Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. Palestiinalaisten määrä on koko ajan kasvanut he ovat yksi suurimpia kasvupopulaatioita maailmassa eikä heitä kukaan joitakin muita arabeja lukuun ottamatta ole kansana yrittänyt hävittää. Palestiinalaisten taisteluissa omiaan ja muita arabeja vastaan on kuollut moninkertaisesti enemmän palestiinalaisia kuin nykyisessä Gazan sodassa jota ei olisi ilman 7.10 tapahtumia .
    Hamas on islamistinen terrorijärjestö joka on pitkään Gazaa hallinnut mutta ei ole tehnyt mitään alueensa väestön hyväksi ellei jatkuvia rakettihyökkäyksiä Israeliin ynnä tunnelinkaivuuta lasketa sellaisiksi. Hamasin johto elää yltäkylläisyydessä arabimaissa mutta jos sattuu olemaan Gazassa niin omainen lähetetään Israeliin hoitoon ,niin kovasti siellä pelätään Israelin pahoja aikeita. Iranin pappien ja Putinin käsikassarajärjestöä nyt sitten ihannoidaan ympäri läntistä maailmaa.
  2. Herodes ei asiaan mitenkään liittynyt hänhän oli kuollutkin ennen Jeesuksen syntymää 4eaa, tosin eaa on todennäköisesti syntynyt Jeesuskin jos puhutaan henkilöstä jolla oli pieni opetuslapsijoukko ja joka uskoi olevansa luvattu messias.
    Jos kuolemantuomiota annettiin ja se pantiin toimeen ristiinnaulitsemalla voi sen antaa vain Rooman maaherra ja sen toimeenpanivat legioonalaiset . Jeesuksen tapaus oli poliittinen Rooma ei koskaan puuttunut valloittamiensa maiden uskontoihin olivatpa jumalat ja uskomukset mitä hyvänsä Jeesuksenkin tapauksessa syyksi ilmoitettiin " "juutalaisten kuningas".
    Jeesus kuoli pääsiäisen aikaan jolloin maaherra ja legioonalaiset aina tulivat Cesareasta Jerusalemiin kapinoiden varalta. Eli Rooma oli varautunut, legioonalaiset asettuivat Antonian linnoitukseen temppeliä vastapäätä, näköalapaikkaan ja tarkoitus oli tukahduttaa mahdolliset mellakat alkuunsa.
    Jeesuksella ei ollut paljon kannattajia eikä mellakoita tullut, vaan hänen pieni kannattajajoukkonsa oli hajallaan ja hämmentyneenä kuka missäkin. Jälkikäteen kerrottiin tuhansista ihmisistä ja ihmeistä ja suurmiehestä joka lupasi tulla pian takaisin, ei tullut, mutta Paavali tuli ja alkoi syntyä kristinusko.
    Roomalaiset eivät tarvinneet juutalaisten hyväksyntää yhtään mihinkään, mihin suurvalta olisi kysynyt lupaa pikkukansalta, yhdeltä pienimmältä jonka se oli alistanut? Juutalaiset piti laitta syypäiksi koska uutta uskontoa lähdettiin viemään Roomaan ja teologisista syistä Israelin tarinan piti loppua, uusi uskonto oli mielestään tehnyt kaikki muut turhiksi .
  3. JHWH ilmoitti että on yksi eikä ole ketään muuta hänen rinnallaan ja että hän on ainoa syntien anteeksiantaja ei ole ketään muuta . Tämä on ilmoitus jonka Israel sai ja olemme kansana sen todistajana.
    Monilla kristityillä ovat nuo profeetatkin sekaisin voitte lukea niitä miten sattuu kun ei ole teidän kohtalostanne puhe . Pakkosiirto päättyi 2500 vuotta ja sen päätyttyä temppeli rakennettiin uudelleen emme enää ole pakkosiirrossa missään niistä maista joissa nyt asumme , olemme vapaita muuttamaan ja liikkumaan .Sinulta on jäänyt lukematta että Kyyros vapautti pakkosiirretyt .

1 Näin sanoo JHWH Kyyrokselle, voidellulleen, jonka oikeaan käteen JHWH on tarttunut alistaakseen kansat hänen eteensä, temmatakseen vyön kuninkaiden kupeilta, avatakseen hänelle portit ja ovet niin ettei niitä kukaan sulje:
    2 -- Minä kuljen sinun edelläsi. Vuorimaat minä tasoitan, pronssiovet murran, rautateljet isken irti.
    3 Minä annan sinulle aarteet pimeistä piiloistaan ja kalleudet kätköistään, jotta oppisit tietämään, että se, joka sinua nimeltä kutsuu, olen minä, JHWH , Israelin Jumala.
    4 Palvelijani Jaakobin tähden, Israelin, valittuni, tähden minä sinut nimeltä kutsuin, annan sinulle kunnianimen, vaikka sinä et minua tunne.
    6 jotta auringon nousun mailta sen laskun sijoille saakka opittaisiin tietämään, että muuta jumalaa ei ole, että minä yksin olen JHWH,
    minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden"
  4. Ei ole mitään erillistä israelilaisten jumalaa. Israelin kansalla ja sen kaikilla heimoilla oli vain yksi Jumala, JHWH ja useimmilla israelilaisilla oli myös teoforinen JHWHea ylistävä nimi Jeesus Jeshua, Jeremia Jirmijahu, Jesaja Jeshajahu.
    Temppeliä nimettiin muinaiseen tapaan sen jumalan mukaan ketä siinä palvottiin, niinpä Jerusalemin temppeli ei ollut nimeltään temppeli vaan Beit JHWH, JHWH:ntalo/huone. Jeshua kyllä tiesi mihin paikkaan meni kun kutsui paikkaa isänsä huoneeksi.

Käsite taivasten valtakunta on oppineiden luoma toisen temppelin ajan lopulla ja on duaali koska heprean sana taivas on duaali mutta suomessa ei duaalia ole, joten sana on käännetty monikkoon taivasten valtakunta. Jeesus käytti oman aikansa juutalaisten sanastoa kun puhui kuten Jeshuan pitikin, Jason tai Cicero olisi käyttänyt oman kulttuurinsa ja uskontonsa sanastoa. Höpsöjä puhunut vierasuskoinen ei olisi temppeliin edes päässyt.