa tuollainen. Jos ei muuta sanottavaa ole, voisitteko olla osallistumatta, kiitos.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Lopettakaa tuollainen. Jos ei muuta sanottavaa ole, voisitteko olla osallistumatta, kiitos.

        Ei käy🤓


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Mikä tuossa puhuu Jeesuksesta ja mitä järkeä kristittyjen on väittää että kristinuskon jumala on myös profeetta? Kai jumala kaiken tietää ? Hepr. raamatussa profeetta on henkilö joka saa ilmoituksia JHWH:lta, JHWH ei tietenkään profetoi tai ole profeetta.
        Yksi näistä ilmoituksista oli, että JHWH on ainoa jumala, on yksi, eikä ole ketään hänen rinnallaan. Jos nyt joku profeetta muuta ilmoittaa, hän on väärä profeetta jota ei saa kuunnella .Profeetat totta kai olivat myös vain ihmisiä, eivät mitään muuta.

        <<Mikä tuossa puhuu Jeesuksesta<<

        Määräys ihmeidentekijän tappamisesta, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse. Niinhän Jeesus teki - oli ihmeidentekijä ja houkutteli toisen Jumalan luokse.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Mikä tuossa puhuu Jeesuksesta ja mitä järkeä kristittyjen on väittää että kristinuskon jumala on myös profeetta? Kai jumala kaiken tietää ? Hepr. raamatussa profeetta on henkilö joka saa ilmoituksia JHWH:lta, JHWH ei tietenkään profetoi tai ole profeetta.
        Yksi näistä ilmoituksista oli, että JHWH on ainoa jumala, on yksi, eikä ole ketään hänen rinnallaan. Jos nyt joku profeetta muuta ilmoittaa, hän on väärä profeetta jota ei saa kuunnella .Profeetat totta kai olivat myös vain ihmisiä, eivät mitään muuta.

        <<mitä järkeä kristittyjen on väittää että kristinuskon jumala on myös profeetta<<

        Jos ei väitä Jeesuksen olevan Jumala ja kuolleen ristillä, ja jos Jumala ei ole kuollut - siihen ei siis usko - niin voi saadakin tuomion tekojensa mukaan. En ole kuullut, että kristityt olisivat hyväksyneet Jeesusta profeetaksi, vaan Jeesus on hyväksytty kristuskultin hahmoksi.


    • Anonyymi

      Jeesus päätti täyttää ns. sosiaalisen tilauksen. Ovelaa. Muutoin noin kehno taikuri tuskin olisi elantoaan tienannutkaan.

      • Anonyymi

        Ei Jeesus päättänyt mitään täyttää - sen teki Paavali, joka teki Jeesuksesta Kristuksen ja Jumalan pojan (kolminaisuusopilla vuonna 325 sitten itse Jumala). Noituudesta Jeesusta kyllä syytettiin, sekä Jumalan pilkasta, koska Jeesus vastusti Mooseksen lakia ja Mooseksen uhrikulttimenoja, jollainen hänestä sitten itsestä tehtiin - siis ihmisuhrikultti.


    • Anonyymi

      Jeesus ei itse todistanut mitään. Kaikki hänen suuhunsa pannut jutut ovat kauan hänen kuolemansa jälkeen perimätiedoista ja kirjoittajien omista intentioista lähtöisin.

      • Anonyymi

        Näin on, mutta itse Jeesuksen puheista todistaa parhaiten Raamatusta poisjätetty ja harhaoppiseksi tuomittu sekä hävitettäväksi määrätty hänen omien sanojensa kokoelma, Tuomaan evankeliumi, joten kristinusko valitsi Jumalakseen harhaoppiseksi tuomitun ja noituudesta syytetyn sekä Mooseksen lakia että uhrikulttia vastustaneen henkilön - tosin opin mukaan hän onkin hyvältä tuoksuva uhrilahja itse Jumalan vihan lepyttämiseksi. Eli tarinassa on kaksi Jumalaa silloin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, mutta itse Jeesuksen puheista todistaa parhaiten Raamatusta poisjätetty ja harhaoppiseksi tuomittu sekä hävitettäväksi määrätty hänen omien sanojensa kokoelma, Tuomaan evankeliumi, joten kristinusko valitsi Jumalakseen harhaoppiseksi tuomitun ja noituudesta syytetyn sekä Mooseksen lakia että uhrikulttia vastustaneen henkilön - tosin opin mukaan hän onkin hyvältä tuoksuva uhrilahja itse Jumalan vihan lepyttämiseksi. Eli tarinassa on kaksi Jumalaa silloin.

        Kummallista, ettei Uuden testamentin kaanonin rakennetta ole tosissaan kyseenalaistettu.

        Onneksi sen ulkopuolelle jätettyä kirjallisuutta saa vapaasti tutkia.


      • Anonyymi

        Minustakin on kummallista, ettei näitä asioita ole koskaan kyseenalaistettu, mutta toisaalta siinä, että kristuskultti on saatananpalvontaa, ei ole mitään epäselvyyttä - sitä ei voi edes kyseenalaistaa. Se vain on jätetty ihmisten oman ymmärryskyvyn varaan. Minusta kirkko ei ole sitä edes peitellyt.

        Ehkä on nähty asia sitten jesuiittamaisesti, että tarkoitus pyhittää keinot; joka ei pysty erottamaan Saatanaa Jumalasta, niin saakin sitten olla tuon tuomion kohteena tulevaisuudessa, kun Jeesus (huom. opin perusteella ei kristus) tulee tuomitsemaan tekojen mukaan Ilmestyskirjan viimeisen sivun mukaan.

        Ei tämä juttu ole erehdyksessä tapahtunut, kyllä sillä on tarkoitus ollut, kun se on tehty.


    • Anonyymi

      No joo ei Moshe Jeesuksesta ennustanut vaan seuraajasta eli Joshuasta, Davidista ja esim . Solomonista.
      Toki onhan Jeesuskin muslimien mielestä profeetta ja sekin mainittiin UTssakin.
      Jumala ei ollut muuten kuin ,että Jumalan henki meni häneen kasteessa ja hän sai ohjeita Jumalalta.

      Hyvin loogista eikö vain?

      • Anonyymi

        Koko uskonto on harhaa ja uskovat ovat harhaantuneita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko uskonto on harhaa ja uskovat ovat harhaantuneita.

        Ja sinä et ole harhautunut 🤓❓


    • Vihje: Emmauksen tie 🤓

      • Anonyymi

        Turhaan sinä omiasi keksit ja vihjeitäsi annat, sillä VT ei missään kohtaa mainitse Jeesusta nimeltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan sinä omiasi keksit ja vihjeitäsi annat, sillä VT ei missään kohtaa mainitse Jeesusta nimeltä.

        Jeesus itse on eri mieltä. Mutta jos sinä ymmärrät, että nimi Jeesus tulee esiintyä VT:ssä jos siellä Hänestä puhutaan niin olet todella kapeakatseinen ja yksioikoinen 🤓
        Luukas 24:27 Niin hän (Jeesus) alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli k a i k i s s a kirjoituksissa sanottu.

        Löydät paljon materiaalia laittamalla Googleen Jeesus vanhassa testamentissa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jeesus itse on eri mieltä. Mutta jos sinä ymmärrät, että nimi Jeesus tulee esiintyä VT:ssä jos siellä Hänestä puhutaan niin olet todella kapeakatseinen ja yksioikoinen 🤓
        Luukas 24:27 Niin hän (Jeesus) alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli k a i k i s s a kirjoituksissa sanottu.

        Löydät paljon materiaalia laittamalla Googleen Jeesus vanhassa testamentissa.

        Vai niin. Onko oma todistus pätevä? Jospa minäkin löytäisin Mooseksesta vaikka mitä minuun sopivaa.


      • Anonyymi

        Eihän siihen tarvita kuin salamanisku - tai ainakin sellaisesta kertominen.


    • Anonyymi

      5Moos.18:15. Jes.44:7. Ap.t.3:22. 7:37 Sillä Mooses on sanonut: Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikissa, mitä hän teille puhuu. Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta.

      • Anonyymi

        Jeesusta ei mainita nimeltä, yhä edelleenkään.


      • Järjetöntä kehitellä tuosta Jeesus.


      • Anonyymi

        Tutkijoiden mukaan Jeesuksen oikea nimi olisi ollut Joosua tai Joosia. Ja tästä on ennustus VT:ssä, joka UT:n mukaan näyttää pitäneen paikkansa, koska Jeesus vastusti Mooseksen lakia ja uhrikulttia ja oli syytettynä Jumalan pilkasta - Ihmeidentekijän tappomääräyksen mukaan houkutteli toisen Jumalan luokse.

        Ensimmäinen kuningastenkirja, luku 13:

        <<Ja katso, Juudasta Beeteliin tuli Herran käskystä Jumalan mies, juuri kun Jerobeam seisoi alttarin ääressä polttamassa uhreja.

        Ja hän huusi alttaria kohti Herran käskystä ja sanoi: "Alttari, alttari, näin sanoo Herra: Katso, Daavidin suvusta on syntyvä poika, nimeltä Joosia. Hän on teurastava sinun päälläsi uhrikukkulapapit, jotka polttavat uhreja sinun päälläsi, ja sinun päälläsi tullaan polttamaan ihmisten luita."

        Kulttimeno/uhrikukkulapapit päättivätkin tehdä sitten Joosiasta itsestään Jumala-uhrin ihmisten palvottavaksi omilla opeillaan, jotta tämä ennustus ei toteutuisi - ihmiset poltettiin sitten holokaustissa (polttouhrit) uhrialttarilla.


      • Anonyymi

        Edellä olevaan viitaten - oli siis parempi muutta tuo nimi Jeesukseksi kuin käyttää Joosua tai Joosia, joka viittasi tuohon ennustukseen ja olisi käräyttänyt koko ihmeidentekijän tappomotiivin.


    • Anonyymi

      Juutalaiset kansana eivät ole löytäneet Vanhasta testamentista yhtään ennustusta Jeesuksesta. Samaa sanovat tieteellisesti Raamattua tutkineet eksegeetit.

      • VT on täynnä Messiasennustuksia. Jos et tunnusta Jeesusta Messiaksi et niitä löydäkään 🤓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        VT on täynnä Messiasennustuksia. Jos et tunnusta Jeesusta Messiaksi et niitä löydäkään 🤓

        "Jos et tunnusta Jeesusta Messiaksi et niitä löydäkään 🤓"
        Tämä on viikon vitsi. Jos jotain uskoo ja tunnustaa niin simsalabim se löytyy kirjoitettuna, vaikka sitä ei ole kirjoitettu. Olette uskovat hauskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos et tunnusta Jeesusta Messiaksi et niitä löydäkään 🤓"
        Tämä on viikon vitsi. Jos jotain uskoo ja tunnustaa niin simsalabim se löytyy kirjoitettuna, vaikka sitä ei ole kirjoitettu. Olette uskovat hauskoja.

        Sinä se hauska olet kun laitat omat tekosesi uskovien niskaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        VT on täynnä Messiasennustuksia. Jos et tunnusta Jeesusta Messiaksi et niitä löydäkään 🤓

        Tuohan on hupaisaa, ensin pitää uskoa mitä kristinusko opettaa ja sitten voi löytää "ennustuksia" Jeesuksesta hepr. raamatusta.
        Paavalikaan ei löytänyt, kun hän vielä toimi hepr. raamatun pohjalta hänvainosi Jeesuksen seuraajia ja vasta kun hän näki jonkin näyn, hän alkoi uskoa Jeesukseen ja loi teologian jonka nyt väitetään olevan "ennustuksina" hepr. raamatussa.
        Ei kuitenkaan ole, joten JHWH siis ilmoitti kristinuskon mukaan opetti väärin ja korjattu on nyt toteutunut "ennustus" ja se on löydettävissä oikeasti vain UT:ssa, ei VT:ssä. Siksihän meidän juutalaistenkin kristinopin mukaan pitää kääntyä kristityiksi samoin kuin vaikka hindujen,jos pysymme hepr.raamatun opetuksissa sellaisena kuin ne ovat, päädymme helvettiin. Kristinuskon oppi on aivan uusi eikä sama kuin hepr. Raamtun


      • dikduk kirjoitti:

        Tuohan on hupaisaa, ensin pitää uskoa mitä kristinusko opettaa ja sitten voi löytää "ennustuksia" Jeesuksesta hepr. raamatusta.
        Paavalikaan ei löytänyt, kun hän vielä toimi hepr. raamatun pohjalta hänvainosi Jeesuksen seuraajia ja vasta kun hän näki jonkin näyn, hän alkoi uskoa Jeesukseen ja loi teologian jonka nyt väitetään olevan "ennustuksina" hepr. raamatussa.
        Ei kuitenkaan ole, joten JHWH siis ilmoitti kristinuskon mukaan opetti väärin ja korjattu on nyt toteutunut "ennustus" ja se on löydettävissä oikeasti vain UT:ssa, ei VT:ssä. Siksihän meidän juutalaistenkin kristinopin mukaan pitää kääntyä kristityiksi samoin kuin vaikka hindujen,jos pysymme hepr.raamatun opetuksissa sellaisena kuin ne ovat, päädymme helvettiin. Kristinuskon oppi on aivan uusi eikä sama kuin hepr. Raamtun

        Ei vaan miten voit löytää jos et edes tiedä mitä etsit 🤓❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei vaan miten voit löytää jos et edes tiedä mitä etsit 🤓❓

        Hepr. raamattu kertoo mitä pitää odottaa, ei siis ole tarvis esim. kysyä neuvoa joltain muulta uskonnolta.


      • dikduk kirjoitti:

        Hepr. raamattu kertoo mitä pitää odottaa, ei siis ole tarvis esim. kysyä neuvoa joltain muulta uskonnolta.

        Ja se Messias on Jeesus Nasaretilainen. Ihan turhaan sinä täällä yrität täällä asiasta väitellä. Miten uskonnolta muka voisi kysyä neuvoa❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ja se Messias on Jeesus Nasaretilainen. Ihan turhaan sinä täällä yrität täällä asiasta väitellä. Miten uskonnolta muka voisi kysyä neuvoa❓

        Messias vain sattuu olemaan juutalainen asia. Jo ammoisista ajoista.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Messias vain sattuu olemaan juutalainen asia. Jo ammoisista ajoista.

        Onko joku muuta väittänyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku muuta väittänyt?

        Tässä on väitetty Messiaan olevan kristittyjen.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Tässä on väitetty Messiaan olevan kristittyjen.

        Missä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä?

        "Jos et tunnusta Jeesusta Messiaaksi".

        Siis jos Jeesus kuuluu kristityille, niin sitten myös Messias.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ja se Messias on Jeesus Nasaretilainen. Ihan turhaan sinä täällä yrität täällä asiasta väitellä. Miten uskonnolta muka voisi kysyä neuvoa❓

        Voi kysyä neuvoa sen uskonnon kirjoituksista joista messiasajatus on peräisin, siellä on originaali johon kenenkään toisuskoisen ei tietenkään tarvitse uskoa, mutta ei muutettua messiasajatusta joka jollain toisella uskonnolla on, voi silti selittää messiasajatukseksi jonka hepr. raamattu lupaa. Ei ketään myös tarvitse tunnustaa messiaaksi -miksi pitäisi? Eivät ihmiset hänelle tuota tehtävää anna.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ja se Messias on Jeesus Nasaretilainen. Ihan turhaan sinä täällä yrität täällä asiasta väitellä. Miten uskonnolta muka voisi kysyä neuvoa❓

        Messiasajatus ja messiasodotus kuuluvat juutalaisuuteen. Miksi kristinusko raahaa messias-käsitettä mukanaan, vieläpä tyrkyttää omaa tulkintaansa juutalaisille?


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Messiasajatus ja messiasodotus kuuluvat juutalaisuuteen. Miksi kristinusko raahaa messias-käsitettä mukanaan, vieläpä tyrkyttää omaa tulkintaansa juutalaisille?

        Kristityt eivät enää odota Messiasta koska Jeesus on Messias, Jumalan voideltu.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        "Jos et tunnusta Jeesusta Messiaaksi".

        Siis jos Jeesus kuuluu kristityille, niin sitten myös Messias.

        Kysyin, että missä noin sanotaan kun väitit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt eivät enää odota Messiasta koska Jeesus on Messias, Jumalan voideltu.

        Messiasta ovat odottaneet vain juutalaiset. Mitä kristityt tekevät juutalaisella käsitteellä?

        Paha identiteettikriisi, todellakin.


      • jjeeves kirjoitti:

        Messiasta ovat odottaneet vain juutalaiset. Mitä kristityt tekevät juutalaisella käsitteellä?

        Paha identiteettikriisi, todellakin.

        Oletpa hassu 😃 ei kai kristityt Messiasta odota koska Jeesus Messias joka tuli ihmiseksi on heidän uskonsa perusta. Mutta me odotamme Jeesuksen paluuta kuninkaana.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Oletpa hassu 😃 ei kai kristityt Messiasta odota koska Jeesus Messias joka tuli ihmiseksi on heidän uskonsa perusta. Mutta me odotamme Jeesuksen paluuta kuninkaana.

        Mitä oleellista kristinuskosta puuttuisi, jos siinä ei käytettäisi messias-käsitettä? Eikö riittäisi erikoinen ajatus, että Jeesus syntyi neitsyestä Jumalan pojaksi aivan ennenkuuluumattomasti?

        Evankeliumien kirjoittajat kirjoittivat juutalaisuudesta käsin. Heille olisi shokki todeta, miten heidät myöhemmin käsitettiin. Tuo aikakausi ja välittömästi edeltävä aikakausi olivat kaoottista aikaa Juudeassa - sopii lukea vaikka Josefuksen "Juutalaissodan historiaa". Messiasodotus, Israelin kansan vapahdus ja rauhan kaipuu olivat ajan oloissa looginen "mielenmaisema", jossa myös evankelistat kirjoittivat.


      • Anonyymi

        usko.vainen kirjoitti:

        <<Oletpa hassu 😃 ei kai kristityt Messiasta odota koska Jeesus Messias joka tuli ihmiseksi on heidän uskonsa perusta. Mutta me odotamme Jeesuksen paluuta kuninkaana.<<

        Ja kristinuskon opin mukaan:

        <<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan.<<

        <<Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<

        <<Opetetaan Jeesuksen tulevan viimeisenä päivänä tuomitsemaan ja herättämään kuolleet. Uskovat saavat iankaikkisen elämän ja ilon, kun taas jumalattomat tuomitaan helvettiin ja iankaikkiseen rangaistukseen. Oppi siitä, etteivät kadotukseen tuomitut saisi osakseen ikuista vaivaa ja tuskaa hylätään, samoin hylätään oppi ennen kuolleiden ylösnousemusta syntyvästä pyhien ja hurskaiden maanpäällisestä valtakunnasta, joka hävittää jumalattomat.<<

        Ja teologian tohtori Tarkin mukaan ihmiseksi tullut Jumala tapettiin:

        <<– Koska ihmiset eivät kyenneet tähän JUMALAN ITSENSÄ PITI TULLA IHMISEKSI ja sovittaa pahat teot. Jeesus hyvitti ihmiskunnan synnit kärsimällä verisen uhrikuoleman. Nykyihmisen on vaikeata pitää tällaista veriuhriajattelua, vampyyriteologiaa mielekkäänä.<<

        Mistähän opista tuon nimimerkin usko.vainen uskonoppi on peräisin?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        usko.vainen kirjoitti:

        <<Oletpa hassu 😃 ei kai kristityt Messiasta odota koska Jeesus Messias joka tuli ihmiseksi on heidän uskonsa perusta. Mutta me odotamme Jeesuksen paluuta kuninkaana.<<

        Ja kristinuskon opin mukaan:

        <<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan.<<

        <<Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<

        <<Opetetaan Jeesuksen tulevan viimeisenä päivänä tuomitsemaan ja herättämään kuolleet. Uskovat saavat iankaikkisen elämän ja ilon, kun taas jumalattomat tuomitaan helvettiin ja iankaikkiseen rangaistukseen. Oppi siitä, etteivät kadotukseen tuomitut saisi osakseen ikuista vaivaa ja tuskaa hylätään, samoin hylätään oppi ennen kuolleiden ylösnousemusta syntyvästä pyhien ja hurskaiden maanpäällisestä valtakunnasta, joka hävittää jumalattomat.<<

        Ja teologian tohtori Tarkin mukaan ihmiseksi tullut Jumala tapettiin:

        <<– Koska ihmiset eivät kyenneet tähän JUMALAN ITSENSÄ PITI TULLA IHMISEKSI ja sovittaa pahat teot. Jeesus hyvitti ihmiskunnan synnit kärsimällä verisen uhrikuoleman. Nykyihmisen on vaikeata pitää tällaista veriuhriajattelua, vampyyriteologiaa mielekkäänä.<<

        Mistähän opista tuon nimimerkin usko.vainen uskonoppi on peräisin?!

        Kyllä se on ihan apostolista oppia 😃


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Missä tuossa opetuksessa on pelastumiskohta? Mistä/miltä pelastutaan?

        Wiki:

        <<Messias (voideltu, hepreaksi מָשִׁיחַ, mashiach) oli alun perin muinaisen Israelin kuninkaista käytetty arvonimi, mutta myöhemmin nimitys tuli tarkoittamaan profeettojen lupaamaa tulevaa pelastajakuningasta.<<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohdat ovat siis luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta Augsburgin tunnustus, jossa kerrotaan, että mitä kristinuskosta opetetaan.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Ei minun tarviste lainata mitään tekstiä jos kerron miten asia on. Messias on Jeesus Kristus ja Hänen paluutaan kristikunt odottaa🤓


      • Anonyymi

        Edeltä linkistä:

        <<samoin hylätään oppi ennen kuolleiden ylösnousemusta syntyvästä pyhien ja hurskaiden maanpäällisestä valtakunnasta, joka hävittää jumalattomat.<<


      • Anonyymi

        <<Messias on Jeesus Kristus ja Hänen paluutaan kristikunt odottaa🤓<<

        Kristikunta on nyt käsittänyt omasta opetuksestaan jotakin ihan väärin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Messias on Jeesus Kristus ja Hänen paluutaan kristikunt odottaa🤓<<

        Kristikunta on nyt käsittänyt omasta opetuksestaan jotakin ihan väärin.

        Sinä et ole käsitänyt mitään Jeesuksen puheista, etkä edes Raamatun viimeistä jaetta 😉


      • Anonyymi

        No, selitä, jos minä en käsitä tuosta opetuksesta mitään - missä on sielu ja missä on taivas tuossa opissa? Mihin sielu menee kuoleman jälkeen? Ja miltä Jeesus pelastaa messiaana, kun hän palaa torvet ja pasuunat soiden?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, selitä, jos minä en käsitä tuosta opetuksesta mitään - missä on sielu ja missä on taivas tuossa opissa? Mihin sielu menee kuoleman jälkeen? Ja miltä Jeesus pelastaa messiaana, kun hän palaa torvet ja pasuunat soiden?

        Mistä opetuksesta puhut❓


      • Anonyymi

        Tässä siitä Raamatun viimeisestä sivusta Ilmestyskirjasta:

        <<22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
        22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!<<


      • Anonyymi

        Miltä pelastutaan Jeesuksen paluulla?


      • Anonyymi


      • Anonyymi

        Näin Jeesus sanoo aikaisemmin Raamatussa:

        <<Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.<<

        Raamatun viimeisessä luvussa hän sanoo näin:

        <<22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
        22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!<<

        Sinä sanot minulle näin:

        <<Sinä et ole käsitänyt mitään Jeesuksen puheista, etkä edes Raamatun viimeistä jaetta 😉<<

        Minusta tuo on täysin selvää Jeesuksen puhetta, eikä siinä ole edes mitään tulkinnan varaa.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Siinähän ne lukee, älä minulta kysele 🤓

        Ei siinä luvata mitään pelastusta. Opissa ei ole myöskään taivasta eikä edes sielua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä luvata mitään pelastusta. Opissa ei ole myöskään taivasta eikä edes sielua.

        Jos et niitä siitä löydä niin sinun kannattaa mennä rippikouluun🤓


      • Anonyymi

        Kopioi tähän ne kohdat missä sanotaan mihin sielu menee ja missä on taivas niistä opeista, jos muka väität että ne on siellä.

        Samoin laita kohta missä luvataan pelastus ja joka sopii Jeesuksen sanoihin, jonka laitoin Raamatusta edelle, jos kerran sellaiset siellä opissa on.

        Ja jos et löydä, niin sitten olemme samaa mieltä, ettei niitä siellä edes ole.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Kopioi tähän ne kohdat missä sanotaan mihin sielu menee ja missä on taivas niistä opeista, jos muka väität että ne on siellä.

        Samoin laita kohta missä luvataan pelastus ja joka sopii Jeesuksen sanoihin, jonka laitoin Raamatusta edelle, jos kerran sellaiset siellä opissa on.

        Ja jos et löydä, niin sitten olemme samaa mieltä, ettei niitä siellä edes ole.

        Tästä voit itse etsiä mitä sielusta, taivaasta ja muusta sanotaan Raamatussa
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=Sielu&kirjat=kr


      • Anonyymi

        Kiitos, et siis löytänyt niitä - sielua tai taivasta tai sitä mihin sielu menee kuoleman jälkeen - näistä opeista. - En löytänyt minäkään, joten olemme samaa mieltä.

        Raamattuhan ei nyt kuulunut tähän asiaan, vaan nämä kristinuskon luodut opit, ja sinä olet ilmeisesti muotoillut ihan oman kristinuskon itsellesi, ja tuskin olet ainoa, koska eivät ihmiset edes tiedä, että mihin heidän käsketään uskoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin, että missä noin sanotaan kun väitit?

        Tässä ovat kristityt pitäneet Messiasta. Että se kuuluisi kristityille.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Tässä ovat kristityt pitäneet Messiasta. Että se kuuluisi kristityille.

        Kysyin, missä noin sanotaan kun väitit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin, missä noin sanotaan kun väitit?

        Olen näköjään väittänyt, että Messias on juutalaisia koskeva ammoisista ajoista lähtien.

        Ehkä noin sanotaan Raamatussa.


    • Anonyymi

      Gal.4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet. 1Kor.4:16. 11:1

      • Paavalin sekoilua taas.


    • Anonyymi

      Jos, ymmärtää, kuka ja mikä on Jumalan olemus ja nimi millä Jumala itseään kutsuu, on hyvä tietää seuraavaa.

      tässä on eräs, seikka joka on hyvä tietää kun etsii Jumalan Poikaa, Vanhan Liiton, Vanhasta Testamentistä.

      Joten:
      Zew, Moshe, ja koti sivuilla on Jumalan Nimistä paljon tietoa.
      Muusta mitä tässä on en ole tutkinut ja mahdollisesti en ole samaa mieltä, mutta tämä on hyvä:
      Zew, Moshe ja Jumalan nimen tutkiskelua:

      http://www.kolumbus.fi/gematria/EHJEE_ASHER_EHJEE_suom.htm

      אהיה אשר אהיה
      EHJEE ASHER EHJEE
      OLEN OLEVA SE JOKA OLEN OLEVA 2. Moos. 3:14

      EHJEE ASHER EHJEE ’Minä OLEN OLEVA se, joka Minä OLEN OLEVA’

      Joten, Jumala, Isä antoi oman nimensä Pojalleen!
      Jeesus.

      Nyt tämä on "suomeksi", JHWH pelastaa / parantaa.

      ja tässä on erikoista mitä en vielä täysin käsitä että, äidinkielen kummajainen, eli mikä lie, että, Jumalan Nimen ominaisuus on että se tapahtuu tässä ja nyt.
      Toki On että monet seikat mitä Jumala sanoo ja teki, on JO tapahtunut ja on niitä Jotka tulevat tapahtumaan, sitten sitä mikä tapahtuu nyt.

      eli
      Keitin kahvia, mennyt aikamuoto.
      Keitän kahvia, nyt oleva muoto.

      joten, se mikä tapahtuu juuri nyt!

      Jos siis sanon, Jeesus: se merkitsee että Jumalan Poika pelastaa minut NYT, oli sitten tarve mikä tahansa.

      Nyt Missä on sitten Mooses ilmoittanut että Jeesus tulee.

      Joten, esim, Jumala Kaikkivaltias on JEESUS, ja tarkemmin, Isä eli:
      EHJEE ASHER EHJEE ’Minä OLEN OLEVA se, joka Minä OLEN OLEVA’

      Eli Elämän leipä eli Manna taivaasta.
      Elävä Vesi Kalliosta.

      Hyvin kuitenkin itselleni tulee Jeesus esille tässä:
      1. Moos. 35:11
      Ja Jumala sanoi hänelle: "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; ole hedelmällinen ja lisäänny. Kansa, suuri kansojen joukko on sinusta tuleva, ja kuninkaita lähtee sinun kupeistasi.

      Nyt, Jumalan Nimi:
      El Saddain on suomeksi Kaikkivaltias, mutta "sana tarkka käännös" on:
      "Äiti jonka rinnat ovat täynnä maitoa"

      Mitä ihmettä saatat sanoa, tätä:

      1. Piet. 2:2
      ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,

      mitä VAUVA tarvitsee ja tahtoo?
      Äidin tissiä eli rintaa eli maitoa!

      ja mitä sitten on "sanan väärentämätöntä maitoa"
      Joh. 1:1
      1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

      Nyt, jos tiedät, miten naisen rinta, naisen eli äidin joka juuri on synnytänyt lapsen, ja sitten rinta-rauhaset tuottavat maitoa, niin nämä, tämä mekaanikka, eli rinta-rauhaset ovat SUODATTIMIA, niin ettei mikää "paha", epäterveellinen mene lapseen, maidon mukana.

      se että, nykynaiset, saattat, kuitenkin syödä jotain tahi juoda, joka ei ole hyväksi vauvalle, niin on totta.
      kuitenkin, rinta-rauhaset, ovat suodatin, joka "normaalisti" ja kunnossa olevana toimiii, kuten sen on suunniteltu.


      Joten puhdasta ja terveellistä maitoa!
      "sanan väärentämätöntä maitoa"

      Joten, Jumalan olemus on monesti, "salassa" ja monesti esillä.

      jo se että Aurinko paistaa on Jumalan "Nimi" eli Jeesus.
      sillä Jumalan Poika on VALO

      ja heti alussa Jumala sanoi:
      Tulkoon Valkeus!
      eli Tulkoon Valo.

      ja tämä valo on JEESUS:
      joka sitten on tehnyt kaiken ja kaikki pysyy ja on voimassa Hänessä.

      joten, joka paikassa on Jumalan Pojan NIMI!
      kunhan ymmärtää mitä ja miten on Jumalan nimi.

      no pelastukseen riittää kun sanot ääneen Jumalalle,
      Jeesus pelasta.
      ja tunnustat sen ihmisten edessä.

      ja sitten pääset kotiin Jumalan tykö.

      • Anonyymi

        Vaikka sinä väännät ja käännät, niin Jeesusta ei VT:ssa mainita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sinä väännät ja käännät, niin Jeesusta ei VT:ssa mainita!

        Ei nimenä, mutta muuten koko VT on täynnä Jeesusta ja lupausta lunastuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nimenä, mutta muuten koko VT on täynnä Jeesusta ja lupausta lunastuksesta.

        Ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei nimenä, mutta muuten koko VT on täynnä Jeesusta ja lupausta lunastuksesta.

        Saahan sitä keksiä päässään mitä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.

        Todellakin on. Laita Googleen Messia/Jeesus vanhasa testamentissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin on. Laita Googleen Messia/Jeesus vanhasa testamentissa.

        Naurettavia selityksiä. Kukaan ei usko.


      • Anonyymi

        Kyllä on nurinniskoin palikat korvien välissä - samaa mieltä sun kanssa - kun yritetään taas vääntää kristinuskon opin nimissä paha hyväksi.


    • Anonyymi

      VT puhuu Jeesuksesta näissä kohdin, koska 1) Jeesus teki ihmeitä ja houkutteli pois Mooseksen uhrikultista ja Mooseksen laista, ja oli näin syytettynä sekä noituudesta että Jumalan pilkasta.

      Mooseksen 5. kirjassa, ja tuon ennustuksen Paavali myös toteutti.

      <<13:1 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, >> Jakeen lisätiedot
      13:2 ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
      13:3 niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.
      13:4 Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.
      13:5 Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi.<<

      Outoa tässä on tuo orjuudesta vapauttaminen Egyptin maasta, koska Johanneksen evankeliumin 8. luvussa juutalaiset fariseukset sanovat Jeesukselle, etteivät he ole koskaan olleet minkään tai kenenkään orjina.

      Toinen kohta on tässä:

      Tutkijoiden mukaan Jeesuksen oikea nimi oli Joosua tai Joosia ei Jeesus. Ja tästä on ennustus VT:ssä, joka UT:n mukaan näyttää pitäneen paikkansa, koska Jeesus vastusti Mooseksen lakia ja uhrikulttia ja oli syytettynä Jumalan pilkasta - Ihmeidentekijän tappomääräyksen mukaan houkutteli toisen Jumalan luokse.

      Ensimmäinen kuningastenkirja, luku 13:

      <<Ja katso, Juudasta Beeteliin tuli Herran käskystä Jumalan mies, juuri kun Jerobeam seisoi alttarin ääressä polttamassa uhreja.

      Ja hän huusi alttaria kohti Herran käskystä ja sanoi: "Alttari, alttari, näin sanoo Herra: Katso, Daavidin suvusta on syntyvä poika, nimeltä Joosia. Hän on teurastava sinun päälläsi uhrikukkulapapit, jotka polttavat uhreja sinun päälläsi, ja sinun päälläsi tullaan polttamaan ihmisten luita."

      Kulttimeno/uhrikukkulapapit päättivätkin tehdä sitten Joosiasta itsestään hyvältä tuoksuvan uhrilahjan tuolle Jumalalle, joka määräsi ihmeidentekijän tapettavaksi - ihmisten luut poltettiin sitten holokaustissa (polttouhrit) uhrialttarilla.

      Oli viisaampaa vaihtaa Joosialle Jeesus-nimi, ettei koko jutun motiivi kärähdä.

      • Anonyymi

        Vanhimmat VT:n tekstit ovat vasta 1100-luvulta ja ilmeisen erilaiset teksteiltään kuin esim. Kuolleenmeren kääröt kertovat, koska niistä tehtyä kopiota, joka oli museossa esillä väitettiin väärennöksiksi.


    • Anonyymi

      Näin on, Jeesus nimeä ei löydy VT. Löytyy tälläisiä nimitystä Jeesuksesta. Jes.9:5. Alaviite: Tuom.13:18

      • Anonyymi

        Vain ateistille Jeesus on pelkkä nimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain ateistille Jeesus on pelkkä nimi.

        Ei ainoastaan ateisteilla vaan suurimmalle osalle ihmisistä itseasiassa, mukaanlukien juutalaiset. Kristityt ovat aina olleet vähemmistö. Ainoa muu ryhmä on muslimit, joille Jeesus on myös tärkeä. Erityisen tärkeä kuitenkin shiamuslimeille (Iran, Irak ja Jemen).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainoastaan ateisteilla vaan suurimmalle osalle ihmisistä itseasiassa, mukaanlukien juutalaiset. Kristityt ovat aina olleet vähemmistö. Ainoa muu ryhmä on muslimit, joille Jeesus on myös tärkeä. Erityisen tärkeä kuitenkin shiamuslimeille (Iran, Irak ja Jemen).

        Eivät juutalalaiset eikä muhamettilaisetkaan kiellä Jeesus Nasaretilaisen eläneen n. 2 000 vuotta sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät juutalalaiset eikä muhamettilaisetkaan kiellä Jeesus Nasaretilaisen eläneen n. 2 000 vuotta sitten.

        No jaa. Aniharva uskoo Jeesuksen olleen.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No jaa. Aniharva uskoo Jeesuksen olleen.

        JambaIIa kolmesenttinen, sinulla pituus 2 cm.


      • Anonyymi kirjoitti:

        JambaIIa kolmesenttinen, sinulla pituus 2 cm.

        Tuohon uskoo vielä harvempi .


      • Anonyymi

        <<Vain ateistille Jeesus on pelkkä nimi.<<

        Ymmärrätkö kreikkalaiseen mytologiaan perustuvan kristuskultin ja Jeesuksen eron?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Vain ateistille Jeesus on pelkkä nimi.<<

        Ymmärrätkö kreikkalaiseen mytologiaan perustuvan kristuskultin ja Jeesuksen eron?

        Minä puhun vain Jeesuksesta. Selitä sinä mitä selität.


    • Jeesuksen tehtävä oli TÄYTTÄÄ laki eli TÄYTTÄÄ puutteellisen lain aukkokohdat. Sen hän teki Vuorisaarnassa.

      • Anonyymi

        Ja mihin toi kommentti on?


      • Lakia ei voi täyttää, sitä pitää kunkin noudattaa niin kauan kuin lait ovat voimassa . Että laki on jotain jonka jonkun pitää täyttää muiden puolesta on idiotismia ja VASTOIN sitä mitä Israelinkin laki itse sanoo. Jos kristinuskolla onkin ongelma toran suhteen ei tuo väite asiaa auta.

        Miten arvelet, täyttikö Jeesus lain joka kieltää murhaamisen, entä ne lait mitkä koskevat synnyttävää naista, sabattiakaan ei varmaan enää tarvitse pitää vaikka JHWH sen lain määräsi ikuiseksi niin kauan kuin israelilaisia on, sillä sabatti on liiton merkki. Vuorisaarnassa Jeesus siis laittoi JHWH:n roskiin? Mikä jumala noin käski


      • Anonyymi

        Ps. 19:7
        (19:8) Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.

        Oikea, alkuperäinen Vastavoima, Jes 54


      • Anonyymi

        <<Jeesuksen tehtävä oli TÄYTTÄÄ laki eli TÄYTTÄÄ puutteellisen lain aukkokohdat. Sen hän teki Vuorisaarnassa.<<

        Opin tehneen Paavalin mukaan se tapahtui kyllä ristillä juutalaisten pelastukseksi ensin ja sitten kreikkalaisten - kristityistä hän ei puhunut mitään, eikä ollut itsekään kristitty.

        Paavalin kirje galatalaisille:

        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Jeesuksen tehtävä oli TÄYTTÄÄ laki eli TÄYTTÄÄ puutteellisen lain aukkokohdat. Sen hän teki Vuorisaarnassa.<<

        Opin tehneen Paavalin mukaan se tapahtui kyllä ristillä juutalaisten pelastukseksi ensin ja sitten kreikkalaisten - kristityistä hän ei puhunut mitään, eikä ollut itsekään kristitty.

        Paavalin kirje galatalaisille:

        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Hyvä. Pidetään vain laki homoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Jeesuksen tehtävä oli TÄYTTÄÄ laki eli TÄYTTÄÄ puutteellisen lain aukkokohdat. Sen hän teki Vuorisaarnassa.<<

        Opin tehneen Paavalin mukaan se tapahtui kyllä ristillä juutalaisten pelastukseksi ensin ja sitten kreikkalaisten - kristityistä hän ei puhunut mitään, eikä ollut itsekään kristitty.

        Paavalin kirje galatalaisille:

        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Kannattaa luke muutakin kuin yksi jae.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa luke muutakin kuin yksi jae.

        Aivan. Jeesus sanoi myös, että on parantaja. Rammat kävelee.


      • Anonyymi

        Ajattele, jos kirkko ei olisi jemmannut niitä Jeesuksen viisaita sanoja ja murhannut Catherinea ja niitä viisaita miehiä, joiden kanssa hän väitteli, ja jotka saivat tietää, että mistä on kyse, eikä kirkko olisi tuominnut Jeesusta harhaoppiseksi ja määrännyt hänen opetuksiaan hävitettäviksi, eikä valinnut Jumalaksi kolminaisuusopilla itse ahneuteen perustuvaa Saatanaa, niin mikä tappio lääkefirmoille? Ja mikä tappio se olisi ollut koko elinkeinoelämälle, talouskasvulle ja pankkitoiminnalle!

        Onneksi nyt on keksitty 'Kestävä kehitys '(YK:n agenda2030), jonka nimiin Suomenkin hallitus nyt innokkaana vannoo.

        Tutustuin siihen, kun tyhmyyksissäni luulin, että kestävä kehitys tarkoittaa sitä, että vaaditaan kotitalouskoneiden kestävän paremmin ja saadaan kulutusta himmattua ja luontoa säästettyä

        Todellisuudessa se tarkoittaakin sitä, että kehitys kestää, siis että kulutus pysyy, lisääntyy ja talous kasvaa (sijoittajien pankkitilit veroparatiisisaarilla).

        Eli tuemme verorahoin kehitysmaita, että siellä saadaan kulutus kasvamaan Suomen veronmaksajien rahoilla (viimeksi autettiin enemmän kuin on Suomen valtion koko poliisitoimen budjetti!), jotta heillä on varaa ostaa ja näin sijoittajat rikastuvat.

        Tuotteet valmistetaan Kiinassa, kannetaan suomalaisten rahaa Etelä-Afrikkaan kestävään kehitykseen (talouskasvuun), että he voivat ostaa enemmän sijoittajien liike-toimintatuotteita - vaikkapa kodinkoneita.

        Näin kiinalaiset saavat parempaa ja enemmän palkkaa, kun valmistavat ne, ja voivat taas itse ostaa lisää koneita ja tuotteita ja samoin myös afrikkalaiset, kun tuemme heitä, mutta vaikka me kustannamme tämän iloisen karusellileikin, emme saa itse mitään.

        Emme ainoastaan maksa tästä kestävän kehityksen budjetilla, vaan olemme myös takaamassa sekä tarvittaessa uudelleen pääomittamassa tuohon toimintaan (liike-elämä) käytetyt rahavarat EU:n kautta.

        Löytyy valtiovarainministeriön sivuilta.

        Tutustukaa, jos ette usko. On meillä maailma ja hallitus ja poliitikot. Tämä alkaa olla kyllä jo aika röyhkeän uskomatonta, mutta minkäs teet.

        Seuratkaapa, että miten tuota YK:n agenda2030 tarjotaan teille hienona asiana. Googlatkaa ja lukekaa.


    • "Totta kai. Jeesus on se profeetta, jonka profeetta Mooses ennusti tulevaksi. "

      5 Moos. 34: 10-12

      Mutta Israelissa ei enää noussut yhtäkään sellaista profeettaa kuin Mooses, jonka kanssa Herra seurusteli kasvoista kasvoihin;
      (11) ei ketään, joka olisi tehnyt sellaisia tunnustekoja ja ihmeitä, kuin hän Herran lähettämänä teki Egyptin maassa faraolle ja kaikille hänen palvelijoillensa ja koko hänen maallensa.
      (12) ei ketään, jolla olisi ollut niin väkevä käsi ja joka olisi tehnyt niin suuria, peljättäviä tekoja, kuin hän teki koko Israelin silmien edessä.

      Minun raamatussa lukee näin.

      • Anonyymi

        Tarkistin, niin minunkin - eli nyt on sitten kaksi Jumalaa ja tämä toinen profeetta, eli Jeesus ei ole näitä Mooseksen Jumalan seurustelijoita, vaan sen toisen Jumalan (tai toinen esiintyy salanimellä 'Jumala').


    • Raamatussa esiintyy myös sana Jesurun, tai Jesurunin Jumala.


      " Mooses käski lain meille, perintöä Jaakobin seurakunnalle. Hän oli kuningas Jeshurunissa, kun kansan johtajat kokoontuivat, kaikki Israelin heimot yhdessä. ( 5. Moos. 33: 4-5 )
      "Ei ole ketään kuin Jeshurunin Jumala, joka ratsastaa taivaassa auttamaan sinua". ( 5. Moos. 33:26 )
      "Älä pelkää, Oi Jaakob minun palvelijani, ja sinä, Jeshurun, jonka minä olen valinnut". ( Jes. 44: 2 ).

      Sana Jeshurunilla voi olla suhde samaan juuriin kuin heprealainen sana "pystyssä", " yesharim ". Numerot näyttävät käyttävän sanaa "pystyssä", " yesharim ", sanana "Jeshurun" viittaamaan Israelin kansaan. ( Num. 23:10. ). Joosua 10:13 viittaa Jasherin kirjaan (tai Jasharin kirjaan), joka on käännetty joissakin versioissa "pystyaseman kirjaksi".

      Wikipedia, Googlen käännös.

      Jeshurun Jesurun, on voitu väittää tarkoittavan Jeesusta, koska hänenkin kerrotaan tulevan taivaasta alas .

    • Kaikki on epäselvää uskovien aivoituksissa. Jokainen uskovakin ajattelee erilailla toisen uskovan kanssa. Geenit ja ja kasvatus määrittelee mitä ihminen ajattelee.

      • Anonyymi

        Kerro pari esimerkkiä mitä uskovat ajettelevat eri tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro pari esimerkkiä mitä uskovat ajettelevat eri tavalla.

        Kerron kun kerrot mitä rekisteröityä käytät.


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Kerron kun kerrot mitä rekisteröityä käytät.

        Minulla ei ole rekisterötyä.


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Kerron kun kerrot mitä rekisteröityä käytät.

        Kerro pari esimerkkiä mistä uskovat ajettelevat eri tavalla .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro pari esimerkkiä mistä uskovat ajettelevat eri tavalla .

        Eikö yksi ole se, että onko Jumala kolmiyhteinen. Toinen se, että kuuluuko koko Raamattu kristityille.


      • Anonyymi

        Hyvänen aika - erohan on siinä pitääkö uskontoa fyysisenä asiana, jolloin lakikirja Raamattua tutkitaan saako homojakin vihkiä, vai pitääkö uskontoa henkisenä sielun asiana, jolloin fyysinen maailma ei ole siinä tärkeää, vaan henkinen puoli. Mutta edellisessä vaihtoehdossa ei ole sielua (joka näkyy myös kommenteissa), joten henkistä puolta ei voikaan ajatella, kun odottaa vain fyysistä ylösnousemusta.


    • Anonyymi

      5Moos.32:15 Biblia (1776) Ja Israel lihoi, tuli vikuriksi, lihavaksi, paksuksi ja väkeväksi hylkäsi Jumalan, joka hänet teki, ja katsoi autuutensa kallion ylön.

      • "Outoa tässä on tuo orjuudesta vapauttaminen Egyptin maasta, koska Johanneksen evankeliumin 8. luvussa juutalaiset fariseukset sanovat Jeesukselle, etteivät he ole koskaan olleet minkään tai kenenkään orjina. "

        Kerrotaanko jossakin, että fariseukset olivat olleet Egyptin orjuudessa ?


      • Anonyymi

        Ei siinä fariseuksista puhuta, vaikka Jeesus heitä nimittelikin ja heidän kanssaan puhui, vaan juutalaisista ja Aabrahamin lapsista, mutta ilmeisesti halusitkin nyt vain tökkiä sormella, heh.


    • Anonyymi

      Joh.8:33. Neh.9:36. Katso, me olemme nyt orjia; siinä maassa, jonka sinä meidän isillemme annoit, että he söisivät sen hedelmää ja antimia, siinä meidän täytyy orjana olla.

    • Anonyymi

      Kyllä VT puhuu messiaasta, mutta Israel, tuo Jumalan lemmikkikansa, ei tunnusta messiasta ei niin millään.

      • Eikö? Tunnustavat heti kun Messias tulee.


      • Anonyymi

        Tulee vielä huutamaan Jeesusta avukseen ja silloin Jeesus palaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulee vielä huutamaan Jeesusta avukseen ja silloin Jeesus palaa.

        Eivät tule senhän JHWH itse on kieltänyt vain JHWH voi auttaa ja vain häntä saa pyytää avuksi. Uskovat juutalaiset eivät siis edes voi noin tehdä eivätkä maallistuneet tietenkään asiasta muutenkaan innostu.


    • Anonyymi

      Jumala pani sanat profeetan suuhun ja sitä kauttaJumala puhui, mutta profeetta ei ollut itse Jumala.

      Uskokaa jo tätä samaa keskustelua on jo käyty 2000 vuotta. 300 jaa jälkeen oli vaarallista epäillä saarnaajan jumaluutta ja se tiesi kidutusta ja tappamisen koko epäilijän suvulle ja kansallekin.
      Nyt on toisin ja vieläkään ei järkipuhe auta.

      • Anonyymi

        Mistä sinä sen tiedät?


    • Anonyymi

      Luuk.24:21 Biblia (1776) Mutta me luulimme hänet siksi, joka Israelin piti lunastaman. Ja paitsi kaikkia näitä on jo kolmas päivä tänäpänä, kuin nämät tapahtuivat. Luuk.2:38. Jes.52:9

    • Anonyymi

      hah hah hah ja hahha
      jotain otti kovin pahoin mieleen kun oli pakko poistattaaa, lajaa selitys Jumalan Pojasta Vanhassa Testamentista!

      Jeesus on ja pysyy, iankaiken!

      hah hah ja hah teille, pelkurit!
      Jumala nauraa ja pilkkaa teitä!

      Ps 2

      • Jumala on suunsa avannut, mutta suusta ei ole raportoitu sanoja Jeesuksesta.

        Kellehän se Jumala nyt nauraa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Jumala on suunsa avannut, mutta suusta ei ole raportoitu sanoja Jeesuksesta.

        Kellehän se Jumala nyt nauraa.

        ”Tämä on minun rakas Poikani johon minä olen mielistynyt”


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Jumala on suunsa avannut, mutta suusta ei ole raportoitu sanoja Jeesuksesta.

        Kellehän se Jumala nyt nauraa.

        Jumala Sanassaa nauraa jumalattomille ...

        Ps. 2:4

        Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.


        Syynä lienee jumalattomien naurettava kapina ylivoimaista vastustajaa Jumalaa kohtaan.

        Vähän sama juttu kuin jos muurahainen nousee kahdelle jalalle ratakiskolla ja huutaa lähestyvälle junalle, että antaa tulla vaan, kyllä täällä kestetään :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Tämä on minun rakas Poikani johon minä olen mielistynyt”

        Heh. Tarkoitan sitä, että emme kuule Jumalan puhuvan Jeesuksesta koko VT:ssa. Ei siis kuulunut tulevaisuuden suunnitelmiin.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Tarkoitan sitä, että emme kuule Jumalan puhuvan Jeesuksesta koko VT:ssa. Ei siis kuulunut tulevaisuuden suunnitelmiin.

        No ei jumalattomat tietenkään kuule yhtään mitään mikä Jumalan on, mutta jumaliset kuulemme. Ja kuulemme siinä rakastavan Iskän äänen. Amen


      • JHWH itse ilmoitti että on yksi eikä ole ketään hänen rinnallaan tai lisäkseen ja "Minun todistajani, sanoo JHWH olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule". JHWH:lla ei ole poikaa eikä hepr. raamattu väitä että olisi, päin vastoin.

        Ps. 2 ei myöskään puhu jumalattomista eikä pakanoista vaan kansoista ja kyseessä on kuningaspsalmi, lähi-idässä kuninkaat olivaf saaneet vallan kukin oman kansan jumalalta ja osa alueen kansoista piti maallista kuningastakin jumalallisena. Myös että jumala on kuningas ja maaallinen hallitsija joka on saanut vallan jumalilta "istuu" jumalan oikealla puolella on ajatus joka lähi-idässä oli jo ennen Israelia.

        Myös JHWH puhuu Salomosta "poikanaan" mutta jokainen varmaan ymmärtää ettei Salomo ollut JHWH:n poika vaan kielikuva on tuolta ajalta.
        "12 Kun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi luona, minä asetan hallitsemaan sinusta polveutuvan suvun ja vakiinnutan sen kuninkuuden.
        13 Poikasi rakentaa nimelleni temppelin, ja minä pidän hänen kuninkaallisen valtaistuimensa vahvana ikiaikoihin asti.
        14 Minä olen oleva hänelle isä, ja hän on oleva minulle poika, ja jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan. "2.Sam. 17


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei jumalattomat tietenkään kuule yhtään mitään mikä Jumalan on, mutta jumaliset kuulemme. Ja kuulemme siinä rakastavan Iskän äänen. Amen

        Mitä Jumala on sinulle puhunut? Raamatussa Jumala ei puhu muuten kuin silloin kun nähdään.


    • Anonyymi

      Ps.59:9 Mutta sinä, Herra naurat heille, sinä pidät kaikkia pakanoita pilkkanasi. Ps.2:4. 37:13

      • Niinkö psalmien kirjoittaja ajatteli? Eipä ole naurua kuulunut.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Niinkö psalmien kirjoittaja ajatteli? Eipä ole naurua kuulunut.

        Näin Jumala tahtoi Daavidin kautta ilmoittaa meille ajatuksistaan. Ota vaan nöyrästi onkeesi tämäkin jae, se voi koitua sinulle pelastavaksi jakeeksi. Amen


      • Noissä käännös on väärä, edelleen, ei hepreassa ole käsitettä "pakana" vaan puhutaan muista kansoista. Oletko kuullut juutalaisista lähetysaarnaajista?


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Noissä käännös on väärä, edelleen, ei hepreassa ole käsitettä "pakana" vaan puhutaan muista kansoista. Oletko kuullut juutalaisista lähetysaarnaajista?

        Näin on - pakana tarkoittaa ei-juutalaista!!

        Juutalaisia lähetyssaarnaajia ei ole, koska Jeesus lähetti meidän kaikkeen maailmaan. Me riitämme!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on - pakana tarkoittaa ei-juutalaista!!

        Juutalaisia lähetyssaarnaajia ei ole, koska Jeesus lähetti meidän kaikkeen maailmaan. Me riitämme!!

        Tottakai juutalaisia lähetyssaarnaajia on ja on aina ollut. Ensimmäiset uskovat olivat nimenomaan juutalaisia kuten Jeesuskin 🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on - pakana tarkoittaa ei-juutalaista!!

        Juutalaisia lähetyssaarnaajia ei ole, koska Jeesus lähetti meidän kaikkeen maailmaan. Me riitämme!!

        JHWH ei lähettänyt ketää muita käännyttämään koska ei ole tarvetta sellaiselle, ei ole helvettiäkään johon joutuu jollei usko jotan tai jotenkin.


      • dikduk kirjoitti:

        JHWH ei lähettänyt ketää muita käännyttämään koska ei ole tarvetta sellaiselle, ei ole helvettiäkään johon joutuu jollei usko jotan tai jotenkin.

        Jumala ei lähettänyt ketään käännyttämään vaan julistamaan evankeliumia🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tottakai juutalaisia lähetyssaarnaajia on ja on aina ollut. Ensimmäiset uskovat olivat nimenomaan juutalaisia kuten Jeesuskin 🤓

        Totta, ensimmäiset jotka uskoivat Jeesukseen olivat juutalaisia, mutta hehän lähtivät viemään, ei ajatusta yhdestä Jumalasta tai Davidin sukuisesta messiaasta joka aikanaan tuo rauhan koko maailmaan, vaan lähtivät opettamaan aivan uutta sanomaa.

        Onkin Jumala jolla on poika, joka samalla on messias ja vaikka tuo on vastoin JHWH:n ilmoituksia eikä mikään luvattukaa ole tapahtunut, juutalaistenkin pitää alkaa uskoa tähän uuteen Jeesus- jumalaan. Se ettei tuota sanomaa ole hepr.raamatussa aiheuttaa juuri sen, että juutalaistenkin, kuten niiden joita nimitätte pakanoiksi, pitää kääntyä kristityiksi ja ottaa kaste Jeesuksen nimeen. Jos pitäytyy siinä mitä JHWH käski ja ilmoitti, päätyykin kuoltuaan helvettiin "pakanoiden"" seuraksi . JHWH:n pyhä nimi ei sitten riitä muuhun kuin ikuisrangaistuksen saamiseen.


      • dikduk kirjoitti:

        Totta, ensimmäiset jotka uskoivat Jeesukseen olivat juutalaisia, mutta hehän lähtivät viemään, ei ajatusta yhdestä Jumalasta tai Davidin sukuisesta messiaasta joka aikanaan tuo rauhan koko maailmaan, vaan lähtivät opettamaan aivan uutta sanomaa.

        Onkin Jumala jolla on poika, joka samalla on messias ja vaikka tuo on vastoin JHWH:n ilmoituksia eikä mikään luvattukaa ole tapahtunut, juutalaistenkin pitää alkaa uskoa tähän uuteen Jeesus- jumalaan. Se ettei tuota sanomaa ole hepr.raamatussa aiheuttaa juuri sen, että juutalaistenkin, kuten niiden joita nimitätte pakanoiksi, pitää kääntyä kristityiksi ja ottaa kaste Jeesuksen nimeen. Jos pitäytyy siinä mitä JHWH käski ja ilmoitti, päätyykin kuoltuaan helvettiin "pakanoiden"" seuraksi . JHWH:n pyhä nimi ei sitten riitä muuhun kuin ikuisrangaistuksen saamiseen.

        He lähtivät julistamaan sitä sanomaa minkä Jeesus heille antoi julistettavaksi, evankeliumin 🤓 mistä profeetat olivat ennustaneet.


      • usko.vainen kirjoitti:

        He lähtivät julistamaan sitä sanomaa minkä Jeesus heille antoi julistettavaksi, evankeliumin 🤓 mistä profeetat olivat ennustaneet.

        Profeetat eivät ole puhuneet muusta kuin JHWH:sta joka on yksi ja joka valitsee/voitelee jonkun Davidin jälkeläisen tiettyyn tehtävään. Tehtävä on tärkein, ei se kuka ihmispalvelija sen tekee eikä tietenkään ketään voi julistaa messiaaksi jopa ilman että luvattu tapahtuu. Ei liioin koskaan saa palvoa muuta kuin ainoaa Jumalaa joka on JHWH. Messiaan tehtävä on maallinen, hän elää ja toimii kerran ja se riittää, ei hän tule toista tai kolmatta kertaa uudestaan kuoltuaan.


      • dikduk kirjoitti:

        Profeetat eivät ole puhuneet muusta kuin JHWH:sta joka on yksi ja joka valitsee/voitelee jonkun Davidin jälkeläisen tiettyyn tehtävään. Tehtävä on tärkein, ei se kuka ihmispalvelija sen tekee eikä tietenkään ketään voi julistaa messiaaksi jopa ilman että luvattu tapahtuu. Ei liioin koskaan saa palvoa muuta kuin ainoaa Jumalaa joka on JHWH. Messiaan tehtävä on maallinen, hän elää ja toimii kerran ja se riittää, ei hän tule toista tai kolmatta kertaa uudestaan kuoltuaan.

        VT on täynnä ennustuksia Messiaasta ja ne täyttyivät Jeesus Nasaretilaisessa 🤓


      • dikduk kirjoitti:

        Profeetat eivät ole puhuneet muusta kuin JHWH:sta joka on yksi ja joka valitsee/voitelee jonkun Davidin jälkeläisen tiettyyn tehtävään. Tehtävä on tärkein, ei se kuka ihmispalvelija sen tekee eikä tietenkään ketään voi julistaa messiaaksi jopa ilman että luvattu tapahtuu. Ei liioin koskaan saa palvoa muuta kuin ainoaa Jumalaa joka on JHWH. Messiaan tehtävä on maallinen, hän elää ja toimii kerran ja se riittää, ei hän tule toista tai kolmatta kertaa uudestaan kuoltuaan.

        Tästä voit tutustua 🤓
        https://apowiki.fi/wiki/Messias-ennustukset


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumala ei lähettänyt ketään käännyttämään vaan julistamaan evankeliumia🤓

        Jumala Kristus saarnaajien, evankelistojen mukaan lähetti julistamaan Paavalin tekemää evankeliumi, jonka Paavali sanoo antaneensa teille kiivaillessaan Jumalan kiivaudella, kun synnytti teidät asettaakseen yhden miehen eteen puhtaan neitsyen - Paavalin omin sanoin Raamatusta.

        Hän kirosi sen toisen evankeliumin vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta ja kirosi myös Jeesuksen ristille. Samoin hän sanoo, että Pyhä henki leikkaa sielun irti, koska se on Jumalalle vastenmielinen.

        Mitä sanoo Jeesus itse tästä uskonnosta:

        <<22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas KOINTÄHTI."<<

        wikipedia:

        <<Lucifer on latinaa ja tarkoittaa kirjaimellisesti ”valonkantajaa” (lux = valo; ferre = kantaa, tuoda). Nimi periytyy alkujaan kreikan termistä Ἓσπερος, heosphoros, aamunkoin tuoja. Antiikista lähtien LUCIFER on TARKOITTANUT KOINTÄHTEÄ eli Venusta. Nimitys kuvaa Venuksen nousua loisteena taivaalle ja lankeamista taivaan rannan taa.[1]

        Kristinuskon vaikutuksesta Luciferin ajatellaan nykyään usein olevan yksi Saatanan monista nimistä.[1]<<

        Ilmestyskirjan 12. luku:

        <<12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
        12:8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
        12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.<<

        Kristuskultti perustuu kreikkalaiseen mytologiaan, ja kristinuskon riitit on otettu 4000 vuotta vanhasta pakanallisesta häränpalvontapakanuudesta, mithralaisuudesta (juuret zarahustralaisuudessa). Kyseessä on okkultismi - ei uskonnollinen mystiikka.

        Baal-jumalan (saatana) nimi oli Rooman vallanaikana Sol Invictus - Auringonjumala, ja kolminaisuusopin tehnyt keisari Konstantinus Suuri palvoi kuolemaansa asti tätä valontuojaa Sol Invictusta ja oli kirkon mukaan ensimmäinen kristitty keisari.

        Piispa Huovinen:

        <<Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus.

        Pääsiäisvirressä 105 lauletaan: ”Aurinkomme ylösnousi…”. Kristus voitti yön ja pimeyden vallat. Hän on Oikea Valo ja Todellinen Aurinko.<<

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kolumni-auringonpalvontaa

        Virsi 105 liittyy juuri mitralaisuuteen - Mithran syntymää juhlittiin 25.12. mitralaisuus muutettiin vain suoraan kristuskultiksi riitteineen.

        Jeesus opettajana on sitten toinen juttu, mutta tuossa Raamatun viimeisessä luvussa nyt sitten Jeesus itse paljastaa koko tämän kristuskultin pakanuuden.

        Se on se Jeesuksen paluu, nyt sitten tarvitaan vain se aivojen ja ymmärryksen ylösnousemus niiden vaatteiden valkaisuun, anteeksi pesuun.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tästä voit tutustua 🤓
        https://apowiki.fi/wiki/Messias-ennustukset

        Siinä on lainattu Talmudin tekstejä, jopa sen tarina osuutta ja targumeja, niitä yhteydessään ymmärtämättä sekä jopa keskiaikaista mystiikan, kabbalan, kirjaa Zoharia, edelleen ymmärtämättä mistä siinä puhutaan, eivät ne ennusta mistään saati takautuvasti kristinusko Jeesuksesta !

        Muutama hepr. raamatun kohta on, mutta niistä mikään ei kerro Jeesuksesta eivätkä mitenkään edes liity häneen:
        "Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelille hallitsija. Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana. " Totta messias tulee Davidin sukukunnasta mutta Jeesus ei siihen kuulunut, hän on kristinuskon mukaan uskontonne jumalan poika ja siten ilman maallista sukua ja isää.

        "Tulee aika, sanoo JHWH, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden. Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "JHWH on meidän vanhurskautemme".
        Nimi Zidkijahu on teoforien nimi joka ei tarkoita että nimen omistaja olisi itse JHWH. Hepr. raamattu on täynnä henkilöitä nimeltään Jesajahu ,Elijahu,Jehoshua Hiskijahu, Zidkijahu jne Oliko Jeesus nimeltään Zidkijahu ja toiko hän Israeliin rauhan elikö Juuda turvassa hänen toimestaan? Päin vastoin Jeesus kannatti miehittäjää .
        Sama Jes. 9, kyseessä on hallitsijan teoforinen nimi ja aika se jolloin Assyyria hyökkäsi ja verbikin on menneesä muodossa.

        Sitten on pari lainausta torasta ja "toteutuma Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan ja Abrahamin pojan, sukuluettelo:..." Suvut menevät isän mukaan joten kristinuskon neitseestä syntynyt Jeesus ei kuulu mihinkään juutalaiseen sukuun, kuuluisi jos isänsä oli josef...

        "Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta, häntä kansat tottelevat. "Jeesuksellahan ei ollut ollut juutalaista sukua eikö se nyt mene perille? ja Juuda oli jo menettänyt valtikan, viimein Juudan sukuinen kuningas oli se joka vietiin pakkosiirtoon sokeutettuna. Jeesuksen aikaan hallitsi Rooma,temppeliä ja uhritoimintaa papit jotka kuuluivat Leevin sukuun. Sitä ennen,Persia, seleukidit ja hasmonit.

        Vielä tämä:"Sen tähden JHWH antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel." Tekstissä kyllä lukee nuori nainen tulee raskaaksi ja tuo poika syntyi 700 eaa syroefraimilaisen sodan aikaan. Kannattaa lukea koko luku eikä saa kääntää väärin!Merkki oli hallitsevalle kuninkaalle Ahakselle jottei hän pelkäisi hyökkääjää.

        JHWH myös kertoi kuka ja mikä on, yksi ja ainoa Jumala jonka rinnalla ei ole ketään, kaikkivaltias olento, ainoa toimija joka yksin voi ketään auttaa. Nimi JHWH on pyhä, mutta kuulukin siis nyt petkutajalle?? Kristinuskon jumala on Jeesus häntä siinä palvotaan ja häneen uskotaan, hän tulee ja menee, elää ja kuolee, taistelee jotain paholaista vastaan joka kristinuskon mukaan on tämän maailman herra ja lyö pahan vähäksi aikaa, mutta ei silti tuo rauhaa maailmaan ym Paholainen pääsee taas vapaaksi, ihmisiä temmataan taivaseen. Ei ole yhtymäkohtia hepr. raamatun sanomaan.


      • dikduk kirjoitti:

        Siinä on lainattu Talmudin tekstejä, jopa sen tarina osuutta ja targumeja, niitä yhteydessään ymmärtämättä sekä jopa keskiaikaista mystiikan, kabbalan, kirjaa Zoharia, edelleen ymmärtämättä mistä siinä puhutaan, eivät ne ennusta mistään saati takautuvasti kristinusko Jeesuksesta !

        Muutama hepr. raamatun kohta on, mutta niistä mikään ei kerro Jeesuksesta eivätkä mitenkään edes liity häneen:
        "Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelille hallitsija. Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana. " Totta messias tulee Davidin sukukunnasta mutta Jeesus ei siihen kuulunut, hän on kristinuskon mukaan uskontonne jumalan poika ja siten ilman maallista sukua ja isää.

        "Tulee aika, sanoo JHWH, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden. Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "JHWH on meidän vanhurskautemme".
        Nimi Zidkijahu on teoforien nimi joka ei tarkoita että nimen omistaja olisi itse JHWH. Hepr. raamattu on täynnä henkilöitä nimeltään Jesajahu ,Elijahu,Jehoshua Hiskijahu, Zidkijahu jne Oliko Jeesus nimeltään Zidkijahu ja toiko hän Israeliin rauhan elikö Juuda turvassa hänen toimestaan? Päin vastoin Jeesus kannatti miehittäjää .
        Sama Jes. 9, kyseessä on hallitsijan teoforinen nimi ja aika se jolloin Assyyria hyökkäsi ja verbikin on menneesä muodossa.

        Sitten on pari lainausta torasta ja "toteutuma Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan ja Abrahamin pojan, sukuluettelo:..." Suvut menevät isän mukaan joten kristinuskon neitseestä syntynyt Jeesus ei kuulu mihinkään juutalaiseen sukuun, kuuluisi jos isänsä oli josef...

        "Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta, häntä kansat tottelevat. "Jeesuksellahan ei ollut ollut juutalaista sukua eikö se nyt mene perille? ja Juuda oli jo menettänyt valtikan, viimein Juudan sukuinen kuningas oli se joka vietiin pakkosiirtoon sokeutettuna. Jeesuksen aikaan hallitsi Rooma,temppeliä ja uhritoimintaa papit jotka kuuluivat Leevin sukuun. Sitä ennen,Persia, seleukidit ja hasmonit.

        Vielä tämä:"Sen tähden JHWH antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel." Tekstissä kyllä lukee nuori nainen tulee raskaaksi ja tuo poika syntyi 700 eaa syroefraimilaisen sodan aikaan. Kannattaa lukea koko luku eikä saa kääntää väärin!Merkki oli hallitsevalle kuninkaalle Ahakselle jottei hän pelkäisi hyökkääjää.

        JHWH myös kertoi kuka ja mikä on, yksi ja ainoa Jumala jonka rinnalla ei ole ketään, kaikkivaltias olento, ainoa toimija joka yksin voi ketään auttaa. Nimi JHWH on pyhä, mutta kuulukin siis nyt petkutajalle?? Kristinuskon jumala on Jeesus häntä siinä palvotaan ja häneen uskotaan, hän tulee ja menee, elää ja kuolee, taistelee jotain paholaista vastaan joka kristinuskon mukaan on tämän maailman herra ja lyö pahan vähäksi aikaa, mutta ei silti tuo rauhaa maailmaan ym Paholainen pääsee taas vapaaksi, ihmisiä temmataan taivaseen. Ei ole yhtymäkohtia hepr. raamatun sanomaan.

        Ihan turhaan yrität kumota Jeesuksen Messiaanisuuden 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ihan turhaan yrität kumota Jeesuksen Messiaanisuuden 🤓

        En minä sitä kumoa vaan JHWH, hepr raamattu ja historian tapahtumat kumoavat, ei Jeesus ole JHWH:n lupaama messias. Eri asia kokonaan on oman uskontonne kirjoitukset ja teologia, niihin teidän Jeesuksenne perustuu, enkä väitä uskontoanne vastaan. Te uskotte kuten uskotte, mutta uskontonne ei perustu heprealaiseen raamattuun ja sen sanomaan, ei niitä pidä eikä voi sekoittaa keskenään.


      • dikduk kirjoitti:

        En minä sitä kumoa vaan JHWH, hepr raamattu ja historian tapahtumat kumoavat, ei Jeesus ole JHWH:n lupaama messias. Eri asia kokonaan on oman uskontonne kirjoitukset ja teologia, niihin teidän Jeesuksenne perustuu, enkä väitä uskontoanne vastaan. Te uskotte kuten uskotte, mutta uskontonne ei perustu heprealaiseen raamattuun ja sen sanomaan, ei niitä pidä eikä voi sekoittaa keskenään.

        Kuten sanoin, ihan turhaa touhuat 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kuten sanoin, ihan turhaa touhuat 🤓

        Niinkö luulet?


      • dikduk kirjoitti:

        Niinkö luulet?

        Todellakin 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Todellakin 🤓

        Luulo ei ole tiedon väärti.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kuten sanoin, ihan turhaa touhuat 🤓

        Että kävi niin hassusti, että kristityille tehtiin Raamattu, jossa suurin osa kuuluu toiseen uskontoon: juutalaisille.

        Sotkua siitä seurasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on - pakana tarkoittaa ei-juutalaista!!

        Juutalaisia lähetyssaarnaajia ei ole, koska Jeesus lähetti meidän kaikkeen maailmaan. Me riitämme!!

        Käsite pakana on kristillinen, eikä sanalle ole vastinetta eikä käyttöä hepr. raamatussa. Sana goijim= kansat on kristillisissä käännöksissä käännetty sanalla pakanat, mutta se on väärä käännös . Israelkin on goi, yksi kansa, ja muut ovat goijim.

        Israelin uskonto on etninen kuten uskonnot sen syntyaikaan yleensäkin. Kristityt käännyttävät juutalaisia omaan uskontoonsa siinä kuin niitä joita kutsuvat pakanoiksi, joten käytännössä se joka ei usko Jeesukseen on kristityille pakana ja käännytyksen kohde, se mitä JHWH ilmoitti ei enää päde kristittyjen mielestä. Kaupungissa on kristittyjen mielestä uusi sheriffi.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Luulo ei ole tiedon väärti.

        Ei vaan se on totta, että ihan turhaan täällä jankutat ja yrität kristinuskoa vastaan taistella.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Siinä on lainattu Talmudin tekstejä, jopa sen tarina osuutta ja targumeja, niitä yhteydessään ymmärtämättä sekä jopa keskiaikaista mystiikan, kabbalan, kirjaa Zoharia, edelleen ymmärtämättä mistä siinä puhutaan, eivät ne ennusta mistään saati takautuvasti kristinusko Jeesuksesta !

        Muutama hepr. raamatun kohta on, mutta niistä mikään ei kerro Jeesuksesta eivätkä mitenkään edes liity häneen:
        "Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelille hallitsija. Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana. " Totta messias tulee Davidin sukukunnasta mutta Jeesus ei siihen kuulunut, hän on kristinuskon mukaan uskontonne jumalan poika ja siten ilman maallista sukua ja isää.

        "Tulee aika, sanoo JHWH, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden. Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "JHWH on meidän vanhurskautemme".
        Nimi Zidkijahu on teoforien nimi joka ei tarkoita että nimen omistaja olisi itse JHWH. Hepr. raamattu on täynnä henkilöitä nimeltään Jesajahu ,Elijahu,Jehoshua Hiskijahu, Zidkijahu jne Oliko Jeesus nimeltään Zidkijahu ja toiko hän Israeliin rauhan elikö Juuda turvassa hänen toimestaan? Päin vastoin Jeesus kannatti miehittäjää .
        Sama Jes. 9, kyseessä on hallitsijan teoforinen nimi ja aika se jolloin Assyyria hyökkäsi ja verbikin on menneesä muodossa.

        Sitten on pari lainausta torasta ja "toteutuma Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan ja Abrahamin pojan, sukuluettelo:..." Suvut menevät isän mukaan joten kristinuskon neitseestä syntynyt Jeesus ei kuulu mihinkään juutalaiseen sukuun, kuuluisi jos isänsä oli josef...

        "Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta, häntä kansat tottelevat. "Jeesuksellahan ei ollut ollut juutalaista sukua eikö se nyt mene perille? ja Juuda oli jo menettänyt valtikan, viimein Juudan sukuinen kuningas oli se joka vietiin pakkosiirtoon sokeutettuna. Jeesuksen aikaan hallitsi Rooma,temppeliä ja uhritoimintaa papit jotka kuuluivat Leevin sukuun. Sitä ennen,Persia, seleukidit ja hasmonit.

        Vielä tämä:"Sen tähden JHWH antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel." Tekstissä kyllä lukee nuori nainen tulee raskaaksi ja tuo poika syntyi 700 eaa syroefraimilaisen sodan aikaan. Kannattaa lukea koko luku eikä saa kääntää väärin!Merkki oli hallitsevalle kuninkaalle Ahakselle jottei hän pelkäisi hyökkääjää.

        JHWH myös kertoi kuka ja mikä on, yksi ja ainoa Jumala jonka rinnalla ei ole ketään, kaikkivaltias olento, ainoa toimija joka yksin voi ketään auttaa. Nimi JHWH on pyhä, mutta kuulukin siis nyt petkutajalle?? Kristinuskon jumala on Jeesus häntä siinä palvotaan ja häneen uskotaan, hän tulee ja menee, elää ja kuolee, taistelee jotain paholaista vastaan joka kristinuskon mukaan on tämän maailman herra ja lyö pahan vähäksi aikaa, mutta ei silti tuo rauhaa maailmaan ym Paholainen pääsee taas vapaaksi, ihmisiä temmataan taivaseen. Ei ole yhtymäkohtia hepr. raamatun sanomaan.

        Dikdukilla on pistämätön ja aukoton selvitys siitä, että Jeesus ei mitenkään voi olla juutalaisten VT:n mukainen messias, ja ettei mikään siellä ennustettu sovi Jeesukseen, vaikka plagioimalla juutalaisuutta kristinusko yrittää sovittaa Jeesuksen tuohon rooliin. Mutta tässä jutussa on myös toinen ongelma:

        <<Kristinuskon jumala on Jeesus häntä siinä palvotaan ja häneen uskotaan, hän tulee ja menee, elää ja kuolee, taistelee jotain paholaista vastaan joka kristinuskon mukaan on tämän maailman herra ja...<<

        Jumalaa - siis kristinuskon Jeesus Jumalaa - ei kristinuskossa uskota, vaan uskotaan ainoastaan hänen kuolemaansa Jumalana, mutta hänen sanojaan ja opetuksiaan ei uskota.

        Paavali on tehnyt uskonnon pelkällä Jeesuksen kuolemalla kristuksena ja kirkko viimeisteli sen kolminaisuusopilla Jumalan kuolemana, eikä siinä ole mitään muuta mihin pitäisi uskoa opin mukaan kuin Jumalan kuolemaan. Pakanuutta siis pahimmillaan.

        Jeesuksen opetukset ovat päinvastaisia Paavalin opetusten kanssa - tai ei hän niitä samoiksi ole tarkoittanutkaan, vaan totta kai ihminen saa tuomiosta armon, jos tuomariksi ajatellaan Jumalaa ja Jumala on kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dikdukilla on pistämätön ja aukoton selvitys siitä, että Jeesus ei mitenkään voi olla juutalaisten VT:n mukainen messias, ja ettei mikään siellä ennustettu sovi Jeesukseen, vaikka plagioimalla juutalaisuutta kristinusko yrittää sovittaa Jeesuksen tuohon rooliin. Mutta tässä jutussa on myös toinen ongelma:

        <<Kristinuskon jumala on Jeesus häntä siinä palvotaan ja häneen uskotaan, hän tulee ja menee, elää ja kuolee, taistelee jotain paholaista vastaan joka kristinuskon mukaan on tämän maailman herra ja...<<

        Jumalaa - siis kristinuskon Jeesus Jumalaa - ei kristinuskossa uskota, vaan uskotaan ainoastaan hänen kuolemaansa Jumalana, mutta hänen sanojaan ja opetuksiaan ei uskota.

        Paavali on tehnyt uskonnon pelkällä Jeesuksen kuolemalla kristuksena ja kirkko viimeisteli sen kolminaisuusopilla Jumalan kuolemana, eikä siinä ole mitään muuta mihin pitäisi uskoa opin mukaan kuin Jumalan kuolemaan. Pakanuutta siis pahimmillaan.

        Jeesuksen opetukset ovat päinvastaisia Paavalin opetusten kanssa - tai ei hän niitä samoiksi ole tarkoittanutkaan, vaan totta kai ihminen saa tuomiosta armon, jos tuomariksi ajatellaan Jumalaa ja Jumala on kuollut.

        Säälittävää kun pitää itseään kehua kun muita ei kiinnosta pätkän vertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävää kun pitää itseään kehua kun muita ei kiinnosta pätkän vertaa.

        Käytän aina nimimerkkiäni dikduk ja nyt jo pitkään se aina rekattuna.
        On säälittävää että jonkun täytyy alkaa valehdella toisesta ja vielä anonyymimerkin takaa . Se on jo alhaisuuden huippu.


      • Anonyymi

        Juu, minä sen kirjoitin, et sinä - voin todistaa, mutta mahtaako hän olla kristitty Paavalin opin mukaan, jonka oli tarve valehdella ja panetella ja antaa väärä todistus lähimmäisestä? Tuo kiinnostaisi:


    • VT:ssä on isille annettu lupaus, perintöoikeus ja siunaukset Juudalle , juutalaisille, evankeliumin piti tämä vanhvistaa, mutta niin ei tapahtunut, vaan kristinusko pyrki kavaltamaan/ varastamaan ne itselleen.

      • Anonyymi

        Mutta Jeesuksen seuraajat seuraavat Jeesusta ja Jumalan tahtoa myös näinä viimeisinä aikoina. Jumalan tahto kun toteutuu joka tapauksessa ja me uskovat jo kiitämme tästä etukäteen, koska tiedämme mitä on edessä ja mitä tuleman pitää. Amen


      • Anonyymi

        fari.g - kristinusko oli ja on juutalaisten pilkka syntioppeineen Jeesuksen silloisille seuraajille, ei mitään muuta. Paavali oli hyvin katkera Jeesuksen haukkumisista, ja teki kristityistä saatananpalvojia VT:n Baalille, eikä näillä ole tänä päivänäkään yhtään sen enempää järkeä.


      • Se on totta. Mutta meillä pakanoilla on oikeus silti olla Jeesuksen omia vaikka Israelin kansalle annetut lupaukset eivät koskekaan meitä 🤓


      • Anonyymi

        Te olette Kristuksen omia, mutta ette Jeesuksen. Nimittäin Jeesuksella ei ole mitään 'omia' - ainoastaan oppilaita, joilla korvat kuulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Te olette Kristuksen omia, mutta ette Jeesuksen. Nimittäin Jeesuksella ei ole mitään 'omia' - ainoastaan oppilaita, joilla korvat kuulla.

        ”Minä olen se Hyvä Paimen ja te olette m i n u n lampaitani ”


      • Anonyymi

        Ja se totuus:

        <<Tutkijoiden mukaan evankeliumeja ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan niiden nimenomainen tarkoitus on ollut synnyttää ja vahvistaa uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja ihmisten vapahtajana. Evankeliumikirjat on kirjoitettu jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta.

        Esimerkiksi Kuulan mukaan varhaisen kirkon usko Jeesuksen ylösnousemukseen muokkasi merkittävästi suullista perimätietoa. Evankeliumien kirjoittajat, evankelistat, muokkasivat perimätietoa ja tulkitsivat niitä edelleen, mikä oli yleinen käytäntö antiikin maailmassa. Kirjoittajat eivät mekaanisesti kopioineet lähdettä vaan kirjoittivat niihin teologisia tulkintoja. Yksittäisten tiedonmurujen jättämät aukot saatettiin sepittää kiinni toisiinsa kirjoittajien omilla kerronnallisilla tarinoilla. Kirjoittajien tarkoituksena ei ollut laatia aukotonta historiallista raporttia vaan kertoa ja julistaa sanomaa.[2]<<

        Onneksi meidän ei ole tarvinnut olla vain näiden saarnaajien tekemän näkemysten varassa sen jälkeen, kun kirkon hävittämäksi määräämä harhaoppisen Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelma löytyi Nag Hammadista vuonna 1945.


    • Raamattu on niin sekainen ja ristiriitainen että siitä saa jokainen mielikuvitukselleen aineksia vaikka mihin.

      • Noin sanoo vain ihminen joka ei ole koskaan lukenut Raamattua kokonaan tai ei ymmärä siitä yhtään mitään 🤔


      • Anonyymi

        "Raamattu on niin sekainen ja ristiriitainen että siitä saa jokainen mielikuvitukselleen aineksia vaikka mihin."

        Sinun ongelmasi on, että Jumalan Pyhä Henki ei ohjaa sinua lukiessasi Jumalan Sanaa. Ainut mitä ei-uskova voi ymmärtää on evankeliumin Sana - ja silloinkin vain jos se ymmärtäminen on Jumalan teko hänessä.

        Ongelmasi suhteessa Jumalan Sanaa on sama kuin teologeille. Ei teologeillakaan ole mahdollisuutta ymmärtää Jumalan Sanaa, vaan he ovat pakotetut sitä tulkitsemaan oman ja toistensa järjen keinoin, mikä johtaa AINA ihmiset harhaan ja suhde Jumalaan ja Jumalan Sanaa vääristyy ihmisen mittaiseksi.


      • Anonyymi

        Matt.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        Millä tavalla Pyhä henki ilmoittaa mikä on taivaalisen Isän tahto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        Millä tavalla Pyhä henki ilmoittaa mikä on taivaalisen Isän tahto?

        "Matt.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        Millä tavalla Pyhä henki ilmoittaa mikä on taivaalisen Isän tahto?"

        Ja se Jumalan tahto on että rakastakaa!!

        Pyhä Henki ilmoittaa ilmoittamalla. Kyllä Jumalalla keinoja riittää, tästä sinun on turha huolehtia. Onhan Hän Kaikkivaltias.


        Joh. 3:8

        Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."


      • Anonyymi

        <<Ja se Jumalan tahto on että rakastakaa!!<<

        Niinkö ajattelit oikaista?! Minkälaisista hedelmistä (teoista Jeesuksen sanoin) tämä rakastaminen tunnistetaan? Kehitellään vaahtokuplia ja sydämenkuvia pään päälle, niinkö? Ootte te melkoisia kettuja.

        <<Matt.7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.<<

        <<Ilm. 22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
        22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!<<

        Miten ne vaatteet pestään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Ja se Jumalan tahto on että rakastakaa!!<<

        Niinkö ajattelit oikaista?! Minkälaisista hedelmistä (teoista Jeesuksen sanoin) tämä rakastaminen tunnistetaan? Kehitellään vaahtokuplia ja sydämenkuvia pään päälle, niinkö? Ootte te melkoisia kettuja.

        <<Matt.7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.<<

        <<Ilm. 22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
        22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!<<

        Miten ne vaatteet pestään?

        Ne pestään Katritsan veressä. Eli saadaan Jeesuksen veren tähden synnit anteeksi.


      • Anonyymi

        Jeesuksen opetusten mukaan vaatteiden peseminen, valkaisu tarkoitti kyllä alhaisten tunteiden voittamista, jossa muutosprosessissa ihminen muuttuu niin sisältä kuin päältäkin. Se on se ahdas portti josta mennään, ja josta rikkaan on vaikeampi päästä kuin köyhän, koska rikkaan on tietysti helpompi tyydyttää kaiken maailman (ahneuteen perustuvia) halujaan.

        <<Matt.7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
        7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen
        7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.<<

        Kyllä on kaukana Jeesuksen opetuksista tämä ajatus:

        <<Ne pestään Katritsan veressä. Eli saadaan Jeesuksen veren tähden synnit anteeksi.<<

        Missä tällaista pakanallista uhriveriajattelua käytetään? En löydä sitä tuosta kristinuskonopistakaan.


      • Anonyymi

        <<Sinäkin tulet vielä itkemään sitä verta.<<

        Paavali ei ollut tervepäinen, vaan hänen mentaliteettinsa vastasi sarjamurhaajatason psykopatiaa. Ja tuollaiset veriuhrijutut on niin lähellä psykopatiaa myös kuin olla ja voi, että kauhistuttaa, että mitä kaikkea tuolla tavalla sekaisin olevat ihmiset voivatkaan uskonnon nimissä tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetusten mukaan vaatteiden peseminen, valkaisu tarkoitti kyllä alhaisten tunteiden voittamista, jossa muutosprosessissa ihminen muuttuu niin sisältä kuin päältäkin. Se on se ahdas portti josta mennään, ja josta rikkaan on vaikeampi päästä kuin köyhän, koska rikkaan on tietysti helpompi tyydyttää kaiken maailman (ahneuteen perustuvia) halujaan.

        <<Matt.7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
        7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen
        7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.<<

        Kyllä on kaukana Jeesuksen opetuksista tämä ajatus:

        <<Ne pestään Katritsan veressä. Eli saadaan Jeesuksen veren tähden synnit anteeksi.<<

        Missä tällaista pakanallista uhriveriajattelua käytetään? En löydä sitä tuosta kristinuskonopistakaan.

        Jeesus on juutalainen ja luutalaiset uhrasivat Hänet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Sinäkin tulet vielä itkemään sitä verta.<<

        Paavali ei ollut tervepäinen, vaan hänen mentaliteettinsa vastasi sarjamurhaajatason psykopatiaa. Ja tuollaiset veriuhrijutut on niin lähellä psykopatiaa myös kuin olla ja voi, että kauhistuttaa, että mitä kaikkea tuolla tavalla sekaisin olevat ihmiset voivatkaan uskonnon nimissä tehdä.

        Juuri näin, Paavali oli sairas henkisesti, loistavan kirjoitustaidon ja manipulististen varassa hänestä tuli se mikä tuli, kristittyjen tärkein henkilö.


      • Anonyymi

        Tässä tulee edellä nyt aika hyvin näkyviin tuo Raamatun ero en viimeisillä sivuilla ja mikä liittyy sotaan taivaassa:

        Kristus-veriuhriajattelu-kuolleen Jumalan veressä pestään vaatteet=Lusifer, Kointähti - ilmestyskirjan 12. luvun mukaan veljien syyttäjänä taivaassa Jumalan edessä.

        Jeesus - taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillä-ihminen puhdistaa itsensä sisältä ja päältä voittamalla alhaiset tunteet - on tie, totuus ja elämä - sen vanhan kärmeen Saatanan takana taivaassa.

        Sitten ryhtyvät Lusiferin joukot (kristuskulttilaiset, veriuhriajattelu) ja Jeesuksen opetuksia seuraavat (arkkienkeli Mikaelin joukot )taistelemaan.

        Teille valitettavaa, että kristuskultin uhriverelläpläträäjät tulevat häviämään ja me Jeesuksen opetusten seuraajat tulemme voittamaan.

        Tässä on kristuskulttilaisten pääsiäisen teurastettu lammas - Paavalin sanoin:

        <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

        Saatanan avulla kirotaan.


      • Anonyymi

        Tuli, koska Jeesus hänet valitsi.


      • Anonyymi

        Ja tähän nyt vielä täsmennyksenä vielä kahden teologin sanat - toinen kirkon puolesta puhuva piispa Huovinen Kirkko ja kaupunkilehdessä olleessa kolumnissa - pakanallisten hallitsijoiden NIMELLE ANNETTIIN VAIN UUSI MERKITYS:

        <<Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus.<<

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kolumni-auringonpalvontaa

        Kristus on voittamaton aurinko, Sol Invictus, Lusifer.

        Ja vastaavasti teologian tohtori Tarkki, joka kuvaa tämän opin perustaa veriseksi vampyyriuskonnoksi, joka kiellettäisiin, jos se nyt tulisi markkinoille - tuo pakanuus siis - ja peräänkuuluttaa paluuta Jeesuksen opetuksiin, joka on Tie, Totuus ja Elämä.

        <<Hänen mielestään nykykirkkojen todellisuus näkyisi toisenlaisena, mikäli Anselmia hieman myöhemmin eläneen Petrus Abaelarduksen kilpaileva teologia (1079–1142) olisi jäänyt voitolle.

        – Siinä Jeesuksen kuolemaa ei selitetä feodaaliyhteiskunnan malleilla ja roomalaisella oikeusterminologialla, vaan Jeesus on pikemmin ”tie”, Tarkki sanoo. Jeesushan on omien sanojensa mukaan ”tie, totuus ja elämä”.

        Uutta putkeen. Jarmo Tarkin mielestä kristinusko kaipaa nykyaikaistamista.

        – Jos veristä sijaiskärsimystä korostava kristinusko tulisi markkinoille nyt, se todennäköisesti kiellettäisiin tai saisi ainakin K18-merkinnän, Tarkki sanoo.<<

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kristinusko-2-0

        Me olemme tässä kohdassa kristinuskossa nyt, eikä tästä päästä eteenpäin kuin muutoksen kautta. Se on Jeesuksen uusi tuleminen.


      • Anonyymi

        Mutta tuo muutos edellyttäisi myös näistä pakannallisista veririiteistä - kuten Paavalin sanoin, että Herran (Jumalan) kuolemaa julistetaan tuolla illallisella, ehtoollisella, jossa Jumala syödään teurastettuna pääsiäislampaana - luopumista.

        Jos mikä, niin tämä on saatananpalvontariitti.

        Mitenkähän esimerkiksi teologian tohtori Tarkki on ajatellut tämän riittikohdan muutettavaksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on juutalainen ja luutalaiset uhrasivat Hänet.

        Roomalaiset teloittivat Jeesuksen poliittisista syistä, ei Jeesusta kukaan uhrannut.


      • Anonyymi

        Anonyymi 15.6.2019 16:06

        "Jeesus on juutalainen ja luutalaiset uhrasivat Hänet. "


        Totta, luutalaiset eli roomalaiset tappoivat Jeesuksen.

        Sitä eivät kristityt halua myöntää, sillä silloin kaikki italialaiset ovat Jeesuksen tappajia. Mutta niin se nyt on, roomalaiset eli italialaiset eli luutalaiset tappoivat jeesuksen.


    • Anonyymi

      <<Pyhä Henki ilmoittaa ilmoittamalla. Kyllä Jumalalla keinoja riittää, tästä sinun on turha huolehtia. Onhan Hän Kaikkivaltias.<<

      Raamatusta:

      Apt.19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
      19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan." >> Jakeen lisätiedot
      19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
      19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
      19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
      19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
      19:7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä

      • Anonyymi

        Edellä mainittu apostolien tekojen kohta, kun Apollos oli Korintossa tapahtui vuonna 55 - löytyy englannin kielisestä wikipediasta.


    • Paavali oli kyllä kumma mies, osallistui kristittyjen murhaamisiin ilmoittamalla heitä rikkeistä roomalaisille, ja sitten nousi kristittyjen opastajaksi ja esikuvaksi.

      • Ei siinä mitään kummallisata ole. Jumala kääntää ihmissydämet ajattele sinullakin on vielä mahdollisuus 🤓


      • Anonyymi

        Mahdollisuus mihin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollisuus mihin?

        Auttaisko jos lukisit mistä puhuttiin 🤔❓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollisuus mihin?

        Aiheellinen kysymys, mutta usko.vainen ei sitä ymmärrä.


      • sage8 kirjoitti:

        Aiheellinen kysymys, mutta usko.vainen ei sitä ymmärrä.

        Sinähän et ymmärrä mitä sinulle kirjoitin 😄
        ”Jumala kääntää ihmissydämet ajattele sinullakin on vielä mahdollisuus 🤓”
        Rukoiletko koskaan, että Jumala olisi sinulle armollinen❓


      • Anonyymi

        Niinpä. Jotenkin niin surullista.


      • Minä en rukoile. Enkä usko Paavalin kirjoituksia, enkä usko Breivikin enkä muidenkaan sarjamurhaajien kirjoituksiakaan.


      • sage8 kirjoitti:

        Minä en rukoile. Enkä usko Paavalin kirjoituksia, enkä usko Breivikin enkä muidenkaan sarjamurhaajien kirjoituksiakaan.

        Jos et rukoile, älä sitten odota, että Jumalakaan sinua lähestyisi 🤓


      • Anonyymi

        Mikä on Jumala, joka lähestyy, jos Jeesuksen sanojen mukaan Jumalan valtakunta on jo meissä ja meidän ympärillämme?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on Jumala, joka lähestyy, jos Jeesuksen sanojen mukaan Jumalan valtakunta on jo meissä ja meidän ympärillämme?

        Oletko sinä uskovainen🤓❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos et rukoile, älä sitten odota, että Jumalakaan sinua lähestyisi 🤓

        Raamatussa Jumala ei lähesty ihmisiä juuri muuten kuin käskemässä kivittämään väärin tehneet.

        Ja siinä ei rukouksetkaan auta.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinähän et ymmärrä mitä sinulle kirjoitin 😄
        ”Jumala kääntää ihmissydämet ajattele sinullakin on vielä mahdollisuus 🤓”
        Rukoiletko koskaan, että Jumala olisi sinulle armollinen❓

        Kääntääkö Jumala ihmissydämet omalle kannalleen: aletaan jakamaan ja toteuttamaan surmaamisia?


    • Anonyymi

      <<Rukoiletko koskaan, että Jumala olisi sinulle armollinen❓<<

      Mitä on armo?

      • Armo (latinaksi gratia) on kristinuskon peruskäsitteitä. Se merkitsee anteeksiantamista tai muuta hyvyyttä. Kristinuskon mukaan Jumala antaa ihmiselle armon, joka tarkoittaa useinkin pahojen tekojen eli syntien antamista anteeksi ja sitä, että sielu pelastuu kuoltuaan kadotukselta tai ikuiselta tuskalta. Kristillinen traditio tuntee monia Jumalan armon määritelmiä. Erilaiset määritelmät aiheuttavat helposti käsitteellisiä sekaannuksia ja teologisia väärinkäsityksiä. Armo määritellään kirkon piirissä usein Jumalan rakkaudeksi ja hyvyydeksi.

        Eräs armon määritelmä on, että se on Jumalan ansaitsematon suosio, joka ei riipu sen saajasta mitenkään. Roomalaiskirjeen mukaan armo ja teko ovat toisensa pois sulkevia asioita (suhteessa ihmisen pelastukseen).[1] Efesolaiskirjeen mukaan ihminen pelastuu armosta, uskon kautta, ei tekojen kautta.[2]

        Armo ilmenee monella eri tavalla kristinuskossa. Jumalan rakkaus ja hyvyys näkyy yhteytenä ihmiskuntaan (interaktiivinen tai profeetallinen armo), syntien anteeksiantamisena (juridinen armo), eettisten ohjeiden opettamisena (pedagoginen armo), olemassaolon ja elämänkatsomuksen avartajana (eksistentialistinen armo) sekä kuoleman voittamisena (viktoriaaninen armo).

        -wiki-


      • Anonyymi

        Niin, armo ja armahdus - syyllistä ei tuomita. Mihin olet syyllistynyt, että täytyy pyytää Jumalalta armoa? Mutta eikö se ollut Jeesus, joka tulee tuomitsemaan - antamaan kaikille tekojensa mukaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, armo ja armahdus - syyllistä ei tuomita. Mihin olet syyllistynyt, että täytyy pyytää Jumalalta armoa? Mutta eikö se ollut Jeesus, joka tulee tuomitsemaan - antamaan kaikille tekojensa mukaan?

        ” Jokainen ihminen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla”
        Tekojensa mukaan saavat kaikki. Kukaan ei pelastu teoillaan.


      • Anonyymi

        <<” Jokainen ihminen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla”<<

        Kuka näin on sanonut? Ei ainakaan Jeesus, koska hän ei ole koskaan käyttänyt synti -sanaa.l


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<” Jokainen ihminen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla”<<

        Kuka näin on sanonut? Ei ainakaan Jeesus, koska hän ei ole koskaan käyttänyt synti -sanaa.l

        Paavali, Jeesuksen apostoli🤓

        Kuka muuten sanoi eräälle naiselle: ” Mene äläkä enää syntiä tee ”❓


      • Anonyymi

        <<Tekojensa mukaan saavat kaikki. <<

        Minun mielestä palkka kuuluukin tekojen mukaan, ei mistään muusta syystä. Ja Jeesus sanookin:

        <<Ilm.22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.<<


      • usko.vainen kirjoitti:

        ” Jokainen ihminen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla”
        Tekojensa mukaan saavat kaikki. Kukaan ei pelastu teoillaan.

        Saatat kokea jymy-yllätyksen.

        Jos jätät tekemättä hyviä asioita ihmisille, joudut ikuiseen kärsimykseen. Ja kaikki " tuomitaan tekojensa mukaan".

        Taidat olla harhaoppinen.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Paavali, Jeesuksen apostoli🤓

        Kuka muuten sanoi eräälle naiselle: ” Mene äläkä enää syntiä tee ”❓

        Mutta sanoiko Jeesus Paavalille, että "tee sitä pahaa mitä et tahdo tehdä"?


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Paavali, Jeesuksen apostoli🤓

        Kuka muuten sanoi eräälle naiselle: ” Mene äläkä enää syntiä tee ”❓

        Otit esille todisteen Raamatun väärentämisestä - tarkoitat tällä tietysti, että Jeesus olisi sanonut näin. Jeesuksen suuhun on laitettu myös ehtoollisen asetussanat, jotka Paavali Raamatussa kertoo antaneensa tiedoksi, samoin Jeesuksen sanomaksi on laitettu myös termi Pyhä henki, jonka Raamattu itse kertoo tulleen opetuslapsille tiedoksi vasta vuonna 55 ja Jeesus kuoli jo n. 33. Samoin Jeesuksen kuoleman merkityksen vanhojen kirjoitusten mukaan kertoo Paavali itse antaneen, vaikka tähänkin viittaavia sanontoja löytyy evankeliumeista Jeesuksen suusta.

        Tästä syystä onkin hyvä, että meillä on Jeesuksen alkuperäisten sanojen kokoelma, johon ei ihmisen käsi ole koskenut 1700 vuoteen, jotta voimme löytää totuuden.

        Tämä nyt vertailuna siihen mikä oli alkuperäistä ja mikä on myöhemmin lisättyä Jeesuksen suuhun:

        <<Tuomaan evankeliumi ei viittaa Jeesukseen "Kristuksena" tai "Herrana" kuten Uusi testamentti, vaan pelkästään "Jeesuksena". Evankeliumista PUUTTUVAT myös sellaiset kristinuskon KESKEISET OPIT kuin SYNTI, ajan merkit, toinen tuleminen, demonit ja Saatana.<<

        Lähde: wikipedia


      • Anonyymi

        Tästähän Raamattu onkin metka kirja - ensin se perustuu, kuten siitä tehty kristinuskokin, Paavalin syntioppiin, joka ei mitenkään liity Jeesukseen. Asiaa perustellaan sillä, että kun Paavali kertoi salamaniskusta ja tapahtumasta Damaskoksen tiellä, niin tuo kristittyjen sarjamurhaaja olisikin muuttanut mielensä, vaikka oli koko elämänsä vain juutalainen, ei kristitty. Ja sitten vielä Raamatun viimeisellä sivulla Jeesus itse Johannekselle antamassaan näyssä peruu koko Paavalin väittämän valtakirjan, jonka hän väitti saaneensa Jeesukselta. Ja sanoo itse näin:

        <<Ilm.22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.<<

        Mutta kuka nyt jaksaa sitä vihon viimeistä Raamatun lukua enää lukea, kun jo sitä ennen tarttuvat Paavalin tarjoamaan ahneuden syöttiin.


      • Anonyymi

        Mutta ilmeisesti tämä menetelmä tarvittiin juuri siihen, että jyvät erottuvat selvästi akanoista, kun tuo sota taivaassa alkaa - ei tuo perusteeton armo ja sitä ennen vastoin Jeesuksen opetuksia tehty syntisyys nyt ihan joka ihmiseen kuitenkaan iskenyt, vaan näkivät läpi Paavalin manipuloinnin. Ja minusta tuo Pyhä henki termi ja sielun irtileikkaaminen, koska sielu on Jumalalle vastenmielinen oli jo Paavalin opissa kaiken huippu.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Paavali, Jeesuksen apostoli🤓

        Kuka muuten sanoi eräälle naiselle: ” Mene äläkä enää syntiä tee ”❓

        Paavali nimitti itse itsensä apostoliksi, hän ei eläessään tavannut Jeesusta, ellei sitten käynyt katsomassa häntä vankityrmässä silloin kun oli Suuren juutalaisneuvoston jäsenenä määräämässä hänet ristinkuolemaan.

        Paavalia ei myöskään ole ilmestyskirjan lopunajan kaupungin muurissa - siellä on vain 12 opetuslapsen 12 nimeä - Paavali teki itsestään 13. opetuslapsen, ja tuolla numerolla 13 Raamatusta löytyykin mielenkiintoinen kokoelma tietoa.

        Etsikää vaikka.

        Siellä ilmestyskirjassahan on myös luku 144.000 maasta ostettua, jolloin alkaa lopunaika, kun heidän lukumääränsä tulee täyteen. Mutta 144.000 on myös vuorokausina mayaintiaanien baktun - kalenterijakso, josta viimeinen eli 13. tuli täyteen 21.12.12.

        Erikoista, jos ilmestyskirja on ensimmäiseltä vuosisadalta kuten väitetään, ja Amerikka, jossa mayaintiaanit asuvat ja ovat aina asuneet, löydettiin vasta noin 1400 vuotta myöhemmin.


      • Anonyymi

        Ja mitä sanoi Paavali - nimimerkki usko.vainen laittoi sen edelle. Paavali sanoi näin:

        << Jokainen ihminen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla<<

        Ja Raamattu sanoo näin:

        <<1.Moos.1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
        1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi;<<

        Ja Paavali teki ihmisestä uskonnollaan Saatanan kuvan ja saatananpalvojan Jumalan kuoleman julistamisella.


    • Jeesuksen seuraajat rakensivat juutalaisuuden alaryhmän, josta sitten syntyikin uusi uskonto. Opin pohja oli väittää Jeesuksen olleen luvattu Messias. Tueksi rakennettiin mytologia, jonka lopullinen muoto ei ole vieläkään saavutettu.

      • Anonyymi

        InhottavaRealisti muotoili tilanteen oikeastaan aika hyvin, mutta jotenkin koen, että tuossa juutalaisuudessa mentiin takaperin, kun mentiin Mooseksen uhrikulttiin jopa ihmisellä ja verisillä traditioilla, joita oli käytetty jo 4000 vuotta aikaisemmin härkäuskonnossa. Tässä uskonnossa uskovainen väitti vaatteiden pesun (toisessa yhteydessä käytetty vaatteiden valkaisua) tarkoittavan Jeesuksen uhriverellä vaatteiden pesua.

        Tuokin tulee härkäuskonnosta, jossa tuota härän verta roiskittiin päälle.

        Toinen ongelma on se, että tällä opilla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa, joka aiheuttaa aika moista ristivetoaa Paavalin oppiin, ja josta sitten tuon mytologian kautta tehtiin kristuskultti.

        Näillä aineksilla tämä uskonto ei voi koskaan edes saavuttaa lopullista muotoaan ennen kuin palataan takaisin Jeesuksen opetuksiin, ja uskonto sidotaan tieteen tietämiin totuuksiin, jotka myös vastaavat Jeesuksen kirkon hävittämäksi määräämiä opetuksia ja sanoja.

        Siteeraanpa taas ystävääni Albertia:

        "Luonnontiede ilman uskontoa on rampa, uskonto ilman luonnontiedettä on sokea."[39]

        Luonnontiede ei ole enää rampa, mutta uskonto on edelleen sokea - lukuunottamatta paavin viime aikoina uskontoon tekemiä muutoksia, mutta kun ne eivät ota auetakseen nyt sokeiden uskovaisten ymmärryksessä, koska he joutuisivat luopumaan jo saavutetusta edusta: perusteettomasta armosta vain uskolla Jumalan kuolemaan.


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe