Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8499

1. UT on uuden uskonnon kirja ja hepr. raamattu sanoo muuta. Sinulla ei tietenkään ole tarvettakaan uskoa muuta kuin Paavalia MUTTA Israelille ilmoitti itsensä maailman luoja ei mikään Paavali tai Pekka mutta pidä omasi.
    Israelilaiset kyllä aikanaan palvoivat epäjumalia mutta eivät enää toisen temppelin aikaan. Puusta tehdyt jumalankuvat ovat nyt aivan toisen jumalana palvojien käytössä. Nyt on taas Israelin valtiokin ja nykyistä Israelia edeltänyt diaspora perustui vapaaehtoisuuteen ja jo Jeesuksenkin aikaan valtaosa juutalaisista asui ympäri Rooman imperiumia, ei suinkaan Juudeassa.
  2. Sinun ei tarvitse ymmärtää uudesta liitosta mitään koska sekin vain Israelille ja Juudalle
    31 "Tulee aika", sanooJHWH, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin huoneen ja Juudan huoneen kanssa.
    32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo JHWH.

33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo JHWH: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.׃
    34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan JHWH!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo JHWH. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään
    35 -- JHWH on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- JHWH Sebaot on hänen nimensä׃
    36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.

37 Näin sanoo JHWH:-- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo JHWH.

JHWH ei ole tullut ihmiseksi eikä tapetuksi, eikä edes kristinusko moista väitä .Eli et tunne edes omaa uskontoasi, Jeesuksenhan UT:n mukaan herätti Abrahamin, Isakin ja Jakobin jumala joka sinun mielestäsi oli juuri itse tapettu .

Kyllä rabbit lukevat Jes. 53 hehän tekivät päätöksen mitkä kirjoitukset ja missä muodossa otetaan hepr. raamattuun, mutta jos luet luvun 53 kokonaan, huomaat että Jumala palkitsee tuossa kirjoitettua henkilöä pitkällä iällä, omilla lapsilla sekä maallisilla palkinnoilla. Onko Jumala kunniasta tai maallisesta hyvästä vajaa?

Hyppelet ajasta ja pakasta toiseen +uskonnosta toiseen ilman mitään logiikkaa. Laki ei koskekaan ei juutalaisia kuten ei myös liittokaan. Osa juutalaista on toraa noudattavia, osa ei, mutta toisin kuin muinoin, kukaan juutalainen ei enää palvo vieraita jumalia paitsi ne jotka kääntyvät kristityiksi. Vaikka maailman kansat toistaiseksi saavat palvoa ketä haluavat, Israel joka tuntee ainoan Jumalan , ei saa.
    Jos temppeliä ei voi pystyttää niin ei voi. Ei nykyinen aika ole ainoa aika jolloin temppeliä ei ole ollut .Israel on kuitenkin palannut sillä on sama kieli kuin muinaisella Israelilla, sama pääkaupunki ja edelleen sama uskonto. Mikään niistä ei vaihdukaan ja "vielä tulee aika, jolloin täältä kuuluu ilon ja riemun ääni, sulhasen ja morsiamen ääni. Silloin tuodaan JHWH:n temppeliin kiitosuhreja ja sanotaan: 'Kiittäkää JHWHea Sebaotia, sillä JHWH on hyvä ja hänen armonsa kestää iäti!' Minä käännän tämän maan kohtalon, niin että täällä saadaan elää kuin ennen".
  3. Venäjän monarkia oli helppo kaataa koska se oli mätä.
    Olivatko Israelin tai Juudan kuninkaat hyviä ? Kummankin valtakunnan viimeinen kuningas oli itse aiheuttamassa oman valtakuntansa tuhoa, ei siis ihme ettei kansa innostunut kun profeetta Sakarja oli nostamassa Davidin sukuista Zerubaavelia kuninkaaksi paluun jälkeen. Olihan seuraukset jo nähty uusintaa ei kukaan halunnut, mutta se kuitenkin tuli ja siksi Juudea Jeesuksen aikaan kuului Rooman alaisuuteen.

Demokratiassa voi tietenkin pöljäkin tulla valituksi vaikka päämisteriksi, mutta tyyppi ei sentään ole vallassa kunnes kuolee vaan seuraaviin vaaleihin - jos kansa muutosta haluaa. Tai jo parlamentin enemmistön kaataessa hallituksen kesken vaalikauden, näin demokratia toimii.